Patriarkaattia puolustava kristinuskoketju: nainen on alttiimpi kaikille vaikutteille.

Jos eläisimme noitavainojen aikaa niin Echo ois taatusti se joka antoi eniten ilmi noitanaisia inkvisitiolle.

Miten kenenkää elämää voikaan riepoa jonkun toisen tekemä talon energiapuhdistus? Etenkään ellei edes usko moiseen.
Ei Jeesus ja opetuslapset noitia roviolle kuskannu, vaan ne noidat tuli uskoon. New Age-tyyppejä tulee nykyäänkin uskoon.

Katolinen kirkko oli valitettavasti se, joka tappoi ihan oikeitakin uskovia.
 
vierailija
Suurin osa teistä olette ei-uskovia, vaikka nimi ois seurakuntarekisterissä.
-Katsokaa, että teidän nimenne joskus löytyy maailman tärkeimmästä rekisteristä eli Elämän kirjasta Taivaassa. ;)
No nyt kyllä alkaa eräällä näkymään entistä vahvemmin henkisen tasapainon järkkyminen.

Mutta mieti kuinka kummasti ne vaan kaikkien muiden uskontojen tunnustajat ja ateistit elävät sukupolvesta toiseen vaikkei nimiä ole siellä sinun taivaankirjassasi
 
No nyt kyllä alkaa eräällä näkymään entistä vahvemmin henkisen tasapainon järkkyminen.

Mutta mieti kuinka kummasti ne vaan kaikkien muiden uskontojen tunnustajat ja ateistit elävät sukupolvesta toiseen vaikkei nimiä ole siellä sinun taivaankirjassasi
Niin elävät, ja niin oli Raamatun aikoinakin pakanakansoja. Mutta kuinka kuolevat? Ilman Jumalaa.
 
Ja mä ymmärrän sen, että porukka on kyllästynyt kristinuskoon. Sen näkee varsinkin vasemmistossa ympäri maailmaa - "ähh, aina tuota samaa, haluamme eroon."

Pyhäkoulutarinat kylpytakki päällä menevistä apostoleista ja laupiaasta samarialaisista ei jaksa enää kiinnostaa.
Porukka haluaa kauniisti piirrettyjä kuvia ja lumoavaa musiikkia keijukaisista, astraalienergioista, enkeleistä, mytologiasta.

Ei joku metsänhenki tuomitse. Ei se sano että älä pane naapuriasi, älä varasta, ja meepäs töihin siitä.

Mutta Jumalapa sanoo. Koska Hän on Isämme ja välittää meistä.
Mutta kummasti metsän henget häviää kuin pieru Saharaan Jeesuksen edessä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ja mä ymmärrän sen, että porukka on kyllästynyt kristinuskoon. Sen näkee varsinkin vasemmistossa ympäri maailmaa - "ähh, aina tuota samaa, haluamme eroon."

Pyhäkoulutarinat kylpytakki päällä menevistä apostoleista ja laupiaasta samarialaisista ei jaksa enää kiinnostaa.
Porukka haluaa kauniisti piirrettyjä kuvia ja lumoavaa musiikkia keijukaisista, astraalienergioista, enkeleistä, mytologiasta.

Ei joku metsänhenki tuomitse. Ei se sano että älä pane naapuriasi, älä varasta, ja meepäs töihin siitä.

Mutta Jumalapa sanoo. Koska Hän on isämme ja välittää meistä.
Mutta kummasti metsän henget häviää kuin pieru Saharaan Jeesuksen edessä.
Kykenetkö enää olemaan työelämässä? Huolestuttavaa kehitystä on havaittavissa, mielikuvitusolennot on vallanneet pääsi!
 
vierailija
Minun mielestä sinä tuomitset jopa meitä palstalaisia kovin jyrkästi ja tietävästi, vaikka et meitä todellakaan tunne. Niputat tylyin sanoin mm. ei uskoviksi ja ikuiseen kadotukseen, vaikket oikeasti tiedä mitään meidän uskonnollisuudestamme. Katso kun emme kaikki todellakaan tuo uskoamme esille kuten sinä. Emme toitota tai julista sitä. Riittää, että meillä on se. Riittää, että itse tiedämme ja tunnustamme sen. Se, että sinä paatoksellisesti aina jyrähdät omista korkeuksistasi tuomitsemaan, on uskomatonta.
 
Ja siis: tää on jännä juttu.

Miehet on -no, vähän yksinkertaisia välillä. Naiset on multitaskaajia, tytöille koulumenestys on helpompaa ja tuntuu välillä, että jos miehillä on päässään vielä joku Commodore64, niin naisilla on joku avaruusajan tietokone.

Eikä siinä ole mitään vikaa, jos nainen on presidentti, kuningatar (Elisabeth oli jämerä nainen) tai pääministeri.
Mutta miksei saa olla pastori? Koska pastorit päättävät vanhimmiston kanssa, mitä opetusta ja keitä puhujia seurakuntaan otetaan. Otetaanko joku uusi virtaus vastaan, vai ei.

Luulisi, että Jumala olisi joka paikkaan Raamatussa ja seurakuntajutuissa laittanut älykkään naisen. Miksei?

Kyse on uskollisuudesta Jumalalle. Oli älykkyydeltään vaikka joku turvenuija, niin jos on uskollinen Jumalalle, niin se on tärkeämpää kuin ÄO 170.

Ja naista kiinnostaa kaikki hörhö, jos se esitetään vaan kauniissa ja lempeässä paketissa. Nainen säälii, silloin kun ei saisi sääliä. Isä jos sanoo teinille "tupakoinnista kämppäarestia", niin äiti on "no älä nyt ole niin äkäinen". (No nykyaikana miehet on niitä lapasia)
Käärmeen monimutkainen ajatuskuvio upposi älykkääseen naiseen.

Mutta, usein se yksinkertainen levyseppähitsaaja-mies saattaa puhua totta. "Rikolliset linnaan, eikä saa ottaa Ira_kista niitä nuoria sällejä tänne". Piste.

Naiset säälii....ja säälii.
 
Minun mielestä sinä tuomitset jopa meitä palstalaisia kovin jyrkästi ja tietävästi, vaikka et meitä todellakaan tunne. Niputat tylyin sanoin mm. ei uskoviksi ja ikuiseen kadotukseen, vaikket oikeasti tiedä mitään meidän uskonnollisuudestamme. Katso kun emme kaikki todellakaan tuo uskoamme esille kuten sinä. Emme toitota tai julista sitä. Riittää, että meillä on se. Riittää, että itse tiedämme ja tunnustamme sen. Se, että sinä paatoksellisesti aina jyrähdät omista korkeuksistasi tuomitsemaan, on uskomatonta.
No mä teen arvioita sen mukaan, mitä joku puhuu.
Ei vegaani puhu "lihansyönti on mahtavaa" tai demari hoe "pitäis saada pörssiyhtiöitä lisää."
Ei mus_limi puhu "Jeesus on ainut totuus".

Jos mä alkaisin intoilla horoskoopeista tai translaista, en olisi Jumalan mielen mukainen kristitty.

Ja mikset julista kristinuskoa, jos olet kristitty? Oletko kuullut lähetyskäskystä?
 
Englannin hovi on mielenkiintoinen.

Siis siellä on ok naisia ja sitten pihalla olevia.

Elisabeth joutui kuningattareksi. Oli ainakin nimellisesti kristitty ja pitänyt vanhoja arvoja yllä, eikä säälinyt koko ajan kaikkea.

No löytyykös hovista eksyttäjiä ja tuliko eksytys miehen vai naisen kautta?
Diana. Kävi meediolla, meedio kertoi "mee vaan huoletta sinne Pariisiin."
Poikansa Harry ihannoi äitiään - ja mitä teki? Haahuili tämän haudalla kutsuen äitiään, eli harrasti spiritismiä. Ei omena kauas puusta pudonnut.

Kuka saanut hovissa myllerrystä? Meghan. Äitinsä on joogaope, ja tytär on täysi woke, puhuu kuin copypastetettuna tärkeimmistä wokejutuista.
Meghania riepoi vanhat perinteet eikä sopeutunut hoviin. Ja Meghan repii hovia.

Kun olisivat Diana, Harry ja Meghan edes uskonnollisesti neutraaleja, jos kerran klassinen kristinusko ei kiinnosta - mutta miksi pitää tuoda spiritismiä ja idän uskontoja?
 
vierailija
No mä teen arvioita sen mukaan, mitä joku puhuu.
Ei vegaani puhu "lihansyönti on mahtavaa" tai demari hoe "pitäis saada pörssiyhtiöitä lisää."
Ei mus_limi puhu "Jeesus on ainut totuus".

Jos mä alkaisin intoilla horoskoopeista tai translaista, en olisi Jumalan mielen mukainen kristitty.

Ja mikset julista kristinuskoa, jos olet kristitty? Oletko kuullut lähetyskäskystä?
Tottakai olen kuullut lähetyskäskystä, älä viitsi. Mun oman julistamisen ei tarvitse olla paatoksellista ja rähjäävää, niin kuin näen omasi. Tapoja kun on monia. Minun julistukseni näkyy ja kuuluu kyllä omalle piirilleni jokapäiväisessä tekemisessäni ja sanomisessäni, älä huoli.
 
Tottakai olen kuullut lähetyskäskystä, älä viitsi. Mun oman julistamisen ei tarvitse olla paatoksellista ja rähjäävää, niin kuin näen omasi. Tapoja kun on monia. Minun julistukseni näkyy ja kuuluu kyllä omalle piirilleni jokapäiväisessä tekemisessäni ja sanomisessäni, älä huoli.
Oletko varma, että usko ei näy mun elämässäni? Tiedätkö sinä, mitä teen, puhun ja mitä ajattelen päivät pitkät?

Mutta mielenkiintoista, että sun mielestäsi ei saisi varoittaa naisia vääristä uskonnoista ja noituudesta ja puolustaa Raamatun mukaista mallia. Mitä se kertoo sinusta ja uskostasi?
 
vierailija
Oletko varma, että usko ei näy mun elämässäni? Tiedätkö sinä, mitä teen, puhun ja mitä ajattelen päivät pitkät?

Mutta mielenkiintoista, että sun mielestäsi ei saisi varoittaa naisia vääristä uskonnoista ja noituudesta ja puolustaa Raamatun mukaista mallia. Mitä se kertoo sinusta ja uskostasi?
Aivan varmasti uskosi näkyy elämässäsi, siitä tuskin on kenelläkään epäilystä. Mielenkiintoista on se, että jälleen niputat omia tulkintojasi ihmisestä tuntematta ihmistä. Missä kohtaa olen sanonut yhtään mitään noista toisessa kappaleessasi olevista väitteistäsi? Sanoin vain, että kova olet kyseenalaistamaan meidän muiden uskovaisuutta, olipa sitten mies tai nainen. Mutta jatka toki, koska se ilmeisesti helpottaa ja tuo rauhan sinulle. Minä kuljen rauhassa ja tasapainossa uskoni kanssa, sen ymmärtäminen ja tieto riittää minulle.
 
Seuraava esimerkki: luterilainen kirkko, jonka jäsenyydestä haluan kohta eroon.

Ensin oli miehiä pappeina. No sit otettiin naispappeja, jotka ensin yrittivät olla kuten miehet, eli tukka nyrsittyinä ja karun näköisinä.
No myöhemmin naispapit ovat uskaltaneet olla naisia, eli nykyään ovat ihan kivan naisellisia.
Mutta mitä kirkkoon on tullut naisisitumisen jälkeen? Ruotsin kirkossa on meditaatiohetkiä, Suomen kirkossa on kristillistä joogaa, ja asialla lempeästi puhuvat naispapit.

Öö...jos ja kun Jumala toimii voimakkaasti, niin uskova ei tarvitse joogaa, ei meditaatiota (eikä tarvitse toki milloinkaan). Joku voi sanoa että joogan avulla mieli rauhoittuu - mutta silloin kun Jeesus jyllää, niin rukoushetket ovat niin voimakasta rauhaa täynnä, että siinä ei ihminen hoe mantroja eikä mitään...on vain Jumala.

Tää ei oo sattumaa. Mihin paikkaan päästetään naiset päättämään uskonnosta, niin siellä luovutaan asteittain kristinuskosta.
 
Aivan varmasti uskosi näkyy elämässäsi, siitä tuskin on kenelläkään epäilystä. Mielenkiintoista on se, että jälleen niputat omia tulkintojasi ihmisestä tuntematta ihmistä. Missä kohtaa olen sanonut yhtään mitään noista toisessa kappaleessasi olevista väitteistäsi? Sanoin vain, että kova olet kyseenalaistamaan meidän muiden uskovaisuutta, olipa sitten mies tai nainen. Mutta jatka toki, koska se ilmeisesti helpottaa ja tuo rauhan sinulle. Minä kuljen rauhassa ja tasapainossa uskoni kanssa, sen ymmärtäminen ja tieto riittää minulle.
Et ymmärtänyt.

Täällä palstalla suurin osa EI ole uskossa. Tai sit on sellaisia, jotka piilottelevat uskoaan.
Koska sydämen kyllyydestä suu puhuu.
 
vierailija
Oletko varma, että usko ei näy mun elämässäni? Tiedätkö sinä, mitä teen, puhun ja mitä ajattelen päivät pitkät?

Mutta mielenkiintoista, että sun mielestäsi ei saisi varoittaa naisia vääristä uskonnoista ja noituudesta ja puolustaa Raamatun mukaista mallia. Mitä se kertoo sinusta ja uskostasi?
No ei se kyl sanonu mitään semmosta. Sun mielikuvitus taas laukkaa.hohhoijaa,taas näit sun naisten haukkumaketjuja. Ooks ihan sinut sun sukupuolen kanssa? Ku ei täällä kellään muulla ole niin suuria ongelmia naiseutensa kans ko sulla.
 

Yhteistyössä