Mieheni (isä vielä) rakastuminen toiseen naiseen ja ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpisolmussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpisolmussa

Vieras
Olemme n. 33-vuotias aviopari, jolla on 2 ja 6 vuotiaat lapset.

Miehelläni on jo jonkun ajan ollut toinen nainen. Harrastuspiireistä pokattu. Meinasin saada slaagin kun mies jäi kiinni asiasta mutta emme ole laittaneet eroa vireille koska on pienet lapset, ja (noloa myöntää mutta tämäkin vaikuttaa) yhteiset isot velat ja talo. Olen ollut pitkämielinen mutta ei tämä voi jatkua niin. Olemme nukkuneet jo talvesta asti eri makuuhuoneissa, en voi koskea mieheeni. Ammattiauttajalta emme saaneet apua, kävimme muutaman kerran keväällä.

Ongelman tekee vaikeaksi se että tämä toinen nainen on todella kaunis ja viehättävä nainen, toisin kuin minä. No helppohan se on pysyä kauniina kun ei ole lapsia eikä miestä vaan voi keskittyä kokonaan itseensä! Olemme samanikäisiä eli tässä ei ole kysymys mistään pissiksestä. Mies on mulle sanonut että hänen on tosi vaikea vastustaa kun niin kaunis nainen suo huomita hänelle. Mitä minä voin tuohon lisätä? Kai sitä kuka vain nauttii kauniiden ihmisten huomiosta mutta kun tässä on perhe! Missä on miehen vastuu? Luulin hänen olevan hyvää perheenisätyyppiä, on mm. täysin absolutisti eikä riekkunut baareissa viikonloppuja. Olemme seurustelleet 20-vuotiaasta asti.

LAsten takia en halua erota, mutta millä mun oma pää kestää tämän?

Nimenomaan lasten takia pitää erota. Materia on materiaa, joten se siitä.

Sitäpaitsi, kaikki tuohan osoittaa paljon miehestäsi. Kaunis nainen, ei voi olla huomioimatta. Siis mitä.... Usko pois, olet vielä nuori, irrottaudu tollaisesta pinnallisesta miehestä ja pian!

Jälleen yksi lisää noihin samantyyppisiin kirjoituksiin.
Vieras kaunis nainen tarjoaa huomiota, jota mies ei voi vastustaa.

Mutta minä miehenä sanon, kyllä voi.
Ainakaan sänkyynasti ei ole pakko mennä.

Eli väite, ettei voi vastustaa on tekosyy.

Minä haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää, mikä on se huomionosoitus siltä vieraalta naiselta miehellenne, jota te ette pystyisi miehellenne antamaan?

Jälleen yksi lisää noihin samantyyppisiin kirjoituksiin.
Vieras kaunis nainen tarjoaa huomiota, jota mies ei voi vastustaa.

Mutta minä miehenä sanon, kyllä voi.
Ainakaan sänkyynasti ei ole pakko mennä.

Eli väite, ettei voi vastustaa on tekosyy.

Minä haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää, mikä on se huomionosoitus siltä vieraalta naiselta miehellenne, jota te ette pystyisi miehellenne antamaan?

Minä ja mieheni emme ole mitään Mister ja missi-tyyppejä, toisillemme olemme aikanamme kelvanneet ja hyvä niin. Eli mieheni ei todellakaan ole saanut ikinä kauniilta naisilta huomiota, tiedän itse etten ole kaunis, ja aloimme seurustella nuorina. Emme ollet mitään suosikki-tavoite-nuoria, uskontotaustakin vielä, joten kun me 2 löysimme toisemme olimme onnellisia.

Nyt tämä vieras nainen on sitten ihastunut mieheni luonteeseen tai johonkin muuhun ominaisuuteen eikä vaatimaton ulkonäkö häiritse häntä. Tämä on syy miksi mieheni on niin tämän naisen pauloissa.

En halua erota lasten takia. Olemme tosiaan vielä uskonnollinen perhe, ja tällaisten asioiden takia ei ole ennenkään erottu. Emme ole mitään Helsingin pintaliitoporukkaa.

Talo on ja sitä varten lainaa sekä autolaina, emme halua asua missään murjussa ja ajaa romulle joten olemme joutuneet sijoittamaan asumisen laatuun.

Nyt vain täytyisi saada miehelle joku kylmä kylpy, mutta mistä ihmeestä.Ammattiapu ei tuonut tulosta, hän vain lässytti kun joku vajaaälyinen, ja lopetimme kalliit käynnit pian. Käyntien hinta oli 104 euroa per tunti.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa oudolta, että puhut miehestäsi noi "vaatimaton ulkonäkö", ehkä miehesi on rakastunut toiseen naiseen, siksi että tuntee itsensä tärkeäksi ja jopa halutuksi, mitä ei välttämättä sinun kanssasi ole kokenut.

Ihmettelin myös tuota priorisointiasi, taloon ja autoon voidaan kyllä panostaa, mutta ei parisuhdeterapiaan, koska se on niin kallista...

Kuulostaa oudolta, että puhut miehestäsi noi "vaatimaton ulkonäkö", ehkä miehesi on rakastunut toiseen naiseen, siksi että tuntee itsensä tärkeäksi ja jopa halutuksi, mitä ei välttämättä sinun kanssasi ole kokenut.

Ihmettelin myös tuota priorisointiasi, taloon ja autoon voidaan kyllä panostaa, mutta ei parisuhdeterapiaan, koska se on niin kallista...

ME siis kävimme siellä pariterapiassa mutta en viitsi maksaa yli satasta per tunti tyhjästä. Saisin mun 19-vuotiaalta siskoltakin paremmat elämänohjeet kuin siltä narisevalta lässyttäjältä.

Mulla ja miehelläni on vaatimaton ulkonäkö, kyllä me sen tiedämme.On olemassa yleisiä kauneusmakuja, ja sitten on tietyn näköiset ihmiset jotka eivät kertakaikkiaan ole kauniita/komeita ja that´s it.

Jos kaunis nainen ja ruma nainen lähtevät vaikka tansseihin, ei ole vaikeaa arvata kumpaa haetaan.

Ihmisen pitää muutenkin ottaa "omalta tasoltaan" puoliso, jos joku Mr maailma olisi tullut mua iskemään aikoinani tai nyt niin ihmettelisin mitä hänellä on takanaan.

Ai se on materialismia jos haluaa asua kodissaan ja ajaa laadukkaalla autolla?

Viimeksi muokattu:
Jos systerilläsi on parempia neuvoja, niin miksi et kysy häneltä, vaan vuodatat tälle palstalle?

Sulla taitaa olla aika huono itsetunto ja olet varmaan latistanut myös miehesi itsetunnon puheillasi "saman tason ihmisistä".

Materialismia hyvinkin, jos mielummin ajaa laadukkaalla autolla ja asuu kodissaan, kuin maksaa parisuhdeterapiasta (varmaan löytyy muitakin kuin se "nariseva lässyttäjä"), ihan niin kuin sen vuoksi pitäisi kotoaan muuttaa tai vaihtaa autoa edullisempaan.

En ymmärrä mitä neuvoja täältä odotat?

Tutkimusten mukaan rakastumisen ensihuuma kestää pari vuotta. Sitten alkaa totuus " suuresta rakkaudesta" valjeta. Rauhoitu nyt ja anna ajan puhua. Kestät kyllä, jos päätät kestää.

LAsten takia en halua erota, mutta millä mun oma pää kestää tämän?
Haastattelujen, kyselylomakkeiden ja 12 vuoden tutkimusten tulokset olivat hätkähdyttäviä: ne osoittivat, että ihminen ei olekaan vapaa ja järjellinen luomakunnan edustaja. On olemassa tilanne, jota hän ei pysty tahdonvoimallaan kontrolloimaan.

Tämä tilanne on määrätyn henkilön olemuksen ja käyttäytymisen aikaan saama prosessi, mikä alkaa, kehittyy ja loppuu tunnistettavien ja yleispätevien sääntöjen mukaan. Se on ihmislajin evoluutiossa säilynyt järjettömyyden tila, ihmisen elämää häiritsevä periytynyt vaihe. Se on kausi, jonka aikana ihmisen tahdonvoima ei riitä hänen omien ajatustensa hallitsemiseen.

Tennovin tekemät tutkimukset osoittivat rakastumisen keskimääräiseksi kestoajaksi 18 kuukautta.

Missä on miehen vastuu? Luulin hänen olevan hyvää perheenisätyyppiä, on mm. täysin absolutisti eikä riekkunut baareissa viikonloppuja.

Jos ihminen ei ole järkevä, häntä ei myöskään voi kaikissa tilanteissa pitää vastuuntuntoisena. Näin rakastuminen on ristiriidassa kristillisen näkemyksen kanssa.
Rakastumisen päämääränä ei ole molemminpuolista kehittymistä kannustava yhteiselämä, perheenperustaminen, ei välttämättä sukupuoliyhteys, vaan jotain, jota on niin vaikea määritellä, että se tuntuu "henkiseltä'.

Vallitsevan käsityksen mukaan, suomalaisenkin uskonnollisen ja koulukasvatuksen mukaan, rakastuvat järjettömästi henkilöt, joilla on heikko itsetunto, alhainen koulutus- ja sosiaalinen taso, jotka ovat voimakkaammin "ulkoa" kuin "sisältä" päin ohjautuneet. Tennovin tutkimukset eivät tue tätä olettamusta: rakastuminen on riippumaton sukupuolesta, sivistys- tai elintasosta, iästä, kulttuurista ja tottumuksista. Mitä erilaisimmat henkilöt kuvasivat hänelle täsmälleen samanlaisia subjektiivisia kokemuksia.

Ulkopuolisesta rakastuneen henkilön käyttäytyminen ei näytä vastaavan kenenkään todellisia etuja. Rakastunut käyttää aikansa ja kiinnittää huomiotaan täysin merkityksettömiin yksityiskohtiin. Hänen tunteensa ovat labiileja. Ne vaihtelevat ilman havaittavaa syytä kaikenvoittavasta onnentunteesta kurjimpaan epätoivoon.

Ratkaisun tekeminen ja sen seurauksista vastaaminen muodustunnee helpommaksi, jos hän on perehtynyt teoriaan rakastumisesta, limerenssistä.

Lähde: Käyttäytymispsykologian professori Dorothy Tennov (Love and Limerence)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut tämänkin;10582515:
Tutkimusten mukaan rakastumisen ensihuuma kestää pari vuotta. Sitten alkaa totuus " suuresta rakkaudesta" valjeta. Rauhoitu nyt ja anna ajan puhua. Kestät kyllä, jos päätät kestää.

Kestän minä, mutta kauanko? Nyt jo itken joka ilta ja yritän tehdä sen niin ettei lapset huomaa. Olen joutunut olla töistä s-lomalla tämän asian takia. Teen asiakaspalvelutyötä enkä voi olla siinä silmät punaisena ja naama myrtsinä.

Ensihuuma kestää 2v, mutta se kestää enempi kun mies ja se nainen eivät asu yhdessä. Jos se kuitenkin joskus loppuu niin olen valmis mihin vain lasten takia. Jos se nainen vaikka löytäisi jonkun komean pojan ja mun mies jäisi sivuun.

Toivon parasta.

Minä ja mieheni emme ole mitään Mister ja missi-tyyppejä, toisillemme olemme aikanamme kelvanneet ja hyvä niin. Eli mieheni ei todellakaan ole saanut ikinä kauniilta naisilta huomiota, tiedän itse etten ole kaunis, ja aloimme seurustella nuorina. Emme ollet mitään suosikki-tavoite-nuoria, uskontotaustakin vielä, joten kun me 2 löysimme toisemme olimme onnellisia.

Nyt tämä vieras nainen on sitten ihastunut mieheni luonteeseen tai johonkin muuhun ominaisuuteen eikä vaatimaton ulkonäkö häiritse häntä. Tämä on syy miksi mieheni on niin tämän naisen pauloissa.

En halua erota lasten takia. Olemme tosiaan vielä uskonnollinen perhe, ja tällaisten asioiden takia ei ole ennenkään erottu. Emme ole mitään Helsingin pintaliitoporukkaa.
Siitä edellisestä viestistänne sain käsityksen, että se vieras nainen on kaunis.
Ja miehenne on ihastunut tuohon kauneuteen.
Lisäksi hän omien sanojensamukaan saa häneltä myös jotakin huomiota.

Tottakai nuo ovat hyviä ominaisuuksia naisessa, ja ovat miesten mieleisiä ominaisuuksia.
Mutta mielestäni tuo huomioiminen on kauneuttakin tärkeämpää.
Siksi kysyin, mikä on se huomiointi tapa jolla hän hurmaa miehenne, ja mihin te ette pysty?
Veikkaan jos te olisitte pystynyt tuon huomioinnin tekemään aikanaan, niin tätä episodia ei olisi tapahtunut.

Nyt kun on näin käynyt, niin ensin on molempien päätettävä haluatteko korjata ja jatkaa liittoanne.
Tuota päätöstä ei kukaan muu pysty puolestanne tekemään, ei edes terapeutti.
Jos kumpikin päättää korjaamisesta, niin sen jälkeen terapeutti voi olla tukena ja apuna.
Ellette sieltä uskonnolliselta yhteisöltä apua saa.

Jokin muu syy täytyy olla sille miehen hakeutumiselle toisen naisen luo, kuin ulkonäkö.

Onko tuossa uskonnollisuudessa tapahtunut muutoksia.

Ajatteletteko kaikki samallalailla uskonnosta, te, miehenne ja vieras nainen?

Surkuttelemisen sijaan voisit alkaa ehostamaan ja kaunistautumaan itsekin ( jos uskontosi ei sitä estä). Uusi kampaus tekee ihmeitä, samoin kevytkin meikki, uudet vaatteet....sitten vaan miehelle positiivista huomiota antamaan....parempaa terapiaa kuin itsesäälissä piehtaroiminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut tämänkin;10582704:
Surkuttelemisen sijaan voisit alkaa ehostamaan ja kaunistautumaan itsekin ( jos uskontosi ei sitä estä). Uusi kampaus tekee ihmeitä, samoin kevytkin meikki, uudet vaatteet....sitten vaan miehelle positiivista huomiota antamaan....parempaa terapiaa kuin itsesäälissä piehtaroiminen.
Tuossa tuli se neuvoista parhain.

Omakohtaisena kokemuksena kerron.
Vaimo oli 3 viikkoa lomalla ja nyt Juhannuksena tapasimme.
Hän oli ostanut uuden mekon, tai mikä lie nimeltään.
Oikein sellainen nuorekkaan näköinen, joita olen tottunut nuorten naisten päällä näkemään.

Niin kyllä tuo uusi vaatekappale sai aikaan minussa myönteisiä tunteita.
Eli kyllä se laittautuminen vaikuttaa mieheen merkittävästi.
Siihen kun lisätään positiivinen huomiointi, niin ei varmasti vieraat naiset tule mieleenkään.

Ja naisen säihkyvät silmät on sitä parasta katseltavaa.

Jos haluat antaa miehellesi kylmän kylvyn, niin ehdotan seuraavaa toimintamallia:

Alat elää ns. omaa elämääsi siinä yhteisessä kodissa. Niin, että miehesi joutuu kaitsemaan lapsia tavallista enemmän (kuinka paljon hän muuten hoitaa arkea lasten kanssa?). Järjestät itsellesi vaikka täysin keksittyjä menoja (mene vaikka kirjastoon, teatteriin, elokuviin, istumaan puistoon) niin, että HÄN todellakin joutuu pyörittämään iltoja kotona. Saa vähän maistaa yh-isin elämää ja sitä miten isä+2 lasta yhtälö viehättää lopulta tätä harrastusten kaunista naista.

Voisit joskus myös laittaa lapset/lapsen mukaan tuonne harrastukseen katsomaan millaisia vapaa-ajanharrasteita isukki touhuaa. Ei tietystikään pelinappulana vaan normaalisti olemaan isän kanssa. Samalla olisi tietämättään muistutuksena tuolle kaunokaiselle, että todellisuudessa tällä viehättäväluonteisella miehellä on itsensä ohella tarjottavana pienet lapset. Yksinhuoltajanahan miehesi saattaisi joutua ottamaan lapset joka tapauksessa joskus harrastuksiinsa mukaan, joten nyt olisi jo hyvä harjoitella sitäkin elämää.

Vaikka et uskonnollisista syistä haluaisikaan erota, niin miksi tekisit asian miehelle tiettäväksi? Hänhän kaiketi luottaa siihen, ettette eroa kuitenkaan, tekipä hän mitä tahansa. Ei sinun tarvitse erosta silti puhua, mutta voisit hankkia itsellesi vähän omia "salaisia" menoja niin, että miehesi joutuisi miettimään mitä lopulta menettäisikään yhtälössä, jos menettäisi sinut ja osittain lapset. Vaikka miehille lasten menetys harvemmin kai on mitenkään kova paikka, jos on uusi sussukka katsottuna, niin voisi kuvitella, että jonkinlaisia tunteita ja ajatuksia se herättäisi jos asia konkretisoituisi edes jollain tasolla. Kuvitelmissa on niin helppo elellä "sinkku-isikuvioita", mutta todellisuus voi olla todella paljon toisenlainen - tosin mies ei sitä tajua ennen kuin kokee. Ja toisaalta miehesi olisi hyvä heräillä myös siihen, mitä oikea arki olisikaan ilman sinua.

Minä itsekin suosittelisin lämpimästi tuota laittautumista. Se pätee parhaiten miehiin. Laitat lapsenne hoitoon yhden päivän ajaksi ja käytät koko päivän itsesi huolitteluun. Käyt kampaajalla ja vaikka meikattavana jos et itse kunnolla osaa. Ostat esim. uuden mekon a teet illaksi hyvää ruokaa jne. Uskoisin, että tämän jälkeen miehesi ymmärtää, että ei hänen ole järkeä aidan toiselle puolelle kurkkia.

Tuossa tuli se neuvoista parhain.

Omakohtaisena kokemuksena kerron.
Vaimo oli 3 viikkoa lomalla ja nyt Juhannuksena tapasimme.
Hän oli ostanut uuden mekon, tai mikä lie nimeltään.
Oikein sellainen nuorekkaan näköinen, joita olen tottunut nuorten naisten päällä näkemään.

Niin kyllä tuo uusi vaatekappale sai aikaan minussa myönteisiä tunteita.
Eli kyllä se laittautuminen vaikuttaa mieheen merkittävästi.
Siihen kun lisätään positiivinen huomiointi, niin ei varmasti vieraat naiset tule mieleenkään.

Ja naisen säihkyvät silmät on sitä parasta katseltavaa.

Hieno juttu! Voin hyvin kuvitella. Itsellänikin uusi kukkamekko sopivasti muotoja paljastaen, vaikka jo ikäänkin on ja kevyt ehostus valoa tuomaan kasvoille. Tulppaania minulle kyllä ilokseni ihan tarjotiin pitkästä aikaa, mutta voi harmi, se oli jo niin kuihtunut ettei siitä ollut edes maljakkoon menijäksi. Ei auttanut keskiyön aurinko, eikä kesäloitsut. Kiitin kyllä tarjouksesta ja kauniista eleestä otten huomioon, että tarjoajan tuotevalikoima tässä on aika niukka. Sain sitten itse hoitaa puutarhaani omissa oloissani. Hyvin sujuu, mutta uudet siemenet ovat kyllä vakaasti harkinnassa. Muuten ei pää(t) kestä. Onneksi on kesä ja pölytysaika, joten jospa niitä sopivia tuolta luonnosta löytyisi, kun jaksaa vain sinnikkäästi ja vastuullisesti tarpoa. Luonto on ihmeellinen ja kaunis. Nauttikaa siitä!

Viimeksi muokattu:
Hieman epäilyttää liekö mies kiinnostuu jostain kotona kukkamekossa ilman housuja piehtaroivasta rumasta vaimosta, jos tarjolla olisi vastaavasti keikkuva kaunotar muualla... Voihan se toimiakin. Mikäänhän ei estä kokeilemasta näin ensihätään.

Minä itsekin suosittelisin lämpimästi tuota laittautumista. Se pätee parhaiten miehiin. Laitat lapsenne hoitoon yhden päivän ajaksi ja käytät koko päivän itsesi huolitteluun. Käyt kampaajalla ja vaikka meikattavana jos et itse kunnolla osaa. Ostat esim. uuden mekon a teet illaksi hyvää ruokaa jne. Uskoisin, että tämän jälkeen miehesi ymmärtää, että ei hänen ole järkeä aidan toiselle puolelle kurkkia.

Naiset, missä on ylpeytenne?!? Että pitäisi moisen sian takia vielä ruveta laittautumaankin ja keittiövelhoksi... Voi hyvänen aika, ehkä kuitenkin kannattaa laittautua kauniiksi ja mennä mekkoineen hakemaan upgreidattu uusi uros itselleenkin.

En muutenkaan ymmärrä ap:ta. Mahtavat lapset kasvaa tosi tasapainoisiksi kun äiti itkee silmät päästään ja isä juoksee hempukkoidensa perässä - tämäkö on se parisuhteen malli jonka haluatte jälkikasvullenne antaa? Ja miten hyvä kristitty voi katsella sika-pettäjämiestä - luulisi että mies on kristillisistä arvoistaan luopunut siinä vaiheessa kun lähti vieraisiin. Etsi ap itsellesi vähän vakaumuksellisempaa seuraa. Minkä takia teilläpäin sitten erotaan, jos ei pitkään jatkuneen pettämisen ja rakkauden loppumisen takia?

Ja nuo materiaaliset jutut - täyttä sontaa. Mitä iloa on pytingistä ja peltilehmästä, jos pitää itkien ponnistella päivät eteenpäin? Ai niin, te tarvitsette niitä huoneita kun ei vaimo ja mies samassa huoneessa voi nukkuakaan.

Tämän täytyy olla provo, mutta harvinaisen tyhmiä ehdotuksia silti.

Jos ei ole provo, niin neuvoni on että erotkaa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä kylpijä;10582948:
Hieman epäilyttää liekö mies kiinnostuu jostain kotona kukkamekossa ilman housuja piehtaroivasta rumasta vaimosta, jos tarjolla olisi vastaavasti keikkuva kaunotar muualla... Voihan se toimiakin. Mikäänhän ei estä kokeilemasta näin ensihätään.

No tuskin onnistuu. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Aika epätoivoiselta kuulostaa, ja itse en naisihmisenä tuollaiseen ikipäivänä suostuisi, vaikka joku akka veisi sitten multa miehen jos se on siitä kiinni niin sitten saa mennä.

Naiset, missä on ylpeytenne?!? Että pitäisi moisen sian takia vielä ruveta laittautumaankin ja keittiövelhoksi... Voi hyvänen aika, ehkä kuitenkin kannattaa laittautua kauniiksi ja mennä mekkoineen hakemaan upgreidattu uusi uros itselleenkin.

En muutenkaan ymmärrä ap:ta. Mahtavat lapset kasvaa tosi tasapainoisiksi kun äiti itkee silmät päästään ja isä juoksee hempukkoidensa perässä - tämäkö on se parisuhteen malli jonka haluatte jälkikasvullenne antaa? Ja miten hyvä kristitty voi katsella sika-pettäjämiestä - luulisi että mies on kristillisistä arvoistaan luopunut siinä vaiheessa kun lähti vieraisiin. Etsi ap itsellesi vähän vakaumuksellisempaa seuraa. Minkä takia teilläpäin sitten erotaan, jos ei pitkään jatkuneen pettämisen ja rakkauden loppumisen takia?

Ja nuo materiaaliset jutut - täyttä sontaa. Mitä iloa on pytingistä ja peltilehmästä, jos pitää itkien ponnistella päivät eteenpäin? Ai niin, te tarvitsette niitä huoneita kun ei vaimo ja mies samassa huoneessa voi nukkuakaan.

Tämän täytyy olla provo, mutta harvinaisen tyhmiä ehdotuksia silti.

Jos ei ole provo, niin neuvoni on että erotkaa.

Tuollaisia ap:n kuvaamia perheitä on Suomi puolillaan, mt-ongelmat ja alkoholinkulutus sekä masispilskujen myyntiluvut ovat pilvissä.

"Ei voida erota paskasta liitosta lasten takia" -> lapset niittävät sitä omassa parisuhteessaan mitä lapsena vanhempansa kylvävät.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä