Joo siis, noi ajatukset ei oo suoranaisesti mun, vaan mitä mulle on sanottu. Ihan tällein "kaltaisteni" joukosta. Ja tää on saanut epäröimään, kun itse oon ajatellut niin eri tavalla, ja sit moni sanoo mulle asioita kuten että ois kaksi äitiä ja luovuttajan rooli yhtä iso kuin itsensäkin. Mut, ehkä en sit vaan oo valmis tähän prosessiin...
@Tupsuli ihanasti kirjoitettu <3 Just näin itsekin haluan ajatella. Ja on mullakin vaikka mitä traumoja ja kriisejä mahtunut elämään, vaikka ihan luomulapsi olenkin
Niin eiköhän niitä itse kullekin tule; myös niille lahjasolulapsille. Onhan noihin kriiseihinkin pitkä aika, jos vasta 15-20 vuoden päästä on odotettavissa kipuilua. Mistäs sitä tietää miten maailma on siihen mennessä muuttunut, voihan olla että joka toinen hoitoalkuinen lapsi on lahjasolusta ja stigmat joita tähän prosessiin liittyy ovat jo hälvenneet!
@Netty79 Ja siis totta kai tässä on surutyö kesken. Surutyö tulee mulla jatkumaan varmasti hautaan saakka. Mä en oo kyennyt hedelmällisimmässä iässä olevana naisena saamaan lasta, ja en onnistunut hoidoillakaan, vaikka mua kymmenen, kaksikymmentäkin vuotta vanhemmat naiset onnistuu. Totta kai surutyö on kesken. Mutta en mä kans halua jäädä kierimään siihen suruun, vaan tahdon tän nyt päätökseen tän lapsentekoprosessin: Me joko saadaan lahjasolulapsi ja aletaan elämään sen mukaan mitä lapsi ja hänen lahjataustansa tuo mukanaan, tai sit jäädään kaksin ja työstetään sitä sitten.
@Ramiina eiks toi 56 ole arvona ihan hyvä
Eli huomista jännäämään! Toivottavasti tulee hyviä tuloksia!
@atvk87 oot ihana <3