V
vierailija
Vieras
Mitä teidän n. 14- vuotiaat saa/ voi tehdä itsenäisesti? Saako/ haluaako olla yksin kotona yötä? Voitteko ottaa esim. yövuoroa niin et lapsi ois kotona yksin? Kuinka paljon vahditte perään?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sanokaa vielä asutteko esim. Helsingissä vaiko järvi-Suomessa pikku kylässä!
Mä vaan pohdin ns. kaverin puolesta ja mietin omaa asennettani myös. Mä olen ajatellut, että 14- vuotias pärjää ilman lapsenlikkaa esim. yhden yön kotona tarvittaessa. Itse olin jo aikanaan 12- vuotiaasta ylöspäin vahtimassa muiden lapsia.
Tuo ikävä vaivaa täälläkin melko heti, etenkin jos itse on kauempana. Yritin olla maalla viikon, niin että lapset olivat toisen aikuisen kanssa tsadissa. Ei auttaneet edes videopuhelut, kyyneliin asti ikävä meni ja sitten äkkiä kotiin.Tyttö täyttää 14v tänä vuonna, pojat 2/4v nuorempia. Itse kyllä uskaltaisin jättää tuon porukan yksin vaikka viikonlopuksi, mutta ei oo vaan sattumalta tullut sellaista tilannetta.
Tyttö haluaisi olla välillä yksin kotona. Tai siis kaverin kanssa ilman veljiään ja vanhempiaan.
Varmaan kesällä toteutuu usein kun olemme aika paljon mökillä.
Aika oli juu toinen ennen. Mun vanhemmat lähti etelään viikoksi ollessani 14v. Isovanhemmat kävi pari kertaa kattomassa ja vei syömään. Taisin tuon loman aikana polttaa 3 tupakkaa ja juoda yhden olutviskilonkerokonjakkikossu-mixtuurapullon, jonka olin kerännyt sopivaa tilannetta varten. Juoma oli onneksi niin pahaa, että meni kolmessa erässä kaverin kanssa. Omat alkoholin ensikokemukset olivat siis hyvin hillittyjä ja hallittuja.
Ei auttanut kuitenkaan siihen mitä tapahtui nuorena aikuisena.
Sinällään itselle ajatus, että lähtis ulkomaille ilman lapsia olisi aika mahdoton. Ei se matka olis sama jos ei lapsukaiset saisi olla nauttimassa mukana. Joskus toki kiva, että on vaikka ilta tai viikonloppu ilman lapsia. Mutta se kyllä riittää ja sitten onkin jo kova ikävä.
Tyttö täyttää 14v tänä vuonna, pojat 2/4v nuorempia. Itse kyllä uskaltaisin jättää tuon porukan yksin vaikka viikonlopuksi, mutta ei oo vaan sattumalta tullut sellaista tilannetta.
Tyttö haluaisi olla välillä yksin kotona. Tai siis kaverin kanssa ilman veljiään ja vanhempiaan.
Varmaan kesällä toteutuu usein kun olemme aika paljon mökillä.
Aika oli juu toinen ennen. Mun vanhemmat lähti etelään viikoksi ollessani 14v. Isovanhemmat kävi pari kertaa kattomassa ja vei syömään. Taisin tuon loman aikana polttaa 3 tupakkaa ja juoda yhden olutviskilonkerokonjakkikossu-mixtuurapullon, jonka olin kerännyt sopivaa tilannetta varten. Juoma oli onneksi niin pahaa, että meni kolmessa erässä kaverin kanssa. Omat alkoholin ensikokemukset olivat siis hyvin hillittyjä ja hallittuja.
Ei auttanut kuitenkaan siihen mitä tapahtui nuorena aikuisena.
Sinällään itselle ajatus, että lähtis ulkomaille ilman lapsia olisi aika mahdoton. Ei se matka olis sama jos ei lapsukaiset saisi olla nauttimassa mukana. Joskus toki kiva, että on vaikka ilta tai viikonloppu ilman lapsia. Mutta se kyllä riittää ja sitten onkin jo kova ikävä.
Noin mäkin ajattelin. Siis asiassa lapset ja matkailu.
Mut sit ku reissua oltiin varaamassa niin vain neitoset halusivat mukaan. Ja seuraavalla kerralla toinen pojista (koska tytöt eivät olleet matkassa ) mut enää ei intoa tahdo löytyä kun on jo omia menoja ja kaverit ja kaikki.
Tosin mun naperot ovat reilusti vanhempia jo.
Sepä. Kun me oltiin nuoria, oli maailma erilainen. Nyt pahimmassa tapauksessa uhkaillaan huostaanotolla jos jättää alaikäisen yksikseen :S
Mut lapsikohtaista se on. En minäkään jättäisi teiniä yksin (ts. poikaystävänsä seuraan) ellei se itse haluaisi. Ois kamalaa olla yksin ja vaikka pimeänpelkoisena yötä kotona.