"Lyhyt koulutus, palkka jopa 3 500 euroa – tällä alalla on jo huutava työvoimapula" - elämäntapatyöttömät eivät viitsi lähteä edes dösää ajamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai, kyllä mä just valmistuin sitä kautta ja vakityö alkoi heti
Tietenkin hakijoista osa pääsee koulutukseen ja työelämään.
Hain aikoinaan koulutukseen ja en tullut valituksi. Myöhemmin muistaakseni
Eläketurvakeskuksen infossa hakemani yrityksen edustajalta kysyin syytä miksi en tullut valituksi koulutukseen. Nainen lateli pöytään räysin uskottavat faktat.
Suurin syy oli ikäni. Samaa sanoi moni muu, kun olin toisen työelämään valmennusyrityksen koulutuksessa. Vaikka mitä tekisit, ikä on suurin turn-off.
Kaikki asiakirjani ovat kauniissa järjestyksessä. Lähden lähisikoina ennakkoäänestämään. Aurinko paistaa ja olen maailman onnellisin ja tasapainoisin ihminen. Älkää iskoko tämän palstan sekoja. Uskokaa minua.

"Linja-autonkuljettajien työllisyysnäkymät ovat suotuisat. Tähän vaikuttaa myös alan työntekijöiden ikääntyminen."

Hienoa!

"AFGANISTANISTA Suomeen muuttanut Ataii Sedigheh, 45, on yksi pääkaupunkiseudun sadoista ulkomaalaistaustaisista linja-autonkuljettajista.
Hän on myös alanvaihtaja. Sedigheh työskenteli aiemmin hoitoalalla.

– Olin vanhainkodissa työssä hoiva-avustajana, mutta nivelreuman takia halusin vaihtaa ammattia, Sedigheh sanoo.

AFGANISTANISSA naisia ei Sedighehin tietojen mukaan ole linja-autonkuljettajia, mutta Suomessa asia on toisin."

En usko, että olet kokeillut.
Toista, tällä paikkakunnalla varastotyö koulutus oli vain maahanmuuttajille. Sairaala-apulaisen tai millä nimellä olikaan hakijoita oli mutta paikkoja on tietysti rajoitetusti. Yrittäjäksi musta ei ole, sille kurssille olisin päässyt. Totuus on että työttömät hakevat kursseille joista työllistyy, mutta näille kursseille/koulutukselle ei ihmisiä päästetä. Minkä koulutuksen sinä kävit kun sait heti töitä?

Toista, tällä paikkakunnalla varastotyö koulutus oli vain maahanmuuttajille. Sairaala-apulaisen tai millä nimellä olikaan hakijoita oli mutta paikkoja on tietysti rajoitetusti. Yrittäjäksi musta ei ole, sille kurssille olisin päässyt. Totuus on että työttömät hakevat kursseille joista työllistyy, mutta näille kursseille/koulutukselle ei ihmisiä päästetä. Minkä koulutuksen sinä kävit kun sait heti töitä?

Sepä ikävää ja kuulostaa epäoikeudenmukaiselta. Nythän tämä hallitus jo haluaisi patistaa ihmisiä muuttamaan muualle, jos omalta paikkakunnalta ei löydy töitä.

Kokeile hakea oppisopimuspaikkaa sairaala-apulaiseksi. Itse pääsin kesätöihin sairaala-apulaiseksi ihan ilman koulutusta. Ottavat kyllä jos koulutettuja ei ole

Yhteistyössä