Kuulostaa liian tutulta... Mä oon aikaisempinakin raskauksia kärsinyt hiivoista, mut näin kuivat limakalvot ei oo ikinä ollut Täytyypä itekkin hakee tota vagisania, sitä rasvasempaa bebanthenia oon välillä laittanut.Tähtyykin testata tuota vagisania! On tosiaan niin herkkänä, että herkästi iskee hiiva, jos paljon harrastaa seksiä.. Ei kiva.
Noniin, se varmaan on sitten syynä. Joo olen samaa mieltä, että parempi tietää. Diabeteskin kuitenkin on niin salakavala, kun sitä voi tietämättäänkin sairastaa ennen kuin oireita alkaa näkyä. Oli mitä oli, niin mulla on kuitenkin joka vuosi sokerirasitus, niin sillä tavoin hyvä että tilannetta seurataan säännöllisesti. Ei pääse piilemään mitään kovin kauaa, jos omalle kohdalle diabetes joskus napsahtaa. Ja tosiaan kiva nyt saada varmuus mitä sorttia tämä on, kun kaikissa vähän omanlainen hoito.@Matkallamamaksi mulla ei ole neuvolalääköreitä kun olen äitipolin asiakas. Neuvolasta tosin olisivat tarjonneet, mutta äitipolilta sanoivat, että käytännössä käynnit siellä neuvolan lääkärissä on turhia, kun lääkärin näkee siellä äitipolilla kuitenkin joka kerta, eikä se neuvolalääkäri ymmärrä välttämättä niin hyvin jokaista sairautta. Toivottavasti olisi sulla vaan vaikea radi, onhan tässä diabeteksessa vähän opettelua aikuisiällä - vaikka toisaalta ajattelen, että aina parempi tietää kuin olla tietämättä, niin osaa sitten pitää itsestään huolta
Joo, HENGÄSTYMINEN. Jestas miten kamalaa. On niin turhautunut olo omassa kehossa kun sitä vaan kasvaa, vatsa tuntuu painekattilalta, eikä jaksa väsymykseltä ja puuskutukselta yhtään mitään mulla ekat 13-14 viikkoa oli niin helpot, tämä ei enää. Sodin kirjallisuutta vastaan, kerran nyt pitäisi olla niin energistä ja hyvävointista aikaa...Ei mutta kaikkea muuta kyllä löytyy mm. Kova närästys, KUIVAT limakalvot molemmissa päissä.., ummetus, jatkuva kuseminen, hengästyminen kun laittaa sukat jalkaan ja ihmeellisten hajujen haistaminen
Varsinkin tuo limakalvojen kuivuus on tällä hetkellä paha. Öisin herää siihen, että oikeesti sattuu hengittäminen. Seksiä ei pysty harrastamaan, kun alapää myös todella ärtynyt limakalvoista..
Tänään oli eka neuvola lääkäri. Oli aika turha reissu mielestäni. Ihana ylläri oli, että ultrasi Siellä meidän pieni lepäsi tyytyväisenä. Oli ensimmäimen kerta, kun pysyi paikallaan. Usein kova meno ollut päällä
Tänään 19+4
Me ollaan ajateltu vuokrata vaavi.fi sivuilta vaavisänky ekoiksi kuukausiksi. Moni kaveri on kehunut tätä ja saa sitten laitettu pinnasängyn suoraan vauvan huoneeseen ja vaavisängyn meidän viereenOotteko tehneet vauvalle jo hankintoja ?
ootteko ajatelleet muuten vauvalle alkuun kehtoa vai pinnasänkyä ?
Ite ajattelin semmosta piccolo kehtoa kaveri suositteli .. onkohan hyvä .. kävisi vissiin siihen asti kun lapsi alkaa nousta pystyyn. Hirveesti tekisi jo mieli ostaa kaikkea muttei vielä viitsi ennen rakenneultraa eikä ole tilaakaan
okei ! onko hyvä se unipesä ollut ?meillä entiedä uskallanko ottaa pientä sänkyyn ollenkaan .. mies niin sikeä nukkuja että pelkään et kääntyisi päälle ja koirakin välillä jalkopäässä .. ajattelin jos ostaisi sellaisen kehdon tai mooseksenkorin ihan sängyn viereen ..tilaakaan ei oo paljon siks en heti haluiaisi pinnasänkyä jos satutaankin sit löytää joku isompi asunto niin sinnePS. @Riinis_ Meillä on pinnis ja unipesä, mutta varmaan vauva nukkuu mun vieressä pitkälti ekat kuukaudet Tai ekan vuoden, kuten kuopus, joka ei nukkunu yksinään kuin tunnin kerrallaan
Voi hitsi, kuulostaa raskaalta Toivon mukaan liitoskivut ym helpottaa - vaikka ite tein ns. istumahommaa niin kaikki vaivat kyllä alkoi kuopuksen kanssa aiemmin kuin esikoisen… Tosin vaivat ei ehkä ollu yhtä pahoja. Toivon mukaan ehdit saada sen rokotteen ennen tautia! Eihän sekään tartunnalta välttämättä kokonaan suojaa, mutta ainakin lieventää. Ja tosiaan, eihän nää kai ihan tuulesta temmattuja murheita tässä tartuntatilanteessa oo, toivon mukaan nyt vauvoilla kaikki hyvin, oli RU millon vaanVähän vielä omia kuulumisia. Meinaa varmaan taas iskeä hiiva. Aloitin jo vähä profylaktisen voiteen käytön et jos menis vaan nopeaa ohi. On niin hämäävää kun mulla on nyt tosi paljon ollu sitä semmosta kirvelyä ja epämukavaa tunnetta alapäässä ja oon laittanut sen noiden kuivien limakalvojen piikkiin. Mut sit nyt yhtäkkiä se tuntuukin muuttuneen hiivaksi. Koko ajan saa jotain rasvaa lotrata tuonne, niin rasittavaa.
Tänään tuli käveltyä töissä taas paljon ja nyt kyllä jomottelee jossain tuolla alhaalla. Toivon vaan ettei nämä liitoskivut pahene kamalasti, koska töissä oleminen vaatii niin paljon jaloilla oloa ja kävelyä. Inhoan saikuttaa, ja haluaisin toki oman mielenterveydenkin takia olla töissä. Teen jo valmiiksi osittaista, eikä työpäiviä per viikko ole yleensä kun 3-4. No mut, ei auta ku katella päivä kerrallaan.
Lapset tottuvat kyllä - meidän sylikissa kuopus on tänä syksynä vierotettu äidin vierestä omaan huoneeseen siskon kanssa ja neiti vajaa 2v nukkuu vihdoin kokonaisia öitä…Meillähän ei oo enää mitään jäljellä kun edelliset on niin isoja jo. Kaikki joutuu ostamaan uusiksi.. Toisaalta kyl aika ihanaa, mut toisaalta aika kallista...
Meille tulee ihan perus pinnasänky, niin on ollut molemmilla edellisilläkin. Mä koin todella tärkeäksi sen että joka ilta nukutin omaan sänkyyn ja sit yöllä otin kyllä viereeni. Lapset tottuu aika nopeasti siihen että nukut aina niiden vieressä niin mun mielestä on tärkeää saada myös omaa aikaa illalla edes hetken verran.
Juu näinhän se on. Sen takia en haluakaan että menee 2 vuotta illat lasten ehdoilla. Esikoinen meillä nukkui kaikki yönsä omassa sängyssä. Tämä seuraava rinsessa sitten nukkuikin lähinnä tissi suussa, mutta silti nukutin joka ilta sen omaan sänkyyn (joskus saattoi mennä 2,5 h) mutta itse sain kuitenkin asettautua ihan yksin nukkumaan Ja toki myös parisuhteen kannalta on ihana vaikka illalla hetki istua kaksin sohvalla!Lapset tottuvat kyllä - meidän sylikissa kuopus on tänä syksynä vierotettu äidin vierestä omaan huoneeseen siskon kanssa ja neiti vajaa 2v nukkuu vihdoin kokonaisia öitä…
Ollaan mekin onneksi saatu iltasin aikaa yhessä ja yksin, kun ne lapset on aina sen tunnin pari nukkuneet alkuillasta makkarissa yksinään, vaikka muuten yö on menny perhepedissäJuu näinhän se on. Sen takia en haluakaan että menee 2 vuotta illat lasten ehdoilla. Esikoinen meillä nukkui kaikki yönsä omassa sängyssä. Tämä seuraava rinsessa sitten nukkuikin lähinnä tissi suussa, mutta silti nukutin joka ilta sen omaan sänkyyn (joskus saattoi mennä 2,5 h) mutta itse sain kuitenkin asettautua ihan yksin nukkumaan Ja toki myös parisuhteen kannalta on ihana vaikka illalla hetki istua kaksin sohvalla!