Onko normaalia käytöstä parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja mikko 84
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Se, että seksihalut laskee suhteen ikääntyessä suurinpiirtein 100 --> 0 ja sille ei mitään halua tehdä, on suorastaan valehtelua ja vittuilua. Itse en pidä sitä millään tavalla normaalina ja hyväksyttävänä jos ensin annetaan persettä kuin viroilainen huora ja sitten parin vuoden päästä saisi kissojen ja koirien kanssa etsiä kumppanista seksihaluja. Tällöin on täysin oikeutettua jättää kumppani.
Näinkö sinulle on käynyt? Tämäkö on syynä katkeruuteesi koko naissukupuolta kohtaan?
Onhan tuo ikävää, mutta niin kauan kun roikut tuossa katkeruudessasi, eivät edes virolaiset huorat halua sinua.
 
Vierasmiess
[QUOTE="...";30710524]Näinkö sinulle on käynyt? Tämäkö on syynä katkeruuteesi koko naissukupuolta kohtaan?
Onhan tuo ikävää, mutta niin kauan kun roikut tuossa katkeruudessasi, eivät edes virolaiset huorat halua sinua.[/QUOTE]

Ei. Olen ainakin sata kertaa kirjoittanut, että puhun täällä asioista, en itsestäni.

Onko sinulla libido laskenut nollaan kun noin puolustelet AP:n halutonta hengenheimolaistasi? Onko miehesi varmasti ollut uskollinen ja oletko tehnyt asialle mitään? Oletko masentunut tms.?
 
Mrs Bean harmaana
Vierasmiess, kukaanhan ei ole ketjussa ollut sitä mieltä että aloittajan pitäisi vain sopeutua tilanteeseen ja pysyä siinä? Aloittaja kysyikin, onko normaali? Ja on, on normaalia, että ihmisillä on erilaisia tarpeita, eri intensiteetillä. Tätä aloittajan on ollut hyvin vaikea sisäistää, sen sijaan aloittaja on voimakkaasti hakenut oikeutusta sille, että voi vaatia puolisoaan muuttumaan haluamakseen. Ketjussa on moni tuonut esille, että tilanteessa voi lähteä erilleen, jos tarpeet ovat hyvin erilaiset. Taidat hieman nyt vääntää asian vierestä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Älä jauha paskaa. Vähintään 50% vastauksista olisi tällaisia:

"kyllä miehelle aina pillu kelpaa", "olisko pettänyt sua", "onko testot kunnossa"
Niin?
Suurin osa miehistä on aina valmiita seksiin, kun niillä on testotasot kunnossa? Mitä siitä?
Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että kaikki miehet ei ole samasta puusta veistettyjä ja mikäli mies sattuu olemaan se vähähaluisempi yksilö, niin onhan se sille varmaan raskasta, jos sen kumppani vonkaa päivittäistä seksiä.
 
"..."
Ei. Olen ainakin sata kertaa kirjoittanut, että puhun täällä asioista, en itsestäni.

Onko sinulla libido laskenut nollaan kun noin puolustelet AP:n halutonta hengenheimolaistasi? Onko miehesi varmasti ollut uskollinen ja oletko tehnyt asialle mitään? Oletko masentunut tms.?
Et puhu asioista, vaan teet tyhjänpäiväisiä yleistyksiä.
Ja ei, libido ei ole nollassa, mutta en todellakaan jaksa joka päivä heti töiden jälkeen vaihtaa seksikkäitä alusvaatteita päälle ja alkaa keikistekemään miehelle, VAIKKA hän olisi imuroinut ja pessyt tiskitkin.
Ja miehen uskollisuudesta ei tietysti ikinä voi olla varma, mutta sen verran rätti hänkin on työpäivän jälkeen, että harvemmin saapuu kotiin muna valmiiksi tanassa vaatimassa hoitoa.
En myöskään ole masentunut, on aivan liian kiire, jotta ehtisin masentumaan. Kannattaisi sinunkin sekä aloittajan etsiä elämään muutakin tekemistä ja joku motivoiva ja mielenkiintoinen työ, jotta välillä olisi muutkin asiat mielessä. Ei ole hyväksi, jos päähän ei mahdu kuin yksi asia, oli se sitten seksi tai mikä muu tahansa.
 
afojeod
En jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi. Onko vaimollasi ongelmia itsetunnon kanssa? Itselläni se ainakin vaikutti paljon seksiin. Kun painoa oli enemmän, olin epävarmempi oman puolisoni edessä. Olemme kuitenkin olleet yhdessä pian 12v, kaksi lastakin on. Huomasin itsessäni muutoksen, kun sain pudotettua painoa (vaikken mikään varsinainen läski olekaan). Aloin tykkäämään valoisemmassa rakastelusta, myös muuallakin kuin pimeässä makkarissa =)
 
Mikko 84
"Mrs Bean Harmaana", "Aivan sama" ym...

Teillä paistaa hienosti läpi toi tarve tehdä minusta hirviö ja syyllinen ja se näkyy teidän tyylissä kärjistää kaikki asiat mitä minä sanon että saatte näyttämään mut joltain idiootilta, jolla ei ole mitään tilanteen lukutaitoa tai taitoa hoitaa parisuhdetta.

Vastauksenne on kaukana rakentavasta keskustelusta, pelkkää syyllistämistä ja vian etsimistä minusta kärjistämällä kaikki mitä sanon.

Vastaan nyt sitten vielä perusteellisemmin ettei tule väärinkäsityksiä *ja taas kärjistetä kaikkea.

Luetunymmärtämistä:
Avokkini ei käy nukkumaan ennen puoltayötä koskaan, vaan nukkuu päiväunet iltapäivällä/illalla.*Välillä nukun hänen seuranaan varsinkin jos menen vaikka itse yöksi töihin tai sitten teen omia juttuja sen aikaa..

Ja ketkä ihmettelee niin todellakin meille on kohokohta päivästä yhteinen kahvin juominen joko illalla tai päivällä tai aamupäivällä riippuen miten vuorot menee.
Seuraamme valtavasti samoja ohjelmia/sarjoja yhdessä ja se onkin kivointa meidän suhteessa molempien mielestä.
Puoliso ei koe tuppaamisena sitä että odotan sitä töiden jälkeen kotona päivällä tai illalla kahvin tai ruoan kanssa, vaan se on kuulemma hänen mielestä päivän paras juttu.

Ja laittaa viestiäkin mulle vaikka tyyliin:
"Ihanaa kohta pääsee töistä kotiin sun viekkuun, keitätkö kahvin? Olethan kotona?*Jos en ole kotona enkä niin tulee viestiä missä olen ja pettynyt jos en tulekkaan hänen seuraksi kahville..

Se nyt vaan on meille muodostunut tavaksi ja minustakin päivän kohokohta :D
Eikä siihen kuulu seksin vonkaamista tai kourimista vaan ihan normaalia yhdessä oloa niinkun joku täälä olettaa...
Ihan perus olohuoneessa kahvittelua ja vierekkäin töllön kattomista ja sylikkäinkin loikoilua jossain vaiheessa.

Siinä töllön edessä vaan sitten vierähtää usein 1-2h ja sitten sama toistuu myöhemmin uudestaan esim ensin ruoka ja sitten jälkkärikahvit kera tv-ohjelmien tai leffan ja yhteensä sitten onkin mennyt usein päivästä 4h teeveen ääressä mutta välttämättä ei löydy aikaa yhtään rakastelulle
(jota en turhaa vonkaa enkä vihjaile nykyään)
tai ehkä puolisoa vaan ei siis tee mieli eikä libidot kohtaa niinkun sanoitte että kerta viikossa riittää..
Riippuen työvuoroista ja vapaista kuitenkin rytmit muuttuu ja käydään aina kun voidaan salilla yhdessä tai lenkillä tai kaupassa..

Ja mitä reissaamiseen tulee:
Niin kyllä meillä on tapana käydä yhdessä anoppilassa.
Puolisolle se on erittäin tärkeää että olen hänen mukana eikä se nyt minua haittaa kun olen sosiaalinen ja tykkään käydä ja saada arkeen vaihtelua.

Ja mitä tunnen omia ystäviä ja sukulaisia niin pariskuntanahan sitä liikutaan yleensä anoppiloissa, sukuloidaan tai vaikka kavereiden juhlissa joissa minä joudun usein yksin käymään kun saattaa olla esim lapsen synttärit.
Ei minun keksimä sääntö siis ole mutta edellisessä suhteessa kävimme myös yhdessä kaikkialla ja olihan se kivaa molemmista mutta ihmiset on erilaisia ja voi olla että tarvitsen sosiaalisemman kumppanin.

Hienosti kärjistitte myös kun puhuin sukulaisilla käymisestä että kaikki lomat ja vapaat pitäs uhrata niihin.
Ei vaan sanoin että olisi mukava käydä edes kerran elämässä nykyisen puolison kanssa rakkaimpien sukulaisteni luona mutta 4vuoteen sitä ei ole tapahtunut kertaakaan ja minusta se on jo outoa.

Ja jälleen hieno kärjistys että vähäiset vapaat käsken ja pakotan puolisoa tuhlaamaan jossain reissussa kavereilla jonne meidät on kutsuttu.
Ei ei vaan olen ehdottanut että lähdettäisiin esim viikon talviloman aikana käymään 1-2 päivää tuttavapariskunnan luona.

Olisi kivaa vaihtelua ettei aina talvi/syyslomat mene television ääressä kun sitä samaa harrastetaan vapaapäivätkin.
Kylpylään lähtökään ei kiinnostanut viikon lomalla eikä puolisolla ollut ehdottaa mitään tekemistä tilalle vaikka tyrmäsi ehdotukseni...

Ja kyllä joo 3vko lomalla käydään sitten usein etelässä rantalomalla jonne puoliso hinkuu ja ihan kivaahan siellä on käydä että ei minun tietenkään tarvitse suostua puolison ehdotuksiin ikinä mutta minusta parisuhteessa kuuluu joustaa eikä aina tyrmätä kaikki toisen ehdotukset...

Sitten näistä hierontayllätyksistä:

Ja jälleen kerran hienosti ajattelitte ja kärjistitte miten olen jatkuvasti järjestämässä kauheita sessioita toiselle ja heti kun toinen astuu ovesta sisään töistä tullessa väsyneenä pakotan sen näihin mukaan.
Minullahan ei ole minkäänlaista tilanteenlukutaitoa.

Tilanne oli se että meillä oli yhteinen vapaa viikonloppu ja oltu vapailla 3 päivää kun järjestin yllätyksen hänelle silläaikaa kun toinen meni suihkuun ja oli muutenkin harrastamassa minun kanssa seksiä.
Ajattelin perus makuhuoneseksin sijaan olohuoneeseen luoda tunnelmaa ja tarjota hierontaa ym.
Mutta se ei käynyt "kovalla" pehmustulla matolla villtien ja petauspatjojen kera eikä sohvallekkaan voinut siirtyä vaan makkariin vaan ja peitot mukaan ja musiikit pois ym..
Ja idean sain kun hän itse järjesti vastaavan minulle ja sehän oli tosi mahtavaa eikä silloin valitellut kovasta lattiasta.
Olen jälkeenpäin pysytellyt sitten suosiolla makuhuoneessa ja antanut sillon tällön ajasta ja haluista riippuen hierontaa ja rakastelua pidemmän kaavan mukaan.
Mutta itse en saa takasin hierontaa ym pitkää lämmittelyä välttämättä juuri ikinä mikä olisi kumminkin mukavaa joskus itsekkin saada vai olenko kauhean itsekäs?

Siinä nyt perusteellisia vastauksia ettei nyt varmasti tule taas väärinkäsityksiä ja typeriä kärjistyksiä.

Eikä minulla ole tarvetta muuttaa tarinoita eriksi vaan monella on tarve kääntää tekemäni hyvä asia huonoksi ja kun kerron tarkemmin niin muka valehtelenkin sitten.

En tiedä mikä näillä muutamilla vastaajilla sitten on ongelmana mutta tuntuu että heillä itsellä on joku idiootti ukko ketä eivät halua katsella työpäivien jälkeen.
Seksi ei heille maistu tiedä sitten johtuuko se heidän lihavista epähaluttavasta äijistään vai libidoista.

Heidän mielestä heillä vain on normaali suhde ja kun minä haluan parempaa suhdetta tai enemmän omanlaistani kumppania ja onnellisuutta omaan elämään niin väitetään että minä kuvittelen olevani täydellinen supermies ja toivotetaan onnea etsintään !!!
 
mikko 84
Piti vielä lisätä ettei syytetä valehtelusta että kerran olen yllättänyt puolison useampi vuosi sitten niin kun hän tuli töistä kotiin kannoin tyyliim suoraan makkariin ja sidoin sänkyyn ja silmät ym...

Tykkäsi sillon kyllä mutta kertoi ettei ehkä kovin usein semmoista jaksaisi töiden jälkeen joten en tietenkään enään töiden jälkeen seksiä edes ehdottaisi kun se olisi hänelle aikamoista pakkopullaa....
 
lazy asshole
Kyllä mä valitsen aina ennemmin tv:n kuin miehen, mutta siksi en olekaan parisuhteessa.
Tuntuu hirveältä ajatella että päivän päätteeksi pitäisi vielä seurustella jonkun pillua nuolevan miehen kanssa, kun haluan vain katsella töllöä aivot narikassa.
Ihmisiä kohtaa aivan tarpeeksi kodin ulkopuolella, en halua sellasta kotiini vaatimaan huomiota.
Puhun siis aikuisista. Onhan mulla rakas lapsi, mutta se on cool tapaus, eikä vaadi mitään iltaisin, no iltapalaa muttei muuta.
 
"123"
Olisi kivaa vaihtelua ettei aina talvi/syyslomat mene television ääressä kun sitä samaa harrastetaan vapaapäivätkin.
Kylpylään lähtökään ei kiinnostanut viikon lomalla eikä puolisolla ollut ehdottaa mitään tekemistä tilalle vaikka tyrmäsi ehdotukseni...
Kokeile ehdottaa vaikka viikonloppulomaa Keski-Eurooppaan tai risteilyä tms. Itse en tykkäisi kylpylälomasta, puistattaa ajatuskin. Kai sinne vois mennä seuraksi, mutta mies sais kyllä sinne altaaseen ja hierottavaksi mennä ihan yksin :D
 
mikko 84
"En jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi. Onko vaimollasi ongelmia itsetunnon kanssa? Itselläni se ainakin vaikutti paljon seksiin. Kun painoa oli enemmän, olin epävarmempi oman puolisoni edessä. Olemme kuitenkin olleet yhdessä pian 12v, kaksi lastakin on. Huomasin itsessäni muutoksen, kun sain pudotettua painoa (vaikken mikään varsinainen läski olekaan). Aloin tykkäämään valoisemmassa rakastelusta, myös muuallakin kuin pimeässä makkarissa"


Olen epäillyt samaa kun puolisolla on aina ollut kova tarve meikata joka päivä heti herättyään ja aika vahvat meikit.

Tunti vierähtää vessassa oli sitten sunnuntaiaamu tai mikä tahansa aamu eikä tule vieraita eikä olla menossa minnekkään kun korkeintaan lenkille.

Jos sanon ettei ole pakko aina meikata, on kaunis ilmankin tms niin suuttuu joten en puutu asiaan...

Ei ole missin mitoissa mutta ei mikään lihavakaan.
Hieman ylimäärästä vatsan seudulla jonka takia ei ilman riitelyä kesällä meinaa lähteä kanssani rannalle tai minne tulee ketään kavereita vaikka minun kaverin naiset on pyöreitä.
 
Mrs Bean harmaana
No eläpäs nyt vedä hernettä nenään vastauksista. Kirjotustyylisi vain on ristiriitainen ja kaiketi kärjistäväkin, kun asioihin loppujen lopuksi löytyikin useampi puoli? Mitkä on ne puolison hyvät puolet ja mitkä asiat puolison toiminnassa on mielestäsi normaalia? Kirjotuksesi ovat vain täynnä puolison "epänormaaliutta" ja itsesi likoon pistämistä parisuhteen vuoksi, joten ymmärräthän miksi vastaukset ovat kummastelevia?
 
Se, että seksihalut laskee suhteen ikääntyessä suurinpiirtein 100 --> 0 ja sille ei mitään halua tehdä, on suorastaan valehtelua ja vittuilua. Itse en pidä sitä millään tavalla normaalina ja hyväksyttävänä jos ensin annetaan persettä kuin viroilainen huora ja sitten parin vuoden päästä saisi kissojen ja koirien kanssa etsiä kumppanista seksihaluja. Tällöin on täysin oikeutettua jättää kumppani.
Tottakai. Kaikilla on oikeus lopettaa suhde, jos siltä tuntuu. En tiedä, mitä "normaalilla" tarkoitat, mutta se on kyllä aika tavallista, että alkuaikojen "seksiä monta kertaa päivässä" tulee muuttumaan - jo senkin takia, että ihmiset haluavat lopulta elämässään tehdä muutakin kuin harrastaa seksiä. Mutta jokainen toki päättää, mikä sopii itselle. Jos joku haluaa edelleen seksiä joka päivä eikä kestä sitä, että kumppanin kohdalla tilanne muuttuu, niin hän sitten päättää itse, haluaako jatkaa suhdetta vai ei. Yksinkertaistahan tuo on.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vanhemmas iäss
Kyse ei ole siitä ettenkö antaisi hyvää seksiä kun olen siitä kuullut jo monta vuotta että se on parasta mitä hän on saanut sillä pidän huolen siitä ettei kumppani jää ilman orgasmia ikinä!

Ehkäpä sitten vaan kaikkia naisia ei kiinnosta seksi niin paljoa.

Verratakkaan naisia ei saisi mutta olin ennen parisuhteessa missä seksiä harrastettiin lähes joka päivä vuoskaudet eikä ikinä kummankaan tarvinut valittaa seksin puutteesta.
Se oli luonnollinen asia jota molemmat halusi.

Ei vaan mee jakeluun se kun usein syy on raskaat työt ja ajanpuute ettei kerkiä harrastamaan seksiä mutta sitten saattaa katsoa televisiota yhteensä 4h päivässä, aamulla 2h ja illalla 2h, mutta ei 10min aikaa läheisyydelle.

Aamulla ei voi rakastella kun on kuiva suu ja päivällä menee meikit pilalle jos tulee hiki ja illalla voikin olls jo liian myöhä Argh !


En ole enää teidän iässä, ja itsellä on käynyt niin, että moni, moni muu asia menee seksin edelle. Väsyneenä ei jaksa ja virkeänä on paljon muuta tekemistä. Veikkaan että hormonit vaikuttaa. Voi olla että jollain nuoremmallakin on jo sama juttu.

Ja telkkarihan on tunnettu seksintappaja! Onneksi mies on ollut ymmärtäväinen nämä yhteiset vuosikymmenet.
 
Mä en yhtä tajua.

Voi olla uskonnoltaan erilainen. Maailmankatsomukseltaan myös. Ruokailutottumuksiltaan. Sosiaalisuudeltaan. Herkkyydeltään. Melunsietokyvyltään. Kylmänkestävyydeltään.

Muttei muka seksuaalisuudeltaan? Kaikki eivät sovi kaikille! Minusta.
 
"hmmmmmm"
En todellakaan jaksa lukea ketjua, mutta sen sijaan että edes puhut seksistä niin ehdota täystaukoa tv:lle/netille. Yritä kysellä mitä toinen arvostaa elämässä ja onko tv/netti todellakin siellä top 10 joukossa. Koska jos teillä ei olisi telkkaria tai nettiyhteyttä niin aivan taatusti teillä olisi enemmän seksiä/kävisitte sukulaisissa tai ylipäätään ELÄISITTE. Yritä tuoda tältä kannalta asiaa esille..

Kyllä minäkin helposti valitsisin sen telkkarin ensin. Mutta tietoista valintaa olen nyt tehnyt ja pyrkinyt vähentämään ruutuaikaa (ihan kuin lapselta), jotta elämässä olisi oikeasti muutakin ja käyttäisin sen ajan niihin asioihin joita oikeasti pidän tärkeänä.
 
"Merja"
Ap vaikuttaa hyvältä mieheltä, joka haluaa olla onnellinen ja panostaa parisuhteeseen. Rakastatteko toisianne?
Mitä muuta haluaisit muuttaa suhteessanne kuin seksin vai onko se suurin ongelma?
 
"vaimo"
[QUOTE="Merja";30712180]Ap vaikuttaa hyvältä mieheltä, joka haluaa olla onnellinen ja panostaa parisuhteeseen. Rakastatteko toisianne?
Mitä muuta haluaisit muuttaa suhteessanne kuin seksin vai onko se suurin ongelma?[/QUOTE]

Onhan tässä jo moneen kertaan käynyt selväksi, että ap haluaisi muuttaa lähes kaiken kumppanissaan. Televisionkatselutottumukset, ystävien ja sukulaisten tapaamiset, loma-ajan vietot, matkakohteet, miehen kaverien tapaamiset, lapsiin suhtautumisen, seksin...

Mikään näistä ei ole puolisolla aloittajan mielestä normaalia. Luulisi jo vähemmästäkin tajuavan, ettei tuota kannata jatkaa, kun niin moni asia hiertää. Ihmettelen vain, miksi se edellinenkin suhde kariutui tämän herra täydellisyyden kanssa, jos kerran hänessa itsessään ei ole mitään vikaa.
 
viera.s
Joo-o, on siis muissakin asioissa aika suuria eroja. Ehkei tuosta vaan tule mitään, kumpaakaan syyttämättä. On normaalia olla erakko, on normaalia olla sosiaalinen. On normaalia haluta seksiä kerran viikossa, on normaalia haluta sitä kerran päivässä. On normaalia haluta että koti on aina viimeisen päälle siisti, on normaalia ottaa rennosti ja siivota vaan kerran kuukaudessa. Mutta jos erot on liian suuria, ei parisuhteesta tule mitään. Esimerkiksi tuo siivoaminenkin. Jos toinen ei vain pidä sitä tärkeänä, ei hän suinkaan arvosta sitä että kumppani käyttää vapaapäivänsä kotia puunaten.

Kuitenkin pari pienempää asiaa, jotka voi juuri tähän seksualisuuteen vaikuttaa:
- Pinnallisuus/epävarmuus. Minusta ihan käsittämätöntä, että joka päivä käytetään tunti meikkaamiseen. Se meikki vaikuttaa olevan suurin este seksille. Aamulla pitää heti meikata ja päivällä se tunnin aherruksen tulos ei saisi sotkeentua. En tiedä voiko pinnallisuuteen jotenkin vaikuttaa, mutta koita nyt ainakin kehua naista lähinnä silloin, kun ei ole vielä meikannut tai illalla kun meikit on pesty pois.
- Ei hormonaalista ehkäisyä, mutta lapsia vihaa yli kaiken. Vaikuttaisiko raskaudenpelko seksin vähyyteen? Jos ei uskalla harrastaa seksiä silloin kun luontaisesti tekisi eniten mieli eli ovulaation aikoihin, koska ehkäisy on epäluotettavalla mallilla.
- Aloittajan kirjoituksissaan ylistämä ex. Et kai ole verrannut nykyistä naistasi exääsi hänen kuullensa? Se olisi itsetunnolle ja seksihaluille pahinta myrkkyä.
 
Vierasmiess
[QUOTE="vaimo";30712387]Onhan tässä jo moneen kertaan käynyt selväksi, että ap haluaisi muuttaa lähes kaiken kumppanissaan. Televisionkatselutottumukset, ystävien ja sukulaisten tapaamiset, loma-ajan vietot, matkakohteet, miehen kaverien tapaamiset, lapsiin suhtautumisen, seksin...

Mikään näistä ei ole puolisolla aloittajan mielestä normaalia. Luulisi jo vähemmästäkin tajuavan, ettei tuota kannata jatkaa, kun niin moni asia hiertää. Ihmettelen vain, miksi se edellinenkin suhde kariutui tämän herra täydellisyyden kanssa, jos kerran hänessa itsessään ei ole mitään vikaa.[/QUOTE]

Tuskin tämä kaikkea haluaisi muuttaa, totaalisesti.

Koittakaa nyt ajatella ämmät tätä toisinpäin. Mies pelaa pelikonetta joka päivä 4 tuntia, paitsi tietysti vapaapäivinä kokoajan ellei hetkeksi poistu lenkille hakemaan lähikaupasta olutta. Ei käy ystävillä eikä sukulaisissa eikä innostu seksiin naisen kanssa joka yrittää vietellä ja miellyttää miestä. Kaiveletteko tuossa tilanteessa naisesta vikoja vai toteatteko, että ämmän syy ja varmaan ennenkin on suhteet kaatuneet vaativan akan takia?
 
Tuskin tämä kaikkea haluaisi muuttaa, totaalisesti.

Koittakaa nyt ajatella ämmät tätä toisinpäin. Mies pelaa pelikonetta joka päivä 4 tuntia, paitsi tietysti vapaapäivinä kokoajan ellei hetkeksi poistu lenkille hakemaan lähikaupasta olutta. Ei käy ystävillä eikä sukulaisissa eikä innostu seksiin naisen kanssa joka yrittää vietellä ja miellyttää miestä. Kaiveletteko tuossa tilanteessa naisesta vikoja vai toteatteko, että ämmän syy ja varmaan ennenkin on suhteet kaatuneet vaativan akan takia?
Joko on tai ei ole.

Jotkut ovat TV-addikteja ja/tai sohvaperunoita ihan muuten vaan. Ja se ei toki ole kenenkään muun syy. Sitten joskus ihmisistä tulee apaattisia siksi, että omassa elämässä on jotain häiritsevää/masentavaa, jota pakenevat.Joskus siihen voi olla osuutta kumppanissakin (joskus ei).

Mutta etkö sinä nyt vääristele - eikö tuo aloittaja (joka varmaan on keksinyt tarinansa, mutta se lienee keskustelun tässä vaiheessa sivuseikka) kuitenkin kertonut, että heillä on seksiä ja yhteistäkin aikaa? Hän vaan olisi halunnut vielä enemmän seksiä. Tilannehan on siis ihan eri kuin se, että joku katsoisi vaan telkkaria eikä ikinä innostuisi seksistä. Erilaiset libidot, erilaiset toiveet... ei siinä sen kummempaa. periaatteessa on ihan ok katsoa vaan telkkaria, jos niin haluaa päivänsä käyttää. Ja ok olisi myös harrastaa sen sijaan joka päivä seksiä. Ja tietysti välimuotojakin on, ja kaikki vaihtoehdot ovat ihan ok.
 

Yhteistyössä