minä siivoan, mies sotkee. minä siivoan, mies sotkee. minä siivoan, mies sotkee.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta mielipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta mielipuoli

Vieras
eilen illalla TAAS siivosin koko kämpän niin et on sit kiva tulla tänään töistä kotiin.
no, mä lähdin jo viiden jälkeen aamulla ajeleen töihin ja mies ja lapsi lähti 8 maissa, eli ovat n.tunnin olleet täällä keskenään hereillä aamulla.

multa napsahti selkä töissä ja lähdin vähän aikaisemmin. hain lapsen hoidosta ja tulin kotiin. ja #¤%&&/(&")#/&¤%#%&&(.

sohvalla ja nojatuolissa on miehen vaatteita, vessan lattialla on lehtiä (joihin meinasin liukastua!), keittiössä on likaisia astioita, tyhjä mehupurkki ja tyhjä leikkelepaketti pöydällä sekä puristettu teepussi.
olkkarin pöydällä on nenäliina, teekuppi ja leipälautanen.
eteisen lattialle on kaatunut kassillinen lehtiä jotka on lähdössä lehtiroskikseen.

mä. en. jaksa. enää.

no, nytpä on selkä niin sökö et en voi tehdä mitään, että mies saa luvan tehdä.
ja kyllä, mun on ollut pakko siivota, koska miestä ei haittaa vaikka hukuttais paskaan ja mä taas en pysty asumaan sillain.
ja tähän tilanteeseen tultiin rakennusaikana ja tässä sitä ollaan.

miehelle ei voi yhtään sanoa asiasta tai se on heti nalkuttamista. sillä menee HETI hermo kun pyydän sitä siivoamaan jälkensä.

hautaudutaan sitten paskaan, väliäkö millään. amen.

Otat jätesäkin ja alat lappaa ainakin niitä miehen vaatteita ja lehtiä sinne säkkiin. Eiköhän samat otteet päde kuin lapsiinkin jos kerran aikuinen ihminen on niin lapsellinen ettei osaa omia jälkiään korjata. Minä olen sen verran äksy akka, että jos ei kertasanominen mene perille niin näin sadekelillä saattaisin napata ne miehen kamppeet ovesta pihalle jos ne ei paikalleen mene. Minä en omassa kodissani ole kenenkään piika!

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Ihan kuin meillä. Paitsi minä olen se possu ja mies siivoaa ja nalkuttaa. Mutta niin kauan kuin mies suostuu siivoamaan, tämä varmaan jatkuu. Saavutettu etu. Ja mä käyn raskaissa töisä ja mies elelee muutaman tunnin päivätyöllä herroiksi.

Lakkaa ainakin pesemästä miehen pyykit. Meillä mies oli samanlainen. Heillä on kotonakin aina ollut ja on edelleen tavaraa mahdottomasti ja sotkusta. Loppujen lopuks en tiedä kyllä mikä oli se lopullinen juttu joka teki siitä lopun. Varmaan kun mies sai uuden ystävän joka elelee yksin lasten kanssa ja pitää kodin siistinä. Hoksas että mieskin voi niitä siivoushommia tehdä. Ja kyllä mies alkoi sitten huomaamaan ku siivosin, että kuinka mukavaa on olla siistissä kodissa. Kun olin viikon yksin reissussa ja mies hoiti kaiken yksin, oli se siivonnu viimesen päälle kämpän kuntoon. Mutta tiedän siis ap:n tunteen kun mies oikeasti sotkee vaan eikä välitä. Ei mies vieläkään nyt niin paljon siivoa kun minä, mutta huolehtii kuitenkin tiskit ja pyykit ja imuroi.

Vähentäkää sitä roinan määrää jos on noin vaikeaa pitää siistinä. Lapsen tavarat on asia aivan erikseen, mutta aikuisten, ja yleensäkin. Tavaroilla on omat paikkansa. "Keskeneräisille" vaatteille oma, luetuille mainoksille omansa jne. Kaikki väärässä paikassa oleva päätyy roskiin jos viihtyy siinä liian kauan. Jos astioita on olkkarissa niin sano miehen tullessa kotiin ettet jaksa toisten sotkuja siivota ja paiskaa ne seinään kun ovat väärässä paikassa. Herätä se porsasmies, kyllä ihmisen on osattava siivota jälestään.

no eipä tollanen oo mistään kotosin jos ei suostu toisen pyykkejä peseen niinkun minna ehdottaa ! Meillä ei onneksi moista ongelmaa ole, meillä ei kämppä koskaan ole viimosen päälle puhdas koska saisit olla koko päivän imurinvarressa kiinni, meillä siis pitkäkarvainen koira ! Mutta kaikki tavarat löytävät omat paikkansa ja pöytien pinnat näkyvät puhtaina, laittiallakaan ei karvoja aivan jumalattomasti ole !

[QUOTE="vieras";24627143]voi-voi...
ap ei saa yhtään myötätunto pistettä. relais ja antais olla noin vähäisten "siivojen". siistissä kodissa on paljon hukkaan heitettyä aikaa![/QUOTE]

Tai sitte ei ole. Siistissä kodissa minulle kulkee ajatus paremmin ja jaksan keskittyä tiettyyn juttuun paremmin. Siispä siihen menee vähemmän aikaa kuin sotkuisessa kodissa. Kodin pitäminen siistinä ei ole temppu eikä mikään kun ylimääräinen roju on poissa ja tavaroilla omat paikkansa. Kodin pitäminen siistinä vie yhtä paljon aikaa kuin sen sotkeminenkin.

Meillä on sama homma. Ja asiaan auttoi kun tein totaalisen LAKON, siivosin OMAT ja vain OMAT sotkuni ja loput jätin levälleen kun ei enään mulla hermo kestäny. Kyllä se mies pariin kertaan ruinas että voitko siivota mutta joutu itse nöyrtymään kyllä. Minä en perks antanu!

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Minä olen nainen, mutta minulla on vaikeuksia panna asiat käytön jälkeen paikalleen. Sotku ärsyttää itseänikin, ja kamppailen asiaa vastaan, mutta ei ole helppoa oppia siistiksi. Ihan niin kuin joku on lukihäiriöinen tai joku kasvosokea, minulle on tavattoman vaikeaa muistaa tavaroiden oikeat paikat.

Onneksi minulla on kärsivällinen mies. Jos kotona olisi mielipuoli, joka huutaisi, heivaisi tavaroita roskiin ja paiskoisi likaisia astioita seiniin (kuten tässä ketjussa kypsät äidit ovat ystävällisinä neuvoina ehdottaneet) menettäisin varmaan järkeni.

Meillä oli tuon miespuoleisen kanssa hiukan samaa..Ja nyt kun suunnitellaan yhteen muuttoa,minä pidin puheen.Tein selväksi että en ole kotipiika. Meillä syödään vain ja ainoastaan keittiössä.Astiat tiskipöydälle.Roskat roskiin.Vaatteet paikalleen/pyykkikoriin. Hetken kahto hoo moilasena,mutta ymmärtää nyt jutun juonen...

Siivous on sit se juttu,jonka tahdon itse hoitaa - en osaa olla jos joku muu on siivonnu...

• Tykkää
Reactions: raparperitaivas
Minä olen nainen, mutta minulla on vaikeuksia panna asiat käytön jälkeen paikalleen. Sotku ärsyttää itseänikin, ja kamppailen asiaa vastaan, mutta ei ole helppoa oppia siistiksi. Ihan niin kuin joku on lukihäiriöinen tai joku kasvosokea, minulle on tavattoman vaikeaa muistaa tavaroiden oikeat paikat.

Onneksi minulla on kärsivällinen mies. Jos kotona olisi mielipuoli, joka huutaisi, heivaisi tavaroita roskiin ja paiskoisi likaisia astioita seiniin (kuten tässä ketjussa kypsät äidit ovat ystävällisinä neuvoina ehdottaneet) menettäisin varmaan järkeni.

En niin tosissani sitä nyt tarkoittanut että pitäisi astioita paiskoa seinään. Mutta ei nyt puolestakaan pidä siivota.
Minusta tulee kiukkuinen jos joudun sotkun keskellä elämään, enkä ymmärrä miten vaikeaa on viedä vaikka sitä lautasta pois olkkarista lähtiessään. Pikku koukkaus kun on menossa ovelle niin se on keittiön altaassa tms.

Ylimääräinen roina pois kotoa, silloin on kaikin puolin paljon helpompaa, eikä yksi kahvikuppi kirjahyllyssäkään suututa.

Kaipaisin teidän mielipiteitä omaan tilanteeseeni. Tilannehan on siis muuten sama, kuin suurimmalla osalla täällä. Haluan pitää kodin puhtaana,( koska olemme molemmat kovin allergsia (miehellä atopia)) ja olen tottunut/haluan, että keittiö on siisti ja tavarat paikoillaan. Siivoan töiden jälkeen sotkut keittiöstä pois, pesen pyykit (joita atopiasta johtuen tulee ja paljon) kannan likaiset vaatteet paikoilleen, vien roskat roskiin yms yms yms. En missään nimessä toisten jälkiä siivoaisi, mutta mies on töissä päivittäin 12-18 tuntia, tulee kotiin, syö ja nukahtaa heräten seuraavaan työpäivään. Ei jaksa tehdä eväitään, minä teen ja autan jaksamisessa. Vapaapäivillään ei saa mitään aikaan. Sen ymmärrän itsekkin pitkää päivää joskus tehneenä. Mutta eikö likaiset astiat voisi kuitenkin viedä koneeseen, roskat ja pyykit paikoilleen laittaa? Vaikka kun tulee töistä kotiin? Mutta ei. Päiväni toistaa itseään eli siivoan, siivoan, siivoan. En ehdi urheilemaan en mitään. ja vielä sanotaan, että miksi kaapit ovat niin sekaisin ja puhtaat pyykit eivät ole kaapeissa?? Ainiin, ja kun hän on aina töissä, minun vastuullani on kaikki; laskujen maksu, kayppakäynnit, ruuanlaitto, koti, reissuun pakkaamiset ja purkamiset, auton huolto yms yms.. Mitä mieltä olette, onko oikeutettua hänen asemassaan jättää paskaiset tavarat lojumaan vedoten työhön? Kun voisi ne korjata ja minulla jäisi aikaa sitten vaikka niiden kaappien siivoamiseen ja laskujen mapittamiseen. Ettei minun tarvitsisi aina sanoa, "en tiedä missä kaikki tavarat on" kun mikään ei ole järjestyksessä kaaottisuuden vuoksi. Sitten vielä haukutaan, että etkö sää osaa ees jääkaappia siivota.

Meillä sama paitsi minä sotken, mies siivoaa, minä sotken, mies siivoaa, minä sotken, mies siivoaa.

Häntä varmaan vähän turhauttaa mut mäkin olen yrittänyt ryhdistäytyä, mun silmiin ei vaan ne sotkut osu! Enkä mä ees huomaa jos on imuroinut tms. Tajuun aina vaan kun jättää mun vaatteet laittamatta kaappiin, siitä mä hokaan et joo, on varmaan taas siivonnut.

Vaikee sitä on alkaa siivoomaan jos ei ees huomaa et on sotkusta.

Pyykit mä pesen. Se on mun homma. Ruokaa laitan kans mut sen jälkeen mies yleensä siivoo keittiön kun mun jälki ei tyydytä...

Samoin täällä, paitsi lapsia on kolme! ja meikäläinen teki tuon, että jätin kaikki tekemättä. Tää kämppä oli ihan törkeä läävä sen jälkeen ja ukko ei edes huomannut! Loppujen lopuksi,ukko meni ilman alkkareita töihin! Eikä vieläkään ymmärtänyt,että vois ite sitä persettä heilauttaa ja auttaa meikäläistä kotitöissä.. Ihmetteli vaan, että mitekäs tää koti nyt näin on ja missä hänen vaatteet.. typerä pässi!

Olet liian nipo.

Huomaatko SINÄ ET VOI ASUA sellaisessa kodissa joka miehelle olisi ok. Joten MIEHEN ON PAKKO noudattaa MITÄ SINÄ HALUAT tai kaikki kärsivät.

Kuulostat tosi itsekkäälle!

Nimim. myös siistiä kotia arvostava jolla on tällä hetkellä teekuppi ja lautanen olkkarin pöydällä, sängyn vieressä lattialla pari aikakauslehteä ja pari villatakkia lattialla. EIKÄ maailma olekaan kaatunut!

Muija siivoaa, ekaluokkalainen sotkee, muija siivoaa, ekaluokkalainen sotkee, muija siivoaa, ekaluokkalainen sotkee, muija siivoaa, ekaluokkalainen sotkee...

Minä siivoan, teini-ikäinen sotkee, minä siivoan, teini-ikäinen sotkee, minä siivoan, teini-ikäinen sotkee, minä siivoan, teini-ikäinen sotkee...

Näin on meillä :D

Mä en ymmärrä teitä jotka valittaa et mies ei siivo, niin miksi ihmeessä olette sen kanssa yhteen muuttaneet tai opettaneet et ei tartte siivota. mä oon aina seurusteluaikana ennen yhteenmuuttoa käynyt poikaystävien luona ja nähnyt millaista siellä on. Nykyisen mieheni koti oli perussiisti kuten minulla joten meillä on alusta asti ollut sama siisteyskäsitys ja mitään ongelmia ei ole siivouksen kanssa ollut.

Minä olen luonteeltani hajamielinen professori. Ihan fiksu ja älykäs, akateemisesti koulutettukin, mutta järjestystä kotona en osaa ylläpitää. Siivoan kyllä ja järjestelen, mutta en millään opi laittamaan tavaroita heti käytön jälkeen paikoilleen. Lisäksi esim. aamulla helposti tulee kiire, ja päätän siivota jälkeni palatessani takaisin.

Miestäni ärsyttää. Hän haluaisi, että kotona olisi siistimpää. Onneksi ei sentään ole alkanut tavaroitani roskikseen. No eipä olisi varaakaan, sillä sekaisuudestani huolimatta olen meillä ainoa, joka imuroi, pesee lattiat, ikkunat, vessat, kylppärin, saunan jne.

Mutta aloittajan asiaan. Valitettavasti siisteyskäsityksiä on erilaisia, eikä siistimpi osapuoli voi automaattisesti määrittää kodin siisteysstandardia. Aloittajan pitäisi puhua miehen kanssa siitä, mikä on sellainen siisteystaso, viive jolla sotkut siivotaan ja työnjako, johon molemmat voivat olla tyytyväisiä, tai jota edes voi sietää.

Tämä ei välttämättä ole siististä osapuolesta sen kivempaa kuin sotkuisesta, sillä omista toiveista saattaa joutua tinkimään tai hyväksyä se, että siivoaa enemmän, jos yhteisesti sovittu taso ei riitä.

Jos mies ei yhtään osallistu, vaikka työnjaosta on sovittu, on asia hankalampi. Eipä sillä sopimuksella ole virkaa, jos toinen ei sitä lupauksista huolimatta noudata. Sitten aloittaja joutuu miettimään onko se sellainen vika, jota toisessa on valmis sietämään, vai onko aika lähteä eri teille.

En kyllä voi suositella mitään tavaroiden hävittämistä. Jos mieheni alkaisi laittaa tavaroitani roskikseen, olisi pian entinen aviomies. Sen sijaan minusta on ihan ok kerätä tavarat, vaikka jätesäkkeihin, joista toinen voi ne sitten penkoa, kun tavaroitaan kaipaa. Pyykeistä voi pestä (siis samalla kun pesee muita pyykkejä) pestä vaan ne, jotka päätyvät pyykkikoriin jne.

Ihanaa kuulla,että jollain muullakin on se " ikuinenlapsi" kotona myös.
Meillä tilanne on niin pahana,et jos miehen housut sukat tmn.jotka lojuvat ryttisinä jossain nurkassa eikä pestyinä kaapissa ,on minun syyni. Jos mainitsenkin asiasta,et minulla on ihan täysi työ kahdessakin lapsessa ( 3 ja 6 )jotka ovat pinnaani kiristöviä hulivilejä . Että jos tässä vielä aikuisenkin miehen sotkuja korjailen ei päivä enään riittäisi. Vastaus on,että se on sun työ. Olen siis tällähetkellä työtön. Mies ei välitä et kamat on pitkin poikin ja koti sikin sokin kun vasta sitten kun omat kamat on hukassa.siitä saan sitten kuulla et vika on minussa vaikka itse olisi voiko ollut lomalla tekemättä yhtään mitään,paitsi levitellyt vaatteitaan,kahvikuppejaan,jugurttipurkkejaan jättänyt nikotiinipurkkakökköjä pöydän kulmiin ynm. Mitähän tässä pitäis tehdä? Lapsetkin mallaavat isää ja jättävät kaiken levälleen. Olen ihan loppu

Ihanaa kuulla,että jollain muullakin on se " ikuinenlapsi" kotona myös.
Meillä tilanne on niin pahana,et jos miehen housut sukat tmn.jotka lojuvat ryttisinä jossain nurkassa eikä pestyinä kaapissa ,on minun syyni. Jos mainitsenkin asiasta,et minulla on ihan täysi työ kahdessakin lapsessa ( 3 ja 6 )jotka ovat pinnaani kiristöviä hulivilejä . Että jos tässä vielä aikuisenkin miehen sotkuja korjailen ei päivä enään riittäisi. Vastaus on,että se on sun työ. Olen siis tällähetkellä työtön. Mies ei välitä et kamat on pitkin poikin ja koti sikin sokin kun vasta sitten kun omat kamat on hukassa.siitä saan sitten kuulla et vika on minussa vaikka itse olisi voiko ollut lomalla tekemättä yhtään mitään,paitsi levitellyt vaatteitaan,kahvikuppejaan,jugurttipurkkejaan jättänyt nikotiinipurkkakökköjä pöydän kulmiin ynm. Mitähän tässä pitäis tehdä? Lapsetkin mallaavat isää ja jättävät kaiken levälleen. Olen ihan loppu
Lapset voi pakottaa siivoamaan helposti. Kerran päivässä toteat, että nyt on tunti aikaa siivota rakkaimmat lelut paikoilleen ja tunnin päästä levällään olevat lelut ja muut tavarat pakataan jätesäkkiin, säkki päivätään ja viedään varastoon, josta säkki lähtee tasan viikon päästä kaatopaikalle. Jos lapset siivoavat ennen viikon loppumista huoneensa kunnolla edes kerran, saavat he ottaa tunnin ajan yhdestä säkistä tavaroita ja viedä ne paikoilleen, ja säkin päiväykseen lisätään viikko. Näin pääsette eroon niistä leluista ja tavaroista, jotka ovat lastenkin mielestä turhia. Rakkaimmat lelut nimittäin siivoutuvat tällä tavalla paikoilleen alta aikayksikön. Lisäksi voit todeta lapsille, että jos lastenhuone ei ole siisti, eivät lapset saa leikkiä missään muussakaan huoneessa, koska eivät osaa omaakaan huonetta pitää siistinä.

Miehellesi et mahda mitään. Hän on siinä mielessä oikeassa, että työttömänä sinulla on kaiket päivät aikaa siivota kämppää, ja kun ojennat lastesi käytöstä, ei sinulla enää mene aikaa heidän jälkiensä siivoamiseen. Miestäsi taitaa todella harmittaa se, ettet käy töissä, joten suosittelen työssäkäyntiä sinullekin.

Lapset voi pakottaa siivoamaan helposti. Kerran päivässä toteat, että nyt on tunti aikaa siivota rakkaimmat lelut paikoilleen ja tunnin päästä levällään olevat lelut ja muut tavarat pakataan jätesäkkiin, säkki päivätään ja viedään varastoon, josta säkki lähtee tasan viikon päästä kaatopaikalle. Jos lapset siivoavat ennen viikon loppumista huoneensa kunnolla edes kerran, saavat he ottaa tunnin ajan yhdestä säkistä tavaroita ja viedä ne paikoilleen, ja säkin päiväykseen lisätään viikko. Näin pääsette eroon niistä leluista ja tavaroista, jotka ovat lastenkin mielestä turhia. Rakkaimmat lelut nimittäin siivoutuvat tällä tavalla paikoilleen alta aikayksikön. Lisäksi voit todeta lapsille, että jos lastenhuone ei ole siisti, eivät lapset saa leikkiä missään muussakaan huoneessa, koska eivät osaa omaakaan huonetta pitää siistinä.

Miehellesi et mahda mitään. Hän on siinä mielessä oikeassa, että työttömänä sinulla on kaiket päivät aikaa siivota kämppää, ja kun ojennat lastesi käytöstä, ei sinulla enää mene aikaa heidän jälkiensä siivoamiseen. Miestäsi taitaa todella harmittaa se, ettet käy töissä, joten suosittelen työssäkäyntiä sinullekin.

Tuo säkkijuttu olikin ihan uus juttu ja sitä täytyykin kokeilla,kiitti vinkistä.
Mitä työhöni tulee niin sitä olekin hakenut jokseenkin joka päivä,mutta tilanne on huono,huoh. Itsekkin toivoisin todellakkin saavani pian töitä.
Mieheni lapsuuden kodissa isä teki töitä ja äiti kaiken muun,siis ihan kaiken,jopa siivosi lastensakkin huoneet. Tämä onkin selvinnyt vasta hiljattain ja se myös selkeyttää miksi mieheni olettaa että olisin kuin hänen äitinsä. Vaikka olin töissä tilanne oli ihan sama. Minä sitten töiden jälkeen siivosin hänen sotkunsa ja sen kaksi vuotiaan,joka ei juurikaan mitään edes vielä sotkenut.
Itselläni on vain kovin ahdistavaa,kun en enään löydä talostamme mitään,enkä yksinkertaisesti enään ehdi edes siivoamaan,kun toinen paikka jo pursuaa. Toivoisin,että kotona olisi edes jonkinlainen järjestys,mutta yksin en enään pärjää. Kun illalla pitäisi lasten siivota ja sanon isälle et pistäs lapset siivoamaan niin hetken kuluttua löydän miehen lattialta näpläämässä kännykkäänsä ja lapset leikkii vieressä tai sitten mies leikkii niiden kanssa,huoh.

Naisten tehtävänä on tehdä kotityöt. Tutkimusten mukaan pariskunnat, jossa nainen siivoaa enemmän, ovat onnellisempia kuin ne pariskunnat, jotka siivoavat suunnilleen yhtä paljon.

Yhteistyössä