Kesäkuiset 2022

@Pandi Haettiin joo.😊 Testailin niitä ennen ostamista mut nyt tuntuu etten uskalla vielä alkaa enempää testailemaan ja fiilistelemään. Edelleen se fiilis että jos alan liikaa jo valmistautua vauvan tuloon niin jinxaan kaiken ja jotain ikävää tapahtuu. Typerää mut en voi itelleni mitään.😁
 
Koin myös neuvolalääkäri käynnin turhaksi. Oli vielä samalla viikolla kuin terkkaneuvola niin samat jutut tehtiin vaan ripeämmin ja jäi vähän huono fiilis tuosta käynnistä.
Liikkeitä tuntuu jo ja maha on tullut esille selvästi, näin hoikkana ihmisenä vähän totuttelua uuteen tilanteeseen, että maha tosiaan pullottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tähtyykin testata tuota vagisania! On tosiaan niin herkkänä, että herkästi iskee hiiva, jos paljon harrastaa seksiä.. Ei kiva.
Kuulostaa liian tutulta... 😫😫 Mä oon aikaisempinakin raskauksia kärsinyt hiivoista, mut näin kuivat limakalvot ei oo ikinä ollut 🤦🏻‍♀️ Täytyypä itekkin hakee tota vagisania, sitä rasvasempaa bebanthenia oon välillä laittanut.

Onko muilla seisomatyötä? Itellä on kyllä jalat aivan puhki aina työpäivän jälkeen. Tuntuu että ei jaksa tehä mitään... 😫 Työpäivän aikana istun ehkä 20-30min yhteensä ja seison 7 h...
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mulla ei ollut edellisessä raskaudessa ollenkaan neuvolalääkärikäyntejä eikä tässäkään raskaudessa ole sellaista annettu? 🤔 Toki voi olla, että ne katsotaan tarpeettomiksi, kun kuitenkin käyn äitipolin lääkärillä radin takia.

Täällä tänään 18+2. Vielä vajaa kolme viikkoa rakenneultraan. Sen jälkeen vasta seuraava neuvolakin. Pitää nyt käydä ottamassa uusia verikokeita, kun haluavat testata ettei tämä radi kuitenkaan ole ykköstyypin diabetesta. Modyakin epäilty ja geenitestejä mietitään.

Täälläkin on nyt lyöty lukkoon tuplaratasvalinta. Päädytiin lopulta valitsemaan saman merkin tuplat kuin meidän 2veellä nyt on, eli Abc designin Zoom. Nykyiset on olleet niin huiput, että ei aleta vaihtamaan merkkiä. Onko kellään hyviä suosituksia kantokasseista? Harkitsen vielä tilataanko runkoon lisänä koppaa (tulee kahden istuimen kanssa), vai hankkisko istuimen sisään vaan tukevan kantokassin.. Meillähän on siis nykyisten rattaiden koppa, mutta en tiedä onko näissä uudemmissa malleissa samanlaiset lukitukset, että käykö kyseinen koppa näihin tupliin. Nähtäväksi jää.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@Matkallamamaksi mulla ei ole neuvolalääköreitä kun olen äitipolin asiakas. Neuvolasta tosin olisivat tarjonneet, mutta äitipolilta sanoivat, että käytännössä käynnit siellä neuvolan lääkärissä on turhia, kun lääkärin näkee siellä äitipolilla kuitenkin joka kerta, eikä se neuvolalääkäri ymmärrä välttämättä niin hyvin jokaista sairautta. Toivottavasti olisi sulla vaan vaikea radi, onhan tässä diabeteksessa vähän opettelua aikuisiällä - vaikka toisaalta ajattelen, että aina parempi tietää kuin olla tietämättä, niin osaa sitten pitää itsestään huolta :)
 
@Matkallamamaksi mulla ei ole neuvolalääköreitä kun olen äitipolin asiakas. Neuvolasta tosin olisivat tarjonneet, mutta äitipolilta sanoivat, että käytännössä käynnit siellä neuvolan lääkärissä on turhia, kun lääkärin näkee siellä äitipolilla kuitenkin joka kerta, eikä se neuvolalääkäri ymmärrä välttämättä niin hyvin jokaista sairautta. Toivottavasti olisi sulla vaan vaikea radi, onhan tässä diabeteksessa vähän opettelua aikuisiällä - vaikka toisaalta ajattelen, että aina parempi tietää kuin olla tietämättä, niin osaa sitten pitää itsestään huolta
Noniin, se varmaan on sitten syynä. 🙂 Joo olen samaa mieltä, että parempi tietää. Diabeteskin kuitenkin on niin salakavala, kun sitä voi tietämättäänkin sairastaa ennen kuin oireita alkaa näkyä. Oli mitä oli, niin mulla on kuitenkin joka vuosi sokerirasitus, niin sillä tavoin hyvä että tilannetta seurataan säännöllisesti. Ei pääse piilemään mitään kovin kauaa, jos omalle kohdalle diabetes joskus napsahtaa. Ja tosiaan kiva nyt saada varmuus mitä sorttia tämä on, kun kaikissa vähän omanlainen hoito.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Ei mutta kaikkea muuta kyllä löytyy mm. Kova närästys, KUIVAT limakalvot molemmissa päissä.., ummetus, jatkuva kuseminen, hengästyminen kun laittaa sukat jalkaan ja ihmeellisten hajujen haistaminen
Varsinkin tuo limakalvojen kuivuus on tällä hetkellä paha. Öisin herää siihen, että oikeesti sattuu hengittäminen. Seksiä ei pysty harrastamaan, kun alapää myös todella ärtynyt limakalvoista..

Tänään oli eka neuvola lääkäri. Oli aika turha reissu mielestäni. Ihana ylläri oli, että ultrasi Siellä meidän pieni lepäsi tyytyväisenä. Oli ensimmäimen kerta, kun pysyi paikallaan. Usein kova meno ollut päällä

Tänään 19+4
Joo, HENGÄSTYMINEN. Jestas miten kamalaa. On niin turhautunut olo omassa kehossa kun sitä vaan kasvaa, vatsa tuntuu painekattilalta, eikä jaksa väsymykseltä ja puuskutukselta yhtään mitään🙈 mulla ekat 13-14 viikkoa oli niin helpot, tämä ei enää. Sodin kirjallisuutta vastaan, kerran nyt pitäisi olla niin energistä ja hyvävointista aikaa...
 
Ootteko tehneet vauvalle jo hankintoja ?☺
ootteko ajatelleet muuten vauvalle alkuun kehtoa vai pinnasänkyä ?
Ite ajattelin semmosta piccolo kehtoa kaveri suositteli .. onkohan hyvä .. kävisi vissiin siihen asti kun lapsi alkaa nousta pystyyn. Hirveesti tekisi jo mieli ostaa kaikkea muttei vielä viitsi ennen rakenneultraa eikä ole tilaakaan
 
@Riinis_ Meillä on yksi pinnis jossa esikoinen vielä nukkuu, mut toista ei aateltu ostaa. Esikoinen siirtyy junnusänkyyn nukkumaan tässä keväällä ja sit pinnis jää vauvalle. Joskin olen 90% varma että ekat kuukaudet vauva nukkuu pitkälti minun vieressä koska imetys hoituu niin paljon helpommin niin ja todennäköisesti bebe on rauhallisempi kun saa olla lähellä.😊

Ollaan hankittu ne tuplarattaat, mut muita hankintoja ei ole tehty eikä tehdä ennen rakenneultraa. Sit jos saadaan toinen typy nii on kohtuullisesti vaatteitakin valmiina, mutta jotain kyllä joutuu ostamaankin. Kirppiksiltä toivottavasti löytyis. Ja äitiyspakkaus otetaan niin siinäkin on kivasti vaatteita.

Kaikki perusjutut on esikoisen vauva-ajalta tietysti tallessa; turvakaukalo, amme, hoitopöytä jne, eli ei meille tule isoja hankintoja nyt enempää noiden vaunujen lisäksi. Mut odotan kyllä jo innolla sitä kun saa ostaa ne pienet vaipat ja pari tuttia valmiiksi jne.😍
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Ootteko tehneet vauvalle jo hankintoja ?☺
ootteko ajatelleet muuten vauvalle alkuun kehtoa vai pinnasänkyä ?
Ite ajattelin semmosta piccolo kehtoa kaveri suositteli .. onkohan hyvä .. kävisi vissiin siihen asti kun lapsi alkaa nousta pystyyn. Hirveesti tekisi jo mieli ostaa kaikkea muttei vielä viitsi ennen rakenneultraa eikä ole tilaakaan
Me ollaan ajateltu vuokrata vaavi.fi sivuilta vaavisänky ekoiksi kuukausiksi. Moni kaveri on kehunut tätä ja saa sitten laitettu pinnasängyn suoraan vauvan huoneeseen ja vaavisängyn meidän viereen :)
Tilattiin vaunut (ora unto starttipaketti), jossa siis myös istuin autoon ja rattaat. Kirppareilta olen ostellut vaatteita ja jonkin verran harsoja napannut kaupanhyllyltä. Liberolaukun hain viime viikolla.

Miehellä entuudestaan yksi lapsi, joten varastosta löytyy hoitopöytä, pinnasänky, toinen auton turvaistuin (käyttöikää on vielä).

Ystävältä saan lainaan keinusitterin ja unipesän. Että kyllä tässä alkaa arsenaalia olemaan :D

Huomenna puoliväli! Tänään 19+6 ❤
 
Kiva lukea teidän hankinnoista! :)

Meillä tulokas on toinen, niin oikeastaan mitään ei tarvita, paitsi uudet rattaat. Ne ajattelin ostaa käytettynä. Niin ja tällä kertaa aion panostaa hyvään kantoreppuun, ehkäpä tulaan. Sitäkin katson varmaan käytettynä! Vaatteita ei tarvita yhtään, jos toinen tulokas on samaa sukupuolta kuin esikoinen, eikä ihan pieniä tarvita, oli tulokas sitten kumpi vaan :) ihan sormet syyhyten odotan, et saisin tilata tuon uuden äitiyspakkauksen!

Ja muuten yksi asia mitä odotan myös: että kahvi alkaisi taas maistua:coffee:
 
Meilläkin aika sama tilanne kuin @hanba ja @Bluebelle eli isommilta säilössä niin paljon, että taitaa uudet kärryt olla vain suurimmat jutut hankintalistalla! Niin ja sähköinen rintapumppu! 😍👏🏻 Turvakaukalon tilanne pitää tarkistaa, kun on tuplarattaat päätetty - voi olla et joku uusi adapteri on hommattava…

Kovasti tekis mieli lähteä kirppiksille ym. hypistelemään ja hommaamaan pientä vauvavaatetta, mutta ennen rakennetta yritän hillitä itteni 🙈😅 Ymmärrän siis hyvin sun fiiliksen @hanba noiden rattaiden kärryttämisen osalta - ihankuin sitä onnistus jollain tämmösellä tekemisellään jinksaamaan jotain, mut minkäs omalle taikauskolle tekee 😅❤

Oon kehittänyt ihan älyttömän pelon viime päivinä: mitä jos ollaan koronassa, kun on rakenneultran aika eikä päästäkään moneen viikkoon 😩 Meillä on vasta rv21 niin mietin jo et soitanko sairaalaan ja koitan aikastaa… Eihän se mahdoton tilanne oo, mutta turha stressinaihe taas tähän hetkeen.
 
PS. @Riinis_ Meillä on pinnis ja unipesä, mutta varmaan vauva nukkuu mun vieressä pitkälti ekat kuukaudet Tai ekan vuoden, kuten kuopus, joka ei nukkunu yksinään kuin tunnin kerrallaan
okei !:) onko hyvä se unipesä ollut ?meillä entiedä uskallanko ottaa pientä sänkyyn ollenkaan .. mies niin sikeä nukkuja että pelkään et kääntyisi päälle ja koirakin välillä jalkopäässä .. ajattelin jos ostaisi sellaisen kehdon tai mooseksenkorin ihan sängyn viereen ..tilaakaan ei oo paljon siks en heti haluiaisi pinnasänkyä jos satutaankin sit löytää joku isompi asunto niin sinne
 
@Pandi Tää taikausko on kyllä vähä rasittavaakin välillä.😅 Onneksi siihen rakenneultraan ei oo enää kovin montaa viikkoa nii ehkä sitä sitte voi jo antaa itselleen luvan hiljalleen jotain pientä ostaa.☺ Eikä tuo koronapelko kyllä oo edes mikään kaukaa haettu.😬 Meilläkin tosiaan vasta aika myöhään se ja olis ihan kamalaa jos pitäs siirtää sit vielä siitä eteenpäin. Sain varattua itelleni ajan siihen kolmanteen rokotukseen mut se vasta 25.1. Noh, ei auta kun toivoa parasta että pysys terveenä. Vähän silleen hirvittää kun sairaalassa nyt on taas korona+ ihmisiä ollu enempi, ja vaikkei mun tarvi heitä hoitaa niin tuntuu se silti olevan jotenkin tosi lähellä.

@Riinis_ Kannattaa tutustua perhepedin ohjeisiin, niitä kun noudattaa niin se on vauvalle itse asiassa erittäin turvallinen paikka nukkua. Vauvan ei kuulukaan siis nukkua miehen vieressä tai teidän välissä, vaan sinun ja esim. seinän välissä.☺

Aattelin esikoisen kanssa että hän nukkuu alusta asti omassa sängyssä mut eihän me päästy kun ekaa yötä puoliväliin nii olin ottanu viereen nukkumaan ja se tuntu ihanalta ja luontevalta. Mut toki ymmärrän senkin ettei se oo kaikkien juttu. Pitää vaan löytää se itelle ja omalle vauvalle sopiva tapa.👍🏻
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Vähän vielä omia kuulumisia. Meinaa varmaan taas iskeä hiiva. Aloitin jo vähä profylaktisen voiteen käytön et jos menis vaan nopeaa ohi. On niin hämäävää kun mulla on nyt tosi paljon ollu sitä semmosta kirvelyä ja epämukavaa tunnetta alapäässä ja oon laittanut sen noiden kuivien limakalvojen piikkiin. Mut sit nyt yhtäkkiä se tuntuukin muuttuneen hiivaksi. Koko ajan saa jotain rasvaa lotrata tuonne, niin rasittavaa.😖

Tänään tuli käveltyä töissä taas paljon ja nyt kyllä jomottelee jossain tuolla alhaalla. Toivon vaan ettei nämä liitoskivut pahene kamalasti, koska töissä oleminen vaatii niin paljon jaloilla oloa ja kävelyä. Inhoan saikuttaa, ja haluaisin toki oman mielenterveydenkin takia olla töissä. Teen jo valmiiksi osittaista, eikä työpäiviä per viikko ole yleensä kun 3-4. No mut, ei auta ku katella päivä kerrallaan.
 
Mekään ei olla vielä tehty mitään hankintoja. Esikoiselta on paljon vaatteita ja tarvikkeita tallessa, mutta hankintalistalla on mm. tuplarattaat, pinnasänky (esikoinen nukkuu vielä omassaan, niin tarvitaan kaks), sähkökäyttöinen rintapumppu ja jotain pientä tarviketta mitä pitää uusia (harsoja, hoitotason patja, jne.) En oo vielä kovin perinpohjaisesti tehnyt listaa, mutta varmaan rakenneultran jälkeen laitan toimeksi ja tilaan kaiken tarvittavan valmiiksi. Nyt kun on vielä virtaa laitella kaikkea, loppuraskaudesta voi sitten ottaa rauhallisemmin kun on kaikki valmiina. 🙂

Meillä oli esikoisen kohdalla sitteri, mutta hän ei viihtynyt siinä yhtään, ei missään vaiheessa. Tällä kertaa ajattelin testailla koliikkikeinua. Jos jollakin on vinkata hyvä niin kertokaa ihmeessä! Että on varalta jokin paikka (muukin kuin lattia) mihin laskea kun on pakko saada kädet vapaaksi.
 
Meilläkin esikoinen nukkui unipesässä alkuun, tuntui niin hassulta laittaa hänet valtavaan pinnikseen 😄 Kuopus ei sitten suostunu pesässäkään nukkumaan pinniksessä vaan pelkästään mun kyljessä ❤ Pidettiin molempia lapsia sohvalla ollessa unipesässä ihan vauvoina, jotenkin se tuntu kivemmalta, vaikka oli myös ihan sohvalla!

Ymmärrettävää, että perhepeti jännittää, niin jännitti muakin esikoisen kanssa. Nopeesti siihen kuitenkin tottui ja yritin pitää vauvan aina mun ja seinän tms välissä. Turvaohjeet kannattaa tosiaan käydä läpi niin on varmempi olo! ❤🙏🏻
 
Meillähän ei oo enää mitään jäljellä kun edelliset on niin isoja jo. 😫 Kaikki joutuu ostamaan uusiksi.. Toisaalta kyl aika ihanaa, mut toisaalta aika kallista... 🤣
Meille tulee ihan perus pinnasänky, niin on ollut molemmilla edellisilläkin. Mä koin todella tärkeäksi sen että joka ilta nukutin omaan sänkyyn ja sit yöllä otin kyllä viereeni. Lapset tottuu aika nopeasti siihen että nukut aina niiden vieressä niin mun mielestä on tärkeää saada myös omaa aikaa illalla edes hetken verran. ❤
 
Vähän vielä omia kuulumisia. Meinaa varmaan taas iskeä hiiva. Aloitin jo vähä profylaktisen voiteen käytön et jos menis vaan nopeaa ohi. On niin hämäävää kun mulla on nyt tosi paljon ollu sitä semmosta kirvelyä ja epämukavaa tunnetta alapäässä ja oon laittanut sen noiden kuivien limakalvojen piikkiin. Mut sit nyt yhtäkkiä se tuntuukin muuttuneen hiivaksi. Koko ajan saa jotain rasvaa lotrata tuonne, niin rasittavaa.

Tänään tuli käveltyä töissä taas paljon ja nyt kyllä jomottelee jossain tuolla alhaalla. Toivon vaan ettei nämä liitoskivut pahene kamalasti, koska töissä oleminen vaatii niin paljon jaloilla oloa ja kävelyä. Inhoan saikuttaa, ja haluaisin toki oman mielenterveydenkin takia olla töissä. Teen jo valmiiksi osittaista, eikä työpäiviä per viikko ole yleensä kun 3-4. No mut, ei auta ku katella päivä kerrallaan.
Voi hitsi, kuulostaa raskaalta 😞 Toivon mukaan liitoskivut ym helpottaa - vaikka ite tein ns. istumahommaa niin kaikki vaivat kyllä alkoi kuopuksen kanssa aiemmin kuin esikoisen… Tosin vaivat ei ehkä ollu yhtä pahoja. Toivon mukaan ehdit saada sen rokotteen ennen tautia! 🙏🏻 Eihän sekään tartunnalta välttämättä kokonaan suojaa, mutta ainakin lieventää. Ja tosiaan, eihän nää kai ihan tuulesta temmattuja murheita tässä tartuntatilanteessa oo, toivon mukaan nyt vauvoilla kaikki hyvin, oli RU millon vaan ❤🙏🏻
 
  • Rakkaus
Reactions: hanba
Meillähän ei oo enää mitään jäljellä kun edelliset on niin isoja jo. Kaikki joutuu ostamaan uusiksi.. Toisaalta kyl aika ihanaa, mut toisaalta aika kallista...
Meille tulee ihan perus pinnasänky, niin on ollut molemmilla edellisilläkin. Mä koin todella tärkeäksi sen että joka ilta nukutin omaan sänkyyn ja sit yöllä otin kyllä viereeni. Lapset tottuu aika nopeasti siihen että nukut aina niiden vieressä niin mun mielestä on tärkeää saada myös omaa aikaa illalla edes hetken verran.
Lapset tottuvat kyllä - meidän sylikissa kuopus on tänä syksynä vierotettu äidin vierestä omaan huoneeseen siskon kanssa ja neiti vajaa 2v nukkuu vihdoin kokonaisia öitä… 🙈❤😅
 
Lapset tottuvat kyllä - meidän sylikissa kuopus on tänä syksynä vierotettu äidin vierestä omaan huoneeseen siskon kanssa ja neiti vajaa 2v nukkuu vihdoin kokonaisia öitä…
Juu näinhän se on. Sen takia en haluakaan että menee 2 vuotta illat lasten ehdoilla. 🤪 Esikoinen meillä nukkui kaikki yönsä omassa sängyssä. Tämä seuraava rinsessa sitten nukkuikin lähinnä tissi suussa, mutta silti nukutin joka ilta sen omaan sänkyyn (joskus saattoi mennä 2,5 h) mutta itse sain kuitenkin asettautua ihan yksin nukkumaan 😍 Ja toki myös parisuhteen kannalta on ihana vaikka illalla hetki istua kaksin sohvalla! ❤
 
Juu näinhän se on. Sen takia en haluakaan että menee 2 vuotta illat lasten ehdoilla. Esikoinen meillä nukkui kaikki yönsä omassa sängyssä. Tämä seuraava rinsessa sitten nukkuikin lähinnä tissi suussa, mutta silti nukutin joka ilta sen omaan sänkyyn (joskus saattoi mennä 2,5 h) mutta itse sain kuitenkin asettautua ihan yksin nukkumaan Ja toki myös parisuhteen kannalta on ihana vaikka illalla hetki istua kaksin sohvalla!
Ollaan mekin onneksi saatu iltasin aikaa yhessä ja yksin, kun ne lapset on aina sen tunnin pari nukkuneet alkuillasta makkarissa yksinään, vaikka muuten yö on menny perhepedissä ❤
 

Yhteistyössä