Tammikuiset 2021

Voi ei noita vuotoja, oon kyl ymmärtänyt et niin kauan kun ne on niukkaa ja rusehtavaa, ei huoleen ole mut toki aina ne säikäyttää. Mut toisaalta monella saattaa olla runsastakin veristä vuotoa ilman huolia. Mul oli sinä päivänä ruskeaa vuotoa, kun menkkojen piti alkaa ja tein testin, ja olin itse varma et tää on tässä enkä luota yhtään. Mut se loppui siihen päivään ja syke todistetusti kerran jo nähty. Eli vuodoista ei juuri mitään voi päätellä.

Mä en oo vielä siellä facessa, laitan liittymispyynnön maanantaina tulee kun uä nro 2 on takana ja jos siellä edelleen kaikki hyvin
 

Tossa tän aamun testi Nyt aattelin yrittää olla tekemättä pari PV et haalenis sit Selkeesti jos on haalenemassa
Mulla oli menkkojen aikaan 3 päivää kunnon vuotoa ja olinkin varma et meni kesken, ku just plussannu päivää ennen vuotoa. Hulluna tein kans noita testejä. Mulla sillain jännä et se seuraava mikä päiväpissasta tehtynä oli aina vahvempi ku aamupissasta. Ja sit vuoto loppu ku seinään ja testit vahvistunut vaan ja digi myös. Eli kyl vaan voi kaikenmaailman vuotoja olla. Tsemppiä ja malttia:)
 
Mulla oli menkkojen aikaan 3 päivää kunnon vuotoa ja olinkin varma et meni kesken, ku just plussannu päivää ennen vuotoa. Hulluna tein kans noita testejä. Mulla sillain jännä et se seuraava mikä päiväpissasta tehtynä oli aina vahvempi ku aamupissasta. Ja sit vuoto loppu ku seinään ja testit vahvistunut vaan ja digi myös. Eli kyl vaan voi kaikenmaailman vuotoja olla. Tsemppiä ja malttia:)
Voi kun tuota malttia olisikin ☺ Mieskin nauro et pitäskö mun vähän rauhoittua, kun kävin taas päivittää tilannetta hälle että ei nyt sit ehkä viel mennytkään kesken. Hänellä muutenkin vähän löysemmät ranteet ja ei epäile yhtään eikö vielä joskus sitä vauvaa saataisi syliin asti vaikka nyt ei viel tärppäiskään ☺ Just katselin kalenterista ja googlailin että koska aikaisimmillaan ultrassa näkyisi muuta kun se raskauspussi et sais varmuuden ettei olis ainakaan tuulimuna tällä kertaa ja löytyis oikeesta paikkaa edes. Onks kukaan käyny rv5+ jotain jo ?
 
vierailija
Voi kun tuota malttia olisikin Mieskin nauro et pitäskö mun vähän rauhoittua, kun kävin taas päivittää tilannetta hälle että ei nyt sit ehkä viel mennytkään kesken. Hänellä muutenkin vähän löysemmät ranteet ja ei epäile yhtään eikö vielä joskus sitä vauvaa saataisi syliin asti vaikka nyt ei viel tärppäiskään Just katselin kalenterista ja googlailin että koska aikaisimmillaan ultrassa näkyisi muuta kun se raskauspussi et sais varmuuden ettei olis ainakaan tuulimuna tällä kertaa ja löytyis oikeesta paikkaa edes. Onks kukaan käyny rv5+ jotain jo ?
Jos haluaa kerralla varmuuden alkion olemassaolosta ja että alkion sydän lyö, niin ennen 7+0 ei kannata mennä huolestuttamaan itseään. Toisilla näkyy kaikki tarvittava jo aiemmin, mutta ei kaikilla ja sekös huolta aiheuttaa, jos varhaisultrankin tulos on epäselvä. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Zennuli
Voi kun tuota malttia olisikin Mieskin nauro et pitäskö mun vähän rauhoittua, kun kävin taas päivittää tilannetta hälle että ei nyt sit ehkä viel mennytkään kesken. Hänellä muutenkin vähän löysemmät ranteet ja ei epäile yhtään eikö vielä joskus sitä vauvaa saataisi syliin asti vaikka nyt ei viel tärppäiskään Just katselin kalenterista ja googlailin että koska aikaisimmillaan ultrassa näkyisi muuta kun se raskauspussi et sais varmuuden ettei olis ainakaan tuulimuna tällä kertaa ja löytyis oikeesta paikkaa edes. Onks kukaan käyny rv5+ jotain jo ?
Mä kävin viikolla 5+2 koska halusin varmistaa onko raskaus oikeassa paikassa. Silloin näkyi vain ruskuaispussi joka oli oikeassa paikassa. Nyt 6+5 meen uudestaan ultraan ja toivon että siellä näkyisi myös syke jo:)
 
  • Rakkaus
Reactions: Zennuli
Toivotaan että kaikki nyt saataisiin vauvelit syliin tammikuussa <3 Eipä tässä auta ku odottaa.. Viime km soitin neuvolaan kun vuoto alkoi niin oisin päässy heti verikokeeseen, mutta en menny kun kotiraskaustesti olikin nega jo.. Ite taas ihmettelen kun menkkamaiset jomot puuttunu aivan kokonaan.
 

Heippa kaikille!
Tämmöisen tein aamulla ja nyt tulin kurkkimaan joskos ryhmään vielä mahtuu tälleen pikkuhiljaa varoen
Ovulaatiosta ei ole täysin varmuutta mutta suunnilleen 16-17 dpo meneillä. Laskettu aika tämän mukaan olisi jossain Tammikuun lopussa.
Menkkakipuilua on ollut muutaman päivän ja rinnat todella arat. Myös pieni turvotus tuntuu alavatsalla. Menkkakivut ilman kuukautisia saikin aikaan sen että täytyi ostaa raskaustesti
Erittäin epätodellinen olo!
 
mulla ois tiistaina se varhaisultra ja haluisin liittyä siihen fb ryhmään sitte. eihän se sitä ennen mee kiinni? :D

mua on ruvennu närästämään sekä illalla jalat ihan kauheen levottomat. ei meinaa uni tulla. ja rinnat arat.
 
En tiedä onko tästä adressista (tai ylipäänsä) ollut puhetta jollain kanavalla, mutta tällä hetkellä siis synnyttäjällä ei saa olla tukihenkilöä mukana, eikä tukihenkilö pääse synnytyksen jälkeen näkemään lasta kuin hetkeksi. Esim isä ei saa jäädä perhehuoneeseen.

Tähän pyydetään päättäjiltä adressilla kompromissia, kuten että perhe saisi olla omassa perhehuoneessaan synnytyksen jälkeen ja välttää muita ulkopuolisia kontakteja. Adressi löytyy täältä: https://www.adressit.com/oikeuksia_odottaville_-_koronarsjoitu

Itse en usko, että ilman kompromisseja tätä rajoitusta ei tulla poistamaan ennen kuin on saatu Covid-19 rokote kehitettyä ja kansa rokotettua. Erittäin epätodennäköistä, että tämä tapahtuisi ennen tammikuuta.

Mitä mieltä olette?
 
En tiedä onko tästä adressista (tai ylipäänsä) ollut puhetta jollain kanavalla, mutta tällä hetkellä siis synnyttäjällä ei saa olla tukihenkilöä mukana, eikä tukihenkilö pääse synnytyksen jälkeen näkemään lasta kuin hetkeksi. Esim isä ei saa jäädä perhehuoneeseen.

Tähän pyydetään päättäjiltä adressilla kompromissia, kuten että perhe saisi olla omassa perhehuoneessaan synnytyksen jälkeen ja välttää muita ulkopuolisia kontakteja. Adressi löytyy täältä: https://www.adressit.com/oikeuksia_odottaville_-_koronarsjoitu

Itse en usko, että ilman kompromisseja tätä rajoitusta ei tulla poistamaan ennen kuin on saatu Covid-19 rokote kehitettyä ja kansa rokotettua. Erittäin epätodennäköistä, että tämä tapahtuisi ennen tammikuuta.

Mitä mieltä olette?
mä en kestä jos mies ei saa olla siellä. mulla takana yks sektio naikkarilla ja oltiin yhteensä viikko sisällä. kaks ekaa yötä mies sai olla siellö kun käynnisteltiin mut sen jälkeen kun lapsi syntyi niin joutui yöksi kotiin. ja se oli kamalinta ikinä että olin aivan rikki henkisesti ja fyysisesti ja sit vielä yksin yöt lapsen kanssa. oon neuvolassakin puhunut että samaan en kykene enään.
 
En tiedä onko tästä adressista (tai ylipäänsä) ollut puhetta jollain kanavalla, mutta tällä hetkellä siis synnyttäjällä ei saa olla tukihenkilöä mukana, eikä tukihenkilö pääse synnytyksen jälkeen näkemään lasta kuin hetkeksi. Esim isä ei saa jäädä perhehuoneeseen.

Tähän pyydetään päättäjiltä adressilla kompromissia, kuten että perhe saisi olla omassa perhehuoneessaan synnytyksen jälkeen ja välttää muita ulkopuolisia kontakteja. Adressi löytyy täältä: https://www.adressit.com/oikeuksia_odottaville_-_koronarsjoitu

Itse en usko, että ilman kompromisseja tätä rajoitusta ei tulla poistamaan ennen kuin on saatu Covid-19 rokote kehitettyä ja kansa rokotettua. Erittäin epätodennäköistä, että tämä tapahtuisi ennen tammikuuta.

Mitä mieltä olette?
Tolle rajoituksella on syynsä. Taustalla Suomessa tilanne joka olisi korona testin osoitettua positiiviseksi vaarantanut 2vk synnyttämisen ja varsinkin riskiraskaana olevat todella merkittävästi ( en voi avaa tän enempää ). Perhehuoneet ovat huono kompromissi koska niihin ei tule kaikki mahtumaan joten on melko eriarvoistavaa. Uskon että muutenkin tammikuussa voi olla tilanne jo helpottunut ja jos ei niin kyllä muutaman päivän seisoo vaikka päällään. Tottakai mä toivon että mies sais olla kokoajan ja päästäs perhehuoneeseen mikä ei esikoisen Kaa onnistunut, mutta en kuole jos niin ei käy. Tällä hetkellä polikliinisiä synnytyksiä saa helpommin joten kyllä tossa on tultu vastaan jo tosi paljon. Ja Suomessa saa kuitenkin salissa olla myös isä mikä muissa maissa kiellettiin.
 
En tiedä onko tästä adressista (tai ylipäänsä) ollut puhetta jollain kanavalla, mutta tällä hetkellä siis synnyttäjällä ei saa olla tukihenkilöä mukana, eikä tukihenkilö pääse synnytyksen jälkeen näkemään lasta kuin hetkeksi. Esim isä ei saa jäädä perhehuoneeseen.

Tähän pyydetään päättäjiltä adressilla kompromissia, kuten että perhe saisi olla omassa perhehuoneessaan synnytyksen jälkeen ja välttää muita ulkopuolisia kontakteja. Adressi löytyy täältä: https://www.adressit.com/oikeuksia_odottaville_-_koronarsjoitu

Itse en usko, että ilman kompromisseja tätä rajoitusta ei tulla poistamaan ennen kuin on saatu Covid-19 rokote kehitettyä ja kansa rokotettua. Erittäin epätodennäköistä, että tämä tapahtuisi ennen tammikuuta.

Mitä mieltä olette?
Toivoisin kyllä, että tää tilanne olis tammikuussa jo toinen. Nyt esim ei mihinkään ultraankaan pääse tukihenkilöt mukaan ainakaan Helsingissä. Mitenköhän muuten esim naistenklinikan potilashotelli, onko kellään tietoa onko se käytössäkään nyt kun on tää tilanne?

Meillä kuitenkin yksi lapsi ennestään ja jollain tasolla jo senkin takia ollaan varauduttu siihen että synnyttäisin yksin. Jos tulis vaikka tosi kiire sairaalaan (mulla meni eka melko nopsaan, ja ponnistusvaihe tuli yllättävän nopeesti, eli tokan kerralla voi kiire tulla) ja jos ei saatais esikoiselle hoitajaa (meillä lähimmät lapsen isovanhemmat asuu 3 tunnin ajomatkan päässä eikä varmaan kukaan kaveri kesken työpäivän lähtis meille lasta hoitamaan) niin miehen olis jäätävä kotiin. Eikä mua pelottaisi kyllä yhtään synnyttää yksin, eipä miehestä juuri konkreettista apua ollu viimeksikään kun se meni ihan paniikkiin mun kivuista :D toki onhan se tärkeä tuki, mutta ymmärrän myös hyvin tän rajoituksen tällä hetkellä. Muutama päivä on onneksi pieni osa vauvan elämästä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zennuli
En tiedä vaikuttaako tää meidän tilanteeseen vaikka tilanne olisi tammikuussa tämä - meillä jo pieni kulta kotona josta isän on pidettävä huolta sen aikaa kun äiti on sairaalassa...tietenkin synnytykseen isä mukaan ja eihän sieltä synnytyssalista ihan heti pois heitetä, me taidettiin olla useampi tunti synnytyksen jälkeen salissa odottelemassa minne päästään. Pieni esikoinenkin kaipaa vanhempiaan varmasti kotona...Potilashotellista kyllä haaveilen seuraavan synnytyksen kohdalla, toivottavasti sinne pääsisi ja ihanaa jos sinne pääsisi koko perhe :)
 
  • Tykkää
Reactions: SagaSofia
Ite olen henkisesti valmistautunut menemään ultriin yksin, ja esikoisen synnytyksessä ei saatu perhehuonetta ja mies kulki 160km päästä katsomassa meitä, en nähny siinä ongelmaa mutta kaikki meniki hyvin... Synnyttää en haluaisi ilman häntä kyllä!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Mä toivon kans että mies pääsee näkemään syntymän, se ois kauheeta jos ei ois siinä mun tukena eikä näkis lapsensa syntymää :/
Ekan kanssa oisin ollu kyllä ihan paniikissa jos hän ei ois päässy mukaan käynnistykseen. Osastolla hän kävi, muttei pystynyt viettää pitkiä aikoja niin se ei niin mua huoleta, jos ei sinne pääse.
 
Joo ei oo aamun jälkee ollu mitään ... mä kans kävin Googlen läpi, millon sulla ultra??
Mulla on ultra kahden viikon kuluttua. Nyt eletään siis oletetusti rv4+5 ja ultra on rv6+4. Sain neuvolasta lähetteen ja ajan, eli itse en ole laskenut milloin sinne olisi hyvä mennä.. Ilmeisesti näin. Mulla Taustalla pitkät ja epäsäännölliset kierrot (34- 55pv),joten siitä syystä varhaisultra.

Joka ilta olen niin helpottunut ja onnellinen että mitään isoa vuotoa tai keskenmenoon viittaavaa ei ole ilmennyt. Tämän päivän tuhru oli pahin tähän mennessä.

Tein digitestit tuloksilla 1-2 ja tällä viikolla 2-3. Pakko varmaan oman mielen rauhan vuoksi vielä ensi viikolla tehdä testi jos tulisi se 3+. :D
 
Musta tuntuisi myös hirveältä, jos mies ei näkisi lapsen syntymää ja toki hänen tukeaankin kaipaan. Uskon silti, että pärjäisin kyllä yksinkin, mutta sydäntä riipivää olisi, jos ei hän näkisi esikoisemme syntymää. Sitä en koe kamala, jos sairaalassa pitäisi synnytyksen jälkeen olla yksin ennen kotiin pääsyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinxi

Yhteistyössä