Heinäkuiset 2021

Mulla on nyt alkanut tulla alapään tuikkimista istuessa, niinkuin joku tökkisi tikulla emättimeen. Lisäksi eilen oli lonkka ja polvi kipeänä eli alkaa kroppa löystyä jo. Saa nähdä miten löysäksi tässä muuttuu.

@Mustalilja mulla kypsyi kohdunkaula ennenaikaisesti, mutta sitä ei aiemmin kyllä tutkittu ennen kuin synnytin ja mulla oli siis muu syy synnytyksen käynnistymiseen. Toivottavasti ei enteile mitään pahempaa.
Mulla kanssa oli jonain päivänä tota tuikkimista viime viikolla ja ultrassa oli kaikki hyvin. Varmasti normaalia siis.
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Onpa jännä, saatiin nyt yhdistelmäseulan tulokset Omapostin kautta kirjeellä- niissä todetaan vain, että tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä downin syndroomaan löydetty. Sen lisäksi siinä mainittiin, että tutkimus arvioi vain riskiä downin syndroomaan. Oonko mä käsittänyt ihan väärin, kun luulin että tulokset tulis riskilukuina ja niissä arvioitaisiin muitakin kromisomipoikkeavuuksia kuin downin syndroomaa? Tosi hyvä että nyt tuli vahvistus ettei tarvi sen takia huolehtia, mutta jäi mietityttämään... näin täällä Helsingissä, miten muualla?
 
  • Tykkää
Reactions: Suffeli87
@Omenansiemen multa ainakin löytyi ne tarkemmat riskiluvut OmaKannasta, kun meni Terveystiedot -> Laboratoriotutkimukset. Se oli siellä samalla sivulla kuin veri- ja virtsakokeiden tulokset tästä seulonnasta. Ja ne luvut oli tullut sinne näkyviin samaan aikaan, kun OmaPostin kirje oli tullut. Kävin myös siis Helsingissä ultrassa, mutta oon kyllä Espoon puolella neuvolassa, niin en tiedä, kuinka paljon käytäntö vaihtelee...
 
Käytännöt näköjään hyvin erilaisia paikkakunnittain. Lahdessa (PHHYKY) seulonta tulokset saatiin heti nt-ultrassa, kun kätilö mittasi sikiön ja laski tuloksen koneelta. OmaKantaan en ole tuloksia saanut lainkaan En muistaakseni saanut esikoisestakaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Sabriiiina
Mulle taas sanottiin, että tulokset tulee heille alkuviikosta ja laskevat riskiluvut sitten. Jos on poikkeavaa, soittavat ja jos kaikki ok, niin tulevat meidän paikalliseen omahoitopalveluun myöhemmin. Soittoa ei ole ainakaan vielä kuulunut ja kai nyt on alkuviikko jo kohta käsitelty. Jos huomenna ei soittoa tule, niin uskallan luottaa, että kaikki on ok. Neuvola sitten parin viikon päästä, niin siellä merkkaa lukemat vielä korttiin. Onko muuten monella vielä pahviset kortit käytössä? Kuulemma meidän neuvola /alueenpitäisi siirtyä Ipanaan, mutta tykkäävät siitä konkreettisesta kortista, niin vielä sen saa. Ja onhan se kiva muisto itselle.
 
  • Tykkää
Reactions: Nima88
Onpa eri käytäntöjä! Ja että on joku sähköinen neuvolakorttikin? Täällä kaikki tieto annettiin ihan kysymättäkin paperilla ja kirjattiin mun tiedot pahvikortille, jotenkin se on aika kiva kun muistan vähän samannäköstä oman äidin korttia 90-luvulta kans katselleeni :)
 
Onpa eri käytäntöjä! Ja että on joku sähköinen neuvolakorttikin? Täällä kaikki tieto annettiin ihan kysymättäkin paperilla ja kirjattiin mun tiedot pahvikortille, jotenkin se on aika kiva kun muistan vähän samannäköstä oman äidin korttia 90-luvulta kans katselleeni
Joo, ainakin Tampereella ei saa enää konkreettista neuvolakorttia vaan kaikki on siellä Ipanassa. Mä tykkään kyllä kans siitä pahvisesta, vaikka varmasti siihen sähköiseenkin tottuisi.
Meillä ei saa kuin sellaisen Meille tulee vauva-vihkon, josta kyllä löytyy ihan kaikki tarvittava tieto. Toki sitten lähetteitä ym. tulee paperilla, mutta ne ei jää itselle.
 
Onpa jännä, saatiin nyt yhdistelmäseulan tulokset Omapostin kautta kirjeellä- niissä todetaan vain, että tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä downin syndroomaan löydetty. Sen lisäksi siinä mainittiin, että tutkimus arvioi vain riskiä downin syndroomaan. Oonko mä käsittänyt ihan väärin, kun luulin että tulokset tulis riskilukuina ja niissä arvioitaisiin muitakin kromisomipoikkeavuuksia kuin downin syndroomaa? Tosi hyvä että nyt tuli vahvistus ettei tarvi sen takia huolehtia, mutta jäi mietityttämään... näin täällä Helsingissä, miten muualla?

Voin huikata kans kesäkuisista ihmetelleeni tätä samaa (Vantaalta mut Bulevardilla oli kans ultra). Mulla ne riskiluvut tuli viel maisaan ja omakantaan vasta kun terveydenhoitaja ne kaks viikkoa myöhemmin kuittasi näkyville. Mut ilmeisesti siis tuota kirjettä ei lähetetä jos kaikki ei oo ok, vaan silloin tulisi soitto. Kahta eri kromosomipoikkeamaa ne seuloi ja itselle tuli riskiluvut sit 1:100000. :)
 
Käytännöt näköjään hyvin erilaisia paikkakunnittain. Lahdessa (PHHYKY) seulonta tulokset saatiin heti nt-ultrassa, kun kätilö mittasi sikiön ja laski tuloksen koneelta. OmaKantaan en ole tuloksia saanut lainkaan En muistaakseni saanut esikoisestakaan..
Jännä että sulla näin! Mä myös samalla alueella ja kirjeenä tuli hyvikseen. Toki ultrassa verikokeet ei ollut valmistuneet nyt. Esikoisesta aikanaan kanssa laski siellä Ultrassa sen mutta kaivoin ne sen aikaiset tulokset niin löyty kyllä! Koska sulla olikaan LA? Jos vaikka satutaan samaan aikaan sinne :D
 
Onko muilla kuinka vaikea uskoa olevansa raskaana? Mulla hävisi kaikki olot vuoden vaihteessa! Luojan kiitos tästä. Nyt sitten kun ei maha kasva eikä liikkeitä tunnu niin pääkoppa hokee että "kesken meni" vaikka mitään viitteitä siitä ei ole. Pohdin jo ostavani doplerin kotiin että voin edes sillä kuunnella sykkeitä pahimpina päivinä.
 
Onko muilla kuinka vaikea uskoa olevansa raskaana? Mulla hävisi kaikki olot vuoden vaihteessa! Luojan kiitos tästä. Nyt sitten kun ei maha kasva eikä liikkeitä tunnu niin pääkoppa hokee että "kesken meni" vaikka mitään viitteitä siitä ei ole. Pohdin jo ostavani doplerin kotiin että voin edes sillä kuunnella sykkeitä pahimpina päivinä.
Välillä joo sama fiilis. Mutta mulla noi kohdun kannattimet välillä kiristyy ja jomottaa ja tulee ajoittain vatsalihaskramppeja, niin taas muistaa. Plus rinnat ei mahdu liiveihin. Pitäisikin ostaa jotkut välimallin liivit työkäyttöön. Jo lähtötilanteessa mulla oli aika isot rinnat ja nyt ne on kasvanut varmaan 1-2 kuppia ja yhden koon ympäryksestä, niin tavaraa etumuksessa on. Esikoisen raskaudessa en ehtinyt ostaa liivejä kun jo synnytin, niin siirryin suoraan imetysliiveihin. Nyt rintojen kasvu on ollut suurempaa, niin alkais olla jo tarve vaihtaa isompiin. Pelottaa jo valmiiksi millaiset melonit näistä tulee. o_O
 
Mulle tuli myös OmaPostiin tuo Downin syndrooman normaali tulos ja mietin kans tuleeko Edwardsin syndroomasta vielä oma tulos, mutta en tiedä. Kätilö sanoi että OmaKantaan tulee vasta kaksi viikkoa myöhemmin ultran jälkeen...
 
Sinisalo
Meitä kohtasi sama suru kuin viimeksikin. Tänään ultrassa selvisi, ettei vauvaa ole. Todennäköisesti kyseessä harvinainen rypäleraskaus, mikä selittää kaikki selvät oireet - istukkahormonia on veressä vaikkei sikiö kehityjään.
Olen shokissa vielä tästä. Tuntuu ihan hirveältä, että tämä kävi meille taas. Joudun poistumaan takavasemmalle. Nauttikaa raskauksistanne, toivon sydämestäni että teillä menee kaikki hyvin <3
 
Meitä kohtasi sama suru kuin viimeksikin. Tänään ultrassa selvisi, ettei vauvaa ole. Todennäköisesti kyseessä harvinainen rypäleraskaus, mikä selittää kaikki selvät oireet - istukkahormonia on veressä vaikkei sikiö kehityjään.
Olen shokissa vielä tästä. Tuntuu ihan hirveältä, että tämä kävi meille taas. Joudun poistumaan takavasemmalle. Nauttikaa raskauksistanne, toivon sydämestäni että teillä menee kaikki hyvin <3

Voi olen niin pahoillani puolestanne :( voimia <3
 
Meitä kohtasi sama suru kuin viimeksikin. Tänään ultrassa selvisi, ettei vauvaa ole. Todennäköisesti kyseessä harvinainen rypäleraskaus, mikä selittää kaikki selvät oireet - istukkahormonia on veressä vaikkei sikiö kehityjään.
Olen shokissa vielä tästä. Tuntuu ihan hirveältä, että tämä kävi meille taas. Joudun poistumaan takavasemmalle. Nauttikaa raskauksistanne, toivon sydämestäni että teillä menee kaikki hyvin <3
Voi kamalaa, olen niin pahoillani :cry:
 
Meitä kohtasi sama suru kuin viimeksikin. Tänään ultrassa selvisi, ettei vauvaa ole. Todennäköisesti kyseessä harvinainen rypäleraskaus, mikä selittää kaikki selvät oireet - istukkahormonia on veressä vaikkei sikiö kehityjään.
Olen shokissa vielä tästä. Tuntuu ihan hirveältä, että tämä kävi meille taas. Joudun poistumaan takavasemmalle. Nauttikaa raskauksistanne, toivon sydämestäni että teillä menee kaikki hyvin <3
Kamalaa! Kovasti voimia teille! ❤
 
Meitä kohtasi sama suru kuin viimeksikin. Tänään ultrassa selvisi, ettei vauvaa ole. Todennäköisesti kyseessä harvinainen rypäleraskaus, mikä selittää kaikki selvät oireet - istukkahormonia on veressä vaikkei sikiö kehityjään.
Olen shokissa vielä tästä. Tuntuu ihan hirveältä, että tämä kävi meille taas. Joudun poistumaan takavasemmalle. Nauttikaa raskauksistanne, toivon sydämestäni että teillä menee kaikki hyvin <3
Olen niin pahoillani, voimia teille kovasti <3
 
Meitä kohtasi sama suru kuin viimeksikin. Tänään ultrassa selvisi, ettei vauvaa ole. Todennäköisesti kyseessä harvinainen rypäleraskaus, mikä selittää kaikki selvät oireet - istukkahormonia on veressä vaikkei sikiö kehityjään.
Olen shokissa vielä tästä. Tuntuu ihan hirveältä, että tämä kävi meille taas. Joudun poistumaan takavasemmalle. Nauttikaa raskauksistanne, toivon sydämestäni että teillä menee kaikki hyvin <3
voi ei, olen niin pahoillani! Voimia surun keskelle. <3:cry:
 
Jännä että sulla näin! Mä myös samalla alueella ja kirjeenä tuli hyvikseen. Toki ultrassa verikokeet ei ollut valmistuneet nyt. Esikoisesta aikanaan kanssa laski siellä Ultrassa sen mutta kaivoin ne sen aikaiset tulokset niin löyty kyllä! Koska sulla olikaan LA? Jos vaikka satutaan samaan aikaan sinne
LA on 19.7. :) Tosiaan se, mikä omaan tilanteeseen vaikuttaa vielä, että tullaan toisen sote-alueen puolelta, kun Lahteen meiltä lyhyempi matka. Viime kerralla kaikki toimi hienosti muuten, paitsi tuonne Kantaan ei saanut tietoja..
 
Heippa kaikki! Millaisia tuntemuksia teillä on nyt vatsan seudulla? Mietin vaan, kun mulla on nyt eilen ja tänään ollut kovasti paineen tunnetta alavatsalla, vähän kuin vanne kiristäisi vatsaa. Edellisistä raskauksista on sen verran pitkä aika, etten yhtään muista kuuluuko tämä asiaan vai ei. Pitääkö tässä huolestua..? Ehkä se on vain kohdun kasvukipua, mutta tuntuu yllättävän kovasti. Huomenna on onneksi neuvola, joten pääsee ainakin sydänäänet kuuntelemaan.

En ole tainnut kommentoida pitkään aikaan, vaikka lukenut olenkin ahkerasti teidän viestejä. Hankintoihin liittyen, mä menin jo ostamaan Zalandolta muutamat äitiysvaatteet, kun etenkin kaikki housut on kiristäneet vatsaa jo pari-kolme viikkoa. Osui kyllä hyvin ostokset kohilleen useasta vaatteesta vain yksi paita/tunika lähti palautukseen. Myös vauvalle ostin pienen bodyn ja tumput ihan vastasynteen kokoa. Halusin nuo ihan vaan, jotta odottaminen konkretisoituu myös isälle ja hän olikin aika liikuttunut.

Mun vatsa on kyllä jo aika pallo, joku muukin taisi miettiä tätä. Kuinkahan isoksi tässä vielä kasvaakaan...

Angervo rv 15+3
 
Labroista... Kaikki on viitteissä ja negaa mitkä pitääkin, mut mulla lukee tämmönen ensin U-Bakt tulos: "Runs." Ja sitten U-BaktVi Tulos: "Ei kasvua?" Tarkoittaako toi runs. että ollut vaan näytettä runsaasti, mutta ei bakteeria? Nää on eilen lyöty omakantaan niin kai mulle olisi soitettu... Onko muilla tällasta tekstiä? Neuvolan puhelin on jo kiinni tältä päivältä.
 

Yhteistyössä