Nyton tapahtunut se jonka olen tiennyt tapahtuvan jo kauan

No pitäähän kärsivät eläimet lopettaa, se on selvä.

Näille sairaille suurpetopetovihaaja -salametsästäjille pitäisi saada todella kovat rangaistukset pelotteeksi.

10 v vettä ja leipää olis ookoo ja 100K sakot
ja siinähän kuolisi niitä terveitäkin samalla, koska niistä pihaantulijoista taitaa loppujen lopuksi olla todella vähä niitä, joilla on joku vaiva
 
vierailija
On kai niillä 5-20 metriä liikkumavaraa niillä koirilla. Eihän niitä ihan seinän viereen ole kiinnitetty..
No kumpi on nopeempi ja se susi voi juoksuttaa sitä koiraa siinä?. Ai et koira juoksee muutaman metrin ja sit säntää toiseen suuntaan?. Ja susi voi jolkotella perässä koira väsähtää ja susi hotkaisee koiran. No näinhän käy harvoin
 
No kumpi on nopeempi ja se susi voi juoksuttaa sitä koiraa siinä?. Ai et koira juoksee muutaman metrin ja sit säntää toiseen suuntaan?. Ja susi voi jolkotella perässä koira väsähtää ja susi hotkaisee koiran. No näinhän käy harvoin
kyllä ne repimllä repii sen koiran siitä riimun nokasta, on muuten hirveen näköistä hommaa
 
Deleted member 149094
No kumpi on nopeempi ja se susi voi juoksuttaa sitä koiraa siinä?. Ai et koira juoksee muutaman metrin ja sit säntää toiseen suuntaan?. Ja susi voi jolkotella perässä koira väsähtää ja susi hotkaisee koiran. No näinhän käy harvoin
Niin, miksei se sairas susi sitten väsy? Onhan se juoksuttaminenkin raskasta? Eikös pihoihin kiinnitetä metsästyskoiria ja ulkokoiria, joilla on hyvä kunto muutenkin.
 
Deleted member 149094
Ai ku se kävelee vaan ei sen tarvii juosta?. No onko esim 10 tuhannen metrin juoksija loppu maali suoralla?.
Miten sä ajattelet tän kuvion? Et susi kiertää koiraa puolelta toiselle jolkotellen ja se koira ryntää sitten eestaas juosten? Terveillä tapauksilla ymmärrän, jos susi jaksaa väsyttää sen koiran, mut sairailla en niinkään.
 
vierailija
Miten sä ajattelet tän kuvion? Et susi kiertää koiraa puolelta toiselle jolkotellen ja se koira ryntää sitten eestaas juosten? Terveillä tapauksilla ymmärrän, jos susi jaksaa väsyttää sen koiran, mut sairailla en niinkään.
No sii oletetanpa et se lenkki on kakskyt metriä pitkä se koira juoksee sen päähän karkuun susi tulee perässä. Eli vaihto ehtoi on vain joko juosta vasemmalle taì oikeelle? Ni koiralle ei jää oikeen tilaa juosta edes niihin suuntiin ku ketju ei päästä pitkälle. Lisäksi koiŕa voi olla paniikissa juoksee pitkälle hihna nykäsee ja koira kaatuu. Mut toki se metsästys koira voi jäädä tappeleen silloin susi voi kääntyäkkin pois jos sairas? Onkohan niitä tapauksia missä koira tappanut sairaan suďen?. Ja voihan olla susi niinkin fiksu että tallustaa ketjua pitkin ni koira ei pääsekkään mihkään kun susi "pitää" ketjusta kiinni?
 
Deleted member 149094
No sii oletetanpa et se lenkki on kakskyt metriä pitkä se koira juoksee sen päähän karkuun susi tulee perässä. Eli vaihto ehtoi on vain joko juosta vasemmalle taì oikeelle? Ni koiralle ei jää oikeen tilaa juosta edes niihin suuntiin ku ketju ei päästä pitkälle. Lisäksi koiŕa voi olla paniikissa juoksee pitkälle hihna nykäsee ja koira kaatuu. Mut toki se metsästys koira voi jäädä tappeleen silloin susi voi kääntyäkkin pois jos sairas? Onkohan niitä tapauksia missä koira tappanut sairaan suďen?. Ja voihan olla susi niinkin fiksu että tallustaa ketjua pitkin ni koira ei pääsekkään mihkään kun susi "pitää" ketjusta kiinni?
Mut käsittääkseni susi ei hyökkää kimppuun, jos sillä on pelkoa, et se haavoittuu. Koska laumaan ei hyväksytä takaisin sairaita..? Silloin, jos susi on taas sairas ja aikoo hyökätä koiran kimppuun, et saa syötyä sen, niin luulis tasaavan puntteja koiran kannalta.
En ole varma, onko yhtäkään koiraa, joka sudelle pärjäisi. (jos terve susi).
 
vierailija
Mut käsittääkseni susi ei hyökkää kimppuun, jos sillä on pelkoa, et se haavoittuu. Koska laumaan ei hyväksytä takaisin sairaita..? Silloin, jos susi on taas sairas ja aikoo hyökätä koiran kimppuun, et saa syötyä sen, niin luulis tasaavan puntteja koiran kannalta.
En ole varma, onko yhtäkään koiraa, joka sudelle pärjäisi. (jos terve susi).
No oon mä nähnyt wolf packejä missä sairaita yhessä kuvassa oli se hyvin. Johtaja edellä sit terveet nuoret yksilöt ja sit vanhat ja sairaat?. Mut voihan toi olla tottakin kun miksi ne on yksin jotka tulee ihmisten ilmoille. No kävihän tässäkin susi kaveri moikkaamassa tätä joka tuli ihmistä kohti. Mut toisaalta monestihan niitä loukkaantuu. Tulis aika paljon yksinäisiä susia? Ja ihmis asuntojen lähelle norkoilevia jos jokainen loukkaantunu hyljättäis?
 
vierailija
ja siinähän kuolisi niitä terveitäkin samalla, koska niistä pihaantulijoista taitaa loppujen lopuksi olla todella vähä niitä, joilla on joku vaiva

METSÄSTÄJÄT TIEDOKSI VOL 2
PRO CANIS LUPUS
20.03.2013 12:26

Ilmoita
EN VIHJANNUT SALAHMIN ERÄMIEHIÄ SALAMETSÄSTÄJIKSI, VAAN YHDEKSI SYYKSI SALAMETSÄSTYKSEEN!

SALAHMIN ERÄMIEHET OVAT OSALTAAN EDESAUTTANEET LIIAN SUURIEN KAATULUPIEN SAAMISEEN VASTUUTTOMALLA SUSIPELON LIETSONNALLAAN MM. SAVON SANOMISSA JA IISALMEN SANOMISSA.

KUN HIRVIÄ OLI NIIN EI SUSIAKAAN JAHDATTU KUIN HULLU PUUROA.

YMMÄRRÄTTEKÖ TE ETTÄ TÄSSÄ OLLAAN SAMALLA PUOLELLA! ELINVOIMAISET HIRVIKANNAT OVAT ELINVOIMAISEN SUSIKANNAN ELINEHTO. SAMA PÄTEE TOISINPÄIN, ELINVOIMAINEN SUSIKANTA ON ELINVOIMAISEN HIRVIKANNAN ELINEHTO.

MINÄ KANNATAN PIHASUSIEN POISTAMISTA, MUTTA VAIN JA AINOASTAAN VIRANOMAISTEN VALVONNASSA.

NYT ON TULLUT TIETOON ETTÄ PIHASUSISSA ON JÄRJESTÄÄN OLLUT SALAMETSÄSTÄJIEN AMPUMIA HAULEJA! TÄTÄ MINÄ JUURI TARKOITAN!

SALAMETSÄSTÄJÄT TAHALLAAN HAJOITTAVAT LAUMOJA JA AJAVAT SUSIA PIHOIHIN HELPOMMAN SAALIIN TOIVOSSA. SALAMETSÄSTÄJÄT TÄTEN LIETSOVAT SUSIPELKOA.

MINÄ EN VASTUSTA LAILLISTA METSÄSTÄMISTÄ!

MINÄ EN VASTUSTA SUSIEN LAILLISTA METSÄSTÄMISTÄ!

MINÄ VASTUSTAN KAIKENLAISTA SALAMETSÄSTYSTÄ JA SALAKALASTUSTA!

AIVAN SAMALLA TAPAA PIHAAN TULEVA HIRVI AIHEUTTAA VAARAN, KOSKA SE VOI YHDELLÄ POTKULLA TAPPAA IHMISEN KUIN IHMISEN. LAPSESTA PUHUMATTAKAAN.

JOKAMIEHEN OIKEUDELLA SAA KULKEA, PIHOJA JA YKSITYISALUEITA RIIPPUMATTA MISSÄ HALUAA. OLI METSÄSTYSAIKA TAI EI.

MUTTA TOIVON TOSIAAN ETTEI TÄMÄ MENE SUOMESSA TÄLLÄISEEN TAISTELUUN!

PALJASTAKAA SALAMETSÄSTÄJÄT JA PUHDISTAKAA KUNNIALLISTEN METSÄSTÄJIEN MAINE! MINÄ TIEDÄN TASAN TARKKAAN, ETTÄ YLÄ-SAVOSSA ON FIKSUJA METSÄSTÄJIÄ.

ÄLKÄÄ ANTAUTUKO SALAMETSÄSTÄJIEN PELOTELTAVIKSI!
 
Deleted member 149094
No oon mä nähnyt wolf packejä missä sairaita yhessä kuvassa oli se hyvin. Johtaja edellä sit terveet nuoret yksilöt ja sit vanhat ja sairaat?. Mut voihan toi olla tottakin kun miksi ne on yksin jotka tulee ihmisten ilmoille. No kävihän tässäkin susi kaveri moikkaamassa tätä joka tuli ihmistä kohti. Mut toisaalta monestihan niitä loukkaantuu. Tulis aika paljon yksinäisiä susia? Ja ihmis asuntojen lähelle norkoilevia jos jokainen loukkaantunu hyljättäis?
Niin siis tuota käytöstä on enemmänkin laumaeläimissä. Sairaat yksilöt vetäytyy tai häädetään laumasta, koska ne laittaa vaaraan koko lauman. Simpanssit käyttäytyy niin ainakin ja jotkut muut. (Tää ei ollu aku ankasta:) ).
Jos niillä on kulkutauti, ne levittää sen muihin ja jos vamma, niin ne hidastaa laumaa.
Jokin laji oli, mikä huolehtii sairaista.. oliskos ollut norsut.. no, voi googlettaa jossain vaiheessa :D
 
vierailija
Niin siis tuota käytöstä on enemmänkin laumaeläimissä. Sairaat yksilöt vetäytyy tai häädetään laumasta, koska ne laittaa vaaraan koko lauman. Simpanssit käyttäytyy niin ainakin ja jotkut muut. (Tää ei ollu aku ankasta ).
Jos niillä on kulkutauti, ne levittää sen muihin ja jos vamma, niin ne hidastaa laumaa.
Jokin laji oli, mikä huolehtii sairaista.. oliskos ollut norsut.. no, voi googlettaa jossain vaiheessa
Mistä ne eläimet tietää että kyseessä on tarttuva kulku tauti ja eristää sen?. Joo sudet häätääkin vanhempia pois. Lisäksi 15-20 pros on yksinäisiä jotka etsii reviiriään et ne on niitä jotka eksyy taloille.
 
Deleted member 149094
Mistä ne eläimet tietää että kyseessä on tarttuva kulku tauti ja eristää sen?. Joo sudet häätääkin vanhempia pois. Lisäksi 15-20 pros on yksinäisiä jotka etsii reviiriään et ne on niitä jotka eksyy taloille.
Käytöksen täytynee olla geeneissä. Eihän ne sitä tiedä.. ainakaan samalla tavalla, kuin ihmiset. Tosin ihmisilläkin on ollut historiassa, että sairaita on eristetty.
Mut kyl ne pitää saada pihoista ja kaupungeista veke. Katsoo vaikka lintuja. Niillä on roskaruosta jo ihan hirveet mutaatiot. Rotat taitaa olla ainoita nisäkkäitä, jotka pärjää ihmisjätteillä.
 
vierailija
Käytöksen täytynee olla geeneissä. Eihän ne sitä tiedä.. ainakaan samalla tavalla, kuin ihmiset. Tosin ihmisilläkin on ollut historiassa, että sairaita on eristetty.
Mut kyl ne pitää saada pihoista ja kaupungeista veke. Katsoo vaikka lintuja. Niillä on roskaruosta jo ihan hirveet mutaatiot. Rotat taitaa olla ainoita nisäkkäitä, jotka pärjää ihmisjätteillä.
Nojaa sillonkun olin maalla ni kanat ja kukot söi vaikka mitä niille annettiin ei edes sioolle anettu. Mut kanat söi kaiken.
 
Deleted member 149094
Mä käyttäisin ton luontoliiton rinnalla tätä:

Siellä nyt on osaksi vanhaa tietoa, 2002 kirjoitettu. Mut toi luontoliitto pelkästään tuntuu olevan jotain suojelulässyä vain. Jopa munkin silmiin.
 
Deleted member 149094
Nojaa sillonkun olin maalla ni kanat ja kukot söi vaikka mitä niille annettiin ei edes sioolle anettu. Mut kanat söi kaiken.
Juu, eikä se ennen vanhaan ole ollut huono juttu. Mut käsittääkseni esimerkiksi se vilja, jota me nyt syödään on ihan eriä, kuin on syöty 50-luvulla. Maataloudessa tehdään tosi isoja juttuja kaikkien lannotteiden ja jyväpankkien kanssa, ja ne asiat muuttuu. Eli ruoka muuttuu. Siksi ihmisilläkin on näitä elintasosairauksia.
 

Yhteistyössä