40 + so what, wol 14 (2019)

Kiitos onnitteluista! Katsotaan miten käy. Eilen tuntui oireita, tänään ei juuri mitään ja heti aloin epäillä, että ehkä tääkin menee kesken. Päivä kerrallaan. Jännittää ainakin ekaan ultraan asti, että onko lähtenyt kehittymään ja löytyykö syke. Raportoin sitten täälläkin. Tsemppiä kaikille! Mun puhelin temppuilee tän palstan kanssa eikä kirjautuminen meinaa onnistua. Käyn kuitenkin näitä lueskelemassa!
Mulla on kanssa sama juttu ettei paljon oireita ole. No ei ollut esikoista odottaessakaan. En edes kertaakaan oksentanut. Nyt oon googletellut oireetonta raskautta. Niin yksi syy voi olla se että esikoisen syntymästä niin vähän aikaa. Että kroppa tunnistaa raskauden eikä oleta jonkun vallanneen kohtua. Esikoinen on alle. 2 v. Tai sitten odotan poikaa. Poika raskaudet on kuulemma helpompia. En ole kauhean huolestunut sen eka ultra kertoo että onko sykettä vai ei. Oon luottavaisin mielin että siellä joku kasvaa. Onhan tää vielä niin alussa ettei oireita vielä tule.

Ai niin yksi mikä tekee huonon olon on suklaa ja makea. Mikä viittaa poikaan. Himoitsin esikoista odottaessa suolaista ja lihaa. Ja nyt näyttää samalta. Oltiin ABC lla syömässä ja halusin oikein ison pihvin. .
 
Varmaankin jokainen raskaus on omanlaisensa. Itse oksentelin pojista mutta nyt tytöstä en ole kertaakaan. Pojilla ikäeroa 2 vuotta. Nyt väliä 7 vuotta. Ultra kertoo aikanaan, kuka sieltä on tulossa. :) Tsemppiä odotukseen ja onnea plussanneille!
 
Sinulle on nyt puhuttu sontaa! Olen tyksissä hoidossa ja ystävä myös, ikää 36 ja 38v. Ja molemmat olemme olleet yli 35 hoitoihin hakeutuessa.
Ja mä luulen, että tässä saattaa haiskahtaa pieni rahan makukin...Mutta tosiaan minunkin käsityksen mukaan valtakunnallisesti Suomessa julkisella hoitojen ikäraja on 40 vuotta ja bmi alle 35. Julkisen terveydenhoidon pitäisi (...) olla tasapuolinen kaikille.

@Oliivipuu79 hurjasti onnea plussasta ja toivottavasti odotus menee hyvin maaliin saakka!
@Kuumeilija40 varmasti huolettaa taustalla km:t, mutta jospa tämä olisi nyt se "kolmas kerta toden sanoo".

Onko teille odottajille puhuttu koronarokoitteesta? Olen vähän hämilläni, vaikkei asia minua kosketakkaan juuri nyt, mutta siis jossakin oli, että odottajille ei laitettaisi koronarokotetta vaikka siihen olisi esimerkiksi ammatin puolesta mahdollisuus. Ja toisaalla taasen oli, ettei haittavaikutuksia ole havaittu. Totuushan taasen valitettavasti on, että asia on vielä uusi.

@petronella09 toivon myöskin sitä sisukkuutta ja jaksamista tässä yrityksessä. Kyllähän tämä osalle on niin älyttömän pitkä taival, mutta ei kai siinä auta, kun toivoa sydämestään.

@Katti75 mukava kuulla, että tilanne tasoittuu kotona, joskin olette kuormittavan polun kulkeneet ja kuulostaa siltä, että sinäkin olet aikamoisessa pskalingossa ollut! Mullahan sillon 2016 oli samahko tilanne, oli stressiä ihan uskomattoman paljon, oli unettomuutta ja rahattomuutta - kaikkea. Olin ihan varma, että mistään ei tule mitään kun elimistö on niin hyökkäystilassa, kuitenkin saatiin juurikin tuo samainen määrä 7kpl alkioita josta ensimmäinen pas toi meille vauvan! Kaiken sen rumban keskellä. Sitten huolehdin, että vauva saa "stressigeenejä" ja vaikka mitä pahaa tekeviä asioita siksi, että stressasin niin kovin ja on tutkittukkin, ettei äidin stressi tee vauvalle hyvää. Noh, kaikesta huolimatta maaliin saakka päästiin ja lapsella on kaikki hyvin.
Meidät heitettiin siis jonon jatkoksi ja maaliskuun lopussa meillä on uudelleen ensikäynti, jolloin vasta saamme lähetteen hoitoihin. Eli tässä menee todennäköisesti ihan heittämällä vuosi eteenpäin. En halua asiaa ajatella niin, vaan lasken vaan agressiivisesti päiviä, milloin pääsemme taas lääkäriin ja saisimme lähetteen. En tiedä voiko sitä kiirehtiä, sillä tämä maaginen 40v raja alkaa olla jo "liian lähellä" ottaen huomioon odotuksen jonon hänniltä, sumuttelun aloituksen, ovulaation ajoituksen ja kaiken sen sähläyksen mitä tämä hedelmöityshoito tuo tullessaan.

Palsta on todellakin hiljainen. Ymmärtäähän sen toisaalta, kun ei ole oikein mitään päivitettävää. Kuukaudesta toiseen tjottailua ja haaveita. Mutta yritetään silti. Haaveilu ei ole koskaan pahasta!
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivipuu79
Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

@Hulbertiina (44 v.), 3. (miehen 1.) / aloitettu 1/2015 / Letrozole + gelee royale
@tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
@M4rianne77 (42 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / 1. Ivf 6/2020
@Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
@Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
@nelli5 (43 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
@Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Vielä kerran ❤ (44 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf
@Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
@Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Valoa79 (40 v.), 3. / aloitettu 10/2019 / luomu
@Rusakkonen (47 v.), 2. / aloitettu 1/2017 / luomu + ivf/lahjamunasolut, taustalla 2 lahjasoluhoitoa ja 4 omasolu-IVF:ää, enkelipoika 12/2019 viikolla 36+1 ❤
@Emmelie75 (44 v.) / luomu + ivf
@Anilian (41 v.), 5. / aloitettu 11/2019 / luomu
@lillans (41 v.), 2./ yritys aloitettu 2/2019
@Tikkerituu (41 v.), 3./ aloitettu 11/2018 / ivf, enkelipoika 11/2019 viikoilla 20+2
@Brunet82 (37 v.) 4. / aloitettu 2/2020 / luomu
@PumpuliNumpuli (40 v.) 1. /aloitettu 1/2019 / ivf
@maris39 (40 v.), 2. /luomu
@Äitikuu (42 v.) 7. /aloitettu 5/2020 / luomu
@Montecea (41v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu, testi pos 16.5.2020, km
@Annamaija 76 (43 v.) 3. / yritys alkanut 8/2018/Lahjasoluhoito alkamassa 09/20, luomusti testi pos 6.6.2020, km rv 8.
@Peppistiina (45 v.), 3. / aloitettu 11/2019 / IVF
@MARIAL43 (43v.), 1. /yritys alkanut 2018 / luomu+ 1 x IVF omilla soluilla 3 x Pas / lahjasolujonossa 2/2020 Dextra
@babygirl1 (44v.), 4. / yritys alkamassa 09-10/20 / luomu
@MörkökröM (41v) / 4. (miehen 1.) / aloitettu loka-marras 2020 / luomu
@petronella09 (38v) 5. / aloitettu 4/20 / luomu
@Ljeni (43v), 4. (miehen 1.) / aloitettu 10/2020 / luomu
@Nato (38v.) 2. /aloitettu 2016 / icsi
@Samppa40 (40v.) 3. (miehen 1.) /aloitettu 12/2020 / luomu
@Katti75 (45 v.) 3. / aloitettu 11/2020 / IVF
@Helmi-21 (41 v.) 1. yhteinen (naisen 3., miehen 3.) / aloitettu 2/2020 / ICSI
@lumicki (42 v.) 3. / aloitettu 2/2021 / luomu

Taustalla:

@yöeläjä
@Roxanne
@Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

@Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
@Eloveera-79 (40 v.), aloitettu 10/2018 --> luomuraskaus, 29.12. tilanne 19+4 --> laskettu aika 20.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love:
@Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12
@Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.
@KeltainenSeepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.
@Ellinoora38 (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf, testi pos 12/2019, 16.1.20 tilanne rv 7+1
@Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu, testi pos 23.1.2020
@-Julia (40 v.) 1./aloitettu 6/2018/luomu/inseminaatio LA 31.10.2020
@Shibali (40 v.) 1./aloitettu 9/2019 / luomu / testi pos 9.7.2020, LA 22.3.2021
@Momon, tilanne 20.7.2020 rv 6+6
@Angervo76, 3. (Miehen 1.)/ aloitettu 6/2018 / luomu, testi pos 17.1.2020, km 2/20; Lahjamunasolut > Positiivinen hcg testi 4.11., la 12.7.
@Marmeladia (41 v.), 4. / aloitettu 09/2020 / luomu / testi pos 7.11.2020
@Untuva79, (41v), 6. /aloitettu 6/20 / luomu / plussa 8/2020
@Äidiksi2020 (43 v), 1. /aloitettu 2/2020 / lahjasolu / 22.12.2020 tilanne rv 8+5
@Katinka<3 (46v.), 1. yhteinen (2.) / aloitettu 5/2019 1xivf ja 1xicsi omilla soluilla, nyt lahjasoluilla ivf/icsi, josta plussa ja LA 5.10.2021

Lapsen syliin saaneet:

@Mary18, 12/2019
@kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020. SYNTYNYT 19.4.2020.
@kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2, SYNTYNYT 4/2020, tyttö
@Silmu75 (44 v.), 1. / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut --> pos. testitulos 25.11., SYNTYNYT 7.7.2020, poika
@Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf, lahjamunasolu 11/2019 --> pos. testitulos 23.12, SYNTYNYT poika
@hipsu79 (41 v.), 6./aloitettu 10/2019 / luomu, SYNTYNYT 1/2021
@skorpioni-79 (40 v.) 3. /aloitettu 4/2020 / luomu, SYNTYNYT 5.2.2021 tyttö
@PikkuIitanÄiti (41 v.), 2. / aloitettu 7/2017 / luomu + ivf / plussa 05/2020 pakastealkion siirrosta, la 12.2.2021, SYNTYNYT 4.2.2021 tyttö
 
vierailija
Täällä 41 vuotias ensiraskauden yrittäjä kaipaisi vertaistukea. Onkohan kenelläkään kokemuksia raskausmyrkytyksen ehkäisemiseksi suositellusta disperiinin käytöstä heti raskauden toteamisen jälkeen? Ilmeisemmin tätä on nyt alettu suosittelemaan yli 40 vuotiaille ja riskiraskauksiin ja minäkin sain lääkäriltä ohjeet aloittaa jo heti tänään kun eilen oli PAS, annostus 150 mg päivässä. Jotenkin tämä nyt askaruttaa kun toinen lääkäri kertoi että aloitetaan vasta raskauden toteamisen jälkeen ja nyt sain kuitenkin ohjeet aloittaa jo heti.
 
Täällä 41 vuotias ensiraskauden yrittäjä kaipaisi vertaistukea. Onkohan kenelläkään kokemuksia raskausmyrkytyksen ehkäisemiseksi suositellusta disperiinin käytöstä heti raskauden toteamisen jälkeen? Ilmeisemmin tätä on nyt alettu suosittelemaan yli 40 vuotiaille ja riskiraskauksiin ja minäkin sain lääkäriltä ohjeet aloittaa jo heti tänään kun eilen oli PAS, annostus 150 mg päivässä. Jotenkin tämä nyt askaruttaa kun toinen lääkäri kertoi että aloitetaan vasta raskauden toteamisen jälkeen ja nyt sain kuitenkin ohjeet aloittaa jo heti.
Minä sain ohjeeksi, että aloitetaan rv12. Netistä luin, että olisi tehokkaampaa, kun aloittaisi heti alkuraskaudesta ja hainkin jo sitä apteekista, kun sitä saa ilman reseptiä. Nyt viikkoja siis 9+3. Tuota en ole kuullut, että aloitettaisiin jo ennen raskautta. Sen sijaan mulle suositeltiin foolihapon aloittamista jo ennen raskautta. Se kuitenkin liittyy ehkä enemmän Tyypin 1 diabetekseen.
 
vierailija
Foolihappoa pitäis käyttää kaikkien 3 kk ennen raskautta. Erityisen tärkeää se on 5-6 viikoilla kun hermostoputki sulkeutuu. Jos äiti ei saa foolihappoa purkista/ ruoasta, riski saada selkärankahalkiolapsi suurenee merkittävästi. Kyseinen sairaus johtaa lähes aina alaraajojen halvauksen.
Miniasperiini/disperiini voi kiinnittymisen hetkellä estää istukan tukoksia ja auttaa alkioita kiinnittymään, siksi joillakin sitä suositellaan jo ennen kiinnittymistä. Lähde:internet :)
 
  • Tykkää
Reactions: Katinka<3
@Helmi-21 pahoittelut tätäkin kautta tuosta tilanteesta. Oletko testannut? Joskushan saattaa käydä niin onnellisesti että raskaus kumminkin jatkuu vaikka olisi vuotoa, joten siinä mielessä ei kannata tukilääkitystä lopettaa ennen virallista testipäivää.

@Nato , mun käsittääkseni odottajien koronarokotus menee yksilöllisen harkinnan mukaan. Se valmistajan suositus välttää raskaanaoleville ja raskautta yrittäville on sen takia, kun asiasta ei voi mitenkään olla vielä tutkimustietoa ja siksi toimivat varovaisuusperiaatteella. Sinänsä ei ole mitään syytä olettaa, että rokotus voisi olla jollain tavalla haitallinen (tai en tiedä, voisiko mahdollinen raju kuumereaktio altistaa keskenmenolle ihan alussa?), ja monissa maissa raskaana olevia rokotetaan kyllä. Itse koronahan on kyllä riski odottajalle ja voi olla vauvallekin, eli rokotus taitaa olla pienempi paha kuitenkin. Itse oon saanut työni vuoksi koronarokotuksen noin 3 viikkoa sitten ja toinen piikki tulossa toukokuun alussa. Seuraava alkionsiirto mulle tulee joka tapauksessa aikaisintaan vasta touko-kesäkuun vaihteessa muutenkin (nyt yksi stimulaatiokierros vielä tulossa ja sitten yhteen kiertoon tehdään kohdun limakalvon ERA/BeReady-tutkimus).

Sain helmikuun hoitokierroksesta pakkaseen kaksi 6-päiväistä blastoa, ja tammikuisestahan tuli yksi 7-päiväinen. Nyt vielä yksi yritys ja se on sitten siinä, kun klinikan ikäraja tulee vastaan uusille keräyksille.
 
Heips!

Täällä ollu ihan järkky viikko. Vuoto lisääntyi ja kovat supistukset vei lopulta Tays:iin tiputukseen. Paljon tutkittiin ja otettiin verikokeita ja totesivat että oli kohtutulehdus ja kohtu supisteli pois siirrosta jäänyttä hyytymää. Hcg arvo oli perjantaina 2.8 ja sanoivat että on nega, kuitenkin sanoivat että varmistaa vielä tänää hcg arvo, koska lääkäri näki ultrassa semmoisen laikun josta vaikea sanoa mikä oli. Nyt hcg arvo on 8.5 eli noussut perjantaista, joten mietin että voisinko sittenkin olla raskaana?? Vai nouseeko liian hitaasti ja viittaa esim. tuulimunaraskauteen??
Apua kertokaa millain teillä on tuo hcg arvo noussut normaalissa raskaudessa.

Oon ollu täällä aivan rikki henkisesti ja fyysisesti ja en kyllä edes uskalla ajatella että olisiko sittenkin...
 
  • Surullinen
Reactions: petronella09
@Helmi-21 tsemppi halaus sinulle:)

Omaa napaa kp26/25 testi aamulla nega,monta päivää jomotellut vatsaa, päänsärkyä ollut,vuoto antaa odottaa :( Pieni toivon kipinä niin kauan kunnes menkat alkaa..toki en usko että testit valehtelee..kp23 sain viivan paikan testiin,tänään selvä nega:(

Pian vuosi yritystä takana.. Toki lyhyt aika kun ikää jo on,mutta :(
 
Täällä alkaa menkat olla ohi ja mieli kohentunut:) ei muuta kun uutta yritystä:)

Varasin ensi kuulle ajan gynekologille, mikäli tästä ei tärppää:) Sitten vuosi täynnä yritystä..jos saisin jotain selvyyttä onko mahdollisuuksia oikeasti raskautua..

Luin clear bluen sivuja ja katsoin sellasta taulukkoa, jossa oli että ikäisestäni tulisi vuoden yrityksen aikana vielä 80% raskaaksi,2 vuoden aikana 90%..toki on poikkeuksia. Jotenkin antoi toivoa silti,etenkin kun on lapsia ennestään luomuna tullut.
 
Täällä alkaa menkat olla ohi ja mieli kohentunut ei muuta kun uutta yritystä

Varasin ensi kuulle ajan gynekologille, mikäli tästä ei tärppää Sitten vuosi täynnä yritystä..jos saisin jotain selvyyttä onko mahdollisuuksia oikeasti raskautua..

Luin clear bluen sivuja ja katsoin sellasta taulukkoa, jossa oli että ikäisestäni tulisi vuoden yrityksen aikana vielä 80% raskaaksi,2 vuoden aikana 90%..toki on poikkeuksia. Jotenkin antoi toivoa silti,etenkin kun on lapsia ennestään luomuna tullut.
Itse olen miettinyt meinaako nuo taulukot luonnollista raskautumista, vai kuuluuko myös hoidoilla aloitetut raskaudet..?
 
Valitettavasti tämä raskaus päättyi keskenmenoon. Vuoto alkoi lauantaina rv 6+1 ja tänään kävin varmistamassa asian lääkärissä. Mieli on kaikesta huolimatta yllättävän levollinen. Perheessämme on kaksi ihanaa lasta. Suuri kiitollisuus heistä. Kolmannen olisin mielelläni saanut, mutta se meni toisin. Nyt suuntaan ajatukset muihin asioihin ja jätän pienellä haikeudella vauvailut toisille.

Tsemppiä ja valoisaa kevättä teille kaikille!
 
@Oliivipuu79 pahoittelut keskenmenosta ja ihanaa, että olet kaikesta huolimatta levollisin mielin.
@Nato ja @petronella09 kp1 on aina ikävä päivä. Tsemppiä

Ja kaikille muillekin suuria Haleja iloihin ja suruihin

Minulle on tullut vähän tauko tänne kirjoittelusta, koska työ ja arki vie kaiken ajan. Tässä kuussa emme ole edes ehtineet juurikaan edes lempiä, vain muutaman kerran ja jotenkin ajattelin, ettei nyt ainakaan tärppää. Joten ei ole ollut mitään kerrottavaa.
Fiiliskin on ollut levollinen.
Kunnes tänään kp19 aamulla tuli hieman ruskeaa verta ja se loppui heti, kun oli alkanutkin. Vaikka en tikuta ovulaatio, eikä meillä ole mitään apuja muutenkaan raskautumisen tueksi, niin vuosien kuukautisseuranta app sanoi, että mahdollinen ovulaatio olisi ollut kp12. Joten levollinen mieleni on tipotiessään ja hetkessä mieleeni juolahti kiinnittymisvuoto (jota minulla ei ole koskaan ollut aikaisemmissa raskauksissa, enkä tunne ketään, jolla olisi sellaista ollut. Asia on tuttu vain ja ainoastaan tältä palstalta). Joten mitä muutakaan se voisi olla? (kuten ne miljoona muuta gynelogista syytä pienelle vuodolle). Joten olen jännittynyt ja selvästi kierroksilla kierron loppuun. Kiitos taas minulle itselleni, että annan taas itselleni syyn sekoilla
Nyt siis kp19/23-28
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Pitkään taustailtuani ajattelin kertoa kuulumisia. Kahden keskkenmenon (-19 ja -20) sain plussan testiin 21.1. Ultria keretty tehdä kaksi viikoilla 6+0 ja 9+0 ja kaikki näyttänyt niissä normaalilta. Otettiin Nipptri verikoe ja eilen soitti lääkäri. Meille odotetaan down- lasta, lääkäri teki lähetteen perinnöllisyyspolille jossa sikiön tilannetta selvitellään. Nyt on viikkoja siis 12+1. Kovin on sekavat mietteet.
 
  • Surullinen
Reactions: Antzu
Pitkästä aikaa kirjoittelen tällekin puolelle, kun olen ollut aktiivisempi tuolla ivf/ICSI-porukassa hoitokiertojen aikana.

@Helmi-21 mitä sinulle nyt kuuluu?

@Oliivipuu79 harmi kun raskaus ei jatkunut, mutta ihanaa että suhtaudut siihen tuolla tavalla. Ja teillä on 2 lasta, joita halia ja rakastaa. Ihanaa kevättä sinullekin!

@MörkökröM, voi kun se olisi kiinnittymisvuotoa. Usein, ellei jopa joka kierroille kun oikein toivoo ja kuulostelee, löytyy uusia ennen kokemattomia havaintoja, joita voi ihmetellä. Ihanaa jännäilyä!

@Mymmeli43 mukavaa kun tulit kertomaan kuulumisia. Kurjaa että olet joutunut käymään läpi kaksi keskenmenoa ja nyt tämä tilanne. Voimia tähän epävarmuuden vaiheeseen tarkempia tutkimuksia odotellessa, kun vielä on mahdollisuus että tilanne onkin toinen. Millaisia mietteitä sinulla on pyörinyt mielessä? Toivottavasti löydät tarvittaessa täältä tai jostain muualta vertaistukea. Ainakin muutamia down-epäilyjä sekä -vauvaa odottavia olen näissä ryhmissä nähnyt. Tsemppiä!

Itse odottelen ensi viikon alkionsiirtoa ja vielä toistaiseksi olen toiveikas, että tällä kertaa voisi tärpätä. Tämä on meidän viimeinen alkionsiirto, emmekä lähde enää uudelle ivf-kierrokselle. Tähän mennessä ei ole tarttunut yksikään, ei ole edes pienintäkään kiinnitysyritystä ollut, että olisi edes haaleita plussia testit näyttäneet. Omat solut on huonolaatuisia ja se tosiasia pitää hyväksyä, jos ei tämä viimeinen yrityskään tuota tulosta. Esikoista edelleen yritetään.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Mymmeli43 ja Nato
vierailija
Pitkästä aikaa kirjoittelen tällekin puolelle, kun olen ollut aktiivisempi tuolla ivf/ICSI-porukassa hoitokiertojen aikana.

@Helmi-21 mitä sinulle nyt kuuluu?

@Oliivipuu79 harmi kun raskaus ei jatkunut, mutta ihanaa että suhtaudut siihen tuolla tavalla. Ja teillä on 2 lasta, joita halia ja rakastaa. Ihanaa kevättä sinullekin!

@MörkökröM, voi kun se olisi kiinnittymisvuotoa. Usein, ellei jopa joka kierroille kun oikein toivoo ja kuulostelee, löytyy uusia ennen kokemattomia havaintoja, joita voi ihmetellä. Ihanaa jännäilyä!

@Mymmeli43 mukavaa kun tulit kertomaan kuulumisia. Kurjaa että olet joutunut käymään läpi kaksi keskenmenoa ja nyt tämä tilanne. Voimia tähän epävarmuuden vaiheeseen tarkempia tutkimuksia odotellessa, kun vielä on mahdollisuus että tilanne onkin toinen. Millaisia mietteitä sinulla on pyörinyt mielessä? Toivottavasti löydät tarvittaessa täältä tai jostain muualta vertaistukea. Ainakin muutamia down-epäilyjä sekä -vauvaa odottavia olen näissä ryhmissä nähnyt. Tsemppiä!

Itse odottelen ensi viikon alkionsiirtoa ja vielä toistaiseksi olen toiveikas, että tällä kertaa voisi tärpätä. Tämä on meidän viimeinen alkionsiirto, emmekä lähde enää uudelle ivf-kierrokselle. Tähän mennessä ei ole tarttunut yksikään, ei ole edes pienintäkään kiinnitysyritystä ollut, että olisi edes haaleita plussia testit näyttäneet. Omat solut on huonolaatuisia ja se tosiasia pitää hyväksyä, jos ei tämä viimeinen yrityskään tuota tulosta. Esikoista edelleen yritetään.
Onko sinulla tutkittu kohtu?
Eräällä oli pientä röpelöä palluraa täynnä kohtu, eikä siksi alkio kiinnittynyt. Asia hoidettiin kuntoon ja raskaus alkoi.
 
Pitkään taustailtuani ajattelin kertoa kuulumisia. Kahden keskkenmenon (-19 ja -20) sain plussan testiin 21.1. Ultria keretty tehdä kaksi viikoilla 6+0 ja 9+0 ja kaikki näyttänyt niissä normaalilta. Otettiin Nipptri verikoe ja eilen soitti lääkäri. Meille odotetaan down- lasta, lääkäri teki lähetteen perinnöllisyyspolille jossa sikiön tilannetta selvitellään. Nyt on viikkoja siis 12+1. Kovin on sekavat mietteet.
Tsemppiä❤Meillä on täällä pieni down vauva jos haluat jotain vertaistukea yms niin saa laittaa viestiä.
 
Pahoittelut negoista ja uusiin kiertoihin joutumisista, joita täällä oli kohdattu.

@Oliivipuu79, lämmin osanotto keskenmenosta. Tosi rauhallisesti tunnut asiaan suhtautuvan. Kaikkea hyvää elämääsi!

@MörkökröM, siellähän jännät paikat on. Toivottavasti kyse on kiinnittymisestä.

@Mymmeli43, toivottavasti saatte asioihin pian selvyyttä. Saatte ainakin sulatella asiaa.

On: on ollut niin kiireitä etten ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella. Uutta kiertoa mennään nyt siinä vaiheessa, että ovis on ihan näillä näppäimillä. Eilen sain plussan testiin ja ollaankin päästy lemmiskelemään jo maanantaina, eilen ja vielä tänäänkin. Piinailut pääsee taas alkamaan.
 
Se outo vuoto olikin kp18/ 23-28 sillä tänään on kp21 ja tein äsken kaupan raskaustestin puolen tuntia edellisestä vessareissusta ja tulos oli plussa vaaleampi kuin kontroliviiva, mutta selvä plussa. Olo on vähintään hämmentynyt. Käyn katsomassa kohta onko se vielä siinä, sillä en voi uskoa, että se viiva tuli siihen.
Ojoi ♡ laita kuvaa??
 

Yhteistyössä