♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin mun kaikki menkkaoireet olis kadonneet :eek: Menkkajomoja ei oo tänään ollut läheskään yhtä paljon kuin eilen.. Jotenkin hirveän seesteinen olo ja ajattelen vaan että kyllä se lapsi meille vielä joku päivä tulee, jos ei nyt niin kyllä se joku päivä onnistaa. Kiitos lohduttavista sanoista @Tuimatar ja @Summer2 :love: Olen ollut koko viikon tosi ärsyyntynyt miehelle, vielä eilen ajattelin etten tuon miehen kanssa halua kyllä yhtäkään lasta ja parempi jos ei nyt tärppäiskään (hyi mitä ajatuksia...) :devil: Nyt oon jotenkin tosi hyvällä mielellä kaikesta ja on ihan normaali olo. Kävi miten kävi niin elämä jatkuu..... :love:

• Tykkää
Reactions: Jennipä
@pehmis26 ja @Villisilmä ja muutkin. Kävin viime kuussa (kolme viikkoa sitten) leikkauksessa. Tähystysleikkauksessa poistettiin oikeasta munasarjasta se endometriooma ja tehtiin aukiolotutkimus. Patologille meni tutkittavaksi se poistettu juttu ja endometrioomaksi se oli sielläkin varmistunut. Muuten vatsassa ihan siisti tilanne, ei ole mitenkään endo valloillaan. Vasemmalla sakron tyvessä pienesti, ei muualla. Munasarja säilyi ehjänä ja munatorvissa oli esteetön kulku. Saadaan itse olla yhteydessä nyt jatkoista lapsettomuuspolille, mutta miehen kanssa ollaan päätetty että sen aika on ensi vuodenpuolella. Loppuvuosi olkoon toipumista ja huilia yrityksestä. Hyvin olen toipunut itse toimenpiteestä, mutta voihan se kroppa ja tuo oikea munasarja etenkin olla eri mieltä.

Mulla on menossa yk15, tosin kierto ihan lopuillaan ja varmaan viikon sisään vaihtuu uuteen kiertoon. Tänään tein isänpäivän kunniaksi testin, joka oli puhdas nega. Tosin ihmeitä en hirveästi odottanutkaan tapahtuvan kun tuo operaatio oli vasta ja ihan selvät pms-oireet. Alkais nyt vaan menkat niin pääsis uutren kiertoon.

Ajattelin vielä taustailla kun en halua kasvattaa kuumeilua hirveisiin mittasuhteisiin.

• Tykkää
Reactions: Jennipä
Yk7... Kyllä mieli heti innostuu kun menkat puoli päivää myöhässä.

En toisaalta yhtään ihmettele ettei nyt tärppää, molemmilla niin paljon stressiä ja kiireistä elämää, joten ei kai mikään vauva tällaiseen tilanteeseen halua tullakaan. Jospa keväällä taas elämä hymyilisi enemmän. Ei muuta kuin uuteen nousuun!

@Paputoive Ihanaa, tsemppiä nyt yritykseen!

@Paputoive Leikkaus kuulostaa hurjalta :unsure: Toipumista! Ja tsemppiä myös @pehmis!

Täällä todettu hennon vaaleanpunaista valkovuotoa. Hemmetti, kun harmittaa! :( Tän kierron olin sairastelun vuoksi ottanut rauhassa vauvakuumeilun kanssa, ei lämmön mittauksia, ei jatkuvaa oireanalyysiä ja siksikin toivoin, että nyt tärppäis.

Nyt on labrassa käyty. Verikokeet vissiin olis jo tyyliin tänään valmiit, mutta kun otettiin papakin niin siinä menee se viikko, joten pitää sitten soittoaikaa tilata vasta ensviikolle. Nyt oottelen menkkoja saapuvaks suunnilleen huomiselle.

@Kinder_Kitty saapuivatko menkat?

Pahoittelut myös kaikille muille uuteen kiertoon joutuneille tai lähipäivinä mahdollisesti joutuville. Tuntuu tosi väärältä kun nää piinaviikkojen toiveet ja odotukset kääntyy taas suruksi. Kyllähän me joskus se plussa saadaan jokainen, mutta on tää niin vaikeeta odottaa..

@Jennipä ei oo menkkoja näkynyt mutta kyllä ne tänään alkaa kun pc puikossa vaan valkonen viivanpaikka.. tänään on dpo15..ja ois jo pitänyt näkyä... epäilen et viimekierrossa ovis oli jotenkin huono kun luteaalivaihe 13pvää ja päivää ennen menkkoja tuli valkovuodon seassa ruskeaa.. nyt luteaalivaihe pidentyy siis päivällä eli 14pvää jos menkat siis saapuu mutta pakkohan niitten menkkojen on tulla kun ovis on tapahtunut ja raskaana en ole niin alkais jo kiitos! :cry:

Heippa taas kaikille, oon muutaman viikon pitänyt "palstatonta" elämää ja tulinkin nyt kertomaan että ovis on bongattu:p
tänään siis kp 16/28-36 yk2.
Tässä kierrossa on ollut kaikki niksit ja jekut käytössä (ovitestit,limojen tutkimiset,foolihappo,greippimehu,aamulämpöjen mittaus, ja paljon paljon seksiä..)
On kyllä tosi kovat odotukset tälle kierrolle:love:
Liitteenä ovistestailut>

Attachments

Pahoittelut muillekin negoista ja menkoista :cry: Yhdessä taas uuteen kiertoon, tää vertaistuki on ihanaa mitä täältä saa. On nää kierron ekat päivät kyllä aikamoista masistelua, vaikka nyt selvisinkin vähemmällä pettymyksellä, kun yritin hokea koko viime kierron itselleni "et oo raskaana, et oo raskaana..." :LOL: Nyt on aika leppoisa olo tavallaan kun on menkat päällä, niin ei tartte liikoja kuunnella itseään, tarkkailla limoja tms. Tän olotilan kun sais säilytettyä niin fine :whistle:

@Sofia90 Wow sä oot tehnyt järjestelmällistä työtä, tsemppii hirveesti (y)

• Tykkää
Reactions: Sofia90
kohta vaihtuu jo dpo16 ja menkkoja ei oo vielä näkynyt.. mutta tosiaan normaali keltarauhanen toimii sen 14+2pvää.. mutta aika monen päivän ero tulee nyt tuohon luteealivaiheeseen kun viimeks oli 13pvää mut toisaalta mitä pidempi niin sen parempi.. seuraavan kerran uitan r-testiä torstaina ellei menkat ole alkaneet..

Tässä kierrossa olen testaillut ovista prechekin tikuilla. Tänään kiertopäivä 12/28-32 ja plussahan siihen tikkuun pärähti. :)Mukava huomata että ilmeisesti kroppa toimii. (y) Tämä plussa on nyt tullut hyödynnettyä, toivotaan parasta!

Mitenkäs nämä dpo:it lasketaa? (n) Onko tänään siis dpo0?

@Kinder_Kitty mä kun luulin että se 14 päivää oviksesta on aikalailla maksimi :eek:. No eipä nää kaikki jutut vielä oo mullekkaan selkeitä. Mut kuulostaa jännältä tilanteelta vaikka testit on näyttänytkin negaa.

@Ihanapa ovisplussa päivä on dpo -1, ovispäivä on dpo 0 ja oviksen jälkeinen päivä on dpo 1. Eli luulisin että sulla on dpo -1. Tietty ovisplussasta voi kulua ovikseen enemmän tai vähemmän aikaa kuin vuorokaus, mutta ehkä helpoin on nyt laskea että huomenna on dpo 0 :)

Omanapa: Itse sain soittoajan viikon päähän tiistaille. Sitä ja menkkoja odotellen.

@Jennipä äläpä muuta sano! menkkoja ei vielä näy mutta onhan tässä päivää jäljellä.. voi siis olla mahdollista että kiinnittyminen olisi tapahtunut myöhemmin niin siksi ei vielä varmaan näy testeissä... mutta katotaan nyt.. ärsyttävää tämmönen kun nyt taas rupeaa jo toiveet nousemaan... flunssa jatkuu edelleen :/ ei kiva.. sunnuntaina tulee jo 2vkoa kun flunssa alkoi.. jos menkkoja ei näy torstainakaan ja testit negaa niin sitten kyllä soitan perjantaina klinikalle et mitäs nyt tehdään..

Ja jeesus sentään... alle viis minuutti sen jälkeen kun kirjotin edellisen viestin, käyn vessassa ja TADAA, menkat! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: miksei ikinä mikään ei mee just niinkuin mä ajattelen :LOL:. No torstain puolelle pakko laittaa tuo kp 1 kun kerta tähän aikaan alko menkat.

Elikkäs yk 5.

Ja jeesus sentään... alle viis minuutti sen jälkeen kun kirjotin edellisen viestin, käyn vessassa ja TADAA, menkat! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: miksei ikinä mikään ei mee just niinkuin mä ajattelen :LOL:. No torstain puolelle pakko laittaa tuo kp 1 kun kerta tähän aikaan alko menkat.

Elikkäs yk 5.
pahoittelut menkoista! eikös sulla eilen oollu kp1? mää ite oon aina laskenut niin et sinäpäivänä kun vuoto alkaa niin se on kp1 oli kello mitä hyvänsä..eikä kukaan oo sanonut ikinä et ois väärä tapa. DPO17 ei menkkoja mutta ei myöskään plussaa testissä.. toivottavasti ne menkat alkavat tänään niin luteaalivaihe on sen 16pvää..mutta jos ei niin sitten en kyl yhtään tiiä..

@Kinder_Kitty mä oon lukenut ohjeen, että jos menkat alkaa klo 18 (vai oliko 20?) Jälkeen illalla (tai yön aikana), ne lasketaan alkaneeksi seuraavana päivänä. Näin menettelen, etenkin kun mulla ne alko alle tunti ennen vuorokauden vaihtumista.

Ihme kun kestää sulla. Olisko lääkkeet voinut vaikuttaa, vaikka ne viime kierrossa tulikin aikasemmin :O

@Kinder_Kitty mä oon lukenut ohjeen, että jos menkat alkaa klo 18 (vai oliko 20?) Jälkeen illalla (tai yön aikana), ne lasketaan alkaneeksi seuraavana päivänä. Näin menettelen, etenkin kun mulla ne alko alle tunti ennen vuorokauden vaihtumista.

Ihme kun kestää sulla. Olisko lääkkeet voinut vaikuttaa, vaikka ne viime kierrossa tulikin aikasemmin :O
okei no mun täytyy kysyä klinikalta et miten lasketaan :D ite en vaan yhtään ymmärrä et miten se kellon aika siihen vaikuttaa...siis tottakai jos vuorokausi vaihtuu ja menkat alkaa sillon esim yön aikana niin se päivä on kp1..mut jos ennen klo24 alkaa niin ite lasken et sillo kp1.. kiva jos oon koko ikäni laskenu väärin :D mä en usko et noi lääkkeet enää vaikuttaa kun ei niitä oo enää mun verenkierrossa..

Noniin tänään dpo18.. ja lääkäri sanoi että ei tarvitse olla huolissaan.. jos viikon päästä perjantaina menkat ei ole alkaneet niin ultrataan ja kotona vielä ens viikolla raskaustestin teko..raskaus voi kuulemma vielä olla mahdollinen...

@Kinder_Kitty No huhhuh aika raastavaa varmasti odotella menkkoja/plussaa :eek: Toivotaan parasta, jos kerta raskaus on vielä mahdollinen!

@Jennipä Pahoittelut uudesta kierrosta:unsure:

Minäpäs aloitan ensi viikolla oviksen metsästyksen tikuttamalla, ekaa kertaa ikinä hui! Tilasin normi liuskatestejä ja sit vielä paketin hymynaamatestejä, niin sitten kun noissa halvemmissa alkaa viivat vahvistua niin voi varmistaa kalliimmalla :LOL: Tuntuu olevan tuo viivojen tulkinta niin vaikeeta että pelaan nyt varman päälle. Onneksi ovis tulee kalenterin mukaan just kun meillä on yhteinen vapaa viikonloppu piiiitkään aikaan! Saatetaan kyllä lähteä sukuloimaan, mutta kyllä hätä keinot keksii :D(y)

Yhteistyössä