Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oonko mä ainut jota vaivaa noissa ficeissä se, että ainut mistä K:n tunnistaa noissa hahmoissa on kuvailtu ulkonäkö ja broken english? Muuten noissa ficcien Kärpyissä ei yleensä ole oikeastaan mitään luonteelleen ominaista. Bojanissa onnistutaan yleensä paremmin. Toki, kuvitteellisiahan nämä on, eikä tarkoituskaan ole kuvata oikeita esikuviaan 1:1, mutkun Kärpyssä just se luonne viehättävintä, niin olis kiva kun edes etäisesti muistuttaisi.
Ai, kyllä mun mielestä monessa hänet on kuvailtu sellaiseksi kuin minkä kuvan hänestä julkisuudessa saa tai minkä hån antaa. Ihan todellista luonnetta ei varmaan kukaan fikin kirjoittaja tiedäkään, kuten emme mekään
 
vierailija
Oonko mä ainut jota vaivaa noissa ficeissä se, että ainut mistä K:n tunnistaa noissa hahmoissa on kuvailtu ulkonäkö ja broken english? Muuten noissa ficcien Kärpyissä ei yleensä ole oikeastaan mitään luonteelleen ominaista. Bojanissa onnistutaan yleensä paremmin. Toki, kuvitteellisiahan nämä on, eikä tarkoituskaan ole kuvata oikeita esikuviaan 1:1, mutkun Kärpyssä just se luonne viehättävintä, niin olis kiva kun edes etäisesti muistuttaisi.
En ole huomannut, mun mielestä monet aika onnistuneita
 
vierailija
Ihan yhtä totuuksia voi olla nämäkin
Niinpä. Ja sen takia ihmiset täällä varmaan roikkuu vielä marraskuussakin. Kun ei tiedetä, mikä on totuus. Se voi olla ihan mitä tahansa näistä spekulaatioista tai niiden väliltä. Ainoa asia mistä itse ainakin olen varma on se että nämä kaksi ihmistä pitävät kovasti toisistaan, ihan aidosti.
 
vierailija
Näin unta, että olin jossain paikassa, joka oli täynnä kukkivia kirsikkapuita ja joku muksu sanoi minulle, että "češnjev raj", joka on Tokiossa oleva kohta ja tarkoittaa "kirsikkaparatiisi". Hämmentävää, koska en näe tämäntyylisiä unia yleensä, tuntuu jotenkin epäuskottavalta. :D

Toisessa unessa olin juuri postannut uuden ficin ja siihen oli tullut monta kommenttia. Yksi oli suomeksi ja siinä luki, että Käärijäkiimailijoissa heillä on ollut kovat pohdinnat, että mitä minä teen työkseni. Sitten mietin, että miksi te siellä luette ficcejä, ettekö shippaa Kärtsää vain itsellenne. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Kiehtovia nämä yölliset pohdinnat. Itse en tunne yhtäkään naista, joka haluaisi olla homomies. Kukaan ei ole ainakaan tunnistanut. Tunnen kuitenkin pari naista, joista kumpikin haluaisi olla heteromies. Kuinkahan yleisiä tällaiset tuntemukset mahtavat olla? Näistä asioista ei nimittäin kauheasti puhuta, ei ainakaan minun lähipiirissäni.
 
vierailija
Näin unta, että olin jossain paikassa, joka oli täynnä kukkivia kirsikkapuita ja joku muksu sanoi minulle, että "češnjev raj", joka on Tokiossa oleva kohta ja tarkoittaa "kirsikkaparatiisi". Hämmentävää, koska en näe tämäntyylisiä unia yleensä, tuntuu jotenkin epäuskottavalta.

Toisessa unessa olin juuri postannut uuden ficin ja siihen oli tullut monta kommenttia. Yksi oli suomeksi ja siinä luki, että Käärijäkiimailijoissa heillä on ollut kovat pohdinnat, että mitä minä teen työkseni. Sitten mietin, että miksi te siellä luette ficcejä, ettekö shippaa Kärtsää vain itsellenne.

- Joymuffin
Kai kiimailijoita on moneen junaan😄😂
 
vierailija
Mikä saa aikuiset ihmiset viehättymään tietoisesti enemmän fantasiasta kuin todellisuudesta.
kuten jo sanottu, ihan samalla tavalla kuin mikä muu tahansa taide, kulttuuri, elämys tai YHTEISÖ.

Itse ihmettelen enemmän sitä mikä saa aikuisen ihmisen tänne päivästä toiseen ihmettelemään itselleen vastenmielistä asiaa… 😅 Jos mun mielestä Mersu on maailman paras auto, niin ei mulla ole mitään intoa lähteä kuuluttamaan sitä Volvo-ihmisten keskustelupalstalle ja ihmetellä, miten he ovat kaikki väärässä ja sekaisin.
 
vierailija
Eli täällä on ainakin kaksi, jotka eivät osaa sgipata fantasian tasolla. Tuo on ongelmallista oikeita ihmisiä shipatessa... Oikeat ihmiset eivät tule käyttäytymään niin kuin tahdotte, vaikka kuinka luulette, että havaintonne perustuvat "todellisuuteen".
Joo, enpä mäkään ois voinut kuvitella esim. pyykkistooria! Uskoin vasta kun itse näin.
Enkä ois osannut kuvitelmissani keksiä sitä, että B miettii, että M-kirjaimista naista pitää varoa… 🤔
 
vierailija
kuten jo sanottu, ihan samalla tavalla kuin mikä muu tahansa taide, kulttuuri, elämys tai YHTEISÖ.

Itse ihmettelen enemmän sitä mikä saa aikuisen ihmisen tänne päivästä toiseen ihmettelemään itselleen vastenmielistä asiaa… Jos mun mielestä Mersu on maailman paras auto, niin ei mulla ole mitään intoa lähteä kuuluttamaan sitä Volvo-ihmisten keskustelupalstalle ja ihmetellä, miten he ovat kaikki väärässä ja sekaisin.
😄
 
vierailija
Ok. No ehkä mä sit oon vaan tulkinnut K:n väärin. 😃

Leikkisyys, huumori, päättäväisyys ja välittömyys puuttuu musta kyllä monesta. Otetaan esimerkeiksi vaikka kuuroficci ja se loputon slow burn yökerhoficci.
Samaa mieltä erityisesti kuuroficistä, K:sta on tehty siinä ihan infantiilinen vauva ja en yhtään pidä siitä jatkuvasta "angel", "sweetheart" jne lässytyksestä. Välillä sen kirjoittaja kirjoittaa todella hyvin, mutta K:n kohdalla hän on vienyt hahmon aivan liian pitkälle avuttomuudessa ja itkuisuudessa eikä siitä monesti tunnista K:ta ollenkaan hahmona.
 
vierailija
Hei kysymys, ihan tosissani kysyn siis, että onko ja missä joillekin muille artisteille keskustelupalstaa tai paikkaa, jossa voi puida asioita (tuli tuosta Mersu-keskustelupalstasta mieleen :D). Esim. vaikka Kuumaa-keskustelua tai vaikka Elastinen yms
 
vierailija
Eli täällä on ainakin kaksi, jotka eivät osaa sgipata fantasian tasolla. Tuo on ongelmallista oikeita ihmisiä shipatessa... Oikeat ihmiset eivät tule käyttäytymään niin kuin tahdotte, vaikka kuinka luulette, että havaintonne perustuvat "todellisuuteen".
Luulen, että aika paljon enemmällä kuin kahdella näin, mutta miksi se olisi sinun huolesi? Jokainen huolehtikoon omista asioistaan, en ole vielä mitään isoja romahduksia shippaajilla nähnyt, mitä jotkut täällä niin pelkää
 
vierailija
Joo, enpä mäkään ois voinut kuvitella esim. pyykkistooria! Uskoin vasta kun itse näin.
Enkä ois osannut kuvitelmissani keksiä sitä, että B miettii, että M-kirjaimista naista pitää varoa…
ton M-kirjaimeen liittyvän vitsin (?) tarkoitus ei tainnut selvitä? Vai oliko jossain muissa keskusteluissa tietoa, mihin se liittyy. Mua hämäs siinä vaan, että siinä ei ollut mitään hymiöitä tms vaan vain se teksti, jota en kyllä varmaan ihan kunnolla käännöksestä huolimatta ymmärtänyt. Se oli varmaan joku kulttuuriin liittyvä sisäpiirivitsi .
 
vierailija
Joo, enpä mäkään ois voinut kuvitella esim. pyykkistooria! Uskoin vasta kun itse näin.
Enkä ois osannut kuvitelmissani keksiä sitä, että B miettii, että M-kirjaimista naista pitää varoa…
Ei, äkäs nyt taas keksi omia höpö höpö juttuja... B nauroi tv:n astrologille, joka neuvoi soittajan tytärtä varomaan naista, jonka nimessä on M.
 

Yhteistyössä