Muistankin tuon aiemman keskustelun, en vain silloin ehtinyt siihen mukaan kun luin palstaa niin viiveellä.
Olen huomannut tuon saman, ja itse myös tykkäisin realismista enemmän. Osa kirjoittajista tuntuu painottavan omasta mielestään kuumia juttuja realismin kustannuksella, ja se tuntuu olevan ihan tietoinen genre-/tyylivalinta. Esimerkiksi jo heti ekalla seksikerralla kyseisen kumppanin kanssa saadaan useita orgasmeja, tiedetään heti ilman hakemista mistä toinen tykkää, kaikki mitä seksin aikana tapahtuu on automaattisesti tajunnanräjäyttävää, mitään epävarmuuksia ei ole jne. Ja yksi yleinen piirre on, että seksin aikana tehdään asioita, jotka oikeasti vaatisivat aika perusteellista suostumusasioista ja rajoista keskustelua, turvasanoista sopimista yms., mutta silti ficissä asiat vain tapahtuvat ja molemmat/kaikki osapuolet automaattisesti tykkäävät.
Erityisesti tuo viimeinen kohta on omasta mielestäni vähän harmi, koska itse erityisesti tykkäisin lukea sellaisia kohtauksia, joissa hahmot esimerkiksi keskustelevat toiveista, mieltymyksistä ja rajoista. Varmaan monen mielestä tylsää, mutta minusta sellaisen lukeminen voisi olla tosi kuumaa! Innostuin tosi paljon, kun se yksi eilen tänne linkitetty ficci alkoi sillä, että B esitteli täyttämäänsä kink checklistia J:lle ja sitten he keskustelivat sen sisällöstä, mutta se kohtaus olisi voinut olla paljon pidempi ja perusteellisempi