Onko Lispetti vetänyt oikeat oikeat johtopäätökset ja jättänyt lopullisesti tämän palstan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja L:sta Järkyttynyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi hävettäisi, hänhän kokee olevansa oikeassa mitä ukrainan tilanteeseen tulee. Mutta ennemmin pakenee paikalta kuin myöntää mitään virheitänsä. Nyt kun sitten tulikin näitä teetä ja sympatiaa -viestejä, niin kohta taas kirjoittelu jatkuu, tiettyä aihetta tosin vältellään hymynaamoineen yms. emojineen.
Vapaa palsta, ei siinä mitään. Mutta jos alkaa laittamaan jotain janus putkosen valheita ja propagandaa tänne ja väittämään niitä uskottaviksi faktoiksi, niin siinä kyllä katoaa kirjoittajan uskottavuus nollaan totaalisesti.
Hapansilakoita.

On yltänyt. Lispetti on tuominnut Venäjän teot. Ainoa hänen syntinsä on se, että hän on uskaltanut rohkeasti tuoda esiin asioita, kuten mm molemminpuolinen sotapropaganda ja lännen epäonnistuneet valinnat diplomaattisissa suhteissa ja talousasioissa.
Juupa juu. Lissu on Suomen puolella ja diplomatian. Ja sitten Suomen pitäisi hankkia ydinaseita niin Suomi ei tarvitsisi ydinaseita.

Arvasin, etteivät Lospetti ja Echo lähde tältä palsta kulumallakaan.
Katsoin Ylen aamu-uutiset. Nyt mietitään voiko jo käyttää Ukrainan sodasta sanaa kansanmurha.
Luin tämän palstan Le Pen keskustelua. Käsittämättömiä sekokommentteja.
Miksi ihmeessä pienten lasten vahhempien keskustelupalstalle on pesiytynyt paljon sekopäitä?
Eikö teistä ole mukava olla täysipäisten ja selkeästi ajattelevien kirjoissa?
Katsoin eilen naapurinsedän haastattelua. Hän on täysin irti todellisuudesta.
Annetaan naapurimaan mennä omaa latuaan sinne minne kuuluvatkin. Eivät he kaipaa pelastajaa.
Eilen aamun radion aamuhartaudessa puhuttiin Pontius Pilatuksesta. Luin illalla Kuka kukin on Raamatun selityskirjasta pari sivua miehen elämästä. Pilatus menetti myöhemmin virkansa ja teki itsemurhan.
Kävimme 1990-luvulla Pääsiäisen aikaan Hartolan kirkon pääsiäiskuvaelmassa. Kai paikallinen pappi esitti Pilatusta. Tilaisuudesta tuli olo kuin olisin tapahtumapaikalla 2000 vuotta sitten.
Jos tunnet olevasi sekaisin kuin käkikello, jätä keskustelupalstat avaamatta äläkä altista itseäsi idän naapurimaan aivopesulle.

Roosaruusa, olen eri mieltä. Kyseessä ei ole mikään hetken hairahtuminen, vaan systemaattisen väkivallan jatkuva puolustelu. Lispetti ei missään vaiheessa ole kyennyt tuomitsemaan hyökkääjää, vaan latelee "olen Suomen puolella", "toivon rauhaa" liirumlaarumia. Joka kerta tilanteesta kirjoittaessaan hän on ottanut mukaan myös Ukrainan syyllistämisen ja rakentanut tuota Venäjän narratiivia, jonka mukaan Ukrainaa kuuluu rangaista koska USA/länsi sitä tai tätä. Kun ei Putinilla/venäläisillä ole munaa ärhennellä USAlle, pitää kiusata pienempiä...

Hän taisi jossakin vaiheessa kirjoittaa, ettei kaikkia venäläisiä pidä vihata. Ei niin, mutta reilusti yli 80% venäläisistä ansaitsee vihat gallupien mukaan. Ja Lissu suomalaisena kuuluu tuohon joukkoon.

Onhan se niin väärin, että venäläissotilaat joutuvat raiskaamaan naisia ja lapsia Ukrainassa vasten tahtoaan, koska "länsi" ei osannut alistua - mihin?

"Jos Venäjä lopettaa sotimisen, sota lakkaa. Jos Ukraina lopettaa sotimisen, Ukraina lakkaa."

Joojoo.

Mutta UHREJA ne tavalliset, väärällä tiedolla kyllästetyt, lähes aivopestyt venäläiset ovat! Ja niin siis myös Lissu itse. Ja kaik vastaavat hörhöt.

Kyllähän meidän täysipäisten pitäisi ymmärtää yrittää ohjata oikealle polulle sen sijaan että tyrmätään ja haukutaan ja ajetaan pois.

Joskus vaan on fiksua jättää jonkinlainen perääntymistie niin, ettei toinen kokonaan menetä kasvojaan.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Palstapesu
Arvasin, etteivät Lospetti ja Echo lähde tältä palsta kulumallakaan.
Katsoin Ylen aamu-uutiset. Nyt mietitään voiko jo käyttää Ukrainan sodasta sanaa kansanmurha.
Luin tämän palstan Le Pen keskustelua. Käsittämättömiä sekokommentteja.
Miksi ihmeessä pienten lasten vahhempien keskustelupalstalle on pesiytynyt paljon sekopäitä?
Eikö teistä ole mukava olla täysipäisten ja selkeästi ajattelevien kirjoissa?
Katsoin eilen naapurinsedän haastattelua. Hän on täysin irti todellisuudesta.
Annetaan naapurimaan mennä omaa latuaan sinne minne kuuluvatkin. Eivät he kaipaa pelastajaa.
Eilen aamun radion aamuhartaudessa puhuttiin Pontius Pilatuksesta. Luin illalla Kuka kukin on Raamatun selityskirjasta pari sivua miehen elämästä. Pilatus menetti myöhemmin virkansa ja teki itsemurhan.
Kävimme 1990-luvulla Pääsiäisen aikaan Hartolan kirkon pääsiäiskuvaelmassa. Kai paikallinen pappi esitti Pilatusta. Tilaisuudesta tuli olo kuin olisin tapahtumapaikalla 2000 vuotta sitten.
Jos tunnet olevasi sekaisin kuin käkikello, jätä keskustelupalstat avaamatta äläkä altista itseäsi idän naapurimaan aivopesulle.
Tota...sun on ihan turha lätistä Raamatun jakeista sen jälkeen, kun olet sitä ennen, samassa viestissä valittanu kun 2 palstavakkaria ei lähde pois palstalta, eli olisit mielelläsi potkaisemassa meidät POIS.

Siis pois, kokonaan? Se on eri asia kuin väitellä, mutta pitää silti kaikki ihmiset messissä.

Mä olen pitänyt itseäni huonona uskovana, mutta taidan olla sittenkin edes kohtalainen kristitty: vaikka puolustan mielipiteitäni ärhäkästi, en ole ajamassa ketään eri lailla ajattelevaa pois.

Sä poistelisit ihmisiä tuosta vaan, koska et kestä erilaisia mielipiteitä, muita kuin SannaMarin/TarjaHalos-feminiinisyyden.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Roosaruusa, olen eri mieltä. Kyseessä ei ole mikään hetken hairahtuminen, vaan systemaattisen väkivallan jatkuva puolustelu. Lispetti ei missään vaiheessa ole kyennyt tuomitsemaan hyökkääjää, vaan latelee "olen Suomen puolella", "toivon rauhaa" liirumlaarumia. Joka kerta tilanteesta kirjoittaessaan hän on ottanut mukaan myös Ukrainan syyllistämisen ja rakentanut tuota Venäjän narratiivia, jonka mukaan Ukrainaa kuuluu rangaista koska USA/länsi sitä tai tätä. Kun ei Putinilla/venäläisillä ole munaa ärhennellä USAlle, pitää kiusata pienempiä...

Hän taisi jossakin vaiheessa kirjoittaa, ettei kaikkia venäläisiä pidä vihata. Ei niin, mutta reilusti yli 80% venäläisistä ansaitsee vihat gallupien mukaan. Ja Lissu suomalaisena kuuluu tuohon joukkoon.

Onhan se niin väärin, että venäläissotilaat joutuvat raiskaamaan naisia ja lapsia Ukrainassa vasten tahtoaan, koska "länsi" ei osannut alistua - mihin?

"Jos Venäjä lopettaa sotimisen, sota lakkaa. Jos Ukraina lopettaa sotimisen, Ukraina lakkaa."
Tämä sinun vihasi ja palturin kirjoittaminen alkaa olla jo systemaattista, oletko huomannut? Onko sinulla muita keinoja miten voit vihasi purkaa?
Jos ei niin ymmärrän - anna tulla vain kaikki paha ulos. Parempi purkaa tuntemattomaan täällä palstalla kuin esim. kotona.

Ihan vilpittömästi: en tuomitse sinua. Toivotan sinulle tsemppiä ja voimia.❤️💪

Hyvä muistaa, että kaikilla meillä on ne omat keinot selviytyä, tämä ehkä helpottaa ihmisiä ymmärtämään miksi ihmiset käyttäytyvät kuten käyttäytyvät.

Joojoo.

Mutta UHREJA ne tavalliset, väärällä tiedolla kyllästetyt, lähes aivopestyt venäläiset ovat! Ja niin siis myös Lissu itse. Ja kaik vastaavat hörhöt.

Kyllähän meidän täysipäisten pitäisi ymmärtää yrittää ohjata oikealle polulle sen sijaan että tyrmätään ja haukutaan ja ajetaan pois.

Joskus vaan on fiksua jättää jonkinlainen perääntymistie niin, ettei toinen kokonaan menetä kasvojaan.
Olisikohan tässä nyt tehty kärpäsestä härkänen?

Olen tuominnut Puten teot, enkä ole puolustellut ketään.
Olen tuonut esiin erilaisia näkökulmia.
Voi olla vastoin yleistä mielipidettä, että en halua tiedonvälitystä rajoitettavan vaan haluan nähdä asioita myös kolikon toiselta puolelta. Tai se, että muistuttelen täällä pahoin voivia ihmisiä sotapropagandasta ja suosittelen taukoa uutisista.

Olen tämän kirjoittanut jo monta kertaa, mutta kertaus on opintojen äiti:
perimmäinen idea miksi toimin kuten toimin, on saada oppia mikä meni vipuun - miksi näin tapahtuu. Haluan ymmärtää. Minulle ei riitä pelkkä se, että haukutaan ja leimataan tai kommentoidaan (myös sotapropagandaa) viliseviä kuvia ja videoita.
Haluan tietää enemmän ja keskustella laajemmin.
Tämä on minun tapani toimia nyt tässä tilanteessa. Ymmärrän, että se ei monelle sovi, mutta jatkossakin tuon esiin mielipiteeni ihan yhtä estoitta kuin tähänkin asti. En elä kasvokulttuurissa vaan rehellisessä suomalaisessa kulttuurissa. Minulle ei tarvitse jättää mitään takaovea auki.
Enkä elä myöskään kulttuurissa, jossa ihmiset eivät tee virheitä. Jokainen tekee virheitä, jokainen tulee myös väärinymmärretyksi joskus. Ihan inhimillisiä asioita joista varmasti selvitään.👍

Ollaan ihmisiä toisillemme.❤

Nähdään taas pääsiäisen jlk. allihuuppa!❤

Tämä sinun vihasi ja palturin kirjoittaminen alkaa olla jo systemaattista, oletko huomannut? Onko sinulla muita keinoja miten voit vihasi purkaa?
Jos ei niin ymmärrän - anna tulla vain kaikki paha ulos. Parempi purkaa tuntemattomaan täällä palstalla kuin esim. kotona.

Ihan vilpittömästi: en tuomitse sinua. Toivotan sinulle tsemppiä ja voimia.❤️💪

Hyvä muistaa, että kaikilla meillä on ne omat keinot selviytyä, tämä ehkä helpottaa ihmisiä ymmärtämään miksi ihmiset käyttäytyvät kuten käyttäytyvät.
Olitko bannissa?

Siellähän nämä kaksi vakiokirjoittajaa jo ovat asemissa.
En lue enkä kommentoi ko. naisten kirjoituksia,
Nimimerkki Roosaruusa on tervejärkinen ja mukava kirjoittaja.
Hän työskentelee alalla, josta tulee mieleen sisarukseni.
Liikkuvassa ammatissa ihminen on onnellisimmillaan. Hän on luultavasti lukenut ammattilehdestään sisareni kirjoituksia.
Kannattaa katsoa Ylen aamua, jossa haastateltiin sotilasasiantuntijoita.
Kävin eilen kaupassa ja näin päivän lööpin. Ehdin jo iloita, että naapurin sedällä on todettu muistisairaus. Sitten tajusin, että luin lööpin väärin. Horiseva sekopääukko hän on. Onneksi entinen vaimo elää ihanaa elämää uuden miehen kanssa Rivieralla.
Odotan päivää, kun joku psykiatri uskaltaa kertoa papparaisesta diagnoosin.
Minä kyökkipsykologina tiedän sen jo takuuvarmasti.

SOSIAALINEN MEDIA ON TÄYNNÄ PLATONIN LUOLAIHMISIÄ

Denialismin etu verrattuina muihin on, että se voidaan kohdistaa myös henkilöön itseensä. Väite voi olla denialismia ja väitteen esittäjä denialisti.
Henkilöön kohdistuva mitätöinti on tehokasta siksi, että sen jälkeen kaikki saman ihmisen suusta tulevat väitteet voidaan tarpeen vaatiessa luokitella heti ”disinformaatioksi”. Sellainen on tehokasta psykologisen häiriötilan korjaamiseksi.

SOSIAALINEN MEDIA ON TÄYNNÄ PLATONIN LUOLAIHMISIÄ

Denialismin etu verrattuina muihin on, että se voidaan kohdistaa myös henkilöön itseensä. Väite voi olla denialismia ja väitteen esittäjä denialisti.
Henkilöön kohdistuva mitätöinti on tehokasta siksi, että sen jälkeen kaikki saman ihmisen suusta tulevat väitteet voidaan tarpeen vaatiessa luokitella heti ”disinformaatioksi”. Sellainen on tehokasta psykologisen häiriötilan korjaamiseksi.
Alatyylisyyden ja liian selvän henkilöhyökkäyksen ongelma kuitenkin on se, että ne eivät vakuuta ns. väestön intellektuellia ainesta. Heihin puree paremmin akateemisemman kuuloinen ”disinformaatio”.

Olisikohan tässä nyt tehty kärpäsestä härkänen?

Olen tuominnut Puten teot, enkä ole puolustellut ketään.
Olen tuonut esiin erilaisia näkökulmia.
Voi olla vastoin yleistä mielipidettä, että en halua tiedonvälitystä rajoitettavan vaan haluan nähdä asioita myös kolikon toiselta puolelta. Tai se, että muistuttelen täällä pahoin voivia ihmisiä sotapropagandasta ja suosittelen taukoa uutisista.

Olen tämän kirjoittanut jo monta kertaa, mutta kertaus on opintojen äiti:
perimmäinen idea miksi toimin kuten toimin, on saada oppia mikä meni vipuun - miksi näin tapahtuu. Haluan ymmärtää. Minulle ei riitä pelkkä se, että haukutaan ja leimataan tai kommentoidaan (myös sotapropagandaa) viliseviä kuvia ja videoita.
Haluan tietää enemmän ja keskustella laajemmin.
Tämä on minun tapani toimia nyt tässä tilanteessa. Ymmärrän, että se ei monelle sovi, mutta jatkossakin tuon esiin mielipiteeni ihan yhtä estoitta kuin tähänkin asti. En elä kasvokulttuurissa vaan rehellisessä suomalaisessa kulttuurissa. Minulle ei tarvitse jättää mitään takaovea auki.
Enkä elä myöskään kulttuurissa, jossa ihmiset eivät tee virheitä. Jokainen tekee virheitä, jokainen tulee myös väärinymmärretyksi joskus. Ihan inhimillisiä asioita joista varmasti selvitään.👍

Ollaan ihmisiä toisillemme.❤

Nähdään taas pääsiäisen jlk. allihuuppa!❤
Nyt mää tiedän miks sää oot sitä mieltä ku oot aina. :sneaky:

Ne on ne miähet. Januskin semmone nappisilmä. :sneaky:

Tuomas-Malinen-Elvytyspaketti.jpg

ZOHSj8zY_400x400.jpg

85c48de10f402d8323f8537efd4cbcdf7d3951147fa5b2fdb273a71c7080c627.jpeg

Ja Lissulla hormonit hyrisee kevätauringossa...:giggle:

Eipä tarvitse tuon viestin jälkeen omaa kirjoittaakaan. Riittää kun pistää peukun. (y)

Mutta kun on sitten aina se jokin raja kuitenkin. Se punainen viiva. Ja Lispetti on sen ylittänyt kahdella tavalla. Ensinnäkin hän on moraalisesti totaalisen väärässä ja välillä suorastaan loukkaava puolustaessaan hyökkääjää ja samalla vähätellen uhrien kärsimystä. Ja toiseksi hän suoltaa palstalle valheita. Puhdasta propagandaa. Ei se ole asiallista keskustelua, vaan se on keskustelun pilaamista.

Se on sinänsä ihan sama mikä on syynä siihen, että henkilö elää rinnakkaistodellisuudessa eikä tunnusta tosiasioita. Ei sillä syyllä ole mitään merkitystä. Ei sellaista pidä kuitenkaan sallia keskusteluun. Ja koska itse olen sananvapauden kannattaja, en halua että viestejä aletaan sensuroida. Sen sijaan trollaajat ja valheiden levittäjät pitää haukkua kerta toisensa jälkeen. Yhteisön on ammuttava rivinsä suoraksi.

Mutta kun on sitten aina se jokin raja kuitenkin. Se punainen viiva. Ja Lispetti on sen ylittänyt kahdella tavalla. Ensinnäkin hän on moraalisesti totaalisen väärässä ja välillä suorastaan loukkaava puolustaessaan hyökkääjää ja samalla vähätellen uhrien kärsimystä. Ja toiseksi hän suoltaa palstalle valheita. Puhdasta propagandaa. Ei se ole asiallista keskustelua, vaan se on keskustelun pilaamista.

Se on sinänsä ihan sama mikä on syynä siihen, että henkilö elää rinnakkaistodellisuudessa eikä tunnusta tosiasioita. Ei sillä syyllä ole mitään merkitystä. Ei sellaista pidä kuitenkaan sallia keskusteluun. Ja koska itse olen sananvapauden kannattaja, en halua että viestejä aletaan sensuroida. Sen sijaan trollaajat ja valheiden levittäjät pitää haukkua kerta toisensa jälkeen. Yhteisön on ammuttava rivinsä suoraksi.

Niin. No.

Mut jos kaikki käyttäytyisivät palstalla kuten palstan säännöissä neuvotaan, eivätkä alkaisi inttää älyttömissä asioissa vaan annettaisin olla ja siirryttäisiin järkevimpiin aiheisiin ni sinnehän noi puheet ja linkit katoaisivat, muiden alle.

Jokainen, joka vastaa, nostaa jälleen ketjun ensimmäiseksi.

• Tykkää
Reactions: Echo
’Sen sijaan trollaajat ja valheiden levittäjät pitää haukkua kerta toisensa jälkeen. Yhteisön on ammuttava rivinsä suoraksi’

Minä en noudata ohjettasi. Siperia opetti karusti avioeroni aikaan, ettei sekopäiden kanssa kannata lähteä riitelemään. Tyhjän saa hakemattakin.
Paras konsti on ohittaa kirjoitukset eikä kommentoida yhteenkään ajatukseen.
Yli vuoden tällä palstalla roikkuneena olen jo oppinut kupletin juonen.
Koronakeskustelut olivat niin vailla järjen hiventä kuin olla voi.
Shanghaissa on nyt koronaepidemia valloillaan. Aamulla uutisoitiin, että paikalla oleva suomalainen saa avata oven kerran päivässä. Jos olisin rikas, lähettäisin Echolle ja Lispetille sinne menoliput. Tulolippuja en maksaisi jostain ihmeen syystä. Lukija saa itse päätellä syyn haluttomuuteeni. Siihen vaivaan ei liukuvoiteet auta.

Hmm. Mä oon eri mieltä varmaan 60-70 % aloituksista tai mielipiteistä, koska ajattelumaailmani on aika samanlaista kuin Päivi Räsäsellä.

Silti en ole ketään erimielistä pois toimittamassa. Tää on perhepalsta, ja mammoja ja isukkeja tai perheettömiä on erilaisia.

Tää ei ole erikseen mikään
-persupalsta
-puna-viherpalsta
-kristillinen palsta
-putinistien palsta
-Nato-hinkuisten palsta

...vaan perhepalsta.

Yhteistyössä