Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Netty79 Kiitos, toivotaan parasta ❤

@kirsillevauva Jos hcg ei ole tarpeeksi korkea, ja tuplaannu 48h aikana, niin luultavasti ei ole terve raskaus, vaan menee kesken. On naisia joilla hcg on ollut 10 ja tuplaantunut normaalisti koko ajan, ja siis saaneet lapsen. Eli alkuarvolla ei ole niinkään välttämättä väliä, vaan sillä että se tasaisesti tuplaantuu.
Nyt oli toinen kerta luovutetuilla soluilla, molemmissa siirrettiin 2 alkiota kerralla. Valitettavasti pakastin tyhjeni nyt ja nämä ovat meidän viimeiset pienet muruset ❤ Oli 5, mutta ilmeisesti 3 ei selvinnyt sulatuksesta kun sinne ei mitään jäänyt. Jos Luoja suo niin ei tarvitsekaan, vaan saamme tämän/nämä pienet ihanuudet syliin asti! :love:
Ihana kuulla että olet onnellinen ja saat rauhaa rukoilemisesta.
Kiitos tarkennuksesta, nyt siis kaikki siihen toivoon, että arvo tuplaantuu <3
 
Joo siis, noi ajatukset ei oo suoranaisesti mun, vaan mitä mulle on sanottu. Ihan tällein "kaltaisteni" joukosta. Ja tää on saanut epäröimään, kun itse oon ajatellut niin eri tavalla, ja sit moni sanoo mulle asioita kuten että ois kaksi äitiä ja luovuttajan rooli yhtä iso kuin itsensäkin. Mut, ehkä en sit vaan oo valmis tähän prosessiin...

@Tupsuli ihanasti kirjoitettu <3 Just näin itsekin haluan ajatella. Ja on mullakin vaikka mitä traumoja ja kriisejä mahtunut elämään, vaikka ihan luomulapsi olenkin :D Niin eiköhän niitä itse kullekin tule; myös niille lahjasolulapsille. Onhan noihin kriiseihinkin pitkä aika, jos vasta 15-20 vuoden päästä on odotettavissa kipuilua. Mistäs sitä tietää miten maailma on siihen mennessä muuttunut, voihan olla että joka toinen hoitoalkuinen lapsi on lahjasolusta ja stigmat joita tähän prosessiin liittyy ovat jo hälvenneet!

@Netty79 Ja siis totta kai tässä on surutyö kesken. Surutyö tulee mulla jatkumaan varmasti hautaan saakka. Mä en oo kyennyt hedelmällisimmässä iässä olevana naisena saamaan lasta, ja en onnistunut hoidoillakaan, vaikka mua kymmenen, kaksikymmentäkin vuotta vanhemmat naiset onnistuu. Totta kai surutyö on kesken. Mutta en mä kans halua jäädä kierimään siihen suruun, vaan tahdon tän nyt päätökseen tän lapsentekoprosessin: Me joko saadaan lahjasolulapsi ja aletaan elämään sen mukaan mitä lapsi ja hänen lahjataustansa tuo mukanaan, tai sit jäädään kaksin ja työstetään sitä sitten.

@Ramiina eiks toi 56 ole arvona ihan hyvä :) Eli huomista jännäämään! Toivottavasti tulee hyviä tuloksia!

@atvk87 oot ihana <3
Juu olen samaa mielta @atvk87 etta olet ihana, vaikka en Sinua tunnekaan! Olet aina tarjonnut taalla minulle ja muille ihanaa tukea!!! <heart> :)
 
Ja omaa kuulumista: 5 päiväinen huippulaatuinen plastokysti on nyt kyydissä. Oma lääkäri oli sairaana ja joku toinen teki siirron. Oli kyllä varsin kliinistä touhua. Pissaamatta olin tunnin ennen siirtoa ja hyvin riitti. Näin itse siirron taululta. Oli siis tuoresiirto ja kolme viisipäiväistä meni pakkaseen. 11 jatkaa kasvua huomiseen ja ilmoittavat, moniko päätyy pakkaseen. Miksi ne kasvatetaan noin vanhoiksi? Nyt on huippufiilis. Olin vielä akupuntiossa jälkeenpäin ja juttelin alkiolle <3. Virallinen testipäivä 2.2, mutta aion alkaa testaamaan jo sunnuntaina 27.1
@kirsillevauva - kasvattavat 6. ja jopa 7. paivaan, jos eivat viela 5. paivana ole ihan blastokystivaiheessa. Itse olen taalla sairaslomalla, tuli niin hirveat kivut verenvuodon myota, varmaan kun limakalvoa oli niin paljon. Alavatsaa suorastaan kuumotti eilen, oli tulessa! Kotitesti valitettavasti negatiivinen. Rukoilen, etta mekin saataisiin viela se vauva - jos vaikka mekin saataisiin seuraavaksi noin hyva luovuttaja kuin tekin, ja jos miehen siemenneste olisi nyt parantunut viimeisesta. Kylla minullekin tullut uskosta apua.

Niin ja pp tarkoittaa piinapaivaa - siirron jalkeinen paiva on pp1. :)
 
Viimeksi muokattu:
@nyuu Joo, tai siis tulokset eivät tulleet omakantaan vaikka näyte lähti aiemmin kuin maanantaina! Lopulta soitin terveyskeskukseen ja sieltä sain tuloksen. 109, eli ihan ok. Viime testi oli 47h sitten 56, joten tupla olisi ollut 112, haluan ajatella että se puuttuva 3 on tullut sen yhden tunnin aikana että oli 48h täynnä ;)

Eli vielä kaikki ihan ok (y) Laitoin viestin lääkärille Viroon että onko nyt ok, vai haluaako hän että menen uuteen testiin taas 2 päivän päästä. Katsotaan mitä hän meinaa.
 
@kirsillevauva - kasvattavat 6. ja jopa 7. paivaan, jos eivat viela 5. paivana ole ihan blastokystivaiheessa. Itse olen taalla sairaslomalla, tuli niin hirveat kivut verenvuodon myota, varmaan kun limakalvoa oli niin paljon. Alavatsaa suorastaan kuumotti eilen, oli tulessa! Kotitesti valitettavasti negatiivinen. Rukoilen, etta mekin saataisiin viela se vauva - jos vaikka mekin saataisiin seuraavaksi noin hyva luovuttaja kuin tekin, ja jos miehen siemenneste olisi nyt parantunut viimeisesta. Kylla minullekin tullut uskosta apua.

Niin ja pp tarkoittaa piinapaivaa - siirron jalkeinen paiva on pp1. :)
Kiitoksia vastauksesta. Meillä on nyt siis 10 pakkasessa. Tosi kurja kuulla sun koettelemuksista. Ihan kohtuuttomalle tuntuu :( Hienoa kuulla, että sinäkin saat rukouksista voimaa <3
 
@nyuu Joo, tai siis tulokset eivät tulleet omakantaan vaikka näyte lähti aiemmin kuin maanantaina! Lopulta soitin terveyskeskukseen ja sieltä sain tuloksen. 109, eli ihan ok. Viime testi oli 47h sitten 56, joten tupla olisi ollut 112, haluan ajatella että se puuttuva 3 on tullut sen yhden tunnin aikana että oli 48h täynnä ;)

Eli vielä kaikki ihan ok (y) Laitoin viestin lääkärille Viroon että onko nyt ok, vai haluaako hän että menen uuteen testiin taas 2 päivän päästä. Katsotaan mitä hän meinaa.
No nätistihän toi on tuplaantunut! Ihana juttu!(y):love:
 
@kirsillevauva Juu omassa terkassa saan ottaa verikokeet. Soitin vaan äitiysneuvolaan että tarttis ajan hcg:lle ja kerroin että Virossa on hoidot tehty. Kätevää kun ei tartte siitäkin maksaa (y)

@nyuu Juu, ei silti vielä uskalla hetkeksikään relata, veitsenterällä mennään. Mutta jokainen saavutettu etappi on lähempänä vauvaa :love:
 
Lääkäri vastasi, pitää mennä perjantaina ottamaan hcg ja progesteroni (sitä ei ole aiemmin otettu). Ja käski lisäämään Lugesteronia, aiemmin meni 400mg × 2/pv, nyt 400mg × 3/pv. Kiva soittaa taas terkkarille että saisinko vielä yhden lähetteen ja voisitko lisätä siihen vielä progesteronin, kiiiiitooooos :whistle:

Just kun itse ajatteli että onpa kiva kun arvot tuplaantui, niin ei kun uusiksi panikoimaan arvoja :cautious: Noh, tätä tämä on.
 
Hei <3 !

En tiedä muistaako kukaan minua, kirjoittelin yhden viestin verran tänne lokakuussa... Tuolloin pohdin/ selvittelin mahdollisuuksiani -vieläkö yrittää omilla muniksella vai siirtyäkö lahjamunasoluihin... Loppusyksy oli aikamoinen tunteiden ja ajatusten vuoristorata; asioiden selvittämistä, vuoropuhelua miehen, läheisten ystävien, klinikoiden, oman lääkärin kanssa jne. Lopputulema oli se, että päädyttiin yrittämään vielä kerran omilla muniksilla ja samalla käyttämään lahjamunasoluja eli ns tandem hoito. Tämä mahdollistui sillai kätevästi, kun valittiin oman klinikan rinnalle toinen klinikka, Pietarista.

Noh, eipä se sitten mennyt ihan putkeen noiden omien osalta- mun keho meni ihan lukkoon ja vaste stimulaatioon oli lähes olematon...Ei vaan onnistunut, yritettiin mun lääkärin kanssa viimeiseen asti. Pettymys oli suuri, kuten te niin hyvin tiedätte, miltä se tuntuu... Luopuminen, suru, katkeruus, elämän epäreiluus...Sen tosiasian myöntäminen etten saa koskaan omaa biologista lasta, omat geenit ei mene jatkoon...

Toisaalta osa mun surutyötä on ollut sen lahjamunasoluhoidon valmistelu tässä samalla. Ratkaisukeskeisyys ja eteenpäin meneminen ovat tuoneet tilaa hengittää ja luottamusta tulevaan. Myös se, että saatiin valita luovuttaja (jossa on samoja piirteitä kuin itsessäni) toi mulle lohdutusta.

Nyt on asiat sillä tavalla kivasti, että meillä on pakkasessa kolme tervettä pgs- testattua alkiota. Mun piti alunperin ehtiä osan teidän kanssa tammikuulle piinailemaan, mutta kuinkas kävikään, menkat ei alkanutkaan...ja nyt oon primolut-kuurilla...plääh! Tavoitteena olis siirto helmikuussa.

Oon lukenut teidän jokaikisen viestin tässä ketjussa ja olen ollut taustalla hiljaisena tsemppaamassa. Ketju on ollut mun korvaamaton vertaistuki, eihän tätä kukaan muu voi täysin ymmärtää. :love:

Olen todella pahoillani @Rusakkonen
Onnea plussasta @Ramiina
Tsemppiä piinapäiviin @kirsillevauva
Voimahalaus @nyuu
 
Lääkäri vastasi, pitää mennä perjantaina ottamaan hcg ja progesteroni (sitä ei ole aiemmin otettu). Ja käski lisäämään Lugesteronia, aiemmin meni 400mg × 2/pv, nyt 400mg × 3/pv. Kiva soittaa taas terkkarille että saisinko vielä yhden lähetteen ja voisitko lisätä siihen vielä progesteronin, kiiiiitooooos :whistle:

Just kun itse ajatteli että onpa kiva kun arvot tuplaantui, niin ei kun uusiksi panikoimaan arvoja :cautious: Noh, tätä tämä on.
Todella mielenkiintoista kuulla, etta Virossa halutaan mitata progesteronia. Minulla ei ole koskaan mitatti mitaan. Briteissa mitataan. Kylla pistaa miettimaan, siis niihin seuraaviin siirtoihin, etta mita kannattaisi tehda!
 
  • Tykkää
Reactions: Ramiina
Update - olin yhteyksissa uuteen laakariini, aloitettiin uuden luovuttajan etsinta ja suunnittelu muutenkin saman tien!!! Yesss! Onwards and upwards!!! Kunhan nyt vain parannun tasta, talla kertaa kivut ovat niin hirveat, etta olen toista paivaa sairaslomalla, en pysty istumaan kuin muutaman minuutin kerrallaan ja Panadolia menee. On tama hurjaa!
 
@Rusakkonen Joo, ei multakaan sitä aiemmin kesken raskauden ole mitattu. Totta kai ennen raskautta on testattu, mutta ei näin. Mutta vähäinen proge voi merkitä tulevaa keskenmenoa, tai aiheuttaa jopa, joten hyvä että tsekataan. Jos vaan terveydenhoitaja suostuu vielä antamaan lähetteen :whistle: No jos ei niin soitan johonkin yksityiselle.
Ihanaa että pääsette heti etiäpäin luovuttajan haussa ym. :love:
Toivottavasti kivut helppaa pian :(
 
@Rusakkonen Joo, ei multakaan sitä aiemmin kesken raskauden ole mitattu. Totta kai ennen raskautta on testattu, mutta ei näin. Mutta vähäinen proge voi merkitä tulevaa keskenmenoa, tai aiheuttaa jopa, joten hyvä että tsekataan. Jos vaan terveydenhoitaja suostuu vielä antamaan lähetteen :whistle: No jos ei niin soitan johonkin yksityiselle.
Ihanaa että pääsette heti etiäpäin luovuttajan haussa ym. :love:
Toivottavasti kivut helppaa pian :(
Kiinnostavaa @Ramiina, etta sanoit, etta “totta kai ennen...” - kun minulta ei ole koskaan elamassani mitattu, ja olen tehnyt 5 IVF:aa! Mika klinikka Suomessa tekee tuota? Aina Englannissakin kysyivat, otetaanko veriarvoja, ja aina minun piti vastata, etta ei... pitaisikohan seuraavaksi ottaa?!!!
 
@Plusyks harmi et hoito meni ihan pipariksi omilla soluilla :( mutta, toivottavasti lahjasolut auttaa! Onko teillä siis jo luovuttaja?

Ja, lapsihan on sun biologinen, vaikkei sun geeneistä olekaan :)
Niimpä, onhan se 100% oma (y)
Meillä tosiaan pyöri prosessi koko ajan eteenpäin siinä oman stimuyrityksen ohessa. Valittiin meille sopiva luovuttaja. Hän on jo äiti + "genetic testing" on tehty hänelle. Saimme 5 blastoa, joista neljä pgs-tutkittiin ja nyt on siis kolme tervettä alkioita pakkasessa.

Kun luin tuota sinun taustaa, mulle tuli ihan sellainen tunne, että sinä saatat hyvinkin saada lahjamunasoluhoidon jälkeenkin vielä omista munasoluista lapsen. Olet niin nuori :)
 
@Plusyks, oletko jo iäkkäämpi, kuten meistä moni, vai nuori vielä? Toivotaan, että pääset piinaileen helmikuussa :)
Oon tätä 40+ sarjaa- täytän tänä vuonna 43, minne ne vuodet meni:eek:...Mä tapasin mun miehen vasta 39,5 vuotiaana ja kiirehän tässä hommassa tuli. Tulin kyllä silloin yrityksen alkuvaiheessa luomusti raskaaksi, mutta se meni kesken alkuraskaudessa. Taitaa olla munisten laatu jo ihan roskiskamaa ja omien ivf:ien munis-saldotkin oli naurettavan huonoja:notworthy:
 
Tein illalla r-testin ja nyt aamulla, puhdas nega. JOtenkin meni mieliala ihan alas, vaikka ymmärränkin että on tosi aikaista. Olin aamulla ihan väsynyt ja ärtynyt, hyvä että töihin selvisin :( Varmaan tää 5 vuoden yritys alkaa ottaa veronsa... Olemme toki siunattuja siinä, että pakkasessa on 10 alkiota, ja hyvälaatuisia. Mitä te ajattelette: mulla nousi paino noilla estrogeeneillä entisestään ja indeksi on nyt 39 (vaikea ylipaino). Yrittäisinkö pudottaa painoa ennen seuraavaa siirtoa, vai otanko putkeen toisen siirron? Itse kallistusin siihen, että helmikuussa vielä yksi yritys ja sit tauko (ihan jo rahojenki vuoksi).

@Plusyks, mäkin olen 45-vuotias. Sinulla on vähän samanlainen tarina kuin @Rusakkonen, joka löysi rakkauden kypsemmällä iällä <3 Minuahan on siunattu kolmella luomulapsella entisessä avioliitossa.
 
@kirsillevauva - ei se voi nakya viela. Testaa vasta pp7 *aikaisintaan* eli viikko siirrosta, vaikka parempi kylla olisi odottaa testipaivaan ja hitaasti kehittyva alkio voi nakya vasta pari paivaa sitakin myohemmin.

Jos ei onnistu talla kertaa, niin painostasi varmaan putoaa pari kiloa, kun lopetat estrogeenit taikka kuukautiset alkavat, elimisto keraa nestetta taman prosessin myota. Laakari osaa neuvoa, kannattaako pudottaa painoa ennen seuraavaa yritysta, varmaan kannattaa yrittaa koko ajan syoda mahd terveellisesti ja sen myota jotenkin vaan pudottaa vahan kerrassaan jatkuvasti, jatkuu sitten prosessi heti tai ei.

Niin ja jos ei onnistu, kannattaa harkita ERA-testia, sanoi laakari sen tarpeellisuudesta sitten mita tahansa. Se on mielipiteeni.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä