Tervehdittekö puolisoa?

  • Viestiketjun aloittaja Huomenta
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta
Mä en ole mikään höpöttelijä, mutta tuntuu silti vähän oudolta, kun ei tervehditä puolison kanssa. Siis joku huomenta tai hyvää yötä olis ihan kiva kuulla, tai jos mies lähtee jonnekin, niin tervehdyksestä tietäisi , että se on jonnekin menossa. Mä nyt kyllä selviän tän asian kanssa, mutta musta olisi kiva, jos tervehtisi edes lapsia. Ne kun aina ilahtuu, kun isi tulee kotiin, niin on vähän tönkköä, jos isi ei sano pienille mitään.
Sanotaanko perheissä yleensä huomenia ja heippoja?
 
vie ras
Kyllä meillä kaikki sanoo toisilleen hyvää yötä ja huomenta, joka päivä. Sanotaan myös heipat kun lähdetään jonnekin ja moit kun tullaan kotiin.

Kuulostaa oudolta ettei jotkut sano.
 
ae4t5
Minä tervehtisin, mutta mies ei ole koskaan oma-aloitteisesti toivottanut huomenta tai hyvää yötä. Ei tervehtisi edes kotiin saapuessa tai sanoisi heippaa lähtiessään, jos en itse tinkaisi. Ei vissiin kotona ole opetettu hyviä tapoja. Opettajapariskunnan lapsi on.
 
"Hillevi"
Juuri tuossa toivoteltiin hyvät huomenet. Päivän aikana sanotaan heipat kun mennään/tullaan. Päivä päättyy hyvän yön toivotuksiin.

Myös lapsille toivotetaan huomenet, heipat ja hyvät yöt.
 
"yks vaan"
meillä kanssa toivotetaan hyvät huomenet ja hyvät yöt, yleensä pusujen kera. Illalla varsinkin lapsille pusut ja hyvän yön toivotukset. Aamulla ei aina pusua tule mutta hyvät huoment kylläkin. Heipat sanotaan aina kun lähdetään ja yleensä halin ja pusujen kera :) myös miehen kanssa toimii toivotukset pusujen kera :) mikäs sen parempaa kun saada pusu ja hyvän aamun toivotukset ja yleensä se joka on herännyt aikasemmin on myös keittänyt kahvia <3
 
"viiden äiti"
Itse tervehdin kotiintullessa isolla MOIKALLA. Meillä on ulko-ovi kaukana esim. keittiöstä, eikä kaikki kulkeminen kuulu sinne asti. Mies ei sano koskaan mitään tullessaan. Lapsista esikoinen on samanlainen kuin minä, huikkasee isoon ääneen tullessaan/mennessään MOI. Muut sitten vähän miten sattuu. Minä sitten, oven käydessä, joko huikkasen, kuka tuli tai vilkaisen keittiön ovelta ja tervehdin (iloisesti, koska on mukava nähdä). Huomenta ja hyvää yötä kyllä sanotaan.
 
5n äiti
Kyllä tervehditään mennen/tullen ja lähtijä aina halii ja pusii toisen. Samoin toivotetaan huomenet/hyvät yöt. Minusta tuo pusiminen on ihana tapa, koska se kertoo paljon tunteista.
 
vierass
Sanotaan aamulla huomenta ja toivotetaan hyvää työpäivää/päiväkotipäivää kotoa lähdettäessä. Kotiin tullessa aina moit huudetaan ja illalla hyvän yön toivotukset.

Outoa ois vaan lähteä kotoa jos ei mitään sano (ei tietty sitten jos on aikainen aamu ja muut vielä nukkuu, silloinkin tosin miehelle käyn sanomassa kun lähden ja niin hänkin tekee).
 
Illalla hyvät yöt suukon kera sängyssä ja ensimmäiseksi kun aamulla havahtuu, hymyn kera huomenet. Ja aina jos vain toinen lähtee jonnekin, halauksen ja suukon kera heiheit ja turvalliset matkat.

Ku ikinä ei voi tietää milloin ilta, aamu tai lähtö onkin viimeinen.
 
Noh.
Kyllä meillä on aina moikkailtu. Aamulla uniset huomenet ja illalla aina halataan, pussataan poskelle ja toivotetaan hyvät yöt. Päivisin kun joku tulee kotiin niin yleensä menee koko perhe vastaan eteiseen moikkaamaan :D Ja tästä talosta ei kyllä kukaan koskaan lähde yhtään minnekään sanomattaa moikkaa.
 
Nap
Aamulla huomenet, kun mies lähtee töihin antaa pusun ja sanotaan heipat.
Heimoi + pusut kun tuo tulee lounaalle kotiin ja sama kun lähtee takaisin. Töiden jälkeen taas heipataan pusun kera, illalla nukkuun mennessä pusut ja hyvät yöt.

Ja jos toinen lähtee vaikka viemään pyykkejä kuivuun, koiria ulos tai nopeesti jonnekin, niin ihan samallalailla moikkaillaan mennentullen. Niin ja elukat tervehditään kans joka välissä!

Ihan luonnollista tuo siis :)
 
"Hansuli"
Illalla toivotellaan hyvät yöt, aamuisin huomenet ja mies kun lähtee töihin ennen minua vaihdellaan voimaannuttava lähtöhali... Illalla sama juttu, moikkaus on vähintä mitä tapahtuu kun kotioven avaa. On ihana tulla kotiin, kun tietää et siellä odotetaan. Eikä nämä meillä ainakaan ole mitenkään sovittuja juttuja, luonnollinen tapa toimia. Mies kun kurvaa autolla pihasta töihin, on lapset aina ikkunassa vilkuttamassa ja minäkin usein mukana. Hiljattain oli tässä hiukan poikkeusaamu ja mies menikin töihin myöhemmin... Töistä palattua sanoi, että oli ollut outo olo mennä töihin. Pitkään oli miettinyt mitä on unohtunut tai jäänyt hoitamatta kunnes oli tajunnut, että lapset ei olleet ikkunassa lähtiessä.
 
virke
Minuun on iskostuneet tulo- ja lähtötervehdykset niin hyvin, että huikkaan moit mennen tullen vaikka tietäisin talon olevan tyhjän. En vain osaa tulla tai lähteä ilmoittamatta :)
 

Yhteistyössä