Miksi, voi miksi ne työpaikan lapsettomat on niitä joustamattomimpia?

• Viestiketjun aloittaja Kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti
Olisitko Häppäri muuttanu keskelle ei mitään jos siellä olisi isovanhemmat asuneet, sullahan oli mielipide siitä maalla asumisestakin?
Musta on aika noloa, että sä oikeasti kuvittelet että kaikki voi valita missä asuu. Pitäisit joskus noi aivopierus ihan omana tietona.

[QUOTE="Jenny";30768700]Jestas, oletko ihan tosissasi noin keskenkasvuinen?

Kaikilla ei ole sitä luksusta, että voitaisiin oikeasti valita asuinpaikkamme. On asuttava siellä, mistä saa töitä, jossa voi myös elättää tämän pyöräyttämänsä lapsen. Voisin toki itsekin muuttaa 600 kilometrin päähän pohjoiseen äitini naapuriin, mutta siinä vaiheessa en tarvitsisi enää lastenhoitajaa kun tulisi itsekin vietettyä kaikki aika työttömänä kotona..[/QUOTE]

Höpö höpö ei voi kaikilla olla työt jossain korvessa kaukana turvaverkoista.

"Apua"
Minä olen vuoden häppäriä vanhempi ja hävettää tuon likan puolesta joka kerta, kun hän täällä avaa sanaisen arkkunsa. Ei kukaan tämän ikäinen voi olla noin dille :O

puimuri
Höpö höpö ei voi kaikilla olla työt jossain korvessa kaukana turvaverkoista.
Ei toki, mutta minulla ja monilla muilla on. Asun pääkaupunkiseudulla, äitini on ainoa perheenjäseneni ja asuu 600 kilometrin päässä kylässä, johon minulla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuuksia muuttaa sillä tuolta ei töitä löytyisi läheltäkään. Lähin koulu on KAUKANA, kylän väestö ikääntynyttä. Lapsia varmaan löytyisi jostain lähikylästä, mutta olisiko lapsen raahaaminen tuollaiseen paikkaan sinusta todella lapsen etujen mukaista? Koulumatkoihin menisi päivittäin useampi tunti, kavereita ei asuisi lähelläkään kotia ja elintaso olisi olematon, sillä äiti makaisi kotona työttömänä.

Jep, voi minua ulisijaa. Mitäs muutin kauas kotoa.

[QUOTE="Juulianna";30768744]Onko joku väittänyt, että kaikilla asuu lapsuudenperheet korvessa. No ei, mutta moni on muuttanut kauemmas opiskelujen ja/tai töiden takia. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla jos ei tuota tajua.[/QUOTE]

:headwall:

Voi jeesus! Niitä syitä aivan varmasti on. Mutta sitten on turha siitä valittaa. :)

[QUOTE="Juulianna";30768767]Mä oikeasti toivon, että Häppäri on vain jonkun tylsistyneen kotiäidin keksimä provo. Koska jos tuo tyyppi on oikeasti olemassa niin voi lapsiparka kun saa ristikseen noin yksinkertaisen äidin. Eikä voi mieskään olla kovin fiksu jos tuollaisen naisen kanssa on.[/QUOTE]

:LOL::heart:

"Juulianna"
[QUOTE="Ruby";30768769]Hassun lapsellinen mielipide sinulla. :) No, ehdit kyllä vielä kasvaa. Vai oliko se niin, että häppärillä oli joku neurologinen vamma tai vastaava jonka vuoksi on vähän yksinkertaisempi? Joskus muistelen tällaista lukeneeni ja selittäisi kyllä paljon![/QUOTE]

Kyllä tuohon ikään mennessä olisi jo pitänyt kasvaa ja aikuistua, mutta Häppäri on aivan pihalla todellisesta elämästä.

"piip"
Alkuperäiseen aiheeseen viitaten, olen itse lapseton ja joustan kyllä usein vuoroista, mutta olenpa saattanut myös olla joustamatta ihan vaan mennäkseni kampaajalle tai jumppaan. Työskentelen pienessä työyhteisössä (alle 10 hlöä) ja vuorovaihtoja tulee aika useinkin, yleisin syy on työkaverin (ei yksittäisen, vaan useammalla on lapsia) lapsen sairastuminen.

Mitä taas tuohon tukiverkkosekoiluun tulee, niin me oltais aika yksin, jos meille lapsi tähän syntyisi. Miehellä ei lähisukua, mulla asuu vanhemmat (jotka edelleen työelämässä) kumpikin omalla tahollaan väh. 300km päässä. Mä en alkaisi muuttamaan kummankaan paikkakunnalle (ovat muuttaneet nykyisten puolioisensa lapsuudenmaisemiin, ja ihana homma heille), ihan jo miehen lastenkaan takia (nuoria aikuisia, joilla siis opinnot ja työt, että ei nekään ihan sekunnissa avuksi kerkeis). Että eipä oo joo lapsuudenkoti korvessa, mutta minkäs teen kun vanhemmat sattu muuttamaan kauas. :D

"M33"
Miksi kenenkään pitäisi joustaa? Taidan olla jotenkin vanhanaikainen, mutta minusta töissä pitää olla silloin, kun on työaika. Lasten hoidon, koirien eläinlääkärikäyntien ja harrastusmenojen järjestäminen on työntekijän itsensä asia, ei työkavereiden.

• Tykkää
Reactions: Milla-Mari
Kaikilla ne lapsuudenperheet ei todellakaan voi asua siellä korvessa.
Mullakaan ei asu korvessa vaan yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista. Meillä on loistavat välit sekä omien että appivanhempien kanssa, omien kanssa 180km ja appivanhempien 400km. Mun vanhemmat muutti takaisin omiin lapsuudenmaisemiinsa kun saivat lapsensa maailmalle. En lähtenyt perässä vain siksi että he oisivat hoitamassa mun lapsia. Jäin omiin lapsuudenmaisemiini.

Isovanhemmat kyllä oli tukiverkkona, silloin kun heillä oli mahdollisuus. Kaikki oli vielä itsekin työelämässä eikä mulle oisi tullut mieleenkään vaatia, että heidän täytyy viettää kaikki lomansa ja vapaansa hoitamalla mun lapsia. Periaatteena oli, että kun ollaan lapsia väsätty, ollaan itse pääasiassa hoitovastuussa niistä.

Kaikki ei vaan pysty tai halua asua samalla tontilla isovanhempien kanssa. Tukiverkon puuttumisesta mainitseminen ei aina ole valittamista. Se voi olla ihan vaan toteamus.

Meillä taas kävi niinkin simppelisti, että mun vanhempani ja ex- rouvakullan vanhemmat erosivat. Sit ei enää yksinkertaisesti ollut mitään "mummolaa". Sitten kun kototönön hankkiessamme muutimme viidenkymmenen kilsan päähän heistä kaikista, niin se vähäinenkin turvaverkko lakkasi olemasta.

"Hmh"
Häppärille saattaa tulla järkytyksenä, mutta jotkut ihmiset perustavat perheensä kokonaan toiseen maahan, jotkut jopa kokonaan toiselle puolelle maapalloa eikä vaan johonkin vieressä nököttävään Ruotsiin, duh.

Yhteistyössä