vierailija
Ei se kyllä vesitä keskustelua, jos sen ei anna häiritä. Jokainen keskustelu täällä tyrehtyy aikanaan ja uusia tulee. Sellaista se on.
Ymmärrän kyllä sen, että on vaikea kunnoittaa jotain sellaista mielipidettä, jossa ei näe järjen hiventäkään. Joidenkin ihmisten ajatusmaailmat vaan ovat niin erilaisia, että toista on vaikea ymmärtää. Sekin on ihan ok. Minä olen valinnut ympärilleni pitkälti minun kaltaisiani ihmisiä ja minulle toimii hyvänä muistutuksena se, että joku on täysin erimieltä kuin minä. Minä olen valmis muuttamaan mielipiteitäni, jos joku vaan pystyy perustelemaan riittävän hyvin sen, miksi minä ajattelen "väärin". Tällä palstalla minä en kaipaa kunnioitusta enkä minä kunnioita ketään. Kunnioitus ei ole mielestäni sellainen asia, joka kuuluu oletusarvoisesti kaikille ja kaikelle. Joskus joku vaan on niin hölmö ajatuksineen, ettei sellaista voi arvostaa millään tasolla.
Toki tällaisessa monenkirjavaisessa palstassa on yhtä monta kirjoittajaa ja mielipidettä. Kuitenkin olisi hyvä kiinnittää huomiota siihen miten ja millä tavalla keskustelee. Liika töksäyttäminen ja isottelukin tappaa keskustelun, toki joissakin kohtaa paikallaan jos haluaa pysyä aiheessa.