IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Aiotko Tammis nyt sit käydä jonkin toisen lääkärin pakeilla kyselemässä noista lääkejutuista?

Onnea Hannuliini!

Itsellä tää tyhmä lenssu jatkuu, taitaa yskäkin olla jo keuhkoputkentulehdusta. Yö meni siis puoli-istuvassa asennossa yskien. Kauhukuvat jo, että yskin punktiossa asiat jotenkin pieleen..:notworthy:
 
Hei, millä koodeilla teille on määrätty sairaslomat punktiosta? tyänantajanhan ei tarvitse maksaa palkkaa mikäli laitetaan z-koodi, lapsettomuushoidot eivät oo palkallisia sairaslomia. Mut oon kuullut et jotkut lääkärit on suostuneet kirjottaa esim vastakipu, toimenpide -koodin..?:whistle:
 
Onnea hannuliini! !! Mahtavaa että epäonnistunut hoito päättyikin näin:love:

Pahoittelut Tammis, halit!

Täällä munisten kasvattelua ja viimeisin ultra sunnuntaina. Mahtava lääkäri kun tuli ihan meidän takia vaikka koko paikka oli kiinni. Lopuksi vielä kädestä pitäen toivotti onnea ja toivoi tämän olevan se meidän kerta :love:
Ja ihanaa tuolla paikassa on se että voi luottaa hoidon lääkärien käsiin ja he päättää lääkkeet ym. Eikä niinkuin oys että siellä ite valittiin suunnilleen annostuksetkin :devil: oli tosi stressaavaa eikä voinut luottaa mihinkään.

Eli vissiin ihan hyvä määrä muniksia. Veikkas jotain 15 kun jos pienimmät ei ehi mukaan. Saa nähdä. Eilen aamulla viimeinen orgalutran ja viime yönä gonapeptyl. Huomenna punktio. Nyt käytössä ollu kortisoni ja kyselin siitä pitkästä viljelystä niin lääkäri haluaisi kokeilla alkionkuoren avausta ja siirtää kaksi. Eli niillä mennään ainakin näillä näkymin jos jotain hedelmöittyy...

Lottainen mulla kans järkyttävä yskä. Keuhkoputkentulehdus varmaan. .. Ei kuitenkaan kuumetta onneksi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mun yskä kesti 6 viikkoa, ihan törkeetä röhimistä ja välillä niin kovia yskäpuuskia että piti oksentaa. Nyt tyttärellä yskä kesti 3 viikkoa..ja mitä neuvolassa sanottiin, yskä on ollut todella yleistä nyt syksyllä koulujen ja päiväkotien alettua..kamala vaiva sekin.

Mitenkähän on, kun oon nyt vuotanut kuin saavista eilisen ja tämän päivän, jos ja kun torstaina lopetan luget niin alkaako sitten "kunnon vuoto"? Oikeasti mä tarvin lisäverta sitten jo :(
 
^hyvä tietää, kiitos. Pitää ottaa jo huomenna ultrassa puheeksi.
Oliko sulla hipsunpöpsy torstaina se verikoe? Aiotko tehdä kotitestiä välissä? ja poikkeaako vuotomäärä sun mielestä tavan.menkoista?

Mulla alkaa olla kovaa painetta alavatsalla, istuminen sattuu mutta olo on niin heikko yskän vuoksi että ei oikein jaksaisi seistäkään. Toiveet herää, että niitä rakkuloita ihan oikeasti siellä kasvaa. Huomiseen aamuun tuntuu olevan niin pitkä aika.:geek:

Wau flow! Sunnuntaina! Melko hienoa! ootko yksityisellä, kenties jopa samalla kuin itse siellä Jätkäsaaressa? Palvelu kuulostaa niin hyvältä, että tein omat johtopäätökseni..:)
 
Olin tänään taas ultrassa, kp 11. Olihan munarakkulat kasvaneet perjantaista, mutta liian vähän :( Tänään suurin rakkula oli 13 mm, mutta siis kuitenkin ihan liian pieni, jotta perjantaina päästäisiin punktioon. Gonalia ollaan myöskin pistetty nyt 11 päivää ja homma jatkuu taas vähän pienemmällä annoksella. Perjantaina sitten uudelleen ultraan katsomaan tilannetta. Mulla on jo nyt aika tuskainen olo, ja helpotusta siis tiedossa vasta ma-aamulla luultavasti. Onko teillä ollut vaikeuksia käydä vessassa? Mun on jo nyt, kun jotenkin munasarjat tuntuvat painavan rakkoon! Tietysti kun mulla on se pco, niin hyperin riski on suurempi ja olihan niitä rakkuloita reilu 20 kpl/munasarja. Painoa on tullut 1,5vkossa 4 kg. Mä niin toivon, että tää homma menis putkeen, eikä viikonloppu sotkisi kuvioita. Tai munasolut eivät lässähdä viikonlopun aikana, niin kuin lääkäri pelkäsi. Hän sanoi, että voi olla, että viikonloppuna otan sellaisen irroituspiikin, ettei tuoresiirtoa voida tehdä vaan kaikki menis suoraan pakkaseen. Tietääkö joku, mikä tällainen piikki on? Kokemuksia?


Nyt täytyy taas tsempata itseään, alkaa toi piikittäminenkin jo tökkiä aikalailla. Tsemppiä ja onnea kaikille! :)
 
Pupuska onpa inhottava tilanne, ettei munasolut meinaa kasvaa :( Mutta tosiaan irrotuspiikki otetaan aina ennen punktiota. Se ikään kuin tietyllä tapaa kypsyttää munasolut irtoamista varten, jolloin ne voidaan kerätä punktiossa. Ilman tuota irrotuspiikkiä ei välttämättä olisi mitään kerättävää.

Tuoresiirron skippaaminen ei välttämättä ole ollenkaan huono ratkaisu jos piikitykset ovat pitkittyneet todella paljon. Kohdun vastaanottavainen aikaikkuna voi mennä umpeen, eikä tuoresiirtoa päästä tekemään enää optimaalisimpaan aikaan. Pakastimen kautta käytettäessä ajoitus saadaan sitten kohdun kannalta paremmin kuntoon.
Tsemppiä!

flow mahtava juttu, että olette jo noin pitkälle päässeet uudessa hoidossa etenemään! on huikea fiilis näissä hoidoissa päästä sellasiin käsiin jossa on itselläkin hyvä ja varma fiilis, eikä sellasta osaamatonta arpomista mitä säkin jouduit kokemaan ennen! Joten megatsempit, että tämä todellakin on TEIDÄN hoito :love:
 
  • Tykkää
Reactions: flow^ ja Pupuska81
Lottainen yksityisellä ollaan mutta ei jätkäsaaressa :)
Ja siirto olisi siis pe eli kaks päiväsenä siirretään ja sit se alkionkuoren avaus. Onko kellään muuten kokemusta tästä avauksesta? Voi kuulema tehdä vain tuoresiirtoon.
Pupuska voisko olla että on tarkottanut pregnyliä ja sehän lisää hyperin riskiä ja sitä kautta taas ei suositella tuoresiirtoa? ? Mullekin irrotukseen siks gonapeptyl kun on se hyperin vaara.
 
flow^ varmaankin sitten niin, ainakin jo toukokuussa annetussa reseptissä on juuri tuo Pregnyl... jännä miksi sitten sitä, jos kerran hyperin vaara. Pitänee kysyä perjantaina lisää :) Jotenkin vaan niin toivon kovasti vielä tuoresiirtoa, kun tyksissä on niin pitkät jonot, etten tiedä, milloin ne alkaa pakkasta sulattelemaan. Oon niin malttamaton, etten jaksais odottaa ensi vuoteen, kun tätäkin on odotettu maaliskuusta saakka...
 
Oonhan minä Lottainen testaillu jo viime perjantaista, en vain ole kertonut. Negoja, mutta ehkä oli tänään haamujen haamu. Katsoin tikkua taskulampulla läpi ja ihan kuin olisi jotain tikussa. Huomen aamulla uusi testi. La virallinen verikoe. Kyllä minusta kuulee, kun hyvä haamu tulee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Tyksin hoitsu oli myös sitä mieltä et luget loppuu myös sillon kun laitan vikan kapselin alapäähän, mut onko niistä haittaa jos itsekseen jatkais niitä kun mulla on niitä 100mg lugeja reseptillä. Ja eihän mulla ole tällä hetkellä viikkoja kuin 3 ja risat perjantaita odettellessa sillo olis dpo 16 mun lsskujen mukaan.
 
^hyvä tietää, kiitos. Pitää ottaa jo huomenna ultrassa puheeksi.
Oliko sulla hipsunpöpsy torstaina se verikoe? Aiotko tehdä kotitestiä välissä? ja poikkeaako vuotomäärä sun mielestä tavan.menkoista?
eipä kestä. torstaina on verikoe ja tänään aamulla en testannut, sillä Pregchek testit ovat loppuneet. tänään tein päivällä ihan empiiristen tutkimushalujen tyydyttämiseksi sellaisen "peeaskatestin" eli Wondfon liuskan, mitä olen tilannut sata kappaletta ebaysta. En perjantaina saanut siihen liuskaan mitään eloa, vaikka pregchek näytti jo hieman punertavaa. Siis, tämän päivän testi, alla puolet 1,5l vichypullosta ja testissä vaaleanpunainen ihan selkeä viiva- siis tummempi mitä olen saanut kun olen niitä kuluttanut seuratessani Pregnylin häviämistä kehosta. Aivan utopiaa!!
Vuotomäärä on mun mielestä kesympää kuin menkoissa, eikä ole mitään riekaleita tms.. aamuisin tulee pissatessa vähän hyytymää, sillä en öisin käy vessassa. Tänään vuoto on mielestäni vähän rauhoittunut. mä olen ihan äimänkäkenä.
Teen aamupissasta huomenna sellaisen Wondfon liuskan, katsotaan miten käy.
 
Hipsunpöpsy toivottavasti kaikki on ok! Ja eritoten se että raskaus on sitten kunnollinen eikä jää on/off roikkumaan vain päättyäkseen johonkin kurjaan sitten myöhemmin ! Kyllähän noi vahvenevat viivat kielii siitä että kohdussa on ainakin aktiivista istukkaa! Ei ne tyhjästä tuu
 
Tervehdys taas... en ole saanut aikaiseksi kirjautua, kun tuntuu että omalla kohdalla aika matelee. Nyt vois taas aktivoitua, kun omatkin hoidot taas käynnissä.

hannuliini varovaiset onnittelut plussasta. Nyt vaan jännäämään perjantain tulosta, toivottavasti lähtee nousuun. Vähän hienoa, jos epäonnistunut IVF onnistuisi :D

pupuska81 Voi ei, toivottavasti aika auttaa ja maanantaina olisi hyvä tulos punktiossa. Me ei päästy tuoresiirtoon keväällä hyperin vaaran vuoksi (multa punktoitiin yli 60 rakkulaa :eek:). Tyksissä PASsit kyllä onnistuu omien tai lääkkeellisten kiertojen mukaan eli ei se siitä paljoa viivästy, vaikka tuoresiirtoon ette pääsisikään. Muistaakseni meillä meni pari kuukautta punktion ja ekan PASsin välillä... Tiedän kyllä, että siinä kohtaa aika tuntuu kohtuuttoman pitkältä. Mutta tosiaan PASseissa taitaa nykyään olla paremmat onnistumisprosentit kun keho on levännyt.

hipsunpöpsylle tsemppiä epätietoiseen tilaan, kovasti lähettelen tsemppiä että vuoto olis vaaratonta.

Nyt en muista kenelle kaikille piti vastailla, mutta kaikille onnistunneille tosi paljon ONNEA ja kylmiä hermoja plussan jälkeen :love:. Olen käynyt aina välillä kurkkimassa tuota siirroista plussanneiden ketjua ja näyttää sielläkin huolenaiheita toisilla riittävän. Tuntuu kyllä niin epäreilulta, että jos tämän lapsettomuus/hoitourakan jälkeen saa sen plussan, niin sitten sekin revitään vielä pois. Mutta tasan ei mene nallekarkit elämässä, kaikella ehkä tarkoitus tai sitten ei...

On: limakalvoja kasvatellaan ja odotellaan ens maanantain ultraa. Ehkä ens viikolla vois olla siirto ja pääsis piinailemaan. Viikonloppuna olis pippalot ja taidan kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla nauttia muutaman, kun alkiotkin vielä turvallisesti pakkasessa :cool:.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Jos vielä huomenna tekis testiä, aamu on alkanut joka aamu sillä et pitää tehä yks testi ja kattoo onko viiva vahvistunut. Jotenkin tuntuu siltä ku olis alamaha jotenkin turvoksissa ja ihan kuin jokin painaisi rakkoa, koska sillon kun rakko on täyttymässä niin tuntuu inhottavalta ja helpottaa kun käy vessassa, välillä käyn puolen tunnin välein vessassa ja kun syö liikaa nin tulee huonoa oloa.
 
Onpa hyvä vilijonkka kun pääsette taas tosi toimiin!! Voidaan piinaillaan sit yhdessä!
Hannuliinille viivan vahvistumisia!

Ja vau bridge! Ihanaa! Oliko teillä pas vai tuoresiirto en muista:notworthy:

Täällä odotellaan punktiota. En ollut varma saiko syödä mitään koko aamuna mut söin leivän kun piti ottaa nuo kortisonit. ..
Jännittää vähän minkälainen punktio kokemus tämä on. Viimeksi ihan ok.

Mulle vois päivittää tohon listaan, kun en itse osaa....
Flow^#6/2013#ensimmäinen#pco,selittämätön# 2 ivf
 
Flow kyllähän ne sanoo että kannattaa syödä jotain pientä ennen punktiota niin ei sitten verensokerit mene liian alas ja tule sitä kautta lääkkeiden kanssa esim huono olo.
Tsemppiä ja hyvää saalista punktioon!
 
Jos saan liitettyä uuden kuvan missä on maanatainen, eilinen ja tän päivän testi niin viiva on vahvistunut huomattavasti. Alkaa kohta olee kontrolliviivan vahvuinen et kaipa se arvo on noussut, nyt loppus noi luotettavat testit, voi olla et on pakko käydä hakemassa viel illalla paketti precgcheck testejä. Aineenvaihdunta on jotenkin muuttunut kun tuntuj et dödö ei pidä hikoilua kurissa saman huomasin jumpalla eilen et hiki valuu viel enemmän solkena mitä on valunut. Nälkä vaivaa myös vähän väliä. Ainoa ongelma on tällä hetkellä se et mun allergialääke on sellainen mitä ei oo tarpeeks tutkittu onko siitä haittaa raskaana olevalle. Oon ollut viime viikosta ilman mut katotaa voi olla et joudun vaihtamaan sen johonkin muuhun jos tulee akuutti tarve saada oireet kuriin.
 

Yhteistyössä