Mieheni (isä vielä) rakastuminen toiseen naiseen ja ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpisolmussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi hemmetti. Mies ei saanut tarpeeksi huomiota.... nainen liian vaativa miestä kohtaan... ihan kuin miestä pitäisi käsitellä kuin lasta!

Hyvä ystäväni rakastui työkaveriinsa. Ystäväni on todella kaunis nainen ja mies on taviksen näköinen perheellinen mies. Kyllä ystäväni tiesi mistä naruista vedetään. Miehet kun näyttävät ajattelevan alapäällään. Ystäväni päätti että nappaa tästä hyvän miehen itselleen. Ei ehkä komeaa, mutta hyväpalkkaisen ja mukavan. Niin siinä kävi että seksisuhteen jatkuttua puoli vuotta ystäväni vaati valitsemaan joko hänet tai vaimon. Arvaatte varmaan kumpi voitti? Muutaman lapsen uuvuttama kotirouva vai hemaiseva blondi? Nyt pari vuotta myöhemmin olisi mielenkiintoista tiedustella onko miehen elämä ystäväni kanssa sellaista kuin tämä mies kuvitteli. Epäilen että ei, koska ystäväni on varmasti samanlainen vaativa ja nalkuttava akka kuin me kaikki kaikki muutkin perheenäidit vaikka kaunis onkin.

Vaativa vaimoko olisi syy pettämiseen! Ihan turha tekosyy. Ensin pitäisi keskustella kuka todella vaatii ja mitä. Toive ja vaatimus eivät toki ole sama asia. Monen vaimon, mutta myös perheen, miehenkin toiveena on hyvä asunto ja auto. Harvemmin nainen on se, joka vaatii tuon kaiken, niin että pakottaisi miehen tekemään vastuullisen päätöksen vain omaan laskuunsa. Kyllä mies on usein niissä toiveissa itsekin hyvin osallisena ihan omasta halustaan, vaikka tietenkin lopputulos voi vaatia häneltä(kin) ponnistelua.

Eikä tuon pitäisi olla syy PETTÄMISEEN! Joissakin tapauksissa syy eroon, jos tilanne on vastuiden osalta käynyt mahdottomaksi eikä yhteisymmärrystä talouden ja työmäärän suhteen löydy.

Näissä keskusteluissa - siis ihmisten ajatuksissa - pettäminen yritetään kaikin tavoin saada "ymmärrettäväksi", mitä se ei missään tapauksessa ole. Ihan hyvin nainenkin, joka lienee harvemmin se pettävä osapuoli, saattaisi keksiä syyn vaikkapa siitä, ettei mies hanki hänelle linnaa ja palvelijoita, koska on niin kaunis ja sen arvoinen. Vai tiedättekö jonkun, joka olisi toiminut noin?

Tietenkin nainen ja mies ovat oman historiansa lapsia. Lapsuudenkoti ja vanhemmat ovat parisuhteen esimerkkeinä. Suomessa oli vielä 60-luvulla vahva kotirouva-/kotiäiti -kulttuuri, jossa mies oli perheenpää ja päätti ja teki, mitä halusi. Myös pettämistä oli paljon, vaikka siitä vaiettiin julkisesti. Perhepiirissä juttu oli melkein aina vaiettu salaisuus, joka kuitenkin väritti perheen arkea mielettömästi. Vaimo oli alistetussa asemassa, ei voinut ajatellakaan eroa. Perhe pidettiin jotenkin kassa jo maineen vuoksi.

Niissä kuvioissa kasvaneille nykypäivän aikuisille on muodostunut kuva miehen oikeudesta pettää ilman seurauksia. Odotetaan edelleen, että vaimo olisi vähään tyytyväinen ja alistuva. Tietenkin tämä sama perhesysteemi on vallalla myös muissa yhteiskunnissa jopa vielä perinteisempänä. Hyväksytään moniavioisuus miehen oikeutena.

Suomessa pidetään ihanteena ja yritetään toteuttaa sukupuolten tasa-arvoa myös kotona ja perheissä. Siksi pettäminen ei enää ole vaiettua ja siihen kaivataan reagointia. Tällä hetkellä tuo yleinen reagointi jää usein ihmettelyksi ja sallivuuden hakemiseksi aika näennäissyin. Siinä mielessä on menty aiempaan takapakkia, kun aviorikosta ei enää voi tehdä. Kuitenkaan pettäjä ja petetty eivät avioliitossa ole tasa-veroisessa asemassa. Petetty yleensä aina joutuu kärsimään tilanteesta enemmän.

Voi tietenkin ajan saatossa asetelma muuttua. Kun vaimot yhä vähemmän sietävät miehen pettämistä ja tekevät oman ratkaisunsa, vaikka ero kirvelee myös muita, lapsia ja lähipiiriä, niin kulttuuri ja ilmapiiri muuttuu siten, että mies ei enää oleta vaimon, lastensa äidin olevan oman äitinsä kaltainen alistuja ja sopeutuja. Mieskin avioituessaan ja parisuhteeseen mennessään ennakoida pettämistä pienoisella pelolla. Ehkäpä pelko lisää harkintaa.

Luulisin, että moni poikalapsi ja nuorukainen ajattelee suhteestaan siten, että saattaa olla tuleva maksumies tai jopa lastensa lähihuoltaja ihan käytännössä. Eronneiden isien esimerkki ei nimittäin ole vallan loistava ja vapautta tuova. Eron jälkeen mies vasta joutuukin "naisten armoille", mistä jo nyt jatkuvasti kitistään. On se ex, jolle joutui "pulittamaan puolet", maksamaan lapsista elatusmaksuja, olemaan jopa lasten huoltaja, kustantaman uuden naisen vaatimuksineen talosta ja tavaroista, seurustelemaan kaikenkirjavien sukulaisten (entisten ja nykyisten) kanssa jne. Miehille tuollainen arjen pyörittäminen on edelleen vierasta. Käytännössä eronnut (pettänyt) mies onkin aivan naisten pyörittävissä, ja häneltä odotetaan vielä suurempaa taloudellista panostusta, kuin ensimmäisen "ruman" vaimon suhteessa.

PS. Nyt pitää tosin mennä itseensä ja miettiä ajatuskulkuaan :). Onko tämä ihan oikeasti vahingoniloa vai miesten jonkinlaista sympatiseeraamista. Nuorten näkökulmaan kyllä syntyy kokemuksia aivan eri perhe- ja parisuhdekulttuurista. Äidin mallikin elää ja muuttuu.

Tunsin naisen joka hallitsi miestään ja perhettään diktatoorisin ottein. Heikko mies yritti pyristellä vapaaksi ja aloitti suhteen nuoren tytön kanssa, jonka mielestä oli jännää olla perheellinen vanhempi mies pompotettavana, tuntea mahtia ja saada osakseen ihailua jota ei saanut nuoremmilta miehiltä. Alkuperäinen tarinan toisessa naisessa voi olla samaa tarvetta. Tuntemani nainen ei kyynelehtinyt, vaan otti miestään kuvannollisesti niskasta kiinni ja riepotti kotiin, minne tämä hänen mielestään kuuluikin, sanoen samalla ettei hänelle paljon jää omaisuuden jakamisen ja kolmen lapsen elatusmaksujen jälkeen. Mies on onneton tänäänkin, mutta hänellä ei ole voimaa lähteä.

Ehkä tämä on vain oppiläksyä teille jotta oppisitte arvostamaan rakkautta eikä panostamaan siihen materiaan. Vaikuttaa siltä että haluaisit pysyä miehen kanssa yhdessä materian takia, ei rakkauden. Kyllä onnellista perhe-elämää voi viettää myös pienemmässä asunnossa/talossa. Molemmat olette eksysissä. Jos olette uskovaisia, miksette mene juttelemaan papin kanssa.

Ehkä tämä on vain oppiläksyä teille jotta oppisitte arvostamaan rakkautta eikä panostamaan siihen materiaan. Vaikuttaa siltä että haluaisit pysyä miehen kanssa yhdessä materian takia, ei rakkauden. Kyllä onnellista perhe-elämää voi viettää myös pienemmässä asunnossa/talossa. Molemmat olette eksysissä. Jos olette uskovaisia, miksette mene juttelemaan papin kanssa.

Amen.

Siis todella surullista luettavaa ap:n teksti.
Jos tilanne on totta, niin ap, voisitko ajatella että sinulla on YKSI ELÄMÄ. Vain YKSI elämä. Miten haluaisit elämäsi elää?
Minun käy sääliksi myös lapsiasi, todella paljon. Ja pienempi on vasta 2v... :(
Lapset vaistoavat kodin ilmapiirin äärimmäisen herkästi, et edes sitä huomaa. Heidän sydämensä särkyy kun huomaavat äidin olevan surullinen.
Älä poissulje eron mahdollisuutta tilanteessanne, ethän voi jatkaa noin.
Kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua.

Viimeksi muokattu:
Tuollaisessa tilanteessa tosiaan uskottava uhkaus esim. muutosta yksin Tukholmaan voi olla tehokas. Mutta se on tehtävä todella uskotttavasti! Mies ja rakastajatar eivät varmaankaan halua lapsia kontolleen.

Toinen juttu on, että vaimo tietää miehensä unelmat. Jos esim. mies haluaa laueta naamalle ja hiuksille niin lupaa että saa tehdä sitä vaikka joka päivä jos jättää rakastajattaren. Mutta lupaus on sitten myös pidettävä.

Mulla oli samanlainen tilanne, mutta minä olen se mies, joka jätti vaimonsa. Tosin väitän, ettei avioliiton kiville meno johtunut toisesta naisesta, eikä mulla häneen olekaan seksisuhdetta. Vielä, kun erokin on aika tuore. Jos parisuhde on kunnossa, ei siihen kolmansia osapuolia pääse väliin.

No kuitenkin, meillä vaimo muuttui asian paljastuttua käytökseltään pirttihirmusta unelmavaimoksi, alkoi panostaa ulkonäköönsä ja pudotti kymmenisen kiloa. Nuivettunut seksielämä muuttui hirmuiseksi menoksi ja sitä olisi pitänyt saada päivittäin. Ennen hänen niin dissaamansa harrastukseni muuttui yhtäkkiä hienoksi ja kiinnostavaksi ja hän alkoi tunkea sinnekin mukaan.
Multa loppui tila aivan täysin. Kun ei ihmistä rakasta, tuo kaikki edellinen ei todellakaan auttanut pelastamaan huonoa liittoa, vaan oli se viimeinen niitti.

Minä saatan jäädä rannalle yksin ruikuttamaan, mutta eipähän tarvi sen pirun kanssa enää saman katon alla asua. Eron yhteydessä exän luonnekin palauitui ennalleen ja vähän ylikin. Paskaa sataa jatkuvasti vieläkin.

Tuollaisessa tilanteessa tosiaan uskottava uhkaus esim. muutosta yksin Tukholmaan voi olla tehokas. Mutta se on tehtävä todella uskotttavasti! Mies ja rakastajatar eivät varmaankaan halua lapsia kontolleen.

Toinen juttu on, että vaimo tietää miehensä unelmat. Jos esim. mies haluaa laueta naamalle ja hiuksille niin lupaa että saa tehdä sitä vaikka joka päivä jos jättää rakastajattaren. Mutta lupaus on sitten myös pidettävä.

No justaansajoo.... Jaa että jos mies tykkää siitä kun saa ruikkia eritteensä salapanonsa hiuksille ja silmille, niin VAIMON pitäisi alistua moiseen täysin vastoin tahtoaan vain siksi että saisi pitää ton miehenrötväleen itsellänsä hiukan pidempään. Haloo! Itsekunnioitusta naisille!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jättäjä;10645871:
Mulla oli samanlainen tilanne, mutta minä olen se mies, joka jätti vaimonsa. Tosin väitän, ettei avioliiton kiville meno johtunut toisesta naisesta, eikä mulla häneen olekaan seksisuhdetta. Vielä, kun erokin on aika tuore. Jos parisuhde on kunnossa, ei siihen kolmansia osapuolia pääse väliin.

No kuitenkin, meillä vaimo muuttui asian paljastuttua käytökseltään pirttihirmusta unelmavaimoksi, alkoi panostaa ulkonäköönsä ja pudotti kymmenisen kiloa. Nuivettunut seksielämä muuttui hirmuiseksi menoksi ja sitä olisi pitänyt saada päivittäin. Ennen hänen niin dissaamansa harrastukseni muuttui yhtäkkiä hienoksi ja kiinnostavaksi ja hän alkoi tunkea sinnekin mukaan.
Multa loppui tila aivan täysin. Kun ei ihmistä rakasta, tuo kaikki edellinen ei todellakaan auttanut pelastamaan huonoa liittoa, vaan oli se viimeinen niitti.

Minä saatan jäädä rannalle yksin ruikuttamaan, mutta eipähän tarvi sen pirun kanssa enää saman katon alla asua. Eron yhteydessä exän luonnekin palauitui ennalleen ja vähän ylikin. Paskaa sataa jatkuvasti vieläkin.

Saanen kysyä Sulta, miksi aikanaan menit yksiin sen pirttihirmun kanssa ? Anteeksi vain mutta jossain on oltava syy miksi hänestä tuli se pirttihirmu. Tuskin hän oli sitä yhteenmuuttaessanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Syreenikiitäjä;10583529:
Harva kaunis nainen ottaa rumaa vaatimatonta tossumiestä kahden lapsen ja historian kanssa vaivoikseen. Eri asia on hieman leikkiä

sori mutta sain päivän naurut tosta lauseesta, vakava aihe, ei saisi mutta kun repesin!

: )))

En tiedä liittyykö tähän aiheeseen, mutta naiset usein pähkäilevät, että onnistuuko minun liittoni juuri tuon miehen kanssa ja millainen liittomme tulisi olemaan. Yksi keino raottaa tulevaisuuden verhoa on seurata miehen ja äitinsä suhdetta. Siis miehen ensimmäistä "naissuhdetta". Mikäli he juttelevat asiat halki, niin mies osaa kommunikoida myös vaimonsa kanssa ja mikäli äiti on lempeä; kaiken se kestää ja kaiken se ymmärtää, niin määrätietoisen ja hallitsevan naisen kanssa voipi miehen sukset mennä hyvinkin pahasti ristiin?

Asia on juuri näin.

Viimeksi muokattu:
Saanen kysyä Sulta, miksi aikanaan menit yksiin sen pirttihirmun kanssa ? Anteeksi vain mutta jossain on oltava syy miksi hänestä tuli se pirttihirmu. Tuskin hän oli sitä yhteenmuuttaessanne.

Saat kysyä. Minäkin olen ihmetellyt sitä useasti. Ei hän ikinä ole mikään helpoin ihminen ollut, mutta viimeiset kymmenen vuotta ehkä koko ajan huonompaan suuntaan. Mutta samapa tuo, ei sitä aikaa takaisin saa. Pääasia että juttu on ohi ja vastaisuudessa olen viisaampi.

Viimeksi muokattu:

Parisuhde on PARIsuhde, jossa MOLEMMAT osapuolet osaltaan vaikuttavat suhteen tasoon. Se, että kaikki muka olisi toisen syy, kertoo kyllä enemmän itse sanojasta. Miten se onkin kun kaikkien ihanat kumppanit muuttuu kusipäiksi sen jälkeen kun ne muuttavat yhteen tämän sanojan kanssa. :D

Viimeksi muokattu:
Parisuhde on PARIsuhde, jossa MOLEMMAT osapuolet osaltaan vaikuttavat suhteen tasoon. Se, että kaikki muka olisi toisen syy, kertoo kyllä enemmän itse sanojasta. Miten se onkin kun kaikkien ihanat kumppanit muuttuu kusipäiksi sen jälkeen kun ne muuttavat yhteen tämän sanojan kanssa. :D

Omasta puolestani voin valottaa sen verran, että asiaan liittyi myös lieviä mielenterveysongelmia sekä nipin napin hanskassa pysynyttä lääkehoitoa. Todella pitkään.

Olin hiukka liika empaattinen jättämään toista oman onnensa nojaan aikoinaan, kun pelkäsin mitä siitä seuraisi. Nykyään olen sitä mieltä, että empatia on /c:stä.

Viimeksi muokattu:
Olemme n. 33-vuotias aviopari, jolla on 2 ja 6 vuotiaat lapset.

Miehelläni on jo jonkun ajan ollut toinen nainen. Harrastuspiireistä pokattu. Meinasin saada slaagin kun mies jäi kiinni asiasta mutta emme ole laittaneet eroa vireille koska on pienet lapset, ja (noloa myöntää mutta tämäkin vaikuttaa) yhteiset isot velat ja talo. Olen ollut pitkämielinen mutta ei tämä voi jatkua niin. Olemme nukkuneet jo talvesta asti eri makuuhuoneissa, en voi koskea mieheeni. Ammattiauttajalta emme saaneet apua, kävimme muutaman kerran keväällä.

Ongelman tekee vaikeaksi se että tämä toinen nainen on todella kaunis ja viehättävä nainen, toisin kuin minä. No helppohan se on pysyä kauniina kun ei ole lapsia eikä miestä vaan voi keskittyä kokonaan itseensä! Olemme samanikäisiä eli tässä ei ole kysymys mistään pissiksestä. Mies on mulle sanonut että hänen on tosi vaikea vastustaa kun niin kaunis nainen suo huomita hänelle. Mitä minä voin tuohon lisätä?

LAsten takia en halua erota, mutta millä mun oma pää kestää tämän?

Minä tiedän! Tee jäynää: mene miehesi sänkyyn, vedä pystyyn tai ota suihin ja sekstaa hurjasti häntä ja toista tämä sama useamminkin niin kauan, että saat selville, että tuo kaunotar on ottanut nokkiinsa. Jos se on rakastunut mieheesi, niin silloin kostosi on sinetöity. Aiheuta heille välirikko ja kun olet varma onnistumisestasi, jätä miehesi kuin rukkanen.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jättäjä;10645871/QUOTE:
Niin naisen tyytymättömyyteen on syyt: ryyppääminen, iskuravintoloissa ravaaminen, vähäinen esileikki, vähäinen läheisyyden osoittaminen. Ei muuta.

Jos olet syyllistynyt näistä useampaan, on eronne vain ja ainoastaan sinun syytäsi.

Pikkuasioista räksyttäminen on merkityksetöntä ja sen saa loppumaan, kun huomauttaa naiselle siitä.

Olemme n. 33-vuotias aviopari, jolla on 2 ja 6 vuotiaat lapset.

Miehelläni on jo jonkun ajan ollut toinen nainen. Harrastuspiireistä pokattu. Meinasin saada slaagin kun mies jäi kiinni asiasta mutta emme ole laittaneet eroa vireille koska on pienet lapset, ja (noloa myöntää mutta tämäkin vaikuttaa) yhteiset isot velat ja talo. Olen ollut pitkämielinen mutta ei tämä voi jatkua niin. Olemme nukkuneet jo talvesta asti eri makuuhuoneissa, en voi koskea mieheeni. Ammattiauttajalta emme saaneet apua, kävimme muutaman kerran keväällä.

Ongelman tekee vaikeaksi se että tämä toinen nainen on todella kaunis ja viehättävä nainen, toisin kuin minä. No helppohan se on pysyä kauniina kun ei ole lapsia eikä miestä vaan voi keskittyä kokonaan itseensä! Olemme samanikäisiä eli tässä ei ole kysymys mistään pissiksestä. Mies on mulle sanonut että hänen on tosi vaikea vastustaa kun niin kaunis nainen suo huomita hänelle. LAsten takia en halua erota, mutta millä mun oma pää kestää tämän?

Ensimmäinen askel on: ala liehumaan iskuravintoloissa ja jätä petturimiehesi lastenvahdiksi toistuvasti. Ranttaliksi vaan nainen!

Hae eropaperit.

Sano miehellesi, että haluat eron ja jätät lasten täyshuoltajuuden hänelle, et ota lapsia, esim. koska olet huonompipalkkainen.

Oikeasti et tietenkään aio jättää huoltajuuttasi, mutta tämä uhkaus eropapereita täyttäessäsi voi pilata miehesi suhteen toiseen naiseen. Kosto elää!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jättäjä;10645871/QUOTE:
Niin naisen tyytymättömyyteen on syyt: ryyppääminen, iskuravintoloissa ravaaminen, vähäinen esileikki, vähäinen läheisyyden osoittaminen. Ei muuta.

Jos olet syyllistynyt näistä useampaan, on eronne vain ja ainoastaan sinun syytäsi.

Vain vähäiseen läheisyyden osoittamiseen tunnustan syyllistyneeni. Ero on toki minun syytäni, minähän sen otin. Tottahan ex olisi kotisohvalla viihtynyt 24/7 vielä toiset 20v.
Pikkuasioista räksyttäminen on merkityksetöntä ja sen saa loppumaan, kun huomauttaa naiselle siitä.
Joo ehkä jos kyseessä on normaali nainen, jolla on kaikki inkkarit kanootissa.

Viimeksi muokattu:

Osoittaa huonoa makua itsestään jos on vuosikaudet yhdessä toisen kanssa ja haukkuu tätä (oli se sitten pirttihirmu tai mikä vain alentava sana). Jos se kumppani on niin kamala ja kauhea, miksi sitten olet enää kyseisen ihmisen kanssa? Meidänkin tuttavapiirissä on yli 40v naimisissa olleita pareja joista toinen haukkuu puolisoansa vaikka miksi. Olen sanonut että mitäs sitten olet kyseisen "sian" kanssa jos se kerran niin kamala on? Täällä ei ketään nälkään tapeta vaikka lusikat laitettaisiin jakoon. Tosin se suurempi elintaso kyllä häviää, mutta ei kai se voi olla tänä päivänä se syy miksi olla toisen kanssa yhdessä jos se on niin väkisin olemista.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jättäjä;10646776:
Omasta puolestani voin valottaa sen verran, että asiaan liittyi myös lieviä mielenterveysongelmia sekä nipin napin hanskassa pysynyttä lääkehoitoa. Todella pitkään.

Olin hiukka liika empaattinen jättämään toista oman onnensa nojaan aikoinaan, kun pelkäsin mitä siitä seuraisi. Nykyään olen sitä mieltä, että empatia on /c:stä.

Niin, tässäpä ollaan ikuisuuskysymysten lähteillä. Pitäisikö mielenterv. potilas jättää. Ennen vanhaan se oli avioeron saamisen eräs syistä. Silloin kuin syyt pitii vielä olla. Kelpasi esim. pettäminen, mielisairaus, tai pahoinpitely, jotka oli todistettava.

Tunnen pari mielisairasta ihmistä. He eivät ole itse valinneet sairauttaan mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että jo kaverina olo heidän kanssaan on todella rasittavaa ja lähes vaikeata. Kaikki tapahtuu heidän pillin mukaan ja mielipide vaihtelee kokoajan. En tuomitse jättäjä sinua, itse en suoraan sanoen jaksaisi päivääkään naimisissa mt potilaan kanssa. Anteeksi tyly teksti, mutta mitä mieltä ovat muut?

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;10646812:
Niinpä niin. Terapia pitää lopettaa, koska terapeutti ei myötäilekään minun mielipiteitäni.... Eihän siitä ole mitään hyötyä!

Käsitit väärin. Kyllä se nimenomaan lässytti ja myötäisi mielipiteitäni ja puheitani. En vain viitsinyt puolisoni kanssa siitä enää maksaa satasta tunnilta, kyllä me myötätuntoa saamme vaikka kaljabaarista keltä tahansa joka vain jaksaa alkaa kuunnella.

Ap haluaa pitää kynsin hampain kiinni avioliitostaan, lasten takia. Missä ovat puheet rakkaudesta?? Eikö sitä haluta pysyä yhdessä sen vuoksi, että se oma puoliso on kaikkea mitä haluaa ja häntä rakastaa yli kaiken? Ap elää kulissiavioliitossa, tavan vuoksi, lasten takia. Liittoa on jatkunut jo nuoruudesta saakka ja silloin mentiin yhteen kun kohdalle sattui joku, joka oli sopiva muttei paras.

Ei ole mikään ihme että mies rakastuu toiseen. Eihän teillä taida olla kunnioitusta, rakkautta, arvostusta koko suhteessa. Ap puhuu kuin kylmä järkevä ihminen, jolle ihmissuhteet ovat pakkopullaa ja yhdessä pitää pysyä kun niin on luvattu tai uskonto pakottaa.

Olkoonkin se kakkosnainen kuinka kaunis tahansa niin kauneus on katoavaista. Sisäinen kauneus ja eheys on se, minkä varaan suhteita pitäisi perustaa. Miehesi on hullaantunut ihan syystäkin. Ihan turhaan yrität miestä saada takaisin liittoon jos toiseen on rakastunut. Ei niitä tunteita voi järjellä säädellä. Ainoa mitä voit tehdä on se, että sanelet ehdot millä teidän avioliittoa jatketaan. Jos mies ei suostu siihen, että on täysin yhteyspitokiellossa naisen kanssa niin sinä sitten päätät joko sietää sen tai erota.

Mies siis on pannut jo tätä uutta kaunista naista? Jos on, niin ymmärrän ettet halua olla samassa makkarissa. Jos todella haluat vain pitää miehen ja kulissiliittosi, niin neuvottele. Jos haluat oikean ihmissuhteen ja parisuhteen, niin sitten palaat samaan makkariin ja teet itse kaiken työn läheisyyden palauttamiseksi. Miehesi on se passiivinen osapuoli etkä voi sille mitään.

Valitettavasti toiset eivät voi vastustaa kiusausta. Sinun harteillesi jää se, että jaksatko väkisin pitää miestä avioliitossa jossa hän ei halua enää olla. Ehkä olisi aika laskea hänet menemään, muuttakaa erillenne ja jos mies palaa vapaaehtoisesti niin ehkä teillä on toivoa. Kun pysyt suhteessa etkä vaadi mitään tai ette eroa edes väliaikaisesti niin et anna kummallekaan todellista mahdollisuutta pysyä tai palata vapaaehtoisesti vaan ainoastaan uskonnon tai lupausten pakottamana. Rakkaus laskee vapaaksi eli jos todella miestä rakastat, lasket hänet menemään etkä pidä väkisin.

Mikään itsepynttääminen ei saa miestä jäämään luoksesi jos hän ei halua. Et voi häntä pakottaa rakastamaan itseäsi. Toiselta naiselta hän saa jotain mitä teillä ei ole, ehkä hellyyttä, ihailua, rakkautta (kuulostat kylmältä, sori vaan). Jos et halua miestä avioliittoon sen vuoksi, että häntä rakastat niin anna hänen mennä. Lapsille on parempi tuki äidistä joka on täysillä vanhempi.

Voisitko vielä kertoa että missä mies naisen tapasi ja miten kaikki lähti liikkeelle? Kovin sysäät vastuun kaikesta miehellesi, mutta parisuhteessa kaksi ihmistä on vastuussa suhteen toimimisesta.

Tekstisi, nainen, on tosi fiksua. Hatunnosto.

Liittoa on jatkunut jo nuoruudesta saakka ja silloin mentiin yhteen kun kohdalle sattui joku, joka oli sopiva muttei paras.

Ei ole mikään ihme että mies rakastuu toiseen. Eihän teillä taida olla kunnioitusta, rakkautta, arvostusta koko suhteessa. Ap puhuu kuin kylmä järkevä ihminen, jolle ihmissuhteet ovat pakkopullaa ja yhdessä pitää pysyä kun niin on luvattu tai uskonto pakottaa.
Kuullostaa osuvan NIIN kohdalleen muhunkin tuo teksti...
Olkoonkin se kakkosnainen kuinka kaunis tahansa niin kauneus on katoavaista. Sisäinen kauneus ja eheys on se, minkä varaan suhteita pitäisi perustaa. Miehesi on hullaantunut ihan syystäkin. Ihan turhaan yrität miestä saada takaisin liittoon jos toiseen on rakastunut. Ei niitä tunteita voi järjellä säädellä. Ainoa mitä voit tehdä on se, että sanelet ehdot millä teidän avioliittoa jatketaan. Jos mies ei suostu siihen, että on täysin yhteyspitokiellossa naisen kanssa niin sinä sitten päätät joko sietää sen tai erota.
On minunkin "kakkoseni" kyllä kaunis ja itseäni sopivasti nuorempi, mutta ennen kaikkea rakastuin hänen luonteeseensa ja sosiaaliseen älykkyyteensä. Eikä tunteilleen tosiaan voi mitään. Ei sillä, ei meillä varsinaista suhdetta ole vieläkään, kunhan nyt pidellään yhteyttä juurikaan tapaamatta, pitkästä välimatkasta johtuen. Mutta ehkä siitä vielä jotain tulee.

Jos haluat oikean ihmissuhteen ja parisuhteen, niin sitten palaat samaan makkariin ja teet itse kaiken työn läheisyyden palauttamiseksi. Miehesi on se passiivinen osapuoli etkä voi sille mitään.
Mutta liika yrittäminen voi aiheuttaa sen, että käy kuin mulle. Eli kun kaikki oma tila katoaa ja toisen käytöksen muuttumisesta paistaa kilometrin päähän läpi teeskentely ja liika yrittäminen, parisuhteen loppu on siinä hyvin pian.

Kovin sysäät vastuun kaikesta miehellesi, mutta parisuhteessa kaksi ihmistä on vastuussa suhteen toimimisesta.
Näin. Mitä sitten tapahtuukin, niele kiukkusi, kun lasten asiat on kyseessä. Mun ex on pilannut tyttäreni välit minuun ja isovanhempiinsa. En ole nähnyt lasta kuukauteen, enkä todennäköisesti tule näkemäänkään vielä moneen viikkoon lastenvalvojan suosituksista huolimatta. Kyllä mä sen kestän, kun tiedän ettei tytöllä mitään hätää ole ja asiat oikenee aikanaan. Mutta vähitellen kaikki aivopesu kääntyy exää vastaan, kun tyttö vähän varttuu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä