Missä mä olen vaatimassa siitä talosta osuutta!!!!!!!!!!
Turhaa sie siinä huuvat. Voitko mennä ittestäs takuuseen, et koskaan et tulis vaatimaan puolioa talosta, jos ero sattus tuleen? Ihan tämmönen pieni omantunnon- ja luottamuskysymys.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Missä mä olen vaatimassa siitä talosta osuutta!!!!!!!!!!
Turhaa sie siinä huuvat. Voitko mennä ittestäs takuuseen, et koskaan et tulis vaatimaan puolioa talosta, jos ero sattus tuleen? Ihan tämmönen pieni omantunnon- ja luottamuskysymys.
No katsos kun mä en ole kusipää. Miten mä voisin vaatia puolia talosta joka ei ole edes mun nimissä. Asiahan olisi lähinnä niin, että olen asunut vuokralla miehen omistamassa talossa.
En tajua miksi te aloitte vääristelemään asiaa niin, että mä olen haluamassa osuuden talosta. Ottaa päähän tuollainen vääristely ja suoranainen vittuilu, aivan kuin mä olisin joku kusipää ämmä. Mähän pohdin sitä, että miten tässä kannattaa tehdä maksamisen suhteen kun talo on MIEHEN.
ja naimisiin menoa tässä suunnitellaan.
Lainaan Truebloodille mun omaa viestiä. Että mistä päättelit ettemme ole menossa ikinä naimisiin?
Alkuperäinen kirjoittaja ai täh;30775751:Jes, on täällä sentään joku jolla on tolkku päässä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30775750:Mitä vittua....
Niin jos multa menisi rahaa vähemmän asumismenoihin niin pystyisin sitten vastaavasti ostamaan enemmän ruokaa.
Nyt huomasin, että talo siis maalla eli tulet tarvitsemaan miehen autoakin. Kyllähän tuo sitten taitaa mennä siten, että tavallaan elät jo puoli-ilmaiseksi, jos mies maksaa talon ja auton ja pikkukulut ja ruoka puoliksi. Kuitenkin ap ja ap:n lapsi kuluttavat taloa.
Nyt laitamme yhteiselle tilille kummatkin 400 ja sieltä maksetaan vuokra, sähkö, vesi ja lämmitys. Kumpikin maksaa sitten omat laskunsa, mies lisäksi netin ja oman autonsa kulut. Mulla ei ole autoa enkä sellaista paljoa tarvitse.
Jos mies saa lainan ja yksin maksaisi lyhennyksen ja talon kulut, niin miehen talous menisi aika tiukille nyt mun työttömyyden aikana koska mies ostaa lähes kaiken ruoankin. Mutta toisaalta jos mä maksan edelleen puolet asumisesta, niin se on mulle epäreilua kun mulle ei kerry omaisuus mutta miehelle kertyy josta mä maksan osan.
On niitäki ihimisiä, jotka ajattelee erilailla. Jos mies antaa sen mahdollisuuden, et pääsee mieleiseen kämppään asumaan ja makselee siitä lainat ja korot, niin vastaavanlaisesti musta olis reilua se, että se puoliso sitte maksas muut kulut, mitä pystyy maksamaan.
Avioliiton kauttahan tuota omaisuutta sitte tulee, jos ei avioehtosopimusta tee.
Mä en ymmärrä? Sä meet muiden halujen mukaan? Kukin tavallaan
Osituksessa sulle tulis puolet talosta ja puolet lapsille, jos niitä on. Samoin asumisoikeus säilyy, mut enpä tiiä, onko sitä asumisoikeutta, jos asut muualla.
Nykysellään ei voi olla liian tarkka asioista.
No ajatus on kyllä tällä hetkellä se, että kun mä saan velkani maksettua kolmen vuoden aikana niin haen oman lainan ja ostan mieheltä puolet. Se vain, että jos olen siihen mennessä jo maksanut puolet menoista enkä silti omista mitään. Ei ole ero näkyvissä ja naimisiin menoa tässä suunnitellaan.
Mies on kiltti ja auttoi mua jo silloin kun emme asuneet vielä yhdessä. Ei mies ole siinä valittanut, että maksaa ruokia myös mun lapselle. Eikä mies olisi tätä omakotitaloa pystynyt vuokraamaan ilman mua ja mun tuloja. Kiitos mun ruokaan menee ihan kohtuullinen summa kun pyrin tekemään ruokaa taloudellisesti, en käytä valmista jne. Mies kun ei ole mikään kummoinen kokkailija niin nyt ovat lapsensa kanssa olleet hyvällä ruoalla.