Patriarkaattia puolustava kristinuskoketju: nainen on alttiimpi kaikille vaikutteille.

Ok. Ja jatketaan,et seurakunnan ulkopuolella saa tehdä mitä vain. Et missä ongelma? Sä vaan sanot,et sä oot oikeassa,mut et olekkaan edes oman aloituksen mukaan,koska olet nainen.
Ok. Ja jatketaan,et seurakunnan ulkopuolella saa tehdä mitä vain. Et missä ongelma? Sä vaan sanot,et sä oot oikeassa,mut et olekkaan edes oman aloituksen mukaan,koska olet nainen.
Hmm-hääh?

On naiset välillä oikeessa. Silloin kun toteuttavat Raamatun Sanaa. Samoin miehet silloin, kun ovat Sanalle uskollisia.

Mutta vieraat, pehmeämmän oloiset uskonnot tulevat usein naisten kautta.
 
vierailija
Kuunnella valheita?

Kuunnella panemisista, pettämisistä, joogasta, huumemyönteisyydestä, sateenkaarista?
Joo, ihan tarpeeksi saan niitä kuunnella.

Sit vedetään herne nenään jos nykyaikana joku uskaltaa puhua konservatiivisemmin.
Et ymmärtänyt etkä kuunnellut. Mutta tämä tapasi on tullut selväksi. Sinulla on sijaa vain omille ajatuksillesi ja tavoillesi. Sen takia kanssasi on vaikea keskustella. Se, että kuuntelee, ei ole pois uskostasi. Jos se on vahva.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
…Kun olisivat Diana, Harry ja Meghan edes uskonnollisesti neutraaleja, jos kerran klassinen kristinusko ei kiinnosta - mutta miksi pitää tuoda spiritismiä ja idän uskontoja?
Tää on tää loputon suo…

Siksi pitää, koska he ovat aivan yhtä oikeassa omassa uskossaan kuin sinä omassasi. ”Ainoa oikea” kaikilla nääs 🙄

Ja minä se vasta oikeassa olen, koska evoluutiotodisteita on maailma pullollaan 😎
Osa meidän kaukaisista serkuista löysivät oman hyvän lokeron hedelmäpuista ja kiipeilee niissä häntä heiluen. Meillehän jäi menneisyydestämme muistona jäljelle esim. HÄNTÄluu 😏
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No mutta kun olisi jotain järkevää, jota kuunnella?

Milloin aloitat kristinuskoketjuja? Oon heti messissä.
Eli kelpuutat uskovaiseksi, kun jollain random palstalla on nostettava kristinuskoketjuja? Selvä. Kuten jo sanoin, minä julistan uskoani omassa elämässäni, omassa piirissäni. Olen uskoni kanssa rauhassa ja tasapainossa, käyn vuoropuhelua Isän kanssa. Hän hyväksyy tapani, Hänelle olen tilivelvollinen. En sinulle kuten ei kukaan muukaan ole.
 
Eli kelpuutat uskovaiseksi, kun jollain random palstalla on nostettava kristinuskoketjuja? Selvä. Kuten jo sanoin, minä julistan uskoani omassa elämässäni, omassa piirissäni. Olen uskoni kanssa rauhassa ja tasapainossa, käyn vuoropuhelua Isän kanssa. Hän hyväksyy tapani, Hänelle olen tilivelvollinen. En sinulle kuten ei kukaan muukaan ole.
Omassa piirissäsi - ketä evankelioit? :)

Sulla on rauha Jumalan kanssa - niin mullakin on siitä, että saan tänään kumota 5 kg suklaata. Vai....onko Raamattu kuitenkin annettu sen takia, että uskovien fibat vaihtelee? Syntikin voi tuntua rauhoittavalta ja jopa jumalalliselta.

Vai...oletko niitä, jotka suomalaisittain ajattelevat että usko on yksityisasia ja ajattelet että sellainen ajattelu on jotenkin nöyrempää ja kunnollisempaa?
Rukous on yksityistä, mutta usko ei ole Raamatussa oikein koskaan pelkkä yksityisasia. Muissa maissa siitä saa puhua avoimemmin.
 
Mutta se tässä on myös jännää, että mua ei haittaa yhtään olla maskuliinisen Jumalan lapsi, ja että seurakunnassa joudun kuuntelemaan enimmäkseen miehiä.

Koska hyvä ja kunnollinen mies osaa olla myös lempeä ja ihmisiä rakastava, ja sellaisia usein pastorit ovat.

Ois ollu huikeeta olla Jeesuksen tai Paavali/Pietarin mukana jossain lähetysreissuilla. Olisivat pitäneet mua kuin kukkaa kämmenellä. :)
Ehkä olisin iltanuotiolla joutunu olemaan se nokipannukahvin keittäjä ja kuunteluoppilaana Jeesuksen ja Paavalin puhuessa - mutta tärkeintä on se sanoma, samasta Jumalan läsnäolosta oisin päässy iloitsemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en nyt käsitä miten laitat joogan kristinuskon viholliseksi. Saako kristitty harrastaa edes pilatesta mielestäsi?
Pilates on jees, ja olen ollut pilates-tunneilla, ja käytän sitä itsekin jumpatessa.
Mutta pilates on täysin uskonnollisesti neutraali.

Joogan suomi-versio on myös onneksi aika kevyttä, mutta sitten kun aletaan hokea mantraa tai liikkeet on jotain "auringon tervehtimistä", niin ollaan jo jalka idän uskonnoissa.

Sanon tämän aina: kuvittele että liikuntahallilla olisi Jeesus-jumppa, jossa on kristillinen musiikki ja tehdään Paavali-venytys ja Taivaallinen rentoutus.
Ois väkikato, ja herne olisi nenässä hyvin syvällä monilla.
 
vierailija
Sinäkö tunnet niitä?
Joo, mä en tiedä, pitääkö se teoria paikkansa, että naiset häiriköi silloin höpötyksellään srk-kokouksia.

Mutta nainen voi olla pomona ja opettajana, jos hyvää miestä ei hommaan löydy, ja esim.lähetystyössä ekana tienraivaajana.

Ja täällä Kaksplussalla ei miesteologeja kauheesti näy, joten mä opetan sitte. Heti jos tulis raamatullinen mies tänne, mä kuuntelisin häntä :D
 
vierailija
Kirkkoneuvoston sihteerinä vuosikausia toimineena voin allekirjoittaa, että naiset höpöttävät niitä näitä enemmän kuin miehet. Naiset ovat kokouksissa tekopyhiä ja tarttuvat usein epäolennaisiin asioihin ohitse esityslistan. Syyllistyvät syyllistävään juoruiluun.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ootko hoksannut että "uskonnot" on lähes aina kirjoitettu miesten käsin?
Ei sillä väliä, kummatko ne on kirjoittanut. Tärkein asia on miettiä, ovatko niiden jumaluudet olemassa vai ei.

Jos miesten vallanhalua tarkoitat, niin Jeesus antoi piutpaut maalliselle vallalle ja rikkauksille.

Paavalin säännöt pastorille 1Timoteuksen kirjeessä:

2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne

Pietarin kirjeessä:
2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton takia

Apostolit oli köyhempiä kuin muut seurakuntalaiset. Puhuuko tuossa vallanhimoinen seurakunnan johtaja? Ei.

9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirkkoneuvoston sihteerinä vuosikausia toimineena voin allekirjoittaa, että naiset höpöttävät niitä näitä enemmän kuin miehet. Naiset ovat kokouksissa tekopyhiä ja tarttuvat usein epäolennaisiin asioihin ohitse esityslistan. Syyllistyvät syyllistävään juoruiluun.
Nyt voi tutut tunnistaa, mutta oli joskus eräässä seurakunnassa kamalaa katsella kun naistyöntekijät kiusasivat miespuolista, vähän kömpelöä ja herkänoloista kirkkoherraa.

Siinä näkyi selvästi 2 asiaa: nokkelat ja sujuvakieliset mutta aika maallistuneet naiset vs.konservatiivi, mutta vähän pökkelö mies. Kuitenkin olen kokenut sen miehen saarnoissa Herran olevan läsnä.

Siis miehet ovat kiusaamiseen syyllistyneet iät ja ajat, mutta en ollut naiseudesta kyllä siinä seurakunnassa ylpeä...
 
Viimeksi muokattu:
On suuri vääryys, että alkuseurakunnan eli hyvin vaatimattoman mallin jälkeen tuli the kirkollisuus: iloinen, spontaani, vaatimaton usko muuttui pitkäpiimäiseksi jyhkeydeksi ja muotomenoiksi.

Kun apostolit ja heidän oppilaansa eivät olleet enää vahtimassa, niin alettiin kerätä peltoja, kultaa, hopeaa ja arvonimiä ja kiinnitettiin huomiota ihan toisarvoisiin seikkoihin.

Katsoin eilen Da Vinci -koodia seuranneen Enkelit ja demonit -leffan, ja vaikka se oli Hollywood-höttöä, niin tuskailin sitä katolisen kirkonmenoa että ei, ei ja ei.
 
Viimeksi muokattu:
Sinähän tunnut istuvan kaikkein korkeimmalla jakkaralla ja sieltä jakelet tuomioita jatkuvasti muille kirjoittajille että he ovat väärässä. Sinä et koskaan

Huomaatko muuten että nyt annat vähän löysää muillekin jumaluuksille?
Mä en puhu huvikseni tai ole huvikseni poikkiteloin muita uskontoja vastaan.

On olemassa vain Jeesus/kolmiyhteinen Jumala, muut "jumaluudet" on naamioituneet jumaluuksiksi.

Pitää huomioida, että saatana ja demonit ovat älykkäämpiä kuin me. Jos joku ihminen osaa väärentää rahaa tai arvotaulun, niin kopiointi onnistuu alakerran porukalta 100 kertaa tehokkaammin.
Saatana ei ole myöskään flegmaattinen, hän pyörii ihmisten ympärillä vimmatusti.
 
vierailija
Mä en puhu huvikseni tai ole huvikseni poikkiteloin muita uskontoja vastaan.

On olemassa vain Jeesus/kolmiyhteinen Jumala, muut "jumaluudet" on naamioituneet jumaluuksiksi.

Pitää huomioida, että saatana ja demonit ovat älykkäämpiä kuin me. Jos joku ihminen osaa väärentää rahaa tai arvotaulun, niin kopiointi onnistuu alakerran porukalta 100 kertaa tehokkaammin.
Saatana ei ole myöskään flegmaattinen, hän pyörii ihmisten ympärillä vimmatusti.
Tuo on vain yksi usko/näkemys muiden joukossa. Todisteita sinulla ei ole kuitenkaan koskaan mistään. Se onkin mahdotonta kun uskot mielikuvitusmaailmaan
 

Yhteistyössä