Onko Lispetti vetänyt oikeat oikeat johtopäätökset ja jättänyt lopullisesti tämän palstan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja L:sta Järkyttynyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja jos joku harmaa/ex-musta valittaa että täällä ei voi kirjoittaa vapaasti kun Lispe tai mä (jotka edustetaan Venäjä-asiassa melkein vastakkaista kantaa) ollaan palstalla, niin voi katsoa itseensä.

Me ei olla tavallisia ketjuja ja keskusteluja torpattu, Lispe aloittanut monta hyväntuulista ketjua täällä, ja mä oon jorissu vuosien varrella maan ja taivaan väliltä ties mistä asioista.
Mä en paina "ilmoita asiaton viesti"-nappia kuin äärimmäisen harvoin.

Siitä vaan kirjoittamaan, mistä asiasta vain.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Mutta kun on sitten aina se jokin raja kuitenkin. Se punainen viiva. Ja Lispetti on sen ylittänyt kahdella tavalla. Ensinnäkin hän on moraalisesti totaalisen väärässä ja välillä suorastaan loukkaava puolustaessaan hyökkääjää ja samalla vähätellen uhrien kärsimystä. Ja toiseksi hän suoltaa palstalle valheita. Puhdasta propagandaa. Ei se ole asiallista keskustelua, vaan se on keskustelun pilaamista.

Se on sinänsä ihan sama mikä on syynä siihen, että henkilö elää rinnakkaistodellisuudessa eikä tunnusta tosiasioita. Ei sillä syyllä ole mitään merkitystä. Ei sellaista pidä kuitenkaan sallia keskusteluun. Ja koska itse olen sananvapauden kannattaja, en halua että viestejä aletaan sensuroida. Sen sijaan trollaajat ja valheiden levittäjät pitää haukkua kerta toisensa jälkeen. Yhteisön on ammuttava rivinsä suoraksi.
Kun lissu tuomitsee putinin teot ni miten se puolustaa muka venäjää? Tuomitaa ja haukutaa lissuu mut miks, eiks se siinä ketjussa oo vastaillu näihin väitöksiin? kysy lispetiltä ketjusta voi lukee ja kysyy?

Kiusaamisen muotoja netissä voi esimerkiksi olla:
  • juoruilu, huhujen levittäminen, mustamaalaus
  • töykeät ja ilkeät kommentit, halveksunta
  • vaaniminen
  • ryhmästä eristäminen ja poissulkeminen tai ryhmään lisääminen luvatta
  • kiristäminen
  • fleimaus eli sanasodan aiheuttaminen tahallisesti
  • perättömien asioiden levittäminen
  • epämiellyttävät vihjailevat ja seksuaaliset viestit

Ja jos joku harmaa/ex-musta valittaa että täällä ei voi kirjoittaa vapaasti kun Lispe tai mä (jotka edustetaan Venäjä-asiassa melkein vastakkaista kantaa) ollaan palstalla, niin voi katsoa itseensä.

Me ei olla tavallisia ketjuja ja keskusteluja torpattu, Lispe aloittanut monta hyväntuulista ketjua täällä, ja mä oon jorissu vuosien varrella maan ja taivaan väliltä ties mistä asioista.
Mä en paina "ilmoita asiaton viesti"-nappia kuin äärimmäisen harvoin.

Siitä vaan kirjoittamaan, mistä asiasta vain.

Olen osittain samaa mieltä.

Mutta kieltämättä tällä palstalla niin moni (et sinä kuitenkaan) syytää tietynlaista säännönmukaista valemediapaasausta, että se on jotenkin vaikuttanut tähän keskusteluun. Se vie pohjan keskustelulta.

Näin minä asian koen. Toki pitäisi osata osoittaa jos jossain keskustelussa näin käy.

En ole koskaan tällä palstalla tehnyt ilmoitusta asiattomasta viestistä. Muutamalla toisella palstalla, joilla olen joskus keskustellut, olen niin tehnyt ehkä 2-3 kertaa. Sanoisin silti, että noilla palstoilla meno oli maltillisempaa kuin täällä. Valeuutisia ei levitetty samalla tavalla. Tuo ehkä kertoo siitä, että täällä on noissa "uutisissa" niin vaihtoehtoinen meno, että kynnys on korkeampi. Tai sitten ajattelen vaan, että peli tällä palstalla tuossa mielessä menetetty.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mutta kun on sitten aina se jokin raja kuitenkin. Se punainen viiva. Ja Lispetti on sen ylittänyt kahdella tavalla. Ensinnäkin hän on moraalisesti totaalisen väärässä ja välillä suorastaan loukkaava puolustaessaan hyökkääjää ja samalla vähätellen uhrien kärsimystä. Ja toiseksi hän suoltaa palstalle valheita. Puhdasta propagandaa. Ei se ole asiallista keskustelua, vaan se on keskustelun pilaamista.

Se on sinänsä ihan sama mikä on syynä siihen, että henkilö elää rinnakkaistodellisuudessa eikä tunnusta tosiasioita. Ei sillä syyllä ole mitään merkitystä. Ei sellaista pidä kuitenkaan sallia keskusteluun. Ja koska itse olen sananvapauden kannattaja, en halua että viestejä aletaan sensuroida. Sen sijaan trollaajat ja valheiden levittäjät pitää haukkua kerta toisensa jälkeen. Yhteisön on ammuttava rivinsä suoraksi.
Juu, hän on aivan käsittämätön ihminen. Ei myöskään itse käsitä muiden kielteistä asennetta häntä kohtaan. Käytännössä kaikki ovat erimieltä Lispen kanssa sotatapahtumista

Hän on tehnyt syvät haavat lähes kaikkiin lukioihin, itse oikeastaan kammoan häntä nykyisin

En ole koskaan tällä palstalla tehnyt ilmoitusta asiattomasta viestistä. Muutamalla toisella palstalla, joilla olen joskus keskustellut, olen niin tehnyt ehkä 2-3 kertaa.
Etkö ole tehnyt vaikka varmaankin olet nähnyt niitä vastenmielisiä aloituksia joissa unelmoidaan naisiin tai lapsiin kohdistuva olla väkivallalla?

Niistä kaikista olen tehnyt ilmoituksen, joskus vaan hämmästyttää poistumisen hitaus. Joku muu harmiton heitto poistuu hyvinkin nopeasti

Kun täällä vain haukutaan niin pitääpä sanoa sananen puolestakin. Lispetti on virkistävä tuulahdus silakanhajuisella palstalla.

Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Harva asia on vasenmielisempää kuin joukkolynkkaus kun joku USKALTAA esittää mielipiteen joka poikkeaa edes hieman joukkopsykoosista.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kun täällä vain haukutaan niin pitääpä sanoa sananen puolestakin. Lispetti on virkistävä tuulahdus silakanhajuisella palstalla.

Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Harva asia on vasenmielisempää kuin joukkolynkkaus kun joku USKALTAA esittää mielipiteen joka poikkeaa edes hieman joukkopsykoosista.
Oli virkistävä ja ex-suosikkinikin

mutta ei enää kun ei tunnusta massamurhia eikä tuomitse idolinsa, roistovaltion tekosia

Haluan vain sanoa, että en ole Lipstein kanssa samaa mieltä kaikesta mutta tää Lispetin vainoaminen ja haukkuminen on mennyt ihan älyttömäksi. Miksi lytätään ihminen siitä että kirjoittaa asioista mitkä ihmetyttää tai on kiinnostava?Ei Lispetti ole väittänyt että=
venäjän puolella, ukrainan puolella,
venäjän tai suomen median puolella ja niin edelleen. Mitä oon lukenut Lispetin ketjua missä korjaa vääriä väitteitä siitä niin haukkujat levittävät aivan perättömiä juttuja. Lukekaa itse näitä ketjuja ni huomaatte. Vaikka jotain ärsyttää niin täällä on muitakin ihmisiä kuin Lispetti jotka osaa kyseenalaistaa ja kritisoida asiaa ja se kyseenalaistaminen ja monipuolinen keskustelu on hyvä asia kaikille meille. Kiusaaminen ja alistaminen on väärin ja syntiä. En ole lukenut ainuttakaan viestiä jossa Lispetti on haukkunut yhtään ketään täällä mutta sellaisia olen lukenut jossa se auttaa ja kannustaa muita ja tuo iloa ympärille. Täällä on paljon pahoja ihmisiä jotka kiusaavat ja Lispetti ei ole yksi niistä.

Taitaa se silakanhaju sun nenässä olla kotoisin ihan oman napasi alapuolelta.

Lissun yksi törkeä väite oli että ukrainalaiset muka pommittavat omiaan jotta venäjää syytettäisiin. Eihän siinä ole mitään järkeä koska venäläiset massamurhaavat heitä kokoajan muutenkin raakalaismaisesti

Katsoin juuri kamalan TikTok videon jossa nuori ukrainalaisen nainen kertoo mitä julmuuksia venäläiset sotilaat tekevät naisille ja lapsille sekä tappavat vanhuksia

Oli virkistävä ja ex-suosikkinikin

mutta ei enää kun ei tunnusta massamurhia eikä tuomitse idolinsa, roistovaltion tekosia
Nyt riittää ja katkaisen siivet näille väitteille. Lissu ei ole fanittanut Venäjän tekoja vaan tuominnut monessa eri ketjussa Putinin teot. Butšan joukkomurhaa ei ole edes vielä vahvistettu Venäjän teoksi, joten ei mennä asioiden edelle. Juna-aseman ohjusiskukin on vielä tutkittavana. Pidetään faktoista kiinni.

Nyt riittää ja katkaisen siivet näille väitteille. Lissu ei ole fanittanut Venäjän tekoja vaan tuominnut monessa eri ketjussa Putinin teot. Butšan joukkomurhaa ei ole edes vielä vahvistettu Venäjän teoksi, joten ei mennä asioiden edelle. Juna-aseman ohjusiskukin on vielä tutkittavana. Pidetään faktoista kiinni.
Älä nyt viitsi. Fiksumpi olisi kokonaan hiljaa.

Lissun yksi törkeä väite oli että ukrainalaiset muka pommittavat omiaan jotta venäjää syytettäisiin. Eihän siinä ole mitään järkeä koska venäläiset massamurhaavat heitä kokoajan muutenkin raakalaismaisesti

Katsoin juuri kamalan TikTok videon jossa nuori ukrainalaisen nainen kertoo mitä julmuuksia venäläiset sotilaat tekevät naisille ja lapsille sekä tappavat vanhuksia
Eiks ne venäliset murhaa sit omia ku ne on vieny venäjänkielisii alueita jotka on ukrainan uutta suuntaa vastaan?

Yhteistyössä