Toiveissa vauva 2021

On:
Mistä vetoo kun tän tänne kirjotan ni menkat alkaa asap.
Mutta tänään kp 26/26 viime kierrossa tiputtelu alkoi jo kp25. Viivanpaikka testattu dpo 10 ja nega 11, 3päivää sitten. Ovista ei testattu joten tarkkaa tietoa ei oo...
Perinteisiä pms oireita kuten mieli maassa, hedaria ja kilahteluja ei oo tullut. Onhan se kivaa vaihtelua olla tässä kohtaa hyvällä tuulella :D
Päinvastoin kaikki on vaa tosi jees kokoajan, tekisi mieli testailla mutta ehkä mä odotan kiltisti vielä pari päivää jos kierto vaan temppuilee omiaan...
 
Oliko teillä lyhyt vai pitkä kaava? Minulla alkaa huhtikuussa oman kierron sammuttaminen! Jännittävää
Meillä lyhyt kaava. Meillä siis selittämätön lapsettomuus. Mun kierto toimii luomunakin normaalisti ja miehen siittiöt on kunnossa. Todennäköisesti kuitenkin mun endo jotenkin pistää hanttiin vaikka ultrissa kaikki ollut ok.

Tää on kyl super jännittävää tai eniten itteä pelottaa se punktio ja et miten monta sieltä hedelmöittyy. Mut mulla pitäs pistely alotella huhtikuun alussa

Ultrassa sillon ekalla kerralla just päivä oviksen jälkeen multa löyty 16/16 follia ja tietty yks oli matkaan lähteny. Jännittää siis hivenen sit nuiden hormoonien piikitys et kuinkahan monta sieltä sitten kasvaa. Tottakai oon viel onnistunut lukemaan kauhutarinoita et oli kasvanu jotain 30 follia hormooneilla ja sit naiset ollu aivan tuskissaan kun ne painaa tuolla tuhottomasti.

Pitää kuitenkin pitää peukut pystyssä et kaikki menis nyt ekalla kerralla hyvin ja sieltä saatais kerättyä hyvä saalis ja riittäs myös pakkaseen asti
 
Omaa napaa:
Nyt on kp27/28, tosin laskettuna kohdun lääkkeellisestä tyhjennyksestä eli voipi olla pidempi kierto tulossa. Tänään tein testin kyllä ja kovasti halusin kuvitella siihen jotain haamunalkua, mutta tuskin kuitenkaan. Varmaan tulee paljon testailtua. Onneksi pc testit maksaa vaan 1,85€/2kpl :D
 
Omaa napaa: kyllä se tämä päivä oli kp1 :( Turhaa toivoa antoi,kun menkat myöhässä:(

Jos jotain hyvää niin ainakin menkat alkoi eli ei loppuneet kokonaan (vaihdevuodet) ja oli pidempi kierto,kun olen pelännyt että lyhenee kierrot kovin :)

Tänään kävin toisen kerran vyöhyketerapiassa ja kovasti koetettiin painella niitä pisteitä mitkä vaikuttaa hedelmällisyyteen:) Olen jo niin epätoivoinen, että tilasin sellaista homeopaattista "lääkettä"jonka pitäisi auttaa hedelmällisyys asioissa.Terapeuttini tilaa sen tukusta ja antaa sitten ohjeet miten sitä otan :) En muista lääkkeen nimeä mutta sillä on jotkut tulleet raskaaksi:)

Olen tämän päivän etsinyt sopivaa gynekologia. Mitä mieltä ootte kannattaako sinne hakeutua ennen oletettua ovista vai loppu kierrossa?Ajattelin tämän kierron vielä mennä näin ja varailla aikaa huhtikuulle.

Marraskuun vauvan mahdollisuus meni jo minulta, seuraava olisi joulukuun vauva,laskettu aika osuisi puoleen väliin joulukuuta :)Vähän ristiriitaiset mietteet, toisaalta joulu olisi erilainen pienen vauvan kanssa, toisaalta mietityttää mahdolliset oppimis vaikeudet yms..jos lapsi on luokkansa nuorin kouluun mennessä,toisia melkein vuoden nuorempi:/

Vauvakuume on kyllä niin kova ja ikääkin tulee kokoajan lisää etten haluaisi jättää yhtään kiertoa väliin..Ehkä mennään siten kun tämäkin kierto että talletellaan kun jaksetaan:)
 
@petronella09 ihmisiä syntyy tasaisesti ympäri vuoden enkä kyllä oo kuullut että olisi koulunkäynti vaikeaa koska on joulukuussa syntynyt. Eli kyllä siellä luokassa on muitakin joulu- ja marras- ja lokakuussa syntyneitä, eikä niin, että yksi reppana loppuvuoden lapsi on vuotta vanhempien joukossa.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
vierailija
Marraskuun vauvan mahdollisuus meni jo minulta, seuraava olisi joulukuun vauva,laskettu aika osuisi puoleen väliin joulukuuta Vähän ristiriitaiset mietteet, toisaalta joulu olisi erilainen pienen vauvan kanssa, toisaalta mietityttää mahdolliset oppimis vaikeudet yms..jos lapsi on luokkansa nuorin kouluun mennessä,toisia melkein vuoden nuorempi:/
Tämä on kuitenkin valitettavan totta. Kaksplussassakin on tästä hyvä artikkeli, eli loppuvuoden lapset tulevat todennäköisemmin koulukiusatuiksi ja saavat todennäköisemmin ADHD-diagnoosin ja lääkityksen. Tanskalaiset ovat ansioituneesti tätä tutkineet. Hirveän epäreilua, mutta opettajat eivät tänäkään päivänä ilmeisesti osaa täysin ottaa huomioon, että loppuvuonna syntyneet ovat todella vuotta nuorempia kuin alkuvuonna syntyneet. Myös NHL:ss esim. pelaa tammi-elokuussa syntyneitä suurin osa. Harrastuksissa on varsin yleistä, että alkuvuonna syntyneet ovat parhaita, koska heillä on etumatkaa ja he saavat eniten peliaikaa ja kehittyvät nopeammin pelaajina. Maailma on epäreilu. MUTTA loppuvuonna syntyneet pääsevät elämässä pisimmälle, mitä tulee ammattiin, eli koska he joutuvat tuplasti ponnistelemaan alkuvuonna syntyneisiin nähden, he pääsevät ammatillisesti pisimmälle :) Ja nämähän ovat tilastoja, yksilöstä tilasto ei kerro yhtään mitään! Itsekin olisin halunnut vältellä loppuvuoden laskettua aikaa, mut sit mietin jo aika iäkkäänä, että mitä jos se mun vuoden AINOA kelvollinen munasolu onkin juuri se marras-joulukuisen lasketun ajan solu ja just sillon kaikki menee nappiin ja mä missaan sen mahdollisuuden? Onneksi kävi hyvin ja tulin raskaaksi, laskettu aika oli joulukuun 1., lapsi syntyi vähän aiemmin. Ja nyt on oikein reipas ja kohta lukemaan oppiva 4-vuotias. Onneksi siihen koulukypsyyteen ja kaikkeen vaikuttaa moni muukin asia. T. Marraskuisen mamma
 
Omaa napaa: kyllä se tämä päivä oli kp1 :( Turhaa toivoa antoi,kun menkat myöhässä:(

Jos jotain hyvää niin ainakin menkat alkoi eli ei loppuneet kokonaan (vaihdevuodet) ja oli pidempi kierto,kun olen pelännyt että lyhenee kierrot kovin :)

Tänään kävin toisen kerran vyöhyketerapiassa ja kovasti koetettiin painella niitä pisteitä mitkä vaikuttaa hedelmällisyyteen:) Olen jo niin epätoivoinen, että tilasin sellaista homeopaattista "lääkettä"jonka pitäisi auttaa hedelmällisyys asioissa.Terapeuttini tilaa sen tukusta ja antaa sitten ohjeet miten sitä otan :) En muista lääkkeen nimeä mutta sillä on jotkut tulleet raskaaksi:)

Olen tämän päivän etsinyt sopivaa gynekologia. Mitä mieltä ootte kannattaako sinne hakeutua ennen oletettua ovista vai loppu kierrossa?Ajattelin tämän kierron vielä mennä näin ja varailla aikaa huhtikuulle.

Marraskuun vauvan mahdollisuus meni jo minulta, seuraava olisi joulukuun vauva,laskettu aika osuisi puoleen väliin joulukuuta :)Vähän ristiriitaiset mietteet, toisaalta joulu olisi erilainen pienen vauvan kanssa, toisaalta mietityttää mahdolliset oppimis vaikeudet yms..jos lapsi on luokkansa nuorin kouluun mennessä,toisia melkein vuoden nuorempi:/

Vauvakuume on kyllä niin kova ja ikääkin tulee kokoajan lisää etten haluaisi jättää yhtään kiertoa väliin..Ehkä mennään siten kun tämäkin kierto että talletellaan kun jaksetaan:)
Ennen ovista, niin näkis ultralla onko miten follikkeleja kypsymässä.

Miulla ois kans nyt tulevasta (huomenna varmasti kp1) kierrosta laskettu aika joulukuun puoliväliin. Mieluummin se kun joulupyhiin sattuva la. Mut sekin kyllä kelpaisi!
Aiku saatais jouluvauvat. ❤
 
Ennen ovista, niin näkis ultralla onko miten follikkeleja kypsymässä.

Miulla ois kans nyt tulevasta (huomenna varmasti kp1) kierrosta laskettu aika joulukuun puoliväliin. Mieluummin se kun joulupyhiin sattuva la. Mut sekin kyllä kelpaisi!
Aiku saatais jouluvauvat. ❤
Kiitos vastauksesta gyne kysymykseen :)

Joulu vauva tilaukseen :)
 
Omaa napaa:
Nyt on kp27/28, tosin laskettuna kohdun lääkkeellisestä tyhjennyksestä eli voipi olla pidempi kierto tulossa. Tänään tein testin kyllä ja kovasti halusin kuvitella siihen jotain haamunalkua, mutta tuskin kuitenkaan. Varmaan tulee paljon testailtua. Onneksi pc testit maksaa vaan 1,85€/2kpl
@huumis bongasitko oviksen km jälkeisessä kierrossa? Itsellä kohta kk kun sain cytotecit, vielä ei ole ovulaatiota ollut... Ei ainakaan yhtään sellainen olo ole ollut. :sneaky:
 
@Kaneli123 mulla oli syksyllä kkm lääkkeiden jälkeen niin, että jos lasken lääkkeidenottopäivän kp1:seksi niin ovisplussa tuli kp14 ja kp22 ja kp25 JA kp29. Että sellasta häränpyllyä kroppa heitti. Kierto oli 39pv ja sit heti seuraava kyllä jo onneks tasoittui normaalin rajoille. Tsemppiä oviksen odotteluun, raastavaa aikaa odottaa että kroppa toimii..
Kiitos @IinesAnkka82 vastauksesta ja tsempeistä! Kovin tuntuu hormonitoiminta olevan taas sekaisin. Finnejä tai jotain hormoninäppyjä pukkaa kokoajan ja mielialat vaihtelee tosi paljon.
 
Mulla vuoto loppui tänään. Olin varautunut että vuodan monta päivää. Mutta keskenmenosta tuli vain 3 pvä vuoto. Toivottavasti ei jäänyt mitään sisälle. No testaan viikonloppuna rfsu herkän. Jos siinä näkyy vielä viivoja niin soitan tk hon. Jossain luki että 6 vrk-2 vko on yleensä vuoto. No pääse sitten nopeasti uuteen yritykseen. Jos kolmas kerta toden sanoo.
 
Vastoin kaikkia odotuksia sain tänään ovulaatioplussan Clearbluen digitaalisella testillä, tänään kp 22. Rfsun testiliuskasta en sitä olisi kylläkään tunnistanut. Harmi, kun en osaa tähän laittaa kuvaa, niin näyttäisin sen.
Todella hassua, aattelin aamulla ennen testin tekoa, ettei se nyt ainakaan tänään pärähdä. Eilen ja toissa päivänä oli limaista valkovuotoa, mutta tämä oli varmaankin se limatulppa, josta olen lukenut.
 
Omaa napaa.
Hullut yöt ja unet senku jatkuu. Ja täällä itse vissiin mainitsin joillekin selkäkivuista et voisko olla kiinnitymiseen liittyvää ja oliko se @Jaffakeksi joka sitten plussasikin?
No mulla ollut selkä pari päivää tosi kipeä nyt etten saanut edes viime yönä nukuttua, sanoinkin miehelle ettei näin kipeä oo ollu kun synnytyksessä! Johon hän tokas et oisko nyt kuitenkin testin paikka:D Voihan toi kipuilu enteillä ihan vaa menkkojakin mutta mutta...
Tänään Kp 27/26 ja viime yönä näin unta että sain vahvan plussan testiin. Pettymyksenkin uhalla haen tänään testin kun ei mitään merkkejä et menkat alkaisi, aamulämpökin 37.5 eikä tunnu aamukahvikaan maistuvan:oops:
Wish me luck!
 
Omaa napaa.
Hullut yöt ja unet senku jatkuu. Ja täällä itse vissiin mainitsin joillekin selkäkivuista et voisko olla kiinnitymiseen liittyvää ja oliko se @Jaffakeksi joka sitten plussasikin?
No mulla ollut selkä pari päivää tosi kipeä nyt etten saanut edes viime yönä nukuttua, sanoinkin miehelle ettei näin kipeä oo ollu kun synnytyksessä! Johon hän tokas et oisko nyt kuitenkin testin paikka Voihan toi kipuilu enteillä ihan vaa menkkojakin mutta mutta...
Tänään Kp 27/26 ja viime yönä näin unta että sain vahvan plussan testiin. Pettymyksenkin uhalla haen tänään testin kun ei mitään merkkejä et menkat alkaisi, aamulämpökin 37.5 eikä tunnu aamukahvikaan maistuvan
Wish me luck!
Jännää! Täällä odottelen kun testailet :D niin ja minulla oli viikko sitten kipeä selkä pari päivää,ihan vihlaisi kun kumarruin. Ja eilen kipuili alaselkä ja kyllä aamun testi näyttää selkeämpää viivaa.
 

Yhteistyössä