Toiveissa vauva 2021

@huumis bongasitko oviksen km jälkeisessä kierrossa? Itsellä kohta kk kun sain cytotecit, vielä ei ole ovulaatiota ollut... Ei ainakaan yhtään sellainen olo ole ollut.
Jotain sinnepäin ainakin. Mä oon tosi huono lukemaan omaa kroppaa, ja mulla on surkea muisti, joten jos en kirjota oireita tarkkaan ylös, en osaa yhtään vertailla niitä. Ja ovista en jaksa tikutella. Mutta oon luultavasti päätynyt siihen lopputulokseen että pari-kolme päivää kuussa tuntuu pyyhkiessä siltä että alapää on täynnä liukkaria, niin oletan että ovis on sillon :D ja se tapahtui kyllä tässäkin kierrossa.

Mä sain joulukuussa varhaisen km, ja silloin ovis tuli parin pv viiveellä (ja uusi raskaus alkoikin siitä). Mulla on ollut aiemmin lähes kellontarkka 28pvä kierto. Myös nyt lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen tuntui, että oviksen oireet olisivat tulleet melko ajallaan vuodon alkamisen jälkeen. Ei ehkä ihan 14vrk mutta alle 20 kuitenkin. Otettiin joka tapauksessa tyyliksi vuodon loppumisesta eteenpäin joka toinen pv seksiä, kunnes uus vuoto alkaa. Ihan siksi ettei voi oviksesta olla varma.

Mä sain cytot 12.3. eli tasan 28pvä sitten. Vuoto oli aika niukkaa, se loppui jo kp5 ja sinä päivänä myös ultrassa näytti kohtu tyhjentynyt. Noin viikko sen jälkeen tein testin johon tuli ihan haamulainen. Eli hcg mulla ainakin lähti nopeasti laskuun vaikka oli korkeimmillaan sillon cytojen aikaan, noin 8000.

Miten sulla olikaan, millä viikoilla olit kun keskeytyi? Mä olin 8+1 ja ultrassa näkyi 7+4 muistaakseni.

Sain ennen esikoista myös km, ja sillonkin kierto palautui heti normaaliksi.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Jaksamista kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja sinnikkyyttä!

Täällä se myös on todennäköisesti edessä. Voisin tulla uutena listalle
ya 2/2021, 1. Lapsi
Kp24/30
Dpo8


Mietittiin miehen kanssa ettei pidetä ens kierrossa taukoa vaikka sitten ajoittuisi la kai noin viikkoa ennen jouluaattoa. Tulee jos tulee. Niin kovin toivottu, kun on.

En voinut olla testaamatta aikaisella testillä jo nyt, mutta nega oli aivan selvästi. Ajattelin, että sen voisi testaa vielä maanantaina uusiksi. Sitten onkin jo niin lähellä kierron alkaminen ettei auta kuin odottaa.
 
tänne voisi päivittää kp1 :/ Noin jäi 24 päivään tämäkin kierto, taidan pyytää gynen mielipidettä, josko itsekin tarvisin keltarauhashormonia loppukierrolle letrojen kaveriksi, luteaali jää n 10 päivään ja kierto lyhentynyt usealla päivällä. Tai sit auttaisikohan pienempi letroannos, hmm.......harmittaahan tää vaikka tiedossa oli, tsemppiä muillekin uuteen kiertoon joutuneille <3
 

Tänään tuntui siltä että testiin piirtyi oikeasti ihan haamujen esiaste. Ei kyllä taida kuvassa oikein näkyä.. lisäksi mulla on pari pvä ollut migreeni johon ei kohtauslääke auta, niin on käynyt aina aiemmin ennen plussaa. Tosin on niitä kohtauksia muutenkin. Olishan tää aikamoista jos plussasin kolmannen kerran ihan putkeen. Mulla viimeks varsinaiset kuukautiset olleet loka-marraskuussa. Sen jälkeen kaksi km vuotoa vaan.
 
Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia one step ovistesteistä kuin muillakin, tosin alan kääntymään siihen että ne onkin hyviä.. Olen käyttänyt cb kaksoishormoni testiä ja samalla onesteppiä nyt kaksi kiertoa, ekassa yrityskierrossä käytin kaupan ovistesyejä olisiko ollut rsfu ja pc ja ne antoi kokoajan jonkinlaista viivaa. Onestep on ihan tyhjä muun kierron aikana kunnes alkaa vahvistumaan ja kun cb näyttää pysyvää hymynaamaa, viiva ei ole yhtä vahva kuin kntr viiva mutta selkeä kuitenkin, ja heti siitä lähtee laimenemaan. Välillä mietin että miksi ovis pitäisi edes tunnilleen tietää jos seksiä on kuitenkin joka toinen päivä oviksen tienoilla? Ja toisaalta itse tunnen oviskipuja, mutta eihän sitä voi tietää onko ne esim siitä irtoamisesta ja siitä eteenpäin 24 h on hedelmällistä aikaa tmv. Mutta toisaalta kiva saada edes johonkin tikkuun hymy/viiva :) ja se, että tietää suurin piirtein missä se ovis on, ja onko ylipäätään siinä kierrossa, muutamia pitkiä kiertoja vuodessa näyttää tulevan.

Täällä tänään kp 9, ja tänään tai huomenna taidan testata ensimmäisen kerran.

Yksi raskausuutinen tänään kuultuna. Se on niin ristiriitaista, olla toisen puolesta onnellinen ja toisen onni ei ole meiltä pois ja niin edelleen, ja silti se mörkö sieltä huutelee että miksi ei meille. Ja muutenkin se että tietää että kaveripariskunta yrittää myös, aivan niinkuin se olisi joku kilpajuoksu kuka onnistuu ensin. Itsehän nämä ajatukset itselle tekee.
 
Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia one step ovistesteistä kuin muillakin, tosin alan kääntymään siihen että ne onkin hyviä.. Olen käyttänyt cb kaksoishormoni testiä ja samalla onesteppiä nyt kaksi kiertoa, ekassa yrityskierrossä käytin kaupan ovistesyejä olisiko ollut rsfu ja pc ja ne antoi kokoajan jonkinlaista viivaa. Onestep on ihan tyhjä muun kierron aikana kunnes alkaa vahvistumaan ja kun cb näyttää pysyvää hymynaamaa, viiva ei ole yhtä vahva kuin kntr viiva mutta selkeä kuitenkin, ja heti siitä lähtee laimenemaan. Välillä mietin että miksi ovis pitäisi edes tunnilleen tietää jos seksiä on kuitenkin joka toinen päivä oviksen tienoilla? Ja toisaalta itse tunnen oviskipuja, mutta eihän sitä voi tietää onko ne esim siitä irtoamisesta ja siitä eteenpäin 24 h on hedelmällistä aikaa tmv. Mutta toisaalta kiva saada edes johonkin tikkuun hymy/viiva :) ja se, että tietää suurin piirtein missä se ovis on, ja onko ylipäätään siinä kierrossa, muutamia pitkiä kiertoja vuodessa näyttää tulevan.

Täällä tänään kp 9, ja tänään tai huomenna taidan testata ensimmäisen kerran.

Yksi raskausuutinen tänään kuultuna. Se on niin ristiriitaista, olla toisen puolesta onnellinen ja toisen onni ei ole meiltä pois ja niin edelleen, ja silti se mörkö sieltä huutelee että miksi ei meille. Ja muutenkin se että tietää että kaveripariskunta yrittää myös, aivan niinkuin se olisi joku kilpajuoksu kuka onnistuu ensin. Itsehän nämä ajatukset itselle tekee.
Minä en saanut aluksi ovulaatiota ollenkaan kiinni tikuilla ja hakeuduimme lääkäriin. Kävikin ilmi, että ovuloimattomiakin kiertoja minulla on, lääkärin ultraama kiertokin oli ovuloimaton. Luulin ennen, kun kuitenkin lyhyet kierrot, että se tarkoittaisi ovulaation tulemista. Aloin sitten testaamaan kaksi kertaa päivässä ja onnistuin ensimmäisen kerran bongaamaan oviksen vajaa vuosi yrityksen aloittamisen jälkeen.

Minä olen myös miettinyt, onko tarpeen saada ovulaatiota kiinni, koska seksiä joka tapauksessa on säännöllisesti. Toisaalta ihana nähdä todellakin edes jossain testissä "plussa". Ja tietää, milloin menkat alkaa. Viimeisen inseminaation jälkeen en ole enää tikuttanut, eka kierto tuntui vähän orvolta, kun tikuttamiseen oli jäänyt koukkuun. Nyt luulen kuitenkin tunnistavani ovulaation ja seksiä on säännöllisesti. Ainoastaan viime kierrossa luteaalivaihe oli tavallista pidempi, eli todennäköisesti olin tunnistanut oviksen väärään aikaan. Ehtii siis jo toiveet nousta, kun menkkoja ei kuulu. Jos lopettaisi kokonaan tarkkailun, olisiko rennompaa odotella menkkoja. Mutta osaisikohan lopettaa kokonaan :D

Ja nuo pohdinnat muiden onnistumisesta ja omasta pettymyksestä, niin tuttua. Hävettää melkein myöntää, mutta minua on alkanut pelottaa kertoa muille yrityksestä, koska hyvin usein tästä meidän lapsettomuudesta muut saavat kimmokkeen jättää ehkäisy pois ja sitten kuulenkin raskausuutisen parin kk päästä. Saattavat olla ihmeissään, kun onnistuikin heti. Sanonkin aina, että ihana juttu, noinhan sen pitäisi mennä. Mutta silti tulee sellainen pelko ja epäonnistunut fiilis itselle.
 
Täällä meni viime yö jossain ihme murheen alhossa kieriskellessä ja itkeskellessä. Ihan vain siksi, että eilen ei tallettelut onnistunut ja sen vuoksi minulle sitten tuli olo, että koko tämä kierto on täysin hukkaan heitetty, kaikki ne tuskailut ovulaation metsästyksen kanssa on ollut turhia ja mahdollisuudet vauvan saamiseksi tänä vuonna mennyttä. Onneksi se tallettelu sitten kuitenkin aamuyöstä onnistui ja elämä näyttää taas valoisammalta. Nyt tuntuu se oma tunnemyllerrys yön tunteina jotenkin vähän huvittavaltakin :D
Minut voisi siis lisätä kuitenkin piinalistalle. Tänään dpo 0.
 
Huoh.
Edellee lämmöt koholla, eilen paleli kauheasti ja päivällä mun lämpö romahti 36.0 :oops:mitä hyvin hyvin harvoin näkee, ja tämä siis korvamittarilla et todellisuudessa viel alhaisempi..noh tänä aamuna olikin taas 37.7:rolleyes:
Menkat pari päivää nyt myöhässä, mitä hittoa mun kropassa oikeen tapahtuu?
Ja ainiin aamukahvi etoi tänäkin aamuna, valeraskaus? :unsure::ROFLMAO:
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan
PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

12.3.2021 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
+ Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
+ Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
+ Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
Ewa87, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
+ Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
+ Rosmarin, ya 11/20, 3.lapsi
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Scarletta, ya 12/20, 1.lapsi
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
+ Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
Toiveikas1992, ya 01/21, 1.lapsi
Jennie_, ya 2/21, 1.lapsi
Neitperhoinen, ya 2/21, 5.lapsi
Äitionnellinen ,ya 2/21? 3. lapsi
Hulda_84 ,ya 2/21? 3. lapsi
Marsku88 ,ya 2/21, 3. lapsi
Alocasia,ya 2/21, 2. lapsi
Leonida, ya 2/2021, 1. Lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Wanti.........................kp 69/35-48
Toivojatintti............kp 67/31
Toive23.......................kp 60/27
Neitperhoinen...............kp 58/30-31
Daisy01...............................kp 44/34
Lavender_...................kp 36/25
Suhveli...........................kp 34/27
Marsku88..................kp 29/?
Persikka123.............kp 29/33
Alocasia....................kp 28/?
Mamtobe................kp 25/28
Leonida...................kp24/30
Toiveikas1992.....kp 23/28-36
Jennie_................kp 18/31?
Minttuni................kp 18/25
Kirjoh89...............kp 16/28
Ewa87...................kp 14/28
Scarletta.............kp 13/27
Sinisilmät......…kp 13/30
Krippis...........kp 10/22-24
Meemuli............kp 10/35-43
Nuunuu-84..........kp 8/30
Petronella09.........kp 3/25-27
Hulda_84..............kp3/26-30
Iinanen....................kp 2/23-24
SandraB...................kp 2/26
Chili_..........................kp 1/28-29

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Toive23...........................dpo 48
Wanti.............................dpo 47
Äitionnellinen........dpo 33
Persikka123....dpo 10
Leonida............dpo 8
Minttuni............dpo 4
Kirjoh89..........dpo 1
Jennie_...........dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Halauksia uusiin kiertoihin joutuneille! ❤

@Alinna86 onpa siellä jännät paikat. Milloin meinaat testata uudestaan?

@jennie_ hyvä että lopulta onnistui kuitenkin. Mielipahat ovat välillä yllättäviä, kun asia on tärkeä.

@minttuni halauksia sinullekin. Todella toivon teille sitä iloisinta uutista. ❤ Sinä aina olet jaksanut niin ihanasti kannustaa ja tsempata muita, mutta joskus varmasti tekee hyvääkin vain olla omissa oloissaan ja antaa pettymyksen tunteidenkin tulla. Luulen että testaamattomuus on ihan hyvä juttu, jos vaan osaa muuten olla rauhassa sen asian suhteen. Aika mahdotontahan se taitaa olla.

@huumis olisipa ihanaa jos teille plussa pärähtäisi! Silloin kun meillä oli keskenmeno, un
 
vierailija
Tuleeko kenelläkään maitoa tisseistä, joilla olisi kulunut imetyksen lopetuksesta noin vuosi? Gyne epäili että voisi olla prolaktiinissa jotain häikkää kun ollaan nyt vuosi yritetty pikku kakkosta. Mulla siis tuli maitoa tisseistä vaikka on yli vuosi imetyksen lopetuksesta.

Ultrattiin kohtu ja munasarjat. Ovulaatio oli juuri tapahtunut kun menin sinne. 8mm limakalvon paksuus. Onko se riittävä? Gyne meinasi että on mutta miten olisin kuullut jostain että olisi hyvä olla 12mm?

Lisäksi sain nyt luget käyttöön tukemaan. Ens viikolla menen vielä kunnalliselle lääkärille selvittämään ottaisko ne tuon prolaktiini testin..

Kaikki mahdolliset lisäravinteet on syöty ja kokeiltu, on oltu osteopaatilla, akupunktiossa, joogattu ja meditoitu.. Hah. Katsotaan oiskohan nyt lääketieteestä apua tähän ongelmaan.

Onko muilla ollut ongelmia tulla uudestaan raskaaksi?
 
Huh, jopas tilttasi taas kommentointi. Säikähdin että koko viesti katosi. Pitää näköjään yrittää pienemmissä osissa vaan.

Tosiaan, sitä olin kirjoittamassa @huumis että kun meillä oli keskenmeno, kuulin lääkäriltä ja netistäkin luin, että heti keskenmenon jälkeen pitäisi raskautua helpommin. Meillä tärppäisi ennen ekoja menkkoja, kun en vaan kestänyt odottaa edes niitä. Tyhjennysvuoto tuli, ja välissä käytiin gynellä katsomassa että kaikki oli ok. Peukut pystyssä täällä siis viivan vahvistumisen puolesta! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lilaaa ja KirJoh89
Mua edelleen mietityttää se selkä/alavatsakipu. Selkäkipu loppui tänään lähes kokonaan, kun menkat alkoi kunnolla. Kesti siis aaltoilevasti reilu 2vkoa. Voikohan olla ollut joku kysta, joka on puhjennut? Oli kyllä välillä tosi kipeä. Mulla on ollut joskus aiemminkin ja puhjennut kivuliaasti. Kummallinen ja erilainen kierto oli kyllä tuo edellinen. Toivon ettei tuo selkäkipu tule enää takaisin.

Oon kyllä itsekin miettinyt että kävisin yksityisellä ultrassa tutkituttamassa onko kaikki hyvin.
Esikoista yrittäessä olin juuri varannut ajan tutkimuksiin, oisko yk 14 ollut sillon jo menossa, mutta sitten sainkin juuri plussan testiin. Muistan itsekin hyvin tuon, kuinka sitä kierto toisensa jälkeen turtuu pettymyksiin ja vaikka sitä plussaa aina odotti, niin samalla pessimisti sisällä huusi että miksi nyt muka onnistuisi.. Vähän sama fiilis hiipii nytkin mieleen ja ikää on jo kuitenkin 10 vuotta enemmän.
Voihan se ollakin. Mulla tuo kysta aiheutti tosi kovan kivun, joka kesti aamulla noin tunnin ja palasi vielä iltapäivällä kiusaamaan. Mutta sen jälkeen on ollut rauhallisempaa. Oli varmaan jotain mahakipuakin kyllä ennen sitä. Vaikea sanoa.

Tiedätkö sä miten tuollainen kysta tai outo kierto vaikuttaa raskautumiseen? Mulle jäi kyllä tosi epäselväksi moni asia sillä gynekäynnillä.

Toivotaan ettei selkäkipu palaa!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Jotain sinnepäin ainakin. Mä oon tosi huono lukemaan omaa kroppaa, ja mulla on surkea muisti, joten jos en kirjota oireita tarkkaan ylös, en osaa yhtään vertailla niitä. Ja ovista en jaksa tikutella. Mutta oon luultavasti päätynyt siihen lopputulokseen että pari-kolme päivää kuussa tuntuu pyyhkiessä siltä että alapää on täynnä liukkaria, niin oletan että ovis on sillon ja se tapahtui kyllä tässäkin kierrossa.

Mä sain joulukuussa varhaisen km, ja silloin ovis tuli parin pv viiveellä (ja uusi raskaus alkoikin siitä). Mulla on ollut aiemmin lähes kellontarkka 28pvä kierto. Myös nyt lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen tuntui, että oviksen oireet olisivat tulleet melko ajallaan vuodon alkamisen jälkeen. Ei ehkä ihan 14vrk mutta alle 20 kuitenkin. Otettiin joka tapauksessa tyyliksi vuodon loppumisesta eteenpäin joka toinen pv seksiä, kunnes uus vuoto alkaa. Ihan siksi ettei voi oviksesta olla varma.

Mä sain cytot 12.3. eli tasan 28pvä sitten. Vuoto oli aika niukkaa, se loppui jo kp5 ja sinä päivänä myös ultrassa näytti kohtu tyhjentynyt. Noin viikko sen jälkeen tein testin johon tuli ihan haamulainen. Eli hcg mulla ainakin lähti nopeasti laskuun vaikka oli korkeimmillaan sillon cytojen aikaan, noin 8000.

Miten sulla olikaan, millä viikoilla olit kun keskeytyi? Mä olin 8+1 ja ultrassa näkyi 7+4 muistaakseni.

Sain ennen esikoista myös km, ja sillonkin kierto palautui heti normaaliksi.
@huumis aika rankkaa sinulla ollut kyllä... Itse sain cytot 13.2 ja vuosin tosi paljon pari päivää ja niukemmin viikon. Kolme viikkoa lääkkeistä testi nega. Itsellä RV 9+1 kun otin lääkkeet, alkio vastasi 6+1. Kaikki raskausoireet jatkui loppuun asti.
Hyvä että kierto on sulla lähtenyt hyvin normaalisti jatkumaan. Itse en tiedä kyllä vieläkään mikä vaihe menossa
 
@huumis aika rankkaa sinulla ollut kyllä... Itse sain cytot 13.2 ja vuosin tosi paljon pari päivää ja niukemmin viikon. Kolme viikkoa lääkkeistä testi nega. Itsellä RV 9+1 kun otin lääkkeet, alkio vastasi 6+1. Kaikki raskausoireet jatkui loppuun asti.
Hyvä että kierto on sulla lähtenyt hyvin normaalisti jatkumaan. Itse en tiedä kyllä vieläkään mikä vaihe menossa
Halauksia sinulle, olen pahoillani keskenmenostasi. ❤ Samoin muiden, jäi ajatus kesken tuota @huumis :n tekstiä kommentoidessa.

Toivotaan että kierto palautuu pian normaaliksi ja raskautuisit uudelleen nopeasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli123
Tuleeko kenelläkään maitoa tisseistä, joilla olisi kulunut imetyksen lopetuksesta noin vuosi? Gyne epäili että voisi olla prolaktiinissa jotain häikkää kun ollaan nyt vuosi yritetty pikku kakkosta. Mulla siis tuli maitoa tisseistä vaikka on yli vuosi imetyksen lopetuksesta.

Ultrattiin kohtu ja munasarjat. Ovulaatio oli juuri tapahtunut kun menin sinne. 8mm limakalvon paksuus. Onko se riittävä? Gyne meinasi että on mutta miten olisin kuullut jostain että olisi hyvä olla 12mm?

Lisäksi sain nyt luget käyttöön tukemaan. Ens viikolla menen vielä kunnalliselle lääkärille selvittämään ottaisko ne tuon prolaktiini testin..

Kaikki mahdolliset lisäravinteet on syöty ja kokeiltu, on oltu osteopaatilla, akupunktiossa, joogattu ja meditoitu.. Hah. Katsotaan oiskohan nyt lääketieteestä apua tähän ongelmaan.

Onko muilla ollut ongelmia tulla uudestaan raskaaksi?
Tsemppiä! ❤

Mulla ei ole koskaan tullut noin pitkään imetyksen lopettamisen jälkeen maitoa, eli varmasti olisi hyvä tutkia onko kaikki ok sen suhteen.

On vaikeaa raskautua uudelleen, vaikka aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet helposti. Nyt yritystä takana kohta 7kk.
 
Tuleeko kenelläkään maitoa tisseistä, joilla olisi kulunut imetyksen lopetuksesta noin vuosi? Gyne epäili että voisi olla prolaktiinissa jotain häikkää kun ollaan nyt vuosi yritetty pikku kakkosta. Mulla siis tuli maitoa tisseistä vaikka on yli vuosi imetyksen lopetuksesta.

Ultrattiin kohtu ja munasarjat. Ovulaatio oli juuri tapahtunut kun menin sinne. 8mm limakalvon paksuus. Onko se riittävä? Gyne meinasi että on mutta miten olisin kuullut jostain että olisi hyvä olla 12mm?

Lisäksi sain nyt luget käyttöön tukemaan. Ens viikolla menen vielä kunnalliselle lääkärille selvittämään ottaisko ne tuon prolaktiini testin..

Kaikki mahdolliset lisäravinteet on syöty ja kokeiltu, on oltu osteopaatilla, akupunktiossa, joogattu ja meditoitu.. Hah. Katsotaan oiskohan nyt lääketieteestä apua tähän ongelmaan.

Onko muilla ollut ongelmia tulla uudestaan raskaaksi?
No on todellakin vaikeuksia saada toinen. Vuosi yritetty :( Miehä kanssa kävin gynellä alkuvuodesta, paikat kunnossa (eka tuli sektiolla 2 v sitten) . Luget sain lyhyeen kiertoon &lyhyehköön luteliaaliin. Eipä oo apua olla raskautumiseen. Seuraavaksi saan lääkkeet ovulaation tueksi.
Ja mie oon kanssa kokeillut kaikki mahdolliset vitskut + vippaskonstit. :D

Maidon tuloon en osaa kommentoida, itellä ei maito noussu ollenkaan. :/
 
  • Surullinen
Reactions: petronella09
Luultavasti tämä kaikki on vaan oireilua hormonikierukan poiston jälkeen mutta pakko silti yrittää tulkita raskaudeksi. Mulla oli kp18 lieviä ovistuntemuksia ja pikkasen veriviiruista kirkasta limaa. Eilen kp27 huomasin pari kertaa pyyhkiessä valkovuodon seassa ruskeaa ja tänään vähän vaaleanpunaista vuotoa. Luomukierrot on ollut joskus noin 33-35 päivää joten sopisi kyllä kiinnittymisen aikaan. Toisaalta tikutin ovista kp13-24 enkä pongannut plussaa tai edes vahvistumista. Eiköhän se ole vaan kierto sekaisin ja menkat alkamassa.

Maitoa-asiaan... mulla on tullut synnytyksestä asti lähes aina puristamalla tipat maitoa. Välillä myös vahvasti tuntuu että maito heruu. Varsinkin jos ei ole hormonaalista ehkäisyä käytössä. Edellisestä synnytyksestä kesällä 12 vuotta. Eri asia tietysti jos valumalla tulee.
 
Tuli tässä ykskaks mieleen, että millaisia teillä muilla on oviskivut? Itselle nämä ovat siis ihan uusi juttu. En muista, että tällaista olisi ollut silloin teininä ennen kuin aloitin pillerit ja pillereiden aikana ei tietenkään ollut, kun ei ollut ovulaatiotakaan. Nyt näissä kahdessa kierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen minulla on ollut ovulaation aikaan useamman päivän kestävä kipu alavatsalla. Kipu alkaa pari kolme päivää ennen ovulaatiota ja se ei ole selkeästi kummallakaan puolella, vaan tuntuu tasaisesti koko alavatsalla hieman häpyluun yläpuolella. Tyypiltään kipu on kivistävää/ jomottavaa. Ei kovin kovaa kipua, mutta kuitenkin sellainen jonka melkein koko ajan huomaa ja joka vähän ärsyttää. Mietiskelin vain, että onko tämän tyyppinen, pitkään jatkuva kipuilu edes lainkaan normaalia. Koska tietystihän minä nyt mietin kaikkea mahdollista mikä voi olla pielessä niin kauan, kun en tiedä näyttääkö kaikki olevan ok vai ei. Pitäisi varmaan keksiä jotain muutakin elämää :D
 
Tuli tässä ykskaks mieleen, että millaisia teillä muilla on oviskivut? Itselle nämä ovat siis ihan uusi juttu. En muista, että tällaista olisi ollut silloin teininä ennen kuin aloitin pillerit ja pillereiden aikana ei tietenkään ollut, kun ei ollut ovulaatiotakaan. Nyt näissä kahdessa kierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen minulla on ollut ovulaation aikaan useamman päivän kestävä kipu alavatsalla. Kipu alkaa pari kolme päivää ennen ovulaatiota ja se ei ole selkeästi kummallakaan puolella, vaan tuntuu tasaisesti koko alavatsalla hieman häpyluun yläpuolella. Tyypiltään kipu on kivistävää/ jomottavaa. Ei kovin kovaa kipua, mutta kuitenkin sellainen jonka melkein koko ajan huomaa ja joka vähän ärsyttää. Mietiskelin vain, että onko tämän tyyppinen, pitkään jatkuva kipuilu edes lainkaan normaalia. Koska tietystihän minä nyt mietin kaikkea mahdollista mikä voi olla pielessä niin kauan, kun en tiedä näyttääkö kaikki olevan ok vai ei. Pitäisi varmaan keksiä jotain muutakin elämää
Minulla on ollut selkeät oviskivut kierukan poisoton jälkeen! Olen joutunut jopa särkylääkettä välillä ottamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja jennie_
Täällä meni viime yö jossain ihme murheen alhossa kieriskellessä ja itkeskellessä. Ihan vain siksi, että eilen ei tallettelut onnistunut ja sen vuoksi minulle sitten tuli olo, että koko tämä kierto on täysin hukkaan heitetty, kaikki ne tuskailut ovulaation metsästyksen kanssa on ollut turhia ja mahdollisuudet vauvan saamiseksi tänä vuonna mennyttä. Onneksi se tallettelu sitten kuitenkin aamuyöstä onnistui ja elämä näyttää taas valoisammalta. Nyt tuntuu se oma tunnemyllerrys yön tunteina jotenkin vähän huvittavaltakin :D
Minut voisi siis lisätä kuitenkin piinalistalle. Tänään dpo 0.
Heh kuulostaa tutulta, muistan ensimmäisenä kesänä kun parikin kertaa itkin loukkaantuneena, kun seksiä ei ollutkaan juuri sinä päivänä, kun minun mielestä sitä olisi pitänyt olla. Tai ei onnistunutkaan tai en ollut varma, mihin ne spermat meni vai menikö mihinkään. No ei ole myöhemminkään ajoituksilla ollut väliä näemmä xD mutta kyllä se menee tunteisiin, jos ite yrittää vaivalla saada ovista kii ja tekee kaikkensa ja sitten ei hommat onnistukaan.
 

Yhteistyössä