Heiiii kaikki o/ onpa tullut pitkä aika oltua pois. On vihdoin ehkä itselle alkanut tapahtumaan jonkinlainen irtoaminen täältä palstalta. Onhan täällä mitä nyt varmaan kymmenen vuotta pyöritty, siitä kun luomuna aikoinaan aloitettiin. Huh.
Oon nyt palannut vuoden alusta töihin. Tai siis ei kyllä oikein tunnu töiltä kun etätöitä voi tehdä kunhan käyn töissä laskut katsomassa kerran pari viikkoa. Sitten kotona mies on lasten kanssa niin on kyllä silleen ollut tosi rentoa kun teen töitä, puuhaan perheen kanssa, teen töitä jne. Rauhallista muutenkin töiden kanssa alkuvuodesta ja näinä maailman aikoina. Eli en voi valittaa, pääsee kuitenkin vähän irtautumaan lapsistakin välillä mikä on tehnyt tosi hyvää.
Tuo miehen osallistuminen on itsellekin tuttua. Esikoisen kanssa koin aikamoisia tunnekuohuja itsekseni välillä kun koin sen epäreiluna, että yhdessä suunniteltiin ja kauhealla vaivalla saatiin lapsi ja sitten kaikki kuitenkin kaatuu mun päälle ettei se todellakaan ole mikään puolet ja puolet yhteisjuttu. Imetys tietty teki suurimman osan, mutta myös tuntui ettei mies saanut otettua osaa edes niihin pieniin tilanteisiin ja aina piti pyytää apua. Mutta uskon, ettei oikeasti mun mies ainakaan vaan just osannut tai tajunnut. Sitten kun meillä esikoisen hampaat putkahti niin pyysin, että mies hoitaisi iltahampaiden harjauksen joka ilta, että heillä on edes joku säännöllinen yhteinen hetki. Se toimi tosi hyvin. Mä hoidin kaikki heräilyt yöllä töihin palaamiseen asti. Sitten alkoi sellanen kunnon puolet ja puolet mentaliteetti toimimaan. Ja kun lähdin töihin niin esikoisella alkoi isyysloman aikana hurja isi-isi-vaihe mikä jatkui pari kolme vuotta
kyllä siis miehelläkin ollut aina kyky olla lapsen kanssa mutta se sitten kuoriutui vasta kunnolla mitä isommaksi lapsi kasvoi.
Nyt kun mies on ollut taas isyyslomalla, (nyt pidettiin elämän helpottamiseksi myös esikoinen kotona päiväkodista koska heistä toisilleen tosi paljon seuraa) niin oon huomannut miehen oikein kunnolla steppaavan siihen isärooliin. Esikoisen isyysloman aikana huolehdin että laittaa tiettyjä juttuja päälle kun ulkoilevat yms mutta nyt ei ole oikeasti yhtään tarvinnut mitään neuvoa. Meillä myös edelleen toimii puolet ja puolet homma hyvin, se selkeyttää asioita paljon. Eli nyt kun lapset siirretty omaan huoneeseen nukkumaan niin edelleen toinen nukuttaa yhtenä iltana ja toinen toisena.
Niin aivan eli mehän viime syksynä siirrettiin 4,5vee esikoinen samaan makkariin kun missä muut oltiin ja se auttoi hänen yölliseen seurankaipuuseen. Kyseltiin häneltä mitä mieltä olisi jos hän nukkuisi pikkusiskon kanssa kahdestaan omassa huoneessa meidän huoneen vieressä niin hän innostui (ennen sanoi aina että EI hän haluaa aikuisen) joten mun töihin lähtöä edeltävänä iltana tehtiin muutos. Ja ovat nukkuneet siellä hyvin! ehkä kerran tuttia laitan yöllä, harvemmin edes sitä. Esikoinen voi ehkä sen kerran käydä keskellä yötä vessassa mihin herään ja käyn peittelemässä hänet mutta että hänkään ei tarvi enää nukahtamiseen yöllä seuraa niin siis wow.
Tyttö on ihan älyttömän huippu tapaus, puhuu jo paljon, muutaman sanan lauseita, ja on niin tomera ja varsinainen hassuttelija, vitsiniekka <3 <3 ja NIIIN hyvä syömään. Siis edelleen sitä ihmettelee kun esikoisen kanssa aina ollut pahojakin taisteluja välillä, ainoastaan joinain kasvupyrähdyksinä syönyt ilman pienentäkään vääntöä. Niin tämä tyttö vetelee kaiken, rakastaa Tabasco Sriraccha kastiketta, oliiveja, suolakurkkuja, kapriksia, hillosipuleja, sushia nyt muutamia erikoisuuksia mainitakseni.
Edelleen parasta mun elämässä on katsoa niiden kahden hassuttelua. Aamut alkaa aina sillä kun poika menee peittoineen vieressä nukkuvan siskon pinnasänkyyn (laita poistettu) ja kikattavat ja höpsöttelevät siellä niin, että me herätään <3 JOskus aamut nyt uuden nukkumisjärjestelyn myötä ehkä tarpeettoman aikaisia (6-6.30) mutta en valita koska saan nykyään nukkua hahaha aika on kullannut muistot kyllä niistä 30min välein heräilyistä onneks huh.
JA pikkutypy aloittaa harjoittelun päiväkodissa ensi viikolla. Siis oon innoissani ja haikeana samaan aikaan, ja samalla eilen iski pieni paniikki, että pitäiskö vaan pitää lapset kotona silti vielä jonkin aikaa kun onhan tää ollut ihanaa vaikka välillä rankkaa. NO onneksi näinä etätyöaikoina voi pitää lyhennettyä viikkoa helposti. Että jotain hyvää tää korona shit on tuonut
Tulipa taas romaani, mutta hyvin on mennyt viime ajat, terveenäkin pysytty (kop kop). Ois kiva lukea muidenkin kuulumisia lisää. Toivottelen kuitenkin mahtavaa viikonloppua, pysykäähän terveinä <3
Mandala