Patriarkaattia puolustava kristinuskoketju: nainen on alttiimpi kaikille vaikutteille.

Perustin tän ketjun, koska Echon kristinuskoketjussa en viitsi väitellä. Mutta tässä saa väitellä (jos mä jaksan osallistua).

Ahh jos mua nyt ei ymmärrettäisi väärin. Olen nykyaikainen nainen, ystäväni ovat naisia, naisten kanssa on kiva olla.
Raamatussa myös nainen on yhtä arvokas kuin mies, vaikka pastorina toimiminen kielletäänkin naisilta.

Laitan myöhemmin esimerkkejä. Mutta mennääs perusteisiin:

Jumala on mies.
Ja kuten Raamatussa näkyy, niin Jumalan tapa esittää asiat on "tää homma on näin, piste." Hyvin perinteisen miehekäs - tosin Jumala osaa sääliä heikkoja ja syntisiä ja Häneltä on ihmisiin tullut rakkaus ja auttaminen, mutta muutoin on sellainen "I've got the power, te ihmiset olette pieniä (vaikka äärimmäisen rakkaita) muurahaisia, älkääs hyppikö silmille." Jumala voi sanoa noin, koska Hän voi.

No Jumala ilmoitti Aatamille ja Eevalle "jos syötte tuosta puusta, kuolette." Piste.
Mitä saatana teki? Pehmeästi vähän oikoi totuutta, eli antoi osatotuuden.
Ensin kyseenalaistus:
"Onko Jumala todellakin sanonut, että kuolette?"
Sit oikoo, ja tässä on osa totta, mutta ei kerro lopputulosta eli ikuista eroa Jumalasta ja kadotusta:
"Ette te suinkaan kuole, vaan sinä päivänä kun syötte, tulette NIINKUIN Jumala, tietämään hyvän ja pahan."
Yllytti ihmistä kaiken lisäksi vielä nousemaan Jumalan rinnalle.

No kumpaan tää "muka-empaattinen" pehmeä linja uppos kuin väärä raha? Eevaan. Eeva söi, ja tarjos myös Aatamille.

Okei. Miehet sotii liikaakin, hommaa keskitysleirejä, kiduttaa ja raiskaa, mutta mikä on naisten perusominaisuus? Lain lieventäminen ja liika sääliminen.
 
Viimeksi muokattu:
Paavaliahan pidetään misogynistisenä naisvihaajana.

Ja hauskoja hänen lauseet onkin, esim. Timoteukselle:

Ja epäpyhiä ämmäin taruja karta, vaan harjoita itseäsi jumalisuuteen. Ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähän..."



13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.



Tuo on mielenkiintoinen: ämmäin taru, joka liittyy fyysiseen suoritukseen.
Jooga?

Jos jollain saa Jumalan suuttumaan nanosekunnissa, on vieraat uskonnot. Tarut, sadut, mytologia. Jumala katsoo pitkämielisemmin vaikka viinanjuontia tai pientä laiskottelua, mutta vieras uskonto on kuin laittaisit kätesi kuumaan hellaan tai nuotioon: älä koske sekuntiakaan.

Äiti maa, Gaia, luonnonuskonnot, New Age, velhous, jotka oli riesana jo juutalaisilla.

Ja kummatko on muka-vaarattomien horoskooppien perään? Naiset.
Kummatko käy ennustajalla useimmiten? Naiset.
 
Pääsikö jotain vahingossa unohtumaan?

-Nainen vaietkoon seurakunnassa (1. Kor. 14:34–35)
Ahh, ihana kohta.

Mä oon sen verran eri seurakuntien penkkiä kuluttanut, että
-naispappien puheet on lätinää rakkaudesta, kukkasista, auttamisesta, mutta koskaan ei saarnata synnistä (siis muustakin synnistä kuin tappamisesta tai syrjimisestä).

-jos nainen on raamatullisessa hommassa (huom, Raamatussa päästettiin naiset kuitenkin ääneen muissa kuin pastorin viroissa) eli evankelistana, diakonina tai profetoi, on niissä naispuhujien puheissa enemmän suolaa, enemmän kehotusta parannukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Otetaas esimerkkejä. Osan linkeistä olen unohtanut.

Maria Nordin. New Agen voimakas johtohahmo Suomessa.

Asiat ovat just kuin siltä näyttävät: Maria on vain ja yksinkertaisesti noita. Vanhanaikaisesti sanottuna.

Se mitä entisaikaan oli sumereilla, egyptiläisillä ja babylonialaisilla, oli seksuaalisuuden ja yliluonnollisen yhdistäminen.
Beyonce Knowles harrastaa seksimagiaa. Hän on noita.

No mitä Maria Nordin just kehui?

-Synnytyksessä sain orgasmin ja kuin Jumala olisi nussinut minua.


Miten tuo kuulostaa samalta kuin ennen Nooaa, kun langenneet enkelit yhtyivät naisten kanssa?
Tai ufot harrastaa seksiä naisten kanssa?

Ilmoittakaa mulle seuraavan kerran, milloin Maria aikoo panna jonkun yliluonnollisen kanssa, niin mä rukoilen hänen puolestaan - se nainen ei tule kokemaan siinä hetkessä mitään, koska Jeesus on suurempi.
Maria Nordinin puolesta pitää rukoilla, että tulisi uskoon ja lopettaisi "epäpyhät ämmäin tarut."

Ja huom, jos joku kysyy että "kuinkas neitsyt Maria sitten?"
Silloin kun neitsyt Maria tuli raskaaksi, niin siinä oli vain jumalallinen _hedelmöitys_, ei seksiä Jumalan kanssa. Erittäin iso eroavaisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Suomessa on hienostuneiden ja kauniiden julkkisnaisten poppoo: Duudsonin vaimo Chachi Hilden, Jasper Pääkkösen vaimo Alexandra Escat, Mikko Leppilammen vaimo Beata (o.s.Papp), valokuvaaja Meeri Koutaniemi, joka on hyvä ystävä Tuure Kilpeläisen vaimon Manuela Boscon kanssa.

No Chachi sai vauvan. Kauniit naiset seppeleissä ja valkoisissa kaavuissa toteuttivat hänelle baby showerina meksikolaisen vauvaseremonian.
En löydä kuvia, mutta siinä oli viitteitä shamanismista: kiviä veden äärellä ringissä, ja (nyt saatan muistaa väärin) meditaatiota ja löikö joku rumpuakin.

En pääse Alexandra Escatin instaan, mutta siellä muistaakseni oli se kivirinki. Ei ole kaukana luonnonuskonnoista.

Jos Beata Pappin appiukko eli kristitty Jukka Leppilampi uskaltaisi, niin nuhtelisi raamatulliseen tapaan Beataa, luonnonuskontoihin sekaantumisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Minkä puolueen jäsenissä on luontoa ihannoivia hippejä ja new age -tyyppejä?
Vihreillä.

No mitä Vihreät valittivat joskus viime vuonna? Mieskatoa. :D

Ketkä on olleet säälimässä paperittomia ma_muja, nakertamassa poliisivoimia?
Vihreät. Vihreä sisäministeri Mikkonen kiemurtelee kuin kastemato ongenkoukussa, kun pitäisi tehdä kylmään järkeen perustuvia päätöksiä.

Vaikken äänestä Kokoomusta, niin ei ole ihme, että maskuliininen Kokoomus on luvannut palauttaa poliisin resurssit. Hyvä!

Miehet uskaltavat, eivätkä he sorru vääränlaiseen säälimiseen ja ymmärtämiseen.
 
Kelttiläinen ja irkkumusiikki on kaunista, mutta siinä on vaaransa.
Että mä inhoan taiteen sotkemista New Ageen ja mytologiaan: New Age leviää mitä taitavimpien piirtäjien avulla.

Mutta hei: kumpaan tämä äiti Maa- piirros vetoaa, rekkakuski-Raimoon vai hänen vaimoonsa Pirjoon? (No, Rami kuolaa tuota muijaa mut Pirjo innostuu itse uskonnosta)

 
Viimeksi muokattu:
Echo, lue tuo 35. säe uudelleen.
Se sanoo, että miesten kuuluu opettaa vaimojaan kotona.Jae 34 kieltää naisia höpisemästä opetuksen aikana.
Joo, mä en tiedä, pitääkö se teoria paikkansa, että naiset häiriköi silloin höpötyksellään srk-kokouksia.

Mutta nainen voi olla pomona ja opettajana, jos hyvää miestä ei hommaan löydy, ja esim.lähetystyössä ekana tienraivaajana.

Ja täällä Kaksplussalla ei miesteologeja kauheesti näy, joten mä opetan sitte. Heti jos tulis raamatullinen mies tänne, mä kuuntelisin häntä :D
 
Viimeksi muokattu:
Siis onhan nainen Raamatussakin äänessä. Olikos se nyt naisprofeetta Hanna joka oli aina temppelissä (eli ei kotona) ja joka lauloi ylistyslaulun kun sai Jeesus-vauvan syliinsä.

Ja VT:ssä profeetta Debora oli koko Israelin uskonnollinen johtaja.
Siinä hommassa on jo pakko jotain puhua seurakunnalle. :LOL:

Mutta tuo Debora tais olla poikkeus, kun ukon jurpeloista ei mihinkään ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Viime vuonna uutisoitiin jommassakummassa Iltiksessä suomalaisesta noitien poppoosta, vaikuttaa muistaakseni etelä-Suomessa, saivat häädön tai valituksia jostain kiinteistöstä tms? Suurin osa naisia.

En löydä sitä artikkelia, mutta tässä Hesarin ihannoiva artikkeli nykynoidasta, eli shamaanista.

 
Joo, mä en tiedä, pitääkö se teoria paikkansa, että naiset häiriköi silloin höpötyksellään srk-kokouksia.

Mutta nainen voi olla pomona ja opettajana, jos hyvää miestä ei hommaan löydy, ja esim.lähetystyössä ekana tienraivaajana.

Ja täällä Kaksplussalla ei miesteologeja kauheesti näy, joten mä opetan sitte. Heti jos tulis raamatullinen mies tänne, mä kuuntelisin häntä
Sinä ”opetat” sen, mitä sinä olet oppinut.
 
Saarnaajan kirjan on kirjoittanut/kirjoituttanut kuningas Salomo.
Tää on jo huvittavaa luettavaa: nainen on jo kuolemaakin pahempi asia. :ROFLMAO: Toki tässä saatetaan puhua esim.prostituioidusta.



25 (7:26) Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkistelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi.
26 (7:27) Ja minä löysin sen, mikä on kuolemaa katkerampi: naisen, joka on verkko, jonka sydän on paula ja jonka kädet ovat kahleet. Se, joka on otollinen Jumalan edessä, pelastuu hänestä, mutta synnintekijä häneen takertuu.
27 (7:28) Katso, tämän minä olen löytänyt, sanoi saarnaaja, pyrkiessäni asia asialta löytämään tutkistelun tulosta;
28 (7:29) mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista.
29 (7:30) Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.








....mutta jos tietää Salomon taustan, niin en ihmettele.
Salomo oli Daavidin poika, jolle Jumala antoi Israelin hallittavaksi ja huikeat rikkaudet, mutta Jumala varoitti ankarasti sekaantumasta okkultismiin.

No mitä tapahtui. Salomo oli ottanut vieraista kansoista satoja muijia, ja ne muijat houkutteli hänet astrologiaan. Sadat, kauniit mutta harhaoppiset böönat ympärillä.

Toki ei Salomon tai Aatamin kannattamut kuin syyttää itseään, hehän lankesivat itsekin. Mutta eksyttäjänä oli nainen.
 
Syntiinlankeemuksessa Jumala ärisi sekä miehelle ja naiselle rangaistukset: mies joutuu rehkimään hiki päässä ja köyhtynyt maaperä tuottaa vain "ohdaketta".
Naiselle tuli rangaistuksena kovat menkkakivut ja synnytyskivut, mutta Jumala lisäsi "mieheesi on sinun halusi oleva".

Tuo sana "halu" ei hepreaksi ole seksuaalista halua, vaan vallanhalua. Eli Jumala tiesi, että naiset yrittävät feminismiä.

Joo...mäkin olen aika feministinen otus Raamatun aikoihin verrattuna. Saan äänestää, käyn töissä, pukeudun housuihin, olen rääväsuu, päätän 50 % meidän perheen asioista (vaikka yli päätösvalta joissakin asioissa on mun miehellä), natkutan mun miehelle.

Mutta mä yritän olla silti miestäni palveleva. Tuolla se kuorsaa työpäivän jälkeen eikä tullut mun tekemälle iltaruualle, mutta tiedän että hän on tosi väsynyt. Antaa nukkua.

Raamatussa kehutaan naista silloin, kun hän pelkää Jumalaa ja käyttäytyy sen mukaan. Mä haluan olla sellainen, enkä röyhkeä, häpeämätön, loukkaantuva, tissi-flash-mobissa riekkuva feministi. :)
 
Viime vuonna uutisoitiin jommassakummassa Iltiksessä suomalaisesta noitien poppoosta, vaikuttaa muistaakseni etelä-Suomessa, saivat häädön tai valituksia jostain kiinteistöstä tms? Suurin osa naisia.

En löydä sitä artikkelia, mutta tässä Hesarin ihannoiva artikkeli nykynoidasta, eli shamaanista.

Tästä ilmeiseti oli kysymys.

 
Jumala ei ota suojelustaan pois vielä kansalta, jos se on vaan vähän työtävieroksuvaa, ylensyöjää tai jos joku kattoo kaiket päivät telkkaria (siis kaikki synnit on samanarvoisia hengellisesti eli pulla-addiktio on yhtä paha kuin murha, vaikka maallisesti ne menis eri kategoriassa ja niiden harjoittajat ois erilaisissa piireissä).

Mutta okkultismi, noituus ja vieraat uskonnot vie maalta Jumalan suojan. Eli NYT olen huolissani Suomen turvallisuudesta. Etelä-Karjala ja Petsamo menetettiin, ja niissä oli taikuutta kristinuskon rinnalla. Lapissa on noituutta.
Ei ole sattumaa, että Kalevala syntyi Lönnrotin itä-Suomea ja itärajaa kulkiessa.

Monien mielestä VT on ankeaa märinää täynnä, eli Jumala rankaisee siellä koko ajan juutalaisia jostain.

Mutta mikä se "jostain" on? Väärät jumalat. Tuomarien kirja, Samuelin kirja ja profeetat kaikki luettelevat
"Se ja se kuningas oli hyvä kun hävitti asera-jumalan karsikot Israelista"
"Sen jälkeen tuli huono kuningas joka ei poistanu epäjumalankuvia."

Ja btw, eka jolla tavataan VT:ssä kotijumalia (eli pikku patsaita) oli nainen, Iisakin vaimo Rebekka, joka yritti piilotella niitä.
 
Missä on usein buddhan patsaita? Naisten suosimissa hyvinvointifirmoissa: hierojat, kauneushoitolat, kylpylät, jne
Ja Tokmannin puutarhaosasto. :D Sisustuskaupat.

Miksei niissä ole Jeesuksesta patsaita? Aijai, tulisi oma syntisyys mieleen? Ei pääsisikään ihanaan new age-harmoniaan?
 
Viimeksi muokattu:
Yks tyypillinen feminismi+kivet ringissä+noituussysteemi näkyy Disneyn leffassa Urhea. Hyvin tehty leffa, englantilainen mytologia on kiehtovaa, mutta täysin okkulttinen leffa.
Tyttöenergiaa ilman miestä, sammaleiset kivet heräävät eloon, nainen muuttuu karhuksi (vai oliko se toistepäin).




Mitä Raamattu sanoisi? "voi teitä, kun haluatte tulla köyhien alkeisvoimien valtaamaksi!"


9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?

Eli mitä on "alkeisvoimat"?
Keijut, maahiset, virvatulet, tontut - sellaisia on nähty Suomessa iät ja ajat.

Mutta köyhät voimat eivät kestä, kun Jeesus tulee paikalle.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä