Mä tein noita kerran jonkun reilu kymmenen kappaletta, ja päätin, ettei ikinä enää.. Siis niin kauan, kunnes löytää pursottimen niitä varten. Hyviä ne on ja hauska syödä, jos joku muu vaan tekis!Olipa...aikamoinen ajokeli tänään.
Ja isotöisimmän ruuan titteli meni tänään...jauhelihatäytteiselle cannellonivuoalle. Olen luullu että lasagne on isotöisin, mutta nyt löytyi voittaja.
Ostin noille nälkäkurjille isoimman vuoan mitä kaupasta löytyi, ja täytin kuopuksen kanssa 25-30 cannellonirullaa. Sottaista puuhaa, täyte tursusi ties miten. (Sitä ennen täytteeseen olet silpunnu 2 lajia sipulia sekä raastanu porkkanaa, ja paistanu jauhelihan kanssa).
Mutta nyt se on uunissa. Ja hyvää tulee.
Höh. Auttaisko tämä: meet saunasta tällä kelillä suoraan rappusia pitkin taloyhtiön pihalle hankeen kierimään, pelkkä pyyhe peittona, ja jätät tarkoituksella avaimen kotia.Mulla ollut vaihteeksi taas alakulo päivä/iltapäivä...ei oikein mikään piristä
Niin, onkohan niin isoa pursotinosaa ettei se mee tukkoon? Aika paljon sitä rojua sinne putkeen menee.Mä tein noita kerran jonkun reilu kymmenen kappaletta, ja päätin, ettei ikinä enää.. Siis niin kauan, kunnes löytää pursottimen niitä varten. Hyviä ne on ja hauska syödä, jos joku muu vaan tekis!
En ole ikinä omistanut, mut pitäisi olla varmaan oma työkalu, kuten lihapullasakset..Niin, onkohan niin isoa pursotinosaa ettei se mee tukkoon? Aika paljon sitä rojua sinne putkeen menee.
lasanjea olen pitänyt mutta en ole koettanut tehä tuota kannelooniaMikä on teidän mielestä isotöisin tai vaivalloisin ruoka? Lisukkeita (salaatti tms.) ei lasketa, eikä esim.pitkää paistoaikaa (joulukinkku) tai marinoitumisaikaa.
Mitkä???En ole ikinä omistanut, mut pitäisi olla varmaan oma työkalu, kuten lihapullasakset..
No teepäs. On hyvää.lasanjea olen pitänyt mutta en ole koettanut tehä tuota kanneloonia
No oot sä nyt lihapullasaksista kuullu! Mä oon muistaakseni kerran nähnytkin.Mitkä???
No teepäs. On hyvää.
Cannellonit jauhelihatäytteellä
Jauhelihalla täytetyt cannellonit kypsyvät meheviksi tomaattisessa kastikkeessa. Jos rakastat lasagnea ja italialaista ruokaa, kokeile tätä reseptiä!www.k-ruoka.fi
Mut sama kuin hierois keväällä tukkeutuneen ojarummun kanssa (ei tosin oo kokemusta).
No teepäs. On hyvää.
Cannellonit jauhelihatäytteellä
Jauhelihalla täytetyt cannellonit kypsyvät meheviksi tomaattisessa kastikkeessa. Jos rakastat lasagnea ja italialaista ruokaa, kokeile tätä reseptiä!www.k-ruoka.fi
Mut sama kuin hierois keväällä tukkeutuneen ojarummun kanssa (ei tosin oo kokemusta).
Nyt mää oon nähny kaiken.No oot sä nyt lihapullasaksista kuullu! Mä oon muistaakseni kerran nähnytkin.
Lihapullasakset 34 mm | Decola
Teräksiset lihapullasakset auttavat valmistamaan identtisen kokoisia lihapullia. Vedellä kostutettihin saksiin napataan taikinasta pala, yli tullut massa pyyhkäistään pois ja lihapulla päästetään odottamaan kypsennystä. Soveltuu konepesuun.www.decola.fi
Sushi! Ramenkeitto oikeista aineksista.. tai jotain semmoista..Mikä on teidän mielestä isotöisin tai vaivalloisin ruoka? Lisukkeita (salaatti tms.) ei lasketa, eikä esim.pitkää paistoaikaa (joulukinkku) tai marinoitumisaikaa.
Tähän asti ollut lasagne.Mikä on teidän mielestä isotöisin tai vaivalloisin ruoka? Lisukkeita (salaatti tms.) ei lasketa, eikä esim.pitkää paistoaikaa (joulukinkku) tai marinoitumisaikaa.
Sushihan on suht nopea ruoka, sen kun riisin keittelee ensin huolella. Jos ei lähde hakemaan sitä merilevää ensin merestä...Sushi! Ramenkeitto oikeista aineksista.. tai jotain semmoista..
Nojoo... Mä en tiedä, miksi en osaa kääriä niitä tiukkaan. Oon varmaan löysä mieleltäni.Sushihan on suht nopea ruoka, sen kun riisin keittelee ensin huolella. Jos ei lähde hakemaan sitä merilevää ensin merestä...
Onko ramen-keitto hyvää?
Tossa on alkeet, osa 1, saadaan liemi aikaan. Voi nää tietenkin aina oikoa, tai mennä sinne ravintolaanSushihan on suht nopea ruoka, sen kun riisin keittelee ensin huolella. Jos ei lähde hakemaan sitä merilevää ensin merestä...
Onko ramen-keitto hyvää?
Mikä on teidän mielestä isotöisin tai vaivalloisin ruoka? Lisukkeita (salaatti tms.) ei lasketa, eikä esim.pitkää paistoaikaa (joulukinkku) tai marinoitumisaikaa.
Mullois pakastimessa silakkafileitä...silakkapihvit muusilla huomenna.No noi cannellonit ovat pahimmasta päästä. Kaalikääryleet kanssa. Tai itsetehdyt raviolit. Tai joku mihin pitää ihan hitosti kuoria ja pilkkoa ja tehdä taikinakin kuten vaikka kasvispiirakka. Tai lihakääryleet missä sisällä juustoa tai vaiks kuivattuja luumuja joihin pitää yrittää tökkiä hammastikkuja tai sitoa ne puuvillanarulla jotteivat aukea.
Ni tai jos päättää nylkeä silakkafileet (ku sit mies ei saa kihtikohtausta) ennenko tekee niistä jotain ni öh ja äh.
Onneksi toi söi just ison satsin tonnikalasalaattia, voi siis muutaman silakan vetää nahallisina.
Nyt löyty voittaja. 3 youtube-videota yhdestä keitosta.Tossa on alkeet, osa 1, saadaan liemi aikaan. Voi nää tietenkin aina oikoa, tai mennä sinne ravintolaan
https://www.youtube.com/watch?v=nscTA7QxryM&list=PLm6gLR_sRM4xiAZXa3X71b4H4Dda1VMKg
Mä tein kinkkukiusauksen vielä pari vuotta sitten vieraille kuorimalla ja pilkkomalla itse ne perunat ja sipulit, oli parempaa ku pussista.Tai no hei. Oikeastaan.
Eihän mikään ruoka ookauhean hankala tai aikaavievä jos tekee kahdelle.
Mut kuoripa potut ja porkkanat, pyörittele lihapullat, pilko sipulit ja karamellisoi ne, ruskista soossi ja paista pullerot ja muussaa juuresmuussi ja tee salaatti ja kaik kahdeksalle hengelle niin että syöjistä kolme on teinipoikaa jotka kukin syövät helposti kilon kerrallaan...
Helposti tulee mieleen, että makaronilaatikko. Tai kuoripotut ja jauhelihakastike.
Mä tein kinkkukiusauksen vielä pari vuotta sitten vieraille kuorimalla ja pilkkomalla itse ne perunat ja sipulit, oli parempaa ku pussista.
Mut nyt vaan valmis peruna-sipulipussi vuokaan....