Miten @Zennuli vuoto?? @Aamukahvi mitkä viikot sulla oli nyt? Hitto nuo vuodot säikäyttää, pysyisivät poissa!!
Viimeksi muokattu:
Vaalean ruskeaa pidän itselläni vielä normaalina koska sitä ollut myös onnistuneessa raskaudessa! Jos ei isoja kipuja ja oot jo isommilla viikoilla (rv6->)voi hyvin johtua vaikka istukan sijainnistaMulla tulee jotain vaalean ruskeeta tuolta... alkaakohan vuoto tänään
Mulla oli menkkojen aikaan 3 päivää kunnon vuotoa ja olinkin varma et meni kesken, ku just plussannu päivää ennen vuotoa. Hulluna tein kans noita testejä. Mulla sillain jännä et se seuraava mikä päiväpissasta tehtynä oli aina vahvempi ku aamupissasta. Ja sit vuoto loppu ku seinään ja testit vahvistunut vaan ja digi myös. Eli kyl vaan voi kaikenmaailman vuotoja olla. Tsemppiä ja malttia
Tossa tän aamun testi Nyt aattelin yrittää olla tekemättä pari PV et haalenis sit Selkeesti jos on haalenemassa
Voi kun tuota malttia olisikin Mieskin nauro et pitäskö mun vähän rauhoittua, kun kävin taas päivittää tilannetta hälle että ei nyt sit ehkä viel mennytkään kesken. Hänellä muutenkin vähän löysemmät ranteet ja ei epäile yhtään eikö vielä joskus sitä vauvaa saataisi syliin asti vaikka nyt ei viel tärppäiskään Just katselin kalenterista ja googlailin että koska aikaisimmillaan ultrassa näkyisi muuta kun se raskauspussi et sais varmuuden ettei olis ainakaan tuulimuna tällä kertaa ja löytyis oikeesta paikkaa edes. Onks kukaan käyny rv5+ jotain jo ?Mulla oli menkkojen aikaan 3 päivää kunnon vuotoa ja olinkin varma et meni kesken, ku just plussannu päivää ennen vuotoa. Hulluna tein kans noita testejä. Mulla sillain jännä et se seuraava mikä päiväpissasta tehtynä oli aina vahvempi ku aamupissasta. Ja sit vuoto loppu ku seinään ja testit vahvistunut vaan ja digi myös. Eli kyl vaan voi kaikenmaailman vuotoja olla. Tsemppiä ja malttia
Jos haluaa kerralla varmuuden alkion olemassaolosta ja että alkion sydän lyö, niin ennen 7+0 ei kannata mennä huolestuttamaan itseään. Toisilla näkyy kaikki tarvittava jo aiemmin, mutta ei kaikilla ja sekös huolta aiheuttaa, jos varhaisultrankin tulos on epäselvä.Voi kun tuota malttia olisikin Mieskin nauro et pitäskö mun vähän rauhoittua, kun kävin taas päivittää tilannetta hälle että ei nyt sit ehkä viel mennytkään kesken. Hänellä muutenkin vähän löysemmät ranteet ja ei epäile yhtään eikö vielä joskus sitä vauvaa saataisi syliin asti vaikka nyt ei viel tärppäiskään Just katselin kalenterista ja googlailin että koska aikaisimmillaan ultrassa näkyisi muuta kun se raskauspussi et sais varmuuden ettei olis ainakaan tuulimuna tällä kertaa ja löytyis oikeesta paikkaa edes. Onks kukaan käyny rv5+ jotain jo ?
Mä kävin viikolla 5+2 koska halusin varmistaa onko raskaus oikeassa paikassa. Silloin näkyi vain ruskuaispussi joka oli oikeassa paikassa. Nyt 6+5 meen uudestaan ultraan ja toivon että siellä näkyisi myös syke joVoi kun tuota malttia olisikin Mieskin nauro et pitäskö mun vähän rauhoittua, kun kävin taas päivittää tilannetta hälle että ei nyt sit ehkä viel mennytkään kesken. Hänellä muutenkin vähän löysemmät ranteet ja ei epäile yhtään eikö vielä joskus sitä vauvaa saataisi syliin asti vaikka nyt ei viel tärppäiskään Just katselin kalenterista ja googlailin että koska aikaisimmillaan ultrassa näkyisi muuta kun se raskauspussi et sais varmuuden ettei olis ainakaan tuulimuna tällä kertaa ja löytyis oikeesta paikkaa edes. Onks kukaan käyny rv5+ jotain jo ?
Joo tänää on 6+5... ei oo sen jälkee tullu mitään mut ollu menkkakipua kyllä ...Vaalean ruskeaa pidän itselläni vielä normaalina koska sitä ollut myös onnistuneessa raskaudessa! Jos ei isoja kipuja ja oot jo isommilla viikoilla (rv6->)voi hyvin johtua vaikka istukan sijainnista
Mulla kans oli aamulla!!! Menin aivan paniikkiin. Google käyty läpi. Ei kai voi muuta kuin odottaa 2 viikkoa jolloin on varhaisultra........... Onneksi enempää mitää ei ole tullut aamun jälkeen.Mulla tulee jotain vaalean ruskeeta tuolta... alkaakohan vuoto tänään
Mulla kans oli aamulla!!! Menin aivan paniikkiin. Google käyty läpi. Ei kai voi muuta kuin odottaa 2 viikkoa jolloin on varhaisultra........... Onneksi enempää mitää ei ole tullut aamun jälkeen.
mä en kestä jos mies ei saa olla siellä. mulla takana yks sektio naikkarilla ja oltiin yhteensä viikko sisällä. kaks ekaa yötä mies sai olla siellö kun käynnisteltiin mut sen jälkeen kun lapsi syntyi niin joutui yöksi kotiin. ja se oli kamalinta ikinä että olin aivan rikki henkisesti ja fyysisesti ja sit vielä yksin yöt lapsen kanssa. oon neuvolassakin puhunut että samaan en kykene enään.En tiedä onko tästä adressista (tai ylipäänsä) ollut puhetta jollain kanavalla, mutta tällä hetkellä siis synnyttäjällä ei saa olla tukihenkilöä mukana, eikä tukihenkilö pääse synnytyksen jälkeen näkemään lasta kuin hetkeksi. Esim isä ei saa jäädä perhehuoneeseen.
Tähän pyydetään päättäjiltä adressilla kompromissia, kuten että perhe saisi olla omassa perhehuoneessaan synnytyksen jälkeen ja välttää muita ulkopuolisia kontakteja. Adressi löytyy täältä: https://www.adressit.com/oikeuksia_odottaville_-_koronarsjoitu
Itse en usko, että ilman kompromisseja tätä rajoitusta ei tulla poistamaan ennen kuin on saatu Covid-19 rokote kehitettyä ja kansa rokotettua. Erittäin epätodennäköistä, että tämä tapahtuisi ennen tammikuuta.
Mitä mieltä olette?
Tolle rajoituksella on syynsä. Taustalla Suomessa tilanne joka olisi korona testin osoitettua positiiviseksi vaarantanut 2vk synnyttämisen ja varsinkin riskiraskaana olevat todella merkittävästi ( en voi avaa tän enempää ). Perhehuoneet ovat huono kompromissi koska niihin ei tule kaikki mahtumaan joten on melko eriarvoistavaa. Uskon että muutenkin tammikuussa voi olla tilanne jo helpottunut ja jos ei niin kyllä muutaman päivän seisoo vaikka päällään. Tottakai mä toivon että mies sais olla kokoajan ja päästäs perhehuoneeseen mikä ei esikoisen Kaa onnistunut, mutta en kuole jos niin ei käy. Tällä hetkellä polikliinisiä synnytyksiä saa helpommin joten kyllä tossa on tultu vastaan jo tosi paljon. Ja Suomessa saa kuitenkin salissa olla myös isä mikä muissa maissa kiellettiin.En tiedä onko tästä adressista (tai ylipäänsä) ollut puhetta jollain kanavalla, mutta tällä hetkellä siis synnyttäjällä ei saa olla tukihenkilöä mukana, eikä tukihenkilö pääse synnytyksen jälkeen näkemään lasta kuin hetkeksi. Esim isä ei saa jäädä perhehuoneeseen.
Tähän pyydetään päättäjiltä adressilla kompromissia, kuten että perhe saisi olla omassa perhehuoneessaan synnytyksen jälkeen ja välttää muita ulkopuolisia kontakteja. Adressi löytyy täältä: https://www.adressit.com/oikeuksia_odottaville_-_koronarsjoitu
Itse en usko, että ilman kompromisseja tätä rajoitusta ei tulla poistamaan ennen kuin on saatu Covid-19 rokote kehitettyä ja kansa rokotettua. Erittäin epätodennäköistä, että tämä tapahtuisi ennen tammikuuta.
Mitä mieltä olette?
Toivoisin kyllä, että tää tilanne olis tammikuussa jo toinen. Nyt esim ei mihinkään ultraankaan pääse tukihenkilöt mukaan ainakaan Helsingissä. Mitenköhän muuten esim naistenklinikan potilashotelli, onko kellään tietoa onko se käytössäkään nyt kun on tää tilanne?En tiedä onko tästä adressista (tai ylipäänsä) ollut puhetta jollain kanavalla, mutta tällä hetkellä siis synnyttäjällä ei saa olla tukihenkilöä mukana, eikä tukihenkilö pääse synnytyksen jälkeen näkemään lasta kuin hetkeksi. Esim isä ei saa jäädä perhehuoneeseen.
Mitä mieltä olette?
Mulla on ultra kahden viikon kuluttua. Nyt eletään siis oletetusti rv4+5 ja ultra on rv6+4. Sain neuvolasta lähetteen ja ajan, eli itse en ole laskenut milloin sinne olisi hyvä mennä.. Ilmeisesti näin. Mulla Taustalla pitkät ja epäsäännölliset kierrot (34- 55pv),joten siitä syystä varhaisultra.Joo ei oo aamun jälkee ollu mitään ... mä kans kävin Googlen läpi, millon sulla ultra??