Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tykkäsin Tilhin Bojanin journey to dick -ficistä (en nyt muista mikä sen nimi oli) sekä demons in my head Tommy/Käärijä -ficistä ja lisäksi olen tykännyt muutamasta muustakin. Vaikea ehkä sanoa mitkä mielestäni K/B-fandomissa on oikeasti hyviä ficcejä, kun yhtäkään todella tajunnan räjäyttävää ei ole tullut vielä vastaan.

Mutta jos puhutaan ihan oikeasti todella hyvin kirjoitetuista ficeistä niin suosittelen tsekkaamaan sellaiset kirjoittajat kuin Speranza ja astolat ao3:sta. He ei kirjoita Käärijäfandomissa, mutta molemmilta löytyy lukemattomia muita fandomeja ja he on kirjoittaneet käytännössä joka ikisessä fandomissa aivan jäätävän hyviä ficcejä. Omat suosikkini löytyvät mm. Stargate Atlantiksesta ja useasta muusta fandomista. Toki on myös muita huikeita kirjoittajia kuin he, mutta näitä kahta olen lukenut siitä saakka kun löysin ficit teininä.

Voi olla, että oma rimani on vain liian korkealla, mutta kun olen tottunut Speranzan tyyppisiin kirjoittajiin niin sitä tulee vain todella nirsoksi sen lukemansa suhteen ja silloin perusasioiden puute ihan kirjoitusvirheistä alkaen häiritsee ja paljon.
Kaivoin esiin tuon astolat-kirjoittajan ficcejä ja minun näkökulmastani hän ei ole kyllä erityisen hyvä kirjoittaja - juonen yms kannalta voi olla, mutta tyyli ei ole erityisen taitava.
 
vierailija
Tykkäsin Tilhin Bojanin journey to dick -ficistä (en nyt muista mikä sen nimi oli) sekä demons in my head Tommy/Käärijä -ficistä ja lisäksi olen tykännyt muutamasta muustakin. Vaikea ehkä sanoa mitkä mielestäni K/B-fandomissa on oikeasti hyviä ficcejä, kun yhtäkään todella tajunnan räjäyttävää ei ole tullut vielä vastaan.

Mutta jos puhutaan ihan oikeasti todella hyvin kirjoitetuista ficeistä niin suosittelen tsekkaamaan sellaiset kirjoittajat kuin Speranza ja astolat ao3:sta. He ei kirjoita Käärijäfandomissa, mutta molemmilta löytyy lukemattomia muita fandomeja ja he on kirjoittaneet käytännössä joka ikisessä fandomissa aivan jäätävän hyviä ficcejä. Omat suosikkini löytyvät mm. Stargate Atlantiksesta ja useasta muusta fandomista. Toki on myös muita huikeita kirjoittajia kuin he, mutta näitä kahta olen lukenut siitä saakka kun löysin ficit teininä.

Voi olla, että oma rimani on vain liian korkealla, mutta kun olen tottunut Speranzan tyyppisiin kirjoittajiin niin sitä tulee vain todella nirsoksi sen lukemansa suhteen ja silloin perusasioiden puute ihan kirjoitusvirheistä alkaen häiritsee ja paljon.
Minulle on ficcien kohdalla tärkeämpää keistä tarina kertoo, kuin miten se on kirjoitettu. Luen niitä jotenkin eri tavalla kuin vaikkapa 'oikeaa' kirjallisuutta, en siis kaipaa samanlaista laatua, vaikka toki nautinkin jos jokin omasta mielestäni todella hyvin kirjoitettu ficci tulee eteen. Sellaiset ficit herättävätkin todella voimakkaita tunteita. Luen vain ficcejä, joissa seikkailee kullakin hetkellä shippaamani henkilöt, ja muut ficit eivät kiinnosta ollenkaan, vaikka olisivatkin erittäin taiten kirjoitettuja :)
 
vierailija
Samat sanat sinulle. Sinä täällä kuvittelet että openminded on joku ulostulo.
En kuvittele. Mutta ei ole jotkut naisen tavarat asunnossa, tiskaaminen samassa asunnossa, ei edes yhdessä asuminen välttämättä kertoisi kaikkea. Varsinkaan jos henkilö on open-minded. Sen takia turha toistella niitä tyttisjuttuja ja kaivella jotain kengän kuvia hänestä ja mitä ikinä ollutkaan. Edes julkistettu suhde ei kertoisi kaikkea. Ja nythän ei sellaista edes ole.
 
vierailija
Openminded on sanonut, niin minä ainakin uskon siihen
Sanonut kenelle? Jollekin tyypille jossain juhlissa, kun joukko homomiehiä savusti hänen suuntautumistaan ja suhdestatustaan? Päätyi sanomaan "openminded", mikä viittaa suvaitsevuuteen. Ja hänen kanssaan jutellut mies kuvaili häntä vastauksen perusteella "perus heteroksi". Minä luotan hänen gaydariinsa, enemmän kuin tuohon mantrana hoettuun "openminded":inn, joka on myös otettu pois kontekstista. Lisäksi K on eri kontekstissa; haastattelussa, sanonut olevansa hetero.
 
vierailija
En kuvittele. Mutta ei ole jotkut naisen tavarat asunnossa, tiskaaminen samassa asunnossa, ei edes yhdessä asuminen välttämättä kertoisi kaikkea. Varsinkaan jos henkilö on open-minded. Sen takia turha toistella niitä tyttisjuttuja ja kaivella jotain kengän kuvia hänestä ja mitä ikinä ollutkaan. Edes julkistettu suhde ei kertoisi kaikkea. Ja nythän ei sellaista edes ole.
Joo ja yhdessä matkustaminen kaukomaihin, näihin muihin asioihin yhdistettynä ei tarkoita myöskään suhdetta, ei toki :)
 
vierailija
Kaivoin esiin tuon astolat-kirjoittajan ficcejä ja minun näkökulmastani hän ei ole kyllä erityisen hyvä kirjoittaja - juonen yms kannalta voi olla, mutta tyyli ei ole erityisen taitava.
Makuja on monia, mutta astolat on siis ihan oikea kirjailija ja julkaissut Temeraire - science fiction kirjasarjan sen jälkeen, kun oli kirjoittanut fanfictionia vuosikausia. Ja on kirjoittanut muutaman mun all time lempparificin, joten muhun hänen tyylinsä iskee. :)
 
vierailija
Hetero on sanonut, niin minä ainakin uskon siihen.
"Hetero, täällä "osoittaen sydäntään" on ollut vain tyttöjä.." Ei oikein ole selkeää tuo. Heteroutta ei määritellä sillä kehen on rakastunut.

Toisessa hetkessä maininnut olevansa open-minded.

Sen takia antaisin olla tuon ja katsoisin rauhassa. Ei muodostaisi varmaa mielikuvaa siitä että ympärillä ehkä liikkuu joku nainen. Se ei välttämättä ole koko totuus
 
vierailija
En tiedä miksi tämä huvittaa mua niin paljon 🤣 Touhutontut vauhdissa.

(välkkyvä giffi)

 
  • Haha
Reactions: LadySLO:) ja aksu:3
vierailija
Minulle on ficcien kohdalla tärkeämpää keistä tarina kertoo, kuin miten se on kirjoitettu. Luen niitä jotenkin eri tavalla kuin vaikkapa 'oikeaa' kirjallisuutta, en siis kaipaa samanlaista laatua, vaikka toki nautinkin jos jokin omasta mielestäni todella hyvin kirjoitettu ficci tulee eteen. Sellaiset ficit herättävätkin todella voimakkaita tunteita. Luen vain ficcejä, joissa seikkailee kullakin hetkellä shippaamani henkilöt, ja muut ficit eivät kiinnosta ollenkaan, vaikka olisivatkin erittäin taiten kirjoitettuja
Juu, sama täällä, mutta tässä on se ero, että mä olin aika tiiviisti mm. Stargate Atlantis fandomissa tuohon aikaan, joten Sheppard ja McKay oli mulle todella tärkeät hahmot silloin :D. En mäkään joka fandomissa ole ollut mitä nämä ovat kirjoittaneet, mutta heidän vaihtaessa fandomia olen yleensä uteliaana tsekannut voisiko siinä olla seuraava potentiaalinen koti, koska hyviä kirjoittajia haluaa vain lukea jatkossakin vaikka he ei enää kirjoita omassa fandomissani.
 
vierailija
Makuja on monia, mutta astolat on siis ihan oikea kirjailija ja julkaissut Temeraire - science fiction kirjasarjan sen jälkeen, kun oli kirjoittanut fanfictionia vuosikausia. Ja on kirjoittanut muutaman mun all time lempparificin, joten muhun hänen tyylinsä iskee.
Minusta myös monet julkaistut scifi- ja fantasiakirjat ovat huonosti kirjoitettuja. Ja pidän siis kyllä näistä genreistä, minusta niissä vain julkaistaan luvattoman paljon huonosti kirjoitettuja romaaneja (joissa voi olla hieno maailmanrakennus yms, mutta en jaksa innostua siitä jos teos on heikosti kirjoitettu). Eksäni luki paljon scifiä, niin välillä kyllä ällistelin, miten surkeasti kirjoitettuja tekeleitä oli päätynyt kansien väliin. :)
 
vierailija
"Hetero, täällä "osoittaen sydäntään" on ollut vain tyttöjä.." Ei oikein ole selkeää tuo. Heteroutta ei määritellä sillä kehen on rakastunut.

Toisessa hetkessä maininnut olevansa open-minded.

Sen takia antaisin olla tuon ja katsoisin rauhassa. Ei muodostaisi varmaa mielikuvaa siitä että ympärillä ehkä liikkuu joku nainen. Se ei välttämättä ole koko totuus
Tämä, täysin samaa mieltä
 

Yhteistyössä