Syyskuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja tiiko
  • Ensimmäinen viesti
Inga
Onko kellään muulla jatkuvasti huolestunut olo? Mulla jotenkin koko ajan huoli pienestä vaikka reilu viikko sitten oli se varhaisulta missä kaikki hyvin. Epämääräistä ruskeata vuotoa tullut eilen ja tänään ja se vaan lisää asiaa vaikka olisi kuinka normaalia. Sellaista oli myös vähäsen ultrapäivänä. Tähän kun lisää pahoinvointi - joka tuntuu pahenevan- sekä väsymys ja turvonnut maha niin ei meinaa millään piristyä. Töissä pitäisi käydä ja olla muutenkin normaali. Ei olla vielä kerrottu tästä mitään. Löytyisikö lohduttavia sanoja?
9 + 2

piuku
Inga: Toi on niin tuttua. Se jatkuva huoli. Esikon aikana pelkäsin jatkuvasti että mitä jos on napanuora ympäri kaulan koska sitä ei voida huomata ultralla... Viikolle 17 olin huolesta soikeana että onko kaikki kunnossa mutta kun liikkeet alkoi tuntua niin helpotti. Mutta vasta silloin :(
Nyttenkin välillä murehdin "turhaan". Eihän oikeastaan mikään huoli turhaa ole. Mulla vähän eilen vessassa käydessä tuli pientä punasta paperiin. Mutta luotan siihen, kun syke on nähty, niin todella pieni mahis ois kesken mennä.
Onneksi nyt pojan kans touhutessa on vähempi aikaa olla huolissaan masukista :)

Miten muutes, meinaatteko mennä np-ultraan? Mulla mietityttää kovasti. Se olis ilmainen täällä. Esikon aikana en menny mutta kova ois kiusaus nähdä toinen siellä ruudussa! Mutta niiden seulontojen takiahan sinne mennään... Onko mahdollista mennä sinne ja sanoa että "älkää mitatko niskapoimua, haluun vaan katella pientä" ;)

Piuku ja pampula 8+5

Inga
Kiitos pikaisista lohduttavista sanoista! Pelkään että minusta tulee sellainen vanha, hössöttävä ja ylihuolehtiva äiti :) Toivottavasti ei... Kiva kuulla että nuoremmillakin on samat murheet. Lapsi on tosi toivottu mutta monien mutkien jälkeen vasta nyt ollut ajankohtaista yrittää. Pelotellaan niin paljon lapsettomuudellakin nykyään että pelkkä 35-v ikä on aiheuttanut ylimääräiset paineet. Netissä on kyllä sekä hyvät että huonot puolet. Kauhuskenaarioita täynnä ja toisalta lohdutusta.
Onko kukaan muuten hankkinut mitään vauvakirjaa?
Np-ultaan olisin menossa parin viikon päästä ja kyllä myös muihin seulontoihin.

Yksitoista
Kävin viime viikolla varhaisultrassa, jossa lääkäri löysi tokaisi suoraan että epäilee tuulimunaraskautta kun on niin pieni ja kehoitti varautumaan siihen, todennäköisintä kuulemma tilastojen yms.mukaan on. Muutenkin lääkäri oli vahvasti sitä mieltä, että näillä tarinoilla on vain ikäviä loppuja. Viikkoja tuolloin kasassa 6 tai 6+1. Pelästyin luonnollisesti kauheasti enkä todellakaan jäänyt odottamaan tämän lääkärin antamaa kontrolliaikaa vaan kävin vielä viime viikolla selvittämässä asiaa yksityisellä..

Tällä tarinalla kuitenkin onnellinen loppu sillä yksityisellä näkyi elävä sikiö, jonka syke näkyi ja lääkäri onnitteli :) Kehoitti myös varailemaan muita ultria ja kertoi, että tässä vaiheessa keskenmenon riski enää vain 1%, joka kaltaiselleni aloittelijalleni näissä asioissa oli positiivinen ylläri.

Nyt kuitenkin hieman epäluuloinen olo tuon ensimmäisen lääkärin ja takia ja viime viikon (ennen lääkäriaikaa) ollut huoleton olo vaihtunut pelkoon mitäpä jos.. Uskaltaako olla luottavaisemmin mielin nyt?

orvokki
piuku tervetuloa porukkaan!!

Helinä - hienoa että ultrassa kaikki ok!

Yksitoista . waude mitä uutisia!! oikein hirmusti onnea sinulle ja miehellesi!!!

Inga:
Kyllä mullakin on edelleen huolestunut olo ja tosiaan mietityttää milloin se helpottaa!
Mullakin ikäni, 36 v, painaa mieltä..... ja tosiaan kun meni 5,5 vuotta että tämä elämäni ensimmäinen plussa saatiin aikaiseksi, niin ei sitä osaa pitää itsestäänselvyytenä...
Mullakin tuli tuhrua noihin aikoihin ja katsoin kalenterista että olisi ollut juuri aika jos olisi ollut menkat, eli oisko jotain "jäänteitä" elimistö vielä muistellut :)

Nyt mulla rv 11+3 ja perjantaina ois np-ultra ja jännittää ja pelottaa hirveesti.
Toisaalta odottaa kovasti että sais vihdoin tiedon että saa rentoutua ja kertoa molempien vanhemmille ja muillekin ystäville perheenlisäyksestä.

annikki27
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Huolesta soikeana olen ollut minäkin. Viime viikkoisen vuodon ja lääkärikäynnin jälkeen onnistuin etsimään yksityisen klinikan joka tekee ultraäänitutkimuksia. Kävin siellä sitten viime torstaina ja kaikki näytti olevan hyvin, sykekin näkyi, viikkoja oli tutkimuksen mukaan 6+1 eli kaksi päivää vähemmän kuin kuukautisten mukaan laskettuna. Laskettu aika tarkentuu kuulemma sitten np-ultrassa tarkemmin. Henkinen olotila parani hetkeksi, mutta joka päivä ilmestyvä ruskea tuhruvuoto/joskus pieni ihan kirkas punainen vuoto, antavat aihetta pieneen panikointiin. Voikun sitä osaisi asennoitua jotenkin rennommin. Joten Inga ei ole ainut panikoija...

Viikonloppu meni lepäillessä ja pahoinvointia pitäessä. Töissä on aikamoisia keskittymisvaikeuksia. Entisiin vaatteisiin ei tahdo mahtua ja kaiken aikaa on vähän huono olo.

Tsemppiä kaikille kanssa sisarille! :)

Annikki27, 7+0

Inga
No sen verran sekaisin että en edes tiedä missä mennään eli viikkoja on 8 + 2. Soitin neuvolaan ja sain sieltäkin hyvin rauhoittavat vastaukset kysymyksiin. Eka käynti tällä viikolla ja lupasi kaivaa vanhan ultran esille jospa sillä näkisi että kaikki hyvin. Ihan vaan mun henkisen hyvinvoinnin takia. Työnteosta ei tänään tule oikein mitään näköjään. Sekin vähän stressaa kun olen melko vaativassa hommassa ja jotain pitäisi saada aikaiseksi. Mikään muu vaan ei tunnu tärkeältä paitsi pienokainen!

orvokki
No sen verran sekaisin että en edes tiedä missä mennään eli viikkoja on 8 + 2. Soitin neuvolaan ja sain sieltäkin hyvin rauhoittavat vastaukset kysymyksiin. Eka käynti tällä viikolla ja lupasi kaivaa vanhan ultran esille jospa sillä näkisi että kaikki hyvin. Ihan vaan mun henkisen hyvinvoinnin takia. Työnteosta ei tänään tule oikein mitään näköjään. Sekin vähän stressaa kun olen melko vaativassa hommassa ja jotain pitäisi saada aikaiseksi. Mikään muu vaan ei tunnu tärkeältä paitsi pienokainen!

Peesaan sua täysin!
Plussan jälkeen on ollut ihan hirveen vaikeeta keskittyä töihin tai suunnata ajatukset jonnekin muualle!
Siksi aikakin kuluu niin hitaasti kun odottaa ja odottaa aina seuraavaa etappia tai tietoa että oikeesti on raskaana ja kaikki hyvin! Henkinen puoli on kyllä tosi lujilla välillä, kun epätoivo iskee päälle....

Viimeksi muokattu:
Syysmiss ejk
Ihan samoja tuntemuksia mulla! Huolestuttaa kamalasti, koko ajan miettii, onko tehnyt jotain joka voisi vahingoittaa pientä elämän alkua. Ja tää alku tuntuu niiiiin pitkältä!
Mullakin oli pientä rusehtavaa tuhruilua tässä viikonloppuna. Arvatkaa vaan olinko ihan paniikissa!
Kun nyt pääsis niin pitkälle, että olis np-ultra käytynä. Sitten sitä varmaan uskaltaa jo vähän hengittää. Mutta niin kuin piuku kirjoitti, huoli hälvenee parhaiten kun liikkeet alkaa tuntua. Sinne onkin vielä matkaa....

vivi
orvokki: ensimmäinen lapsi, inssien välinen "luomuihme", 36v, la 27.8.
vivi: toinen (poika 05), 34v, pirkanmaa, la 4.9.
Tiiko: Ensimmäiset lapset, clomivauvat, 27v, satakunta, la 6.9
Helinä: Ensimmäinen lapsi, luomu, 23, Kuopio, la 10.9
Martsu84: Ensimmäinen lapsi,hoidot clomifen+metforem,26v,Oulun seutu,la 12.9.
Jenni83: Toinen (tyttö 05) , 26v, pirkanmaa, la 12.9.
Syysmasu: Kolmas lapsi (tytöt, -03, -05), Keski-Pohjanmaa, la 15.9
Varpu: Toinen tuplana, clomit+pregnyl (poika-06), 32v., Keski-Suomi, la 19.9.
Jenna: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 22v , Turku, la 19.9
Inga: Ensimmäinen lapsi, luomu, 35v, pk-seutu, la 20.9.
Sari:ensimmäinen lapsi ,luomu,33v,helsinki, la21.9
Nea: Ensimmäinen lapsi, luomuvauva, 28v, Etelä-Karjala, La 26.9.
Syysmiss: Toinen (poika 07), 30v, pk-seutu, la 26.9.
tintitys:toinen(poika 09),etelä-savolaista luomua,25v,la 26.9
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 26.9.
Annikki27: Ensimmäinen lapsi, luomu, 27v, ulkomaat, la 27.9.
Nanna2010/Ensimmäinen lapsi/luomu/25 v/Itä-Uusimaa/la 27.9.
Angsteri: Toinen (tyttö 08), luomu, 31v, la 28.9

Moikka pitkästä aikaa kaikille ja terveiset Thaimaasta!

Päivitin itseni tuohon listaan. Viimeiset viikot ovat tosiaan vierähtäneet Thaimaan lämmössä, talvilomalla. Kotiuduimme viime viikolla mutta väsymys on pitänyt mut poissa täältä keskusteluista. Nyt kun taas piti raahautua töihin niin lueskelin silmät sikkurassa muutaman viikon kirjoituksenne ja nyt olen ajantasalla siitä mitä meille kaikille kuuluu =)

Heti lomalta palattuani (eli siis viime viikolla) mulla oli toinen varhaisultra. Ensimmäisessä ultrassa ei vehjes näyttänyt vielä alkion viikkoja joten halusivat terkkarissa tarkistaa viikot. Ja onneksi tarkistivat! Nimittäin mun raskaus olikin paljon pidemmällä mitä olivat ajatelleet ja nyt sitten tädeille tuli kiire passittaa mua verikokeisiin, np-ultraan, rakenneultraan jnejne. Huomenna olisi taas neuvolakäynti edessä, tämä on se virallinen ensimmäinen kerta =) Ja tuo laskettu aika on siis keskiarvo mittauksista. Oma tuntumani on että saatan synnyttää jopa elokuun puolella. Muistuttakaa mua sitten tästä lauseesta jos vielä pitkälläkin syyskuuta ähisen mahani kanssa =)

Tämä väsymys on ihan tappavaa! En meinaa millään pysyä töissä hereillä, nukahtelen kotona istualteni ja en oikein saa yhtään mitään aikaiseksi. Unohdan asioita jatkuvasti ja paha olokin vaivaa. Voisi jo nämä alkuajan oireet mennä ohi niin virkistyisin. Paino ei ole toistaiseksi noussut koska en pysty syömään isoja määriä kerrallaan eikä oikein mikään ruoka maita.

Thaimaassa jotenkin raskausoireet helpottuivat tai sitten en ehtinyt miettimää niitä. Lämpö ja loma teki kuitenkin erittäin hyvää sekä miehelleni että minulle. Töihin paluu oli ihan kamalaa ja aikaerosta toipuminenkin kesti useamman päivän.

Raskaudesta me kerrottiin sekä mieheni että minun vanhemmille viime viikonloppuna. Vaikka tämä onkin jo 8 lapsenlapsi minun vanhemmilleni niin molemmat liikuttuivat kyyneeliin =) Johtunee varmaan siitä että olen perheen ainut tyttö. Mieheni vanhemmille tämä on 4 lapsenlapsi. Siellä vastaanotto (valitettavasti) oli jotenkin kylmempi ja meni ohi olankohautuksella. Kun näytin ultrasta saamaani kuvaa niin kommentti oli että "jaa, onko se jo noin pitkällä". Mukavia ihmisiä he ovat mutta jotenkin odotin erilaista suhtautumista. Saa nähdä miten jatkossa kun raskaus etenee. En halua kyllä käydä siellä "tyrkyllä" esittelemässä mahaani. Töissä en halua kertoa vielä pitkään aikaan. Pitää toivoa että ihmiset eivät vedä mitään johtopäätöksiä tästä minun väsymyksestäni. Vielä olen pystynyt laittamaan sen jet-lagin piikkiin mutta ei taida enää tällä viikolla mennä selitykset läpi =)

Eipä tässä muuta, huomenna saattaa olla jotain neuvolakuulumisia. Nyt loikin hakemaan poikaa päiväkodista. Mukavaa viikon alkua kaikille!

Ai niin, Jenni83. Minne te muutitte??

Helinä
Mullakin on ollu pelokkaita hetkiä. Osan ajasta kaikki on ihan hyvin, mutta välillä iskee tuo paniikki mitä jos. Varhaisultra kyl helpotti sitä paniikkia paljon. Minun ystäväni kertoi minulle kun juttelimme näistä, että hänellä oli tullut pientä vuotoa nuoremmasta lapsestaan ihan jonnekkkin viikolle 20 asti ja oli ihan terve poika tuli. Olen huomannut näin esikoista odottaessa, että virtuaalisen vertaistuen (joka on ollut korvaamatonta) lisäksi synnyttäneen ystäväni ja äitin ja sikon kokemuksien kuuleminen on auttanut suuresti.

Tänään käyty antamassa verinäyte terveyskeskuksessa, pelkään piikkejä hirveästi niin olen sitä kauhulla odottanut.

Minä olen kanssa menossa niskapoimu-ultraan 26.2 ja tänään otetusta verikokeesta katsotaan sitä trisomia riskiä myös.

Väsymys tuntuu täälläkin vaan kovenevan, olen nukkunut aina tilaisuuden tullen, mutta odotan jo kyllä virkeämpää kautta niin saa jotain aikaiseksikin.

Vointeja kaikille!

Helinä rv9+0

piuku
Piuku: Toinen (poika -09), Pohjois-Suomi, la 15.9
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 26.9.

Päivitinpä tota listaa myös omalta osaltani... Tänään on ollu ihmeen energinen päivä vaikka pönttöä saikin halailla aikalailla. Kivaa tämä aamupahoinvointi 24/7.
Hyvää yötä!

Nanna2010
Sain paljon tietoa raskaudesta ja otettiin verikokeet ja pissanäyte. Mieskin oli mukana. Laskettu aika neuvolatädin mukaan olisi jo 19.9 (nettilaskurin mukaan 27.9)! Olikohan se niin, että ne laskee aina sen 28 kp mukaan, itselläni on ollut aina 34-35 kp. No, katsotaan vielä mitä ultrassa näkyy 1.3. Hemoglobiinitaso oli todella hyvä (159), joten neuvolatädin mukaan tarvitsen ainoastaan D-vitamiinia. Nyt siis 3 viikon odotus seuraavaan vaiheeseen... palataan asiaan :)

Syysmiss ejk
Ihan kamalaa tämä pahoinvointi. En pysty keskittymään töihin. Kauhulla ajattelen tämänpäiväistä ruokakauppakäyntiä... oksettaa jo valmiiksi kaikki hajut. Täytyy kirjoittaa lista valmiiksi ja vaan juosta kaupan läpi. Jos ei tuota esikoista olisi, niin jäisi ruoanlaitot väliin. Mies painaa pitkää päivää töissä ja koti on jäänyt ihan mun hoidettavaks. Hyvä tietty kun saadaan rahaa säästöön ylitöistä, eikä mies oo mitään sanonu tekemättömistä kotitöistä. Ymmärtää kyllä mun olon. Mutta vähän alkaa nyt väsyttää.
Toivottavasti saan huomenna lääkäriltä sairaslomaa, emmä jaksa enää. Itketti jo eilen illalla, kun tietää että pitäs syödä, ettei tule huono-olo, mutta kun kaikki oksettaa!! Pystyin loppujen lopuksi syömään pari pinaattilettua ja yhden porkkanan.

:-( Syysmiss 7+2, vähän apeana tänään

Mai*82
Tsemppiä paljon kaikille pahoinvoiville!!
Pian se toivonmukaan alkaa kaikilla helpottaa!

Mullakin on pahoinvointi pahenemaan päin, mutta ainakin vielä pystyn syömään kunhan en syö liikaa kerralla. Olo huononee aina iltaa kohden ja pari kertaa olen joutunut miäkin jo pyttyä käydä moikkaamassa..
Olen kyllä huomannu että kun väkisin raahaan itseni ulkoilemaan kerran pari päivässä, niin on parempi olo! Onneksi on tuo esikoinen joka siihen motivoi!

Ja jotain epämääräistä pientä ruskeaa tuhrua on mullakin tullut, ja sain suurta lohtua kun luin että sitä on muillakin! Miä olen onnistunut vielä lykkäämään se sinne "normaalia"-osastolle :)
Varsinkin kun neuvolantätikin sanoi että näillä viikoilla kun normaalisti tulis kuukautiset niin on hyvin tavallista tällanen!
Tsemppiä siis myös kaikille huolehtijoille!!

Neuvolassa kävin tosiaan eilen ja sielläpä ei muuta kun ne tavanomaiset paperit ja veri- ja pissanäytteet. Hemoglobiini ja verenpaine oli molemmat ok. Järkytyin suuresti kun nousin vaa'alle (kuten pelkäsinkin..); paino oli noussu 2 kiloa!! Hyvästi haaveet alle 15 kilon painonnoususta..!!
Laskettu aika aikaistui myös täällä. Ilmeisesti ne tosiaan laskee sen aina 28 pvän kierrolla.
24.9. on uusi la.

Np- ultraan ollaan menossa ensi kuun puolivälissä, ja veriseulaan myös.

Jaksamista kaikille!!

Mai 7+4

Mai*82
Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 24.9.

onsku
Uskaltaisinkohan viimein ilmottautua mukaan... Positiivisen testin tein jo 13.1 ja siitä saakka olen seurannut palstaa.
27.1 alkoi kuitenkin niukka ruskea vuoto ja ultrassa 28.1 ei lääkäri nähnyt varmaa sikiökaikua, ruskuaispussista mitattuna viikkoja oli 4+5, kuukautistista laskettuna 6+4.
Seuraavalla viikolla neuvolssa terkkari yritti ultrata vatsan päältä, mutta eihän sieltä mitään näkynyt. Sovittiin uusi aika 2 viikon päähän. Olin jo aivan varma että kesken tämä menee, kun juuri minkäänlaisia raskausoireitakaan ei ole.
Viime su. 7.2 tuli sitten hieman kirkkaanpunaista vuotoa ja nousi kuume. Aamulla soitin terveyskeskukseen johon pääsinkin heti. Olin hieman yllättynyt kun lääkäri sanoin kohdun vastaavan viikkoja ja että kaikki vaikuttaa lupaavalta. Laittoi kuitenkin vielä sairaalaan ultrattavavksi.
Melkein 2vko olen ollut ihan varma ettei vatsassa asu kukaan ja itkenyt illat menetettyä vauvaa, mutta ihan heti kun ultrakuva ilmesti ruudulle, huomasin ettei se näytä ollenkaan samalta kuin viimeksi. Siellä oli n.rv7+0 kokoinen asukki jonka sydän löi hurjasti.
Meinasin pakahtua onnesta! Olin niin yllättynyt uutisista etten tajunnut kysyä lääkäriltä, että mitkä mahdollisuudet raskaudella on jatkua kun syke löytyi, mutta vuotoa on. Toivottavaasti osaisivat neuvolasta vastata perjantaina kun on 1. virallinen neuvola!

Mai*82: Toinen (tyttö 09), luomu, 27v, itä-uusimaa, la 24.9.
Onsku: Toinen (poika 04), luomu, 25v Keski-Suomi la.2?.9

Varpu
Tervetuloa Onsku mukaan ja kaikkea hyvää sinullekin jatkoon!

Mulla oli eilen virallinen eka neuvola ja tästä ees päin onkin sit käyntejä enemmän ja vähemmän keskussairaalan äippäpolilla. Kaksosraskaus kun on aina riskiraskaus, niin siirtävät suoraan äippäpolille käynnit. Normaalisti np-ultran tekee kätilö, niin mulla sen tekee lääkäri.

Eihän täällä ihmeitä. Öllöttely jatkuu. Väsy ehkä jo hivenen helpottanu.

Aurinko paistaa, ihanaa!

Varpu 8+3

Jenni83 ei kirj
Onsku, tervetuloa joukkoon, sua onkin koeteltu alusta asti! Toivottavasti sulla ja kaikilla meillä muilla loppu raskaus menee mukavasti loppuun asti!

Tulin juuri neuvolasta,oli samalla eka lääkäri käynti ja kaikki näytti hyvältä, ja vauvan sydänäänet kuului :) En edes muistanut kuinka ihanalta se ääni kuulosti!!!
Jotenkin tuli sellanen varmempi ja todellisempi olo, koska ultraa saan odotella 1.3 asti, mutta kyllä tämäkin jo lämmitti mieltä!
Kohdun sanoi tuntuneen hieman viikkoihin nähden isommalta, mutta ei paljoa. Mutta laskettu aika voi hieman ultrassa muuttua.

Ja sitten vaivoihin...Väsyttää edelleen, etovaa oloa, väkisin jotain suuhun änkemistä, mutta ennen kaikkea tuota VÄSYMYSTÄ!!!
Menen joka ilta nukkumaan viim. klo21, herään työaamuina 5.15, nukun päiväunet 0,30-1,5h!
Olen ihan saamaton, en jaksa mitään, toisin sanoen ihan luksus seuraa :)
Toivottavasti menisi tämä vaihe pian ohi, vaikka esikoisesta sitä kestikin ihan loppuun asti...että jee!

vivi, niin mehän muutettiin sillon Tampereelta tänne maaseudun rauhaan, 40-50km H-linnaan päin.
Asuttiin eka rivitalossa ja syksyllä muutettiin tähän meijän vähän keskeneräiseen omakotitaloon.
Missäs päin te asutte?

Mutta jaksamista kaikille!!

rv 9+3

Syysmiss ejk
Onskulle tervetuloa mukaan!

Ultrakuulumisia: Siellä pieni sydän hakkasi kovaa vauhtia! Alkio oli vähän vaikeassa paikassa, eikä lääkäri meinannut saada kunnolla mittoja. Näyttäisi, että ovulaatio on ollut myöhässä, eikä viikkoja olisi vielä kuin 6+5 (laskurin mukaan tänään olisi 7+3). Mutta tarkistetaan uudelleen sitten np-ultrassa. Saattaa siis mennä lokakuulle.

Ihania uutisia muillakin! Mulla eka neuvola huomenna.

Pahoinvointi jatkuu, en vielä pyytänyt sairaslomaa, kun nämä aamupäivät jaksan kuitenkin ihan hyvin. Pahoinvointi alkaa aina tuossa klo 14-15 aikoihin. Ja kolmelta minä jo lähden töistä.

Syysmiss rv 6 tai 7

Jenni83 ei kirj.
Onskulle tervetuloa mukaan!

Ultrakuulumisia: Siellä pieni sydän hakkasi kovaa vauhtia! Alkio oli vähän vaikeassa paikassa, eikä lääkäri meinannut saada kunnolla mittoja. Näyttäisi, että ovulaatio on ollut myöhässä, eikä viikkoja olisi vielä kuin 6+5 (laskurin mukaan tänään olisi 7+3). Mutta tarkistetaan uudelleen sitten np-ultrassa. Saattaa siis mennä lokakuulle.

Ihania uutisia muillakin! Mulla eka neuvola huomenna.

Pahoinvointi jatkuu, en vielä pyytänyt sairaslomaa, kun nämä aamupäivät jaksan kuitenkin ihan hyvin. Pahoinvointi alkaa aina tuossa klo 14-15 aikoihin. Ja kolmelta minä jo lähden töistä.

Syysmiss rv 6 tai 7
Sama juttu, mulla kanssa pahoinvointi/etova olo alkaa iltapäivällä.
Yleensä siinä vaiheessa, kun pitäis alkaa laittaan perheelle ruokaa, mitään ei tee mieli, kaikki ällöttää, ängen väkisin pienen satsin ruokaa ja loppu päivän voivottelen kamalaa oloa ja olen syömättä.
Ja samalla kuitenkin nälkä, mutta mitään ei pysty syömään...Jep, vali,vali :)
Takaisin ruuan laittoon...

Viimeksi muokattu:
tiiko
Tervetuloa uusille ja pahoittelut niille poistujille, joille en vielä ole osaanottoa sanonut.

En ole osallistunut keskusteluihin, koska intoni on jotenkin kadonnut. (seuraan keskusteluja päivittäin, mutta ei jaksa kirjottaa) Tietysti olen onnellinen raskaudesta ja malta odottaa, että vauva(t) saisi maailmaan. Mutta jotenkin, onko väsymyksen syytä, en jaksa olla niin innostunut äidin ostamista sulosista myssyistä yms, mitä hän varmaan odottaa. Ajattelin aluksi, että haluan puhua koko ajan siitä miltä tuntuu ja mitä tapahtuu, mutta sekin tunne on hävinnyt. Olenkohan mä vaan niin väsynyt vai alkuinnostus on vaan mennyt ohi??? Pääasia, että oon edelleen onnellinen :) enkä sentään masentunut.

Ja mitäs muutatänne kuuluu piiitkästä aikaa: Raskaus viikkoja 10+2. Viikonloppuna alkoi aamuoksentelu, luulin selviäväni kokonaan ilman, mutta tulikin myöhässä. Maha on jo niin iso, että varmasti huomaa, että olen raskaana. Tästä päättelen, että kyllä kai ne molemmat tiiperot siellä on. En keksi muuta syytä miksi maha olisi jo nyt niin iso, kun painokin on tippunut. Ensi viikon neuvolan ultraa odotan jo niin kovasti, olis kiva nähdä toinenkin kunnolla ja varmistua siitä että molemmat siellä on.
Miehen kanssa saatiin niin naurettavasta asiasta eilen koko päivän kestävä riita. Onneks hän paikkaili asiaa aamulla tuomalla aamupalan sänkyyn, ja illalla ulos syömään ja saa antaa saunassa kunnon hieronnan mulle ;) Se nyt varmaan hakis kuunkin taivaalta mulle tällä hetkellä, sen verran innoissaan on :) Ruuan laitto ei muuten kiinnosta yhtään nytte, voin kyllä syödä kaikkea, mutta kaiken täytyy olla nopeasti valmistettavissa. Ei voisi kuvitellakaan seisomista hellan edessä, yök.

Enköhän mä pölissyt itsestäni jo ihan tarpeeksi. Jatkossa yritän pysytellä keskusteluissa enemmän mukana...

Martsu84
Minä kans toinen laiska, olen kyllä käynyt joka päivä lukemassa tarkoin kaikki kuulumiset, mutta itse en ole saanut aikaseksi kirjoitella. Johtuu Varmaan siitäkin, ettei ole oikein mitään mainittavaa. Pahaa oloa ei edelleenkään ole, mikä saa epäilemään et onko se kamu edes hengissä enää. Väsymystä on joka ilta ihan tajuttomasti, mut muuten tosi hyvä ja normaali olo. Turvotusta varmaan vielä tässä vaiheessa, mut maha on kyllä kasvanut selkeesti, et enää ei saa vedettyä mahaa sisään ei niin mitenkään. Et pömpöttää kyllä kunnolla, tosin on tuota omaa makkaraa tuossa pinnassa, ettei vielä ehkä oikein raskausmahalta näytä, muuten lihoneelta vaan :D

Odotellaan nyt innolla 20.2 olevaa niskaturvotusultraa. Veriseulonnassa kävinkin maanantaina.

Ekat mammahousutkin piti ostaa, kun alkoi omat housut jo niin puristaa, kun päivän istuu töissä. Mut ei purista enää, ah ihanuutta :)

Koitan kans kirjotella vähä aktiivisemmin ja kun raskaus etenee vähän pidemmälle niin helpompi kirjoitellakkin tuntemuksia ja kun alkaa tuntea kuplintaa ja liikkeitä yms niin sit kyllä konkretisoituu raskaus :)

Voikaa hyvin!

Enttinen
Hei vaan kaikille!

Minä puolestani en ole ehtinyt edes käydä kurkistelemassa kuulumisia, kun on niin valtava kiire töissä ja koulussa. Mutta eipä minulle juuri hurjia kuulukaan.

Tiistaina kävin jo toisen kerran neuvolassa, nyt lääkärillä ja ultrassa. MInulle on siis jo tehty kolme ultraa :) Jee, paino ei ollut noussut yhtään, kai se triathlon tekee tehtäväänsä! Tämä olikin ensimmäinen kerta koskaan minun ollessa raskaana, kun paino ei ollut noussut :) No, kohtu ja asukas vastasivat viikkoja, ainoa huoli oli valtaisan korkea verenpaineeni. Nyt mittaan kotona viikon ajan ja sitten päätetään aloitetaanko lääkitys. Tässä vaiheessa kotimittaus on kyllä näyttänyt töysin normaaleja lukemia.

Oireita minulla ei juurikaan ole mahakipua kummempaa. Täysin samalla tavalla menee siis kuin viim eraskaudessa. Paitsi silloin olin jatkuvasti hyväntuulinen ja rauhallinen, nyt olen melkoinen demoni kotona...

Raskaudesta ei olla siis perheillemme vielä kerrottu, odotetaan np-ultra kuten viimeksikin.

Miksi muuten osa miettii np-ultraan menoa? Eikös sinne kannata mennä ehdottomasti, jos ilmaiseksi tarjotaan? Sikainfluenssarokotuksestakin täällä oli aiemmin puhetta. Itse päätin otta vasta 12 viikon jälkeen, kun suurimmat kehitysvaiheet on alkionkehityksessä menneet ohi. EIpähän tarvitse sitten jossitella. Mutta ehdottomasti rokotteen otan ja olisin ottanut ilman tätä raskauttakin. Nyt vaan en halunnut ylimäääräistä altistusta itsellenikään silloin kun istukan muodostus ja tärkeimpien elimien synty prosessit ovat kiivaimmillaan.

No, tässä tärkeimät, nyt tenttimateriaalin pariin!
Ja tosiaan listaan minun tiedot on ihan ennallaan, en nyt muista, missä järjestyksessä ne siinä oli
Enttinen, 28 vee, synnytyssairaalana KYS, toinen icsi-vauva (esikoinen 07), la 6.9.

Enttinen 10+2

Yhteistyössä