Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 149094
Olipa...aikamoinen ajokeli tänään.

Ja isotöisimmän ruuan titteli meni tänään...jauhelihatäytteiselle cannellonivuoalle. Olen luullu että lasagne on isotöisin, mutta nyt löytyi voittaja.

Ostin noille nälkäkurjille isoimman vuoan mitä kaupasta löytyi, ja täytin kuopuksen kanssa 25-30 cannellonirullaa. Sottaista puuhaa, täyte tursusi ties miten. (Sitä ennen täytteeseen olet silpunnu 2 lajia sipulia sekä raastanu porkkanaa, ja paistanu jauhelihan kanssa).

Mutta nyt se on uunissa. Ja hyvää tulee.
Mä tein noita kerran jonkun reilu kymmenen kappaletta, ja päätin, ettei ikinä enää.. Siis niin kauan, kunnes löytää pursottimen niitä varten. Hyviä ne on ja hauska syödä, jos joku muu vaan tekis!
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mulla ollut vaihteeksi taas alakulo päivä/iltapäivä...ei oikein mikään piristä
Höh. :( Auttaisko tämä: meet saunasta tällä kelillä suoraan rappusia pitkin taloyhtiön pihalle hankeen kierimään, pelkkä pyyhe peittona, ja jätät tarkoituksella avaimen kotia.

Sen jälkeen ei oo masis. On vaan jäätävä ahistus. :)
 
Viimeksi muokattu:
Deleted member 149094
Mitkä???
No oot sä nyt lihapullasaksista kuullu! Mä oon muistaakseni kerran nähnytkin.


Cannellonnet: tarvii kaksi ihmistä, pakastepussin ja ruuvipenkin. Cannellonni laitetaan ruuvipenkkiin, toinen laittaa esteen putken päähän, toinen pursottaa täytteet sisään pussilla ja valmis nostetaan pellille.
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Echo ja ruuttis
No teepäs. On hyvää.

Mut sama kuin hierois keväällä tukkeutuneen ojarummun kanssa (ei tosin oo kokemusta).
No teepäs. On hyvää.

Mut sama kuin hierois keväällä tukkeutuneen ojarummun kanssa (ei tosin oo kokemusta).

jos sais penskat tekemään tuon ojarumpuosuuden
 
Nyt muistuu mieleen....tässä on 2 ruokaa, mutta yritin tehdä yks uusivuosi vieraille kasvisruokaa.

Raastoin kuorittuja perunoita ja porkkanoita sormet verille raastimessa ja tein niistä röstiperunoita ja pihvejä, oli hyviä.
Siihen kylkeen ratatouille, ja sitä silppuamista riitti. No sekin maistui.

Vierailla vaan kävi aika pitkäksi...:rolleyes:
 
Deleted member 149094
Sushihan on suht nopea ruoka, sen kun riisin keittelee ensin huolella. Jos ei lähde hakemaan sitä merilevää ensin merestä...

Onko ramen-keitto hyvää?
Nojoo... Mä en tiedä, miksi en osaa kääriä niitä tiukkaan. Oon varmaan löysä mieleltäni.

Ramenit pussista on semmosia, kuin nuudelitkin. Mut oikeata ramenia söin joskus oikeassa kiinalaisessa ravintolassa ja juu, lähti taju. Silleen hyvässä mielessä!
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Deleted member 149094
Huom! Obs!

Jos teette cannelloneja, niin tehkää mieluummin tän ohjeen mukaan. Tuo Pirkan ei ollukaan niin hyvä kun nyt maistoin. Mut Myllyn Parhaalla usein onnistuu.

Lihaliemi on se juttu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Mikä on teidän mielestä isotöisin tai vaivalloisin ruoka? Lisukkeita (salaatti tms.) ei lasketa, eikä esim.pitkää paistoaikaa (joulukinkku) tai marinoitumisaikaa.

No noi cannellonit ovat pahimmasta päästä. Kaalikääryleet kanssa. Tai itsetehdyt raviolit. Tai joku mihin pitää ihan hitosti kuoria ja pilkkoa ja tehdä taikinakin kuten vaikka kasvispiirakka. Tai lihakääryleet missä sisällä juustoa tai vaiks kuivattuja luumuja joihin pitää yrittää tökkiä hammastikkuja tai sitoa ne puuvillanarulla jotteivat aukea.


Ni tai jos päättää nylkeä silakkafileet (ku sit mies ei saa kihtikohtausta) ennenko tekee niistä jotain ni öh ja äh.
Onneksi toi söi just ison satsin tonnikalasalaattia, voi siis muutaman silakan vetää nahallisina.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
No noi cannellonit ovat pahimmasta päästä. Kaalikääryleet kanssa. Tai itsetehdyt raviolit. Tai joku mihin pitää ihan hitosti kuoria ja pilkkoa ja tehdä taikinakin kuten vaikka kasvispiirakka. Tai lihakääryleet missä sisällä juustoa tai vaiks kuivattuja luumuja joihin pitää yrittää tökkiä hammastikkuja tai sitoa ne puuvillanarulla jotteivat aukea.


Ni tai jos päättää nylkeä silakkafileet (ku sit mies ei saa kihtikohtausta) ennenko tekee niistä jotain ni öh ja äh.
Onneksi toi söi just ison satsin tonnikalasalaattia, voi siis muutaman silakan vetää nahallisina.
Mullois pakastimessa silakkafileitä...silakkapihvit muusilla huomenna. :love:
 
Tai no hei. Oikeastaan.

Eihän mikään ruoka ookauhean hankala tai aikaavievä jos tekee kahdelle.


Mut kuoripa potut ja porkkanat, pyörittele lihapullat, pilko sipulit ja karamellisoi ne, ruskista soossi ja paista pullerot ja muussaa juuresmuussi ja tee salaatti ja kaik kahdeksalle hengelle niin että syöjistä kolme on teinipoikaa jotka kukin syövät helposti kilon kerrallaan...

Helposti tulee mieleen, että makaronilaatikko. Tai kuoripotut ja jauhelihakastike.
 
Tai no hei. Oikeastaan.

Eihän mikään ruoka ookauhean hankala tai aikaavievä jos tekee kahdelle.


Mut kuoripa potut ja porkkanat, pyörittele lihapullat, pilko sipulit ja karamellisoi ne, ruskista soossi ja paista pullerot ja muussaa juuresmuussi ja tee salaatti ja kaik kahdeksalle hengelle niin että syöjistä kolme on teinipoikaa jotka kukin syövät helposti kilon kerrallaan...

Helposti tulee mieleen, että makaronilaatikko. Tai kuoripotut ja jauhelihakastike.
Mä tein kinkkukiusauksen vielä pari vuotta sitten vieraille kuorimalla ja pilkkomalla itse ne perunat ja sipulit, oli parempaa ku pussista.
Mut nyt vaan valmis peruna-sipulipussi vuokaan....
 
Mä tein kinkkukiusauksen vielä pari vuotta sitten vieraille kuorimalla ja pilkkomalla itse ne perunat ja sipulit, oli parempaa ku pussista.
Mut nyt vaan valmis peruna-sipulipussi vuokaan....

Meillä ei kelpaa pakastepussista tehty. On kuulemma ihan mössöä. Ja niinhän se onkin.


Mutta siksi on hyvä delegoida kuorimis- ja pilkkomispuuhat lapsille. Mielellään tekevätkin ku tietävät vaihtoehdon.
 

Yhteistyössä