Nyton tapahtunut se jonka olen tiennyt tapahtuvan jo kauan

Deleted member 149094
No tuo oli joku poikkeuksellinen susi, eläinkunnassa on semmoisia hönttejä yksilöitä. Mutta korkeintaan tekis niin, että jos joku liian kesy ammuttaisiin, niin se jäisi siihen, eli poikkeusyksilö ei johtaisi mittavaan susi- ja karhujahtiin.

Mutta susi ei olisi läheskään kamalin mitä omaan pihaan tulisi. Jos meidän pihaan tulisi susi, olisin että wau, ihana. Sit antais sen jolkotella pois: susi on vaeltelija, joten se ei välttämättä edes jäisi samalle seudulle. Sudet vaeltaa joskus satoja kilometrejä.

Mutta jos tulee
-käärme, niin se käärme tekee yleensä siitä uudesta reitistä tavan -> kohta alkaa pesiä siellä
-kaikkein eniten mun mielenrauhaa järkyttäisi sokerimuurahaisten armada, jos semmoinen tulisi talon perustuksista. Se tarkoittaa hometaloa.
Juuh, yksittäistapaus, ei saa yleistää.

Toikin me käsiteltiin jo toi "muut vaarat".
En mä silittelis hirveekään. Enkä jättäis lapsia valvomatta uimaan, vaikka lapsia hukkuu tosi vähän ja kaikkee sellaista. Ja karhu on vaarallisempi kuin susi, ja koirat on vaarallisempia.. Kaikki toi me käsiteltiin ja kuule ihan mun sanoin. Mut susi on silti eläin.
 
Deleted member 149094
No puhuithan sä että lasta ei uskalla metsään päästää. Ja näitä tapauksia niin vähän. Et joo ei ookkaan mitään pelättävää.
Siksi, kun sä puhuit niistä susilapsista, kysyin, että jättäisikkö sit oman lapsen susille. Et kyl sä jaksat tulkita....
Ja ei, en ole puhunut pelosta, olen puhunut järjestä. Mut joo, jatka tulkitsemista vaan, tässähän tää aika kuluu korjatessa.
 
vierailija
Siksi, kun sä puhuit niistä susilapsista, kysyin, että jättäisikkö sit oman lapsen susille. Et kyl sä jaksat tulkita....
Ja ei, en ole puhunut pelosta, olen puhunut järjestä. Mut joo, jatka tulkitsemista vaan, tässähän tää aika kuluu korjatessa.
Sie se tsemppasit iso äitii kun se pelotteli susilla. Vaik se on suurimmaksi osaksi toistepäin. Mut nyt on menny jo niin monta tuntii sun kaa jutellessa ni alan kattoon fudista. Sitkee sissi oot ;)
 
Juuh, yksittäistapaus, ei saa yleistää.

Toikin me käsiteltiin jo toi "muut vaarat".
En mä silittelis hirveekään. Enkä jättäis lapsia valvomatta uimaan, vaikka lapsia hukkuu tosi vähän ja kaikkee sellaista. Ja karhu on vaarallisempi kuin susi, ja koirat on vaarallisempia.. Kaikki toi me käsiteltiin ja kuule ihan mun sanoin. Mut susi on silti eläin.
Susi on eläin, mut eläimiä on erilaisia. Mä ottasin yhden suden vaik 5 km säteelle, mutten sokerimuurahaisia kotiini. Jälkimmäiset on pahempi merkki...:)
 
vierailija
Deleted member 149094
Juu, käsiteltiin kyllä koiratkin tässä keskustelussa jo. Mut mun mielestä, vaikka koirat tappais sata päivässä, ei sitä voi käyttää syynä susien käytökseen.
 
vierailija
Sä et vaan usko niitä juttuja, joissa kerrotaan, et susi on purrut. Se on aina ihmisen vika.
..Tosin taitaa olla myös koiratapauksissa, jos koira ei ole syntymävikainen.
No suomessa koska olisi purtu. Toisaalta koirien puremisia on päivittäin ;). Taidanpa ottaa suden lemmikiksi ja alkaa kävellä se kadullakadulla ilman puremisen pelkoa ;).
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Latimeria ja Echo
Niin ja sit susta tulee potilas nolla joka levittää seuraavan viiruksen. Valtio haastaa sut oikeuteen ottaa talosi ja kaiken mitä omistat. Kalliiksi tulisi pihvit?.

En kai nyt niin tyhmä ole, että sutta raakana söisin. Saati että kertoisin kun sen olen syönyt.

Se on se naapurin Nappe-koiravainaa joka sinne pihakuusen juureen haudattu on, jos luuranko esiin myöhemmin tulee.
 
vierailija
En kai nyt niin tyhmä ole, että sutta raakana söisin. Saati että kertoisin kun sen olen syönyt.

Se on se naapurin Nappe-koiravainaa joka sinne pihakuusen juureen haudattu on, jos luuranko esiin myöhemmin tulee.
Joo mutta nykyään sudessa on super bakteeri joka ei kuumennuksellakaan lähde pois. Ja sillon jäät kiinni kun meet oireisena hoitoon ja sulta otetaan veri näytteet. Ni ne kattoo aijaa nyt on sutta syöty. Joudut käräjille ja se kuvataan varoitukseksi muille suden syöjä tappajille. Ja kyllä koiran ja suden luut erottaaa. Jos kävis niin etyä argeologit löytäis luut ni sitten sakotettaisiin. Jälkipolvea ankarasti.
 
Joo mutta nykyään sudessa on super bakteeri joka ei kuumennuksellakaan lähde pois. Ja sillon jäät kiinni kun meet oireisena hoitoon ja sulta otetaan veri näytteet. Ni ne kattoo aijaa nyt on sutta syöty. Joudut käräjille ja se kuvataan varoitukseksi muille suden syöjä tappajille. Ja kyllä koiran ja suden luut erottaaa. Jos kävis niin etyä argeologit löytäis luut ni sitten sakotettaisiin. Jälkipolvea ankarasti.

Höpönpöpönpöpäreet.
 
Deleted member 149094
Joo mutta nykyään sudessa on super bakteeri joka ei kuumennuksellakaan lähde pois. Ja sillon jäät kiinni kun meet oireisena hoitoon ja sulta otetaan veri näytteet. Ni ne kattoo aijaa nyt on sutta syöty. Joudut käräjille ja se kuvataan varoitukseksi muille suden syöjä tappajille. Ja kyllä koiran ja suden luut erottaaa. Jos kävis niin etyä argeologit löytäis luut ni sitten sakotettaisiin. Jälkipolvea ankarasti.
Syöhän ne ihmiset pallokalaakin henkensä uhalla :unsure:
 
vierailija
Syöhän ne ihmiset pallokalaakin henkensä uhalla
Tyhmäähän moinen on ei siitä lähe ees nälkä vai oliko ne pieniä en muista?. Paljon hyviä kaloi ni miksi syödä kalaa jonka valmistuksessa ei saa tehdä virheitä. Kuinkahan monta ihmistä on tapettu kun pallokala on tehty "väärin" eli siis tahalleen. Kätevästi voi sanoo et se oli vahinko eikä saa tuomiota?
 
Deleted member 149094
Tyhmäähän moinen on ei siitä lähe ees nälkä vai oliko ne pieniä en muista?. Paljon hyviä kaloi ni miksi syödä kalaa jonka valmistuksessa ei saa tehdä virheitä. Kuinkahan monta ihmistä on tapettu kun pallokala on tehty "väärin" eli siis tahalleen. Kätevästi voi sanoo et se oli vahinko eikä saa tuomiota?
Eikös joskus, kun avioeroa ei sallittu, tällainen vääränmoinen ruoka ihan tavallista. On siitä suomalaiset paavotkin saaneet osansa.
 

Yhteistyössä