"Lyhyt koulutus, palkka jopa 3 500 euroa – tällä alalla on jo huutava työvoimapula" - elämäntapatyöttömät eivät viitsi lähteä edes dösää ajamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"kaikki ovat tervetulleita kunhan kriteerit täyttyvät" veikkaisin että ajokortti on yksi näistä kriteereistä. Se on nykyään niin kallis sijoitus ettei työttömällä siihen ole varaa.

Ei taida enää viisikymppinen bussikortti saada
"Bussia saa ajaa niin kauan kuin terveys sallii ja kortin saa uusittua – ”Yksilöllisyys korostuu iän karttuessa”

Linja-auton kuljettamiselle ei ole yläikärajaa. Kuljettajien terveystarkastukset tiivistyvät 68-vuotiaana. Ikä ei itsessään ole riski ajokyvylle."

"Bussia saa ajaa niin kauan kuin terveys sallii ja kortin saa uusittua – ”Yksilöllisyys korostuu iän karttuessa”

Linja-auton kuljettamiselle ei ole yläikärajaa. Kuljettajien terveystarkastukset tiivistyvät 68-vuotiaana. Ikä ei itsessään ole riski ajokyvylle."

Niin jos se kortti jo on. Itse en enää pääsisi näkötestistä läpi.

Toinen syy on se kun ne reitit suunnitellaan niin, et kesäkelillä juuri sen matkan voi ehtiä ajamaan aikataulussa, mutta ei syksyllä eikä kevätliukkailla kun siellä liikenteessä on muitakin. Tuo on ahneuden aiheuttama syy. Harjoittelulle ei anneta aikaa.

Tässäkin tullaan taas tilanteeseen, joka ongelma on työnantajan aiheuttama, ei työntekijän. Sillon työntekijän ei ole siitä syytä stressata.
Jos sinulle kasataan töitä niin paljon, ettei niitä kerkeä tekemään, niin työnantajan on silloin mietittävä, että maksaako ylitöistä vai palkkaako lisää tekijöitä. Työntekijällä ei ole mitään syytä stressata tilanteesta.

Tässäkin tullaan taas tilanteeseen, joka ongelma on työnantajan aiheuttama, ei työntekijän. Sillon työntekijän ei ole siitä syytä stressata.
Jos sinulle kasataan töitä niin paljon, ettei niitä kerkeä tekemään, niin työnantajan on silloin mietittävä, että maksaako ylitöistä vai palkkaako lisää tekijöitä. Työntekijällä ei ole mitään syytä stressata tilanteesta.

Näin on.

Nyt on taas liukkaat kelit ja tuossa kouluun bussilla menevä nuori totesi, että jotkut kuljettajat ajavat todella hitaasti liukkauden takia ja bussit myöhästyvät. Sitten taas toiset ajavat lujaa ja bussi liukastelee ja ovat silti myöhässä. En usko, että ihmisille olisi suuri katastrofi, jos joidenkin bussien ajoväliä pidennettäisiin hieman, vaikka ihan 5 min.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
kuskien kanssa olen jutellut niin tiedän. Hakeutuivat nuoretkin muualle

Valkonahkainen suomalainen ei pääse työvoimakoulutukseen alan vaihtajana. Emme kelpaa varastoihin tai sairaala-apulaisiksi. Tiedän kun olen kokeillut. Meille tarjotaan vain näitä itsensä kehittämiskursseja jotka työllistävät kouluttajansa. Osallistuneiden työllistymiset lievät prosentista nollaan.

Valkonahkainen suomalainen ei pääse työvoimakoulutukseen alan vaihtajana. Emme kelpaa varastoihin tai sairaala-apulaisiksi. Tiedän kun olen kokeillut. Meille tarjotaan vain näitä itsensä kehittämiskursseja jotka työllistävät kouluttajansa. Osallistuneiden työllistymiset lievät prosentista nollaan.
Ai, kyllä mä just valmistuin sitä kautta ja vakityö alkoi heti

Yhteistyössä