Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Muutama päivä sitten, kun ei oltu vielä varmoja oliko Kärtsä edes mennyt tai menossa Tallinnaan, nostin heidän Tallinnan-ajalleen kortin BLISS, joka sillä hetkellä lähinnä ärsytti. Se on pakan vahvin rakkauskortti, enemmän kuin LOVE, vaikkei nyt sekään eksplisiittisesti romanttinen. Ei tuntunut ehkä kauhean todennäköiseltä, että tuo olisi sen reissun päävire.

Mutta toisaalta mieleenpainuvin asia jollain matkalla voi olla jokin hetki, joka kestää kolmisen minuuttia (kuulostipa innuendolta). "Both pure delight and aching tenderness", kuten kortin kuvauksessa sanotaan. Minusta nuo ilmaukset kuvaavat varsin hyvin tiettyjä hetkiä, jotka päätyivät meidän silmillemme asti.

-energiamamma
 
vierailija
Päläpälä. Jos "kortit" ennustaisi negatiivista "päähenkilöiden" välille siitä ei mainittaisi mitään tai kierrettäisiin jonkin mutkan kautta siihen mitä hc "yleisö" haluaa. Manipulointia, ei yhtään vähempää.
 
vierailija
Päläpälä. Jos "kortit" ennustaisi negatiivista "päähenkilöiden" välille siitä ei mainittaisi mitään tai kierrettäisiin jonkin mutkan kautta siihen mitä hc "yleisö" haluaa. Manipulointia, ei yhtään vähempää.
Itse asiassa on kyllä mainittu. En ole maininnut kaikkia heille nostamiani kortteja täällä, mutta neljä kertaa on tullut selvästi negatiivinen kortti heihin liittyvään kysymykseen ja olen ne kaikki kerrat mielestäni maininnut täällä.

Lisäksi on noussut negatiivisia kortteja liittyen tähän fandomiin mutta ei heidän väliseensä suhteeseen, esim. että Conor tosiaan on manageri, mikä useimpien fanien mielestä käsittääkseni on negatiivinen asia. Plus kortti joka vihjasi, että EW:n suosio ennakoi JO:n tulevaa suosiota, mikä sekään ei tällä hetkellä hirveän positiiviselta ennusteelta vaikuta ja olen mieluummin sen suhteen väärässä.

Mutta tästä on toki turha inttää ihmiselle, joka ei usko koko hommaan.

-energiamamma
 
vierailija
Vauvalta:

Joku äsken pilvet pilvet livessä kysyi, että mitä tarkoittaa kun näette Joker Outin taas "soon" niin vastaus oli, että Jokereillahan on pian keikka Helsingissä, tai siis, varmasti/varmaan on.

Onkohan Jokerit sanonu jotain ja tää meinas puhua vähän ohi suunsa? 😂 Oli joku niistä pojista, en muista nimiä.
 
vierailija
Vauvalta:

Joku äsken pilvet pilvet livessä kysyi, että mitä tarkoittaa kun näette Joker Outin taas "soon" niin vastaus oli, että Jokereillahan on pian keikka Helsingissä, tai siis, varmasti/varmaan on.

Onkohan Jokerit sanonu jotain ja tää meinas puhua vähän ohi suunsa? Oli joku niistä pojista, en muista nimiä.
Ensimmäinen ajatus: Böle!? 🤡
 
vierailija
Olen tarkastellut eri ihmisten ottamia videoita ja still-kuvia eilisestä CCC:stä ja vertaillut muihin kuviin, ml. yksi Jerestä sunnuntaina otettu fanikuva, jossa minusta ei ole mitään poikkeavaa, ja pakko on kyllä myöntää, että jotain outoa Jeren kasvoissa on. Ei se ole vain ankeutuskommentti, eikä sitä voi selittää valaistuksella, yksittäisellä oudolla kuvalla, väsymyksellä, alkoholilla tai muulla, eikä se ole mitenkään erityisen hienovaraistakaan.

Sen verran olen seurannut vierestä dissosiaatiota työssäni, että väitän, että siitä on kyse. (Osalla ihmisistä se näkyy päälle ja osalla ei.) Esim. näissä kuvissa se näkyy minusta kaikissa, joissa Jeren silmät ovat näkyvissä ja suunnilleen edessä. https://www.tumblr.com/damiannasworld/744218052113170432/helitehas-tallinn-050324-teedaep?source=share

Miksi Jere sitten dissosioisi? Syynä voi olla jokin traumareaktio, joka ei liity mitenkään Bojaniin, tai sitten jokin Bojanissa triggeröi häntä voimakkaasti ja hän joutuu torjumaan sitä mielestään. On vaikea kuvitella, että se olisi riita tai konflikti heidän välillään, koska Bojan näyttää erittäin onnelliselta. Ja jos Jerelle olisi tapahtunut jotain ikävää, niin vaikea kuvitella, että Bojan silloinkaan näyttäisi tuolta...

Tämä kyllä sopii erittäin hyvin siihen, mitä olen ajatellut muutenkin, mutta siinä mielessä yllätys, etten ole havainnut samaa hänessä koskaan aiemmin. Jos joku on kanssani samaa mieltä siitä, että hänen kasvoissaan on jotain hassua, mutta eri mieltä selityksestä, niin kiinnostaisi kuulla, oletko sinä mielestäsi nähnyt tätä samaa aiemmin ja missä, koska minä en ole, mutta voin olla missannut jotain.
 
vierailija
Olen tarkastellut eri ihmisten ottamia videoita ja still-kuvia eilisestä CCC:stä ja vertaillut muihin kuviin, ml. yksi Jerestä sunnuntaina otettu fanikuva, jossa minusta ei ole mitään poikkeavaa, ja pakko on kyllä myöntää, että jotain outoa Jeren kasvoissa on. Ei se ole vain ankeutuskommentti, eikä sitä voi selittää valaistuksella, yksittäisellä oudolla kuvalla, väsymyksellä, alkoholilla tai muulla, eikä se ole mitenkään erityisen hienovaraistakaan.

Sen verran olen seurannut vierestä dissosiaatiota työssäni, että väitän, että siitä on kyse. (Osalla ihmisistä se näkyy päälle ja osalla ei.) Esim. näissä kuvissa se näkyy minusta kaikissa, joissa Jeren silmät ovat näkyvissä ja suunnilleen edessä. https://www.tumblr.com/damiannasworld/744218052113170432/helitehas-tallinn-050324-teedaep?source=share

Miksi Jere sitten dissosioisi? Syynä voi olla jokin traumareaktio, joka ei liity mitenkään Bojaniin, tai sitten jokin Bojanissa triggeröi häntä voimakkaasti ja hän joutuu torjumaan sitä mielestään. On vaikea kuvitella, että se olisi riita tai konflikti heidän välillään, koska Bojan näyttää erittäin onnelliselta. Ja jos Jerelle olisi tapahtunut jotain ikävää, niin vaikea kuvitella, että Bojan silloinkaan näyttäisi tuolta...

Tämä kyllä sopii erittäin hyvin siihen, mitä olen ajatellut muutenkin, mutta siinä mielessä yllätys, etten ole havainnut samaa hänessä koskaan aiemmin. Jos joku on kanssani samaa mieltä siitä, että hänen kasvoissaan on jotain hassua, mutta eri mieltä selityksestä, niin kiinnostaisi kuulla, oletko sinä mielestäsi nähnyt tätä samaa aiemmin ja missä, koska minä en ole, mutta voin olla missannut jotain.
Minä olen samaa mieltä, että noissa kasvoissa on jotakin outoa, mutta enpä ennen tätä kirjoitusta ollut tullut ajatelleeksi asiaa, mutta jos vertaa esim. mustassa topissa aiempina päivinä otettua kuvaa niin on ihan eri näköinen, hehkuvampi, tästä kuulisin lisääkin?
 
vierailija
Tässä yksi välillä dissosioiva, joka ei ihan näe samaa kuin sinä näissä kuvissa 🤔❤ Tarkoitatko dissosiaatiolla siis kansankielellä ajatusten tai tietoisen läsnäolon herpaantumista, katoamista mielen sisään? Jos näin, niin esimerkiksi nepsyillä (jollainen itse olen) saattaa ilmetä dissosiaatiota kun ollaan aistikuormittavassa tilassa, tehdään paljon yhtä aikaa tai ollaan väsyneitä. Aina ei ole kyse traumareaktiosta. Dissosiaatiota tapahtuu myös ”ihan taviksilla”. K:han on ymmärtääkseni itse nostanut esiin pohdintoja mahdollisesta adhd:sta, mutta siitä ei voi tietenkään varmoja johtopäätöksiä vetää. En tarkoita vähätellä omia tulkintojasi, mutta ajattelisin että vaikka dissosiaatiota olisikin, uskoisin sen liittyvän ensimmäisenä väsymykseen tai aistikuormittavaan ympäristöön, jollainen keikkakin on. 😊
 
vierailija
Minä olen samaa mieltä, että noissa kasvoissa on jotakin outoa, mutta enpä ennen tätä kirjoitusta ollut tullut ajatelleeksi asiaa, mutta jos vertaa esim. mustassa topissa aiempina päivinä otettua kuvaa niin on ihan eri näköinen, hehkuvampi, tästä kuulisin lisääkin?
Olemme tottuneet näkemään hänet julkisuudessa aika vahvassa silmämeikissä. Tiistaina meikkiä ei ollut, sekin vaikuttaa.
 
vierailija
Olen tarkastellut eri ihmisten ottamia videoita ja still-kuvia eilisestä CCC:stä ja vertaillut muihin kuviin, ml. yksi Jerestä sunnuntaina otettu fanikuva, jossa minusta ei ole mitään poikkeavaa, ja pakko on kyllä myöntää, että jotain outoa Jeren kasvoissa on. Ei se ole vain ankeutuskommentti, eikä sitä voi selittää valaistuksella, yksittäisellä oudolla kuvalla, väsymyksellä, alkoholilla tai muulla, eikä se ole mitenkään erityisen hienovaraistakaan.

Sen verran olen seurannut vierestä dissosiaatiota työssäni, että väitän, että siitä on kyse. (Osalla ihmisistä se näkyy päälle ja osalla ei.) Esim. näissä kuvissa se näkyy minusta kaikissa, joissa Jeren silmät ovat näkyvissä ja suunnilleen edessä. https://www.tumblr.com/damiannasworld/744218052113170432/helitehas-tallinn-050324-teedaep?source=share

Miksi Jere sitten dissosioisi? Syynä voi olla jokin traumareaktio, joka ei liity mitenkään Bojaniin, tai sitten jokin Bojanissa triggeröi häntä voimakkaasti ja hän joutuu torjumaan sitä mielestään. On vaikea kuvitella, että se olisi riita tai konflikti heidän välillään, koska Bojan näyttää erittäin onnelliselta. Ja jos Jerelle olisi tapahtunut jotain ikävää, niin vaikea kuvitella, että Bojan silloinkaan näyttäisi tuolta...

Tämä kyllä sopii erittäin hyvin siihen, mitä olen ajatellut muutenkin, mutta siinä mielessä yllätys, etten ole havainnut samaa hänessä koskaan aiemmin. Jos joku on kanssani samaa mieltä siitä, että hänen kasvoissaan on jotain hassua, mutta eri mieltä selityksestä, niin kiinnostaisi kuulla, oletko sinä mielestäsi nähnyt tätä samaa aiemmin ja missä, koska minä en ole, mutta voin olla missannut jotain.
Hei sinä sen sanoit! Kun itse ajattelin jo tuolla keikalla, että Jeren kasvoissa on jotain outoa, mutta en saanut kiinni että mitä/mistä johtuu/onko vain mulla sellainen olo. Mutta tuo sun selitys on ihan järkeenkäypä.
 
vierailija
Tässä yksi välillä dissosioiva, joka ei ihan näe samaa kuin sinä näissä kuvissa Tarkoitatko dissosiaatiolla siis kansankielellä ajatusten tai tietoisen läsnäolon herpaantumista, katoamista mielen sisään? Jos näin, niin esimerkiksi nepsyillä (jollainen itse olen) saattaa ilmetä dissosiaatiota kun ollaan aistikuormittavassa tilassa, tehdään paljon yhtä aikaa tai ollaan väsyneitä. Aina ei ole kyse traumareaktiosta. Dissosiaatiota tapahtuu myös ”ihan taviksilla”. K:han on ymmärtääkseni itse nostanut esiin pohdintoja mahdollisesta adhd:sta, mutta siitä ei voi tietenkään varmoja johtopäätöksiä vetää. En tarkoita vähätellä omia tulkintojasi, mutta ajattelisin että vaikka dissosiaatiota olisikin, uskoisin sen liittyvän ensimmäisenä väsymykseen tai aistikuormittavaan ympäristöön, jollainen keikkakin on.
Pointti oli nimenomaan se, että jos hänellä on tapana dissosioida, niin silloinhan sen täytyy näkyä jossain muissakin kuvissa. Ihan kuin väsymys ja aistikuormitus ei olisi hänen tyypillinen olotilansa. :) Itse en ole koskaan nähnyt, mutta voin olla missannut.
 
vierailija
Pointti oli nimenomaan se, että jos hänellä on tapana dissosioida, niin silloinhan sen täytyy näkyä jossain muissakin kuvissa. Ihan kuin väsymys ja aistikuormitus ei olisi hänen tyypillinen olotilansa. Itse en ole koskaan nähnyt, mutta voin olla missannut.
Olisiko raasu kumminkin lähellä kokea burn outin, siihen somen radikaali vähentäminenkin voisi viitata. Toivon että ei ❤
 
vierailija
jotenkin hänen mahansa ja naama oli turvonnut ja itse tulee mieleen jos hän kärsii stressistä tai traumasta
Myös turvotusta näyttäisi olevan, ja siksi tarkastelin huolella, ettei kyse ole siitä. Mutta kyse on ennen kaikkea katseesta, ei turvotuksesta. Dissosiaatio muuttaa usein silmien fokusta niin, että ihminen voi näyttää vähän (tai joissain tapauksissa hyvinkin paljon) etäiseltä tai poissaolevalta.
 

Yhteistyössä