Kesäkuiset 2022

@Pandi mun piti pitää gender reveal -juhlat kavereille (en sis halunnut yllätysvauvajuhlia edes ekan kanssa ja pidin edelliselläkin kerralla itse juhlat). Suunnitelma kuitenkin jäi tällä kertaa koronan jalkoihin

Ekassa raskaudessa odotettiin synnärille asti, nyt haluan tietää, että kumpi on. Ei varsinaisesti tarvita mitään uutta vauvalle, mutta jos tulee eri merkkiä kuin edellinen, niin alan siivota isoja kokoja kaapista pois odottelemasta

Ei ole kyllä mitään fiilistä, että kumpi olisi tulossa. En ehkä halua visualisoida liikaa etukäteen, vaan ottaa sen, mikä tulee.
Kurjaa, tää aika ei kyllä oo otollinen millekään juhlille 😩 Mitä jos hommaisitte joka tapauksessa pallon tai jonkun serpentiinin? Voihan ottaa videon ja lähettää sen kavereille ja sukulaisille!

@hanba Heh, meillä repeis isovanhemmat liitoksistaan, jos ei kerrottas heti 😄🙈
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: hanba ja Bluebelle
Kurjaa, tää aika ei kyllä oo otollinen millekään juhlille Mitä jos hommaisitte joka tapauksessa pallon tai jonkun serpentiinin? Voihan ottaa videon ja lähettää sen kavereille ja sukulaisille!

@hanba Heh, meillä repeis isovanhemmat liitoksistaan, jos ei kerrottas heti
Joo, tai sitten tehdään pienimuotoisesti esikoiselle ja isovanhemmille :)
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Meille selviää sukupuoli jo tämän viikon perjantaina kun käydään ekstraultrassa yksityisellä. Muutenhan odotettais rakenteeseen saakka, mutta mies joutuu matkustamaan yli kuukaudeksi muualle eikä pääsis sinne. Joten mennään nyt hänen vuokseen katsomaan "etukäteen". Vaikka kyllä mäkin oon innoissani, että pääsen näkemään taas, mitä vauvalle kuuluu. Hämää myös, kun ei edelleenkään tunnu mitään ja tuo ultra tuo varmaan mielenrauhaa. Vahva poikafiilis on, katsotaan tuleeko sittenkin jo ylläri!
 
Me ei järjestetä mitään juhlia ennen vauvan syntymää. Eikä tässä koronatilanteessa oikein mitään pystyisi järjestämäänkään. Alkaa kyllä tympästä, kun mitään kivaa ei voi tehdä.😖

Te, jotka tunnette jo liikkeitä, niin tunnetteko niitä myös mahan läpi? Täällä tuntuu välillä kun laittaa käden mahan päälle. Välillä ihan kunnon potkuja. Paljon riippuu missä asennossa pieni on kun aina ei tunnu.
 
Korona saa miettimään jo kesän nimiäisiä. Aika riski kutsua eri puolilta Suomea porukkaa kahvittelemaan samaan tilaan. Eli ei meilläkään mitään etkojuhlia ole, ehkä nimiäiset voisi pitää. Onhan tämä mälsää aikaa, ehkä vielä joskus paluu normaaliin :/

Ei tunnu vielä vauvan liikkeitä mahan läpi, mutta varmaan lähiaikoina voi alkaa tuntumaan sellain olo. :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei tunnu vielä kunnolla liikkeet muutenkaan :D Istukka etuseinämässä ja ultrassa kätilö sanoikin, että mitä luultavammin rakenneultran aikaan alkaa vasta kunnolla tuntumaan. Mulla ru on 28.1. Jotain pientä olen ollut välillä tuntevani, muttei mitään selkeää. Entuudestaan ei lapsia, niin ei osaa oikein kuulostellakkaan.

Me vaan tylsästi ilmoitettiin puhelimitse isovanhemmille sukupuoli. Kummeille laitettiin viestiä.

Tänään 19+1 loppuviikosta puolivälissä! Uskomatonta ♥
 
Viimeksi muokattu:
Kuten olen purnannutkin jo moneen kertaan, niin jaan @Charrypie - 86 kokemuksen. Liikkeitä tuntuu todella harvoin. Pitkästä aikaa viime yönä töissä sohvalla istuessa tuntui aika lailla keskellä alavatsalla terävä tökkäisy, mikä selkeästi oli vauva. Mut tosi vähäistä on vielä.

Oon nyt ottanu kans kiikariin rakenneultran ja toivon että viimeistään siihen mennessä tunnen jo kunnolla päivittäin jotain liikettä. Meidän ru on vasta viikkotilanteessa 21+5, ja se oli meidän oma valinta. Aiemminkin olis ollu aika mut tiedän miten paljon jo viikkokin tekee sikiön koossa, ja etenkin sen pienen sydämen koossa niin haluttiin että olosuhteet ultralle olis mahdollisimman hyvät ja että ultraaja näkisi mahdollisimman luotettavasti kaikki rakenteet. Siksi maltetaan odotella vaikka se välillä vaikeaa onkin.😁

Tänään 17+0. Ajatella, että kolmen viikon päästä puoliväli.♥
 
16+6 tänään. Muutamia päiviä sitten alkoi tuntumaan kihelmöintiä ja "läpätystä" alamahassa, sekä juuri sellaista höyhenmäistä (epämiellyttävää) hivelyä. pakko olla liikkeitä!😆 tuntuu vaan niin aikaiselta näillä viikoilla kun eka raskaus ja istukka etuseinässä mutta ei kai se mahdotonta ole.
 
16+6 tänään. Muutamia päiviä sitten alkoi tuntumaan kihelmöintiä ja "läpätystä" alamahassa, sekä juuri sellaista höyhenmäistä (epämiellyttävää) hivelyä. pakko olla liikkeitä! tuntuu vaan niin aikaiselta näillä viikoilla kun eka raskaus ja istukka etuseinässä mutta ei kai se mahdotonta ole.
Ei ole mahdotonta, voi hyvin olla vauva.☺
 
  • Rakkaus
Reactions: Nml1
Ihanan paljon viestejä täällä! Ja puoliväli häämöttää niin monella, jännää! 😍❤

@Bluebelle Sekin olis varmasti kiva idea ❤ Mä tilasin nyt kaksi serpentiiniä, joista toisen esikoinen saa poksauttaa, kun tullaan rakenteesta 😍 Ehkä otetaan myös video, jonka voi jakaa, jos tahtoo ☺

@Aygey Me järkättiin kuopuksen ristiäiset kesällä 2020, minimäärällä ihmisiä ja onneksi oli hyvä päivä niin saatiin osa porukasta ulos kahville! ☺ Sillon ei ollu vielä maskeja kovin paljon käytössä eikä kellään rokotuksiakaan, eli ehkä ensi kesänä olisi jopa turvallisempaa pitää juhlat! ❤🙏🏻

@hanba Kyllä ne liikkeet sieltä tulee ❤ Täälläkin ihan päivän mukaan vaihtelee, miten ja missä tuntuu. Joskus vaan joku ”painaa” alavatsassa, ihan kuin tyyppi pyrkis ulos 😅 Ulospäin ei vielä tunnu ollenkaan…

@KK86 Oon tuntenu liikkeitä jo rv12 saakka, mutta mahan läpi ei vieläkään 🤷🏻‍♀️ Nyt rv 17+5, ehkä sitten lähempänä RU tuntuu ulkoapäinkin!
 
Ihanan paljon viestejä täällä! Ja puoliväli häämöttää niin monella, jännää!

@Bluebelle Sekin olis varmasti kiva idea Mä tilasin nyt kaksi serpentiiniä, joista toisen esikoinen saa poksauttaa, kun tullaan rakenteesta Ehkä otetaan myös video, jonka voi jakaa, jos tahtoo

@Aygey Me järkättiin kuopuksen ristiäiset kesällä 2020, minimäärällä ihmisiä ja onneksi oli hyvä päivä niin saatiin osa porukasta ulos kahville! Sillon ei ollu vielä maskeja kovin paljon käytössä eikä kellään rokotuksiakaan, eli ehkä ensi kesänä olisi jopa turvallisempaa pitää juhlat!

@hanba Kyllä ne liikkeet sieltä tulee Täälläkin ihan päivän mukaan vaihtelee, miten ja missä tuntuu. Joskus vaan joku ”painaa” alavatsassa, ihan kuin tyyppi pyrkis ulos Ulospäin ei vielä tunnu ollenkaan…

@KK86 Oon tuntenu liikkeitä jo rv12 saakka, mutta mahan läpi ei vieläkään Nyt rv 17+5, ehkä sitten lähempänä RU tuntuu ulkoapäinkin!
Mulla tais tuntua ekan kerran mahan päältä juurikin rv17+5. Nyt menossa jotain 18+. Kyllä ne sieltä pian tuntuu. 😍
 
Tää tunnesekamelska on välillä suunnaton. Suurimman osan ajasta meinaan pakahtua onnesta ja välillä iskee itkuahdistus tilanteesta. Vauva oli onnellinen yllätys (ex-kihlatun kanssa oli tosiaan tulokseton 1.5v yritys) mutta todellakin täysi yllätys ja lyhytaikaisen kumppanin kanssa (joka onneksi maailman kultaisin ihminen). Täytyisi muistaa, että ei asiat juuri koskaan mene kuten suunnittelee ja opetella nauttimaan siitä, mitä elämä yllättäen eteen tuo.❤ ja onneksi vauvaa ei exän kanssa tullut, pettämistä ja valheita piisasi ja oli jo ex-puolisonsa jättänyt tämän ollessa raskaana.

Tässä teille maanantaiavautuminen😁🤭
 
@Charrypie - 86 @hanba minulla ei myöskään tunnu juurikaan liikkeitä. Joitain ihan yksittäisiä ehkä, muttei kertaakaan mitenkään kunnolla. Minullakin istukka etuseinässä. Dopplerilla olen kuunnellut muutaman kerran, että kyllä siellä silti joku on. Rakenneultraa täälläkin odotellaan :)

Esikoinen oli vatsassa tosi vilkas, niin jotenkin outoa nyt, kun ei tunne oikein mitään.
Doppleria itsekkin käytän ja sitä jaksaa pieni monottaa välillä ihan kunnolla :D on jotenkin jännä, kun kaikissa ultrissa (3 omakustanteista ja nt) tyyppi liikkuu, heiluu ja potkii ihan hulluna, mutta päällepäin ei näy tai tunnu mitään :)

Tilasin tänään vaunut (3 in 1) kun isovanhemmat halusivat kustantaa ne meille. Se oli ainoa kallis hankita, joka oltaisiin tehty. En malta odottaa, että saapuvat! Ostettiin ora unto starttipaketti kanttarellin värisenä ♥
 
Täällä 17+2 ja liikkeet on tuntuneet nyt hyvin pari viikkoa❤ Huomaa hyvin myös että usein tietyissä samanlaisissa tilanteissa vauva liikkuu, kuten kun menen nukkumaan tai kun istun autoon. Mulla istukka takaseinämässä. Aiemmissa kahdessa raskaudessa tunsin vasta rakenneultran paikkeilla liikkeet kun istukka oli edessä. Joten istukan paikka vaikuttaa kyllä paljon, mutta varmasti yksilöllisiä eroja on myös.

Täälläkin tunteiden vuoristorataa kuten @Nml1 vaikka vähän erilainen tilanne. Mutta mieli myllertää, kuuluu kai asiaan. En vieläkään uskalla täysin iloita tästä raskaudesta kun menettämisen pelko on edelleen päivittäin useita kertoja mielessä. Toisaalta olen onneni kukkuloilla. Eilen löysin hyvän kirjoituksen erään äidin kirjoittamana raskauden aikaisesta menettämisen pelosta. Siinä lopulta tämä henkilö kirjoitti että kellekään meistä ei ole mitään luvattu, mitä vaan voi sattua koska vaan kelle vaan, eikä kaikkea voi murehtia. En osaa sitä tähän selittää, mutta jotenkin tuo kirjoitus rauhoitti. Enhän murehdi koko ajan isompiakaan lapsia, että mitä kaikkea heille voi sattua. Aiemmissa raskauksissakin osasin vain luottaa, että kaikki menee hyvin. Järkeilin että varmaan kun olen odottanut tätä raskautta niin monta vuotta, on menettämisen pelko suurempi. Neuvolasta olen onneksi saanut keskusteluapua myös. Psykiatrinen sairaanhoitaja kertoi, että pelot tällaisessa tilanteessa ovat hyvin luonnollisia, onneksi kuitenkin useimmiten osoittautuvat turhiksi. Ja tänään kun oli kiireinen työpäivä, en ehtinyt murehtia niin kuin viikonloppuna.

@Charrypie - 86 Vaunuhankinnat onkin kiinnostavia. Mä olen näistä ihan pihalla. Mielenkiinnolla luen muiden ajatuksia hankinnoista. Meillä ollut Emmaljungat aiemmin, nyt haluaisin jotkut muut, mut en edes tiedä mitä vaihtoehtoja on 😄
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään tullut pahoinvointia vasta näillä viikoilla? Nimim. Alkuraskaudessa ei pahoinvointia, nyt tulee esim. lanssin takatilassa matkustaessa aina kamala matkapahoinvointi ja oksentanutkin olen. Argh.
 
Onko kellään tullut pahoinvointia vasta näillä viikoilla? Nimim. Alkuraskaudessa ei pahoinvointia, nyt tulee esim. lanssin takatilassa matkustaessa aina kamala matkapahoinvointi ja oksentanutkin olen. Argh.
Ei mutta kaikkea muuta kyllä löytyy mm. Kova närästys, KUIVAT limakalvot molemmissa päissä.., ummetus, jatkuva kuseminen, hengästyminen kun laittaa sukat jalkaan ja ihmeellisten hajujen haistaminen :D
Varsinkin tuo limakalvojen kuivuus on tällä hetkellä paha. Öisin herää siihen, että oikeesti sattuu hengittäminen. Seksiä ei pysty harrastamaan, kun alapää myös todella ärtynyt limakalvoista..

Tänään oli eka neuvola lääkäri. Oli aika turha reissu mielestäni. Ihana ylläri oli, että ultrasi ♥ Siellä meidän pieni lepäsi tyytyväisenä. Oli ensimmäimen kerta, kun pysyi paikallaan. Usein kova meno ollut päällä :)

Tänään 19+4
 
@Nml1 Toivottavasti menis pian ohi pahoinvointi. Mulla se on onneksi 95% menny ohi, joskus syömisen jälkeen tulee vähä huono olo.

Jaan @Charrypie - 86 kokemuksen kuivista limakalvoista. Niin ikävä vaiva. Vagisan on kovassa käytössä. Seksiä pystyn kyllä harrastamaan mut vaatii ekstrapaljon valmistelua.😁

Mulla jatkuu tuo paineen/jomottelun tunne alapäässä. Kai ne on jotain liitoskipuja tms sitte. Eilen oli mullakin neuvolalääkäri ja siis turhia nuo käynnit on kun on perusterve, eikä oo mitään lääkityksiä tai vaivoja.

Me nyt sit ostettiin ne rattaat jo kun käytettyinä löysin. Päädyttiin bumbleride indie twineihin. Luovuin yhdestä kriteeristäni (ratasosan käännettävyys) kun tilalle sain kumminkin tosi tilavan ratasosan. Pystyy esikoinenkin nyt sit nukkuun unia siellä vielä vaikka lähes 2 vuoden ajan.😊

Edit. Täällä tänään 17+3.
 
@Charrypie - 86 mulla taas valkkaria on niin paljon, että voisi melkein lähteä soutelemaan :D täälläkin närästää, erityisesti kahvi/tee ei maistu yhtään!

Pahoinvointia ei ole kyllä yhtään ja muutenkin tosi seesteinen ja mukava keskiraskaus menossa. Välillä unohdan jopa olevani raskaana ollenkaan.

Pikkutyypin liikkeitä olen kuitenkin alkanut tuntemaan <3 ei vielä kovin usein, mutta päivittäin kuitenkin. Ihanaa!

Tsemppiä kaikille, erityisesti ikävistä vaivoista kärsiville. Erityisesti @Nml1 tsempit, pahoinvointi on hirveintä koko raskaudessa.
 
Eilen oli terkkarineuvola. Pääasiassa keskustelua ja jatkosuunnitelmia keskusteltiin. Lopuksi vielä alettiin kuuntelemaan sykkeitä. Pikku tyyppi oli kuitenkin niin vilkkaana siellä, että sekunnin tai pari aina kuului syke. Koska ei kuitenkaan saatu kunnolla sykkeitä kuulumaan, nii terkkari kattoi pienellä matkaultralaitteella, tyyppi kovasti liikuskeli, sydämen syke näkyi varsin tiheänä myös ultra kuvassa. Kaikki siis hyvin ainakin toistaiseksi. Nyt menossa rv 18+1.
 
@Nml1 Toivottavasti menis pian ohi pahoinvointi. Mulla se on onneksi 95% menny ohi, joskus syömisen jälkeen tulee vähä huono olo.

Jaan @Charrypie - 86 kokemuksen kuivista limakalvoista. Niin ikävä vaiva. Vagisan on kovassa käytössä. Seksiä pystyn kyllä harrastamaan mut vaatii ekstrapaljon valmistelua.😁

Mulla jatkuu tuo paineen/jomottelun tunne alapäässä. Kai ne on jotain liitoskipuja tms sitte. Eilen oli mullakin neuvolalääkäri ja siis turhia nuo käynnit on kun on perusterve, eikä oo mitään lääkityksiä tai vaivoja.

Me nyt sit ostettiin ne rattaat jo kun käytettyinä löysin. Päädyttiin bumbleride indie twineihin. Luovuin yhdestä kriteeristäni (ratasosan käännettävyys) kun tilalle sain kumminkin tosi tilavan ratasosan. Pystyy esikoinenkin nyt sit nukkuun unia siellä vielä vaikka lähes 2 vuoden ajan.😊

Edit. Täällä tänään 17+3.
Tähtyykin testata tuota vagisania! On tosiaan niin herkkänä, että herkästi iskee hiiva, jos paljon harrastaa seksiä.. Ei kiva.
 
Tähtyykin testata tuota vagisania! On tosiaan niin herkkänä, että herkästi iskee hiiva, jos paljon harrastaa seksiä.. Ei kiva.
No tismalleen sama ongelma täällä. Ennen raskautta oli kans tosi pahasti kuivuutta (koska imetys) ja oli jäätävä hiivakierre päällä. Joka kk siitä sai kärsiä. Mut nyt onneksi raskauden myötä vähä helpottanu, vaikka tosiaan herkät ja aristavat limakalvot on edelleen. Kosteutus kyllä vähä helpottaa.👍🏻
 
Kuulostaa tutulta vaivat @Charrypie - 86 🙈 Lisäksi kaikki yöt nenä tukossa! Väsymys on aika armoton, alotinkin nyt lisäraudan, kun edellisissä meni anemian puolelle 😬

@hanba Oi jännää, haitteko vaunut/rattaat jo? Ootko päässy testaamaan vielä? 😍

@Nml1 Mulla on ajoittain öklö olo, mutta tosi satunnaisesti enää. Tosi kurjaa, että sulla tulee autossa huono olo, jos teet ensihoitajan hommia 😩

@Bluebelle Nauti! 😍😅

Täällä myös rv 18+1 ❤ Ens viikolla neuvolalääkäri!
 

Yhteistyössä