Kuinka paljon isät ovat lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Miten paljon muissa perheissä isät vievät lapsia harrastuksiin, ulkoilemaan yms.? Tai esim.pelaavat ja leikkivät lasten kanssa? Kun meillä on vähän niin, että joutuu patistamaan. Olis kiva, jos mieskin haluaisi oma-aloitteisesti pulkkamäkeen yms....

Ei juuri ollenkaan.. Meillä kans pitää patistaa. Nytkin vaan ilmoitin,että ensi viikolla, kun miehellä vapaa päivä, niin lähdetään porukalla pulkkamäkeen ja puistoon tuonne vähän kauemmas. Näytti taas ettei kiinnosta muttei viitsinyt sanoa mitään. Muuten ei saa kyllä mitään aikaan jos ei käske eikä aina sillonkaan. Empä ois arvannut että tämmöstä tulee olemaan..

Hmm... Noista pulkkamäistä ym. ei oo vielä kokemuksia, mutta enemmän niitä reissuja isä odottaa kuin minä, äiti :ashamed: =) Kotona kyllä leikkii vauvan kanssa joka päivä, hassuttelee ja pussailee ja lennättää...

Poitsu siis on vasta 6 kk.

Meillä mies on onneksi kyllä paljon lasten kanssa. Esikoisen kanssa kulkee vallan reeneissä (on valmentaja) monesti viikossa, ottaa isompia lapsia kentälle luistelemaan ja koiran kanssa lenkkeilemään, kaksosten kanssa (4kk) pärjää myös upeasti. Eli olen itse päässyt ihan kivasti esim lenkille halutessa tms. Ei tarvi paljon patistella.

Harrastuksiin kuskaaminen on ollut enemmän minun hommaani, koska olen itse meidän työvuorot sillälailla laittanut, pääsen/joudun/pakottaudun sillä ajalla sitten liikkumaan, kun lapset ovat harkoissaan. Mutta muuten poikien isä viettää heidän kanssaan varmaan "laadukkaampaa aikaa" kuin minä, on aina paljon innostuneempi rakentelemaan ja pelaamaan ja lähtemään pyöräretkelle ja melomaan jne. Minä olen sohvaperunampi.

Aivan liian vähän. Joka toinen viikko ei edes näe lapsia työvuorojen takia.
Silloinkin kun on koona täytyy aina patistella, että pääsee sohvalta ylös.
Tyttö eilen huomautti miehelle, kun patisteli tätä ulos, että:" Kyllä se ulkoilu tekisi sinullekin hyvää, kun aina vaan tuijotat telkkaria"
Toki vapailla pyritään yhdessä koko perheen voimin jotain tehdä, mut aina ei jaksaisi patistella ja komennella aikuista ihmistä.

Muutamilla on ihan upeat miehet näköjään. Meillä mies vihaa uimahallia, joten se on kokonaan mun heiniä noi uimahallireissut. Kesällä en sitten voi uimaan mennäkään, kun mulla on usein ollut tosi pitkät jälkivuodot. Aloitin nyt jo miehen valmistamisen lasten uimarannalle vientiin. Esikoisen pitäs nimittäin mun mielestä oppia jonkunlainen uimataito kun täyttää jo 7 syksyllä. Viime kesänä uimarannalle menosta tui riitaa, kun mies ei halunnut meidän kanssa lähteä.
Hiihto on myös äijälle myrkkyä. Minä siis olen siinäkin vastuuhenkilö. Luistelemaan suostuu onneksi tytöt viemään.
Jos meillä olis poika, joka haluaisi vaikka pelata jalkapalloa, niin taatusti ei mies suostuisi harkkoihin viemään. Ei pidä mistään joukkuelajeistakaan.

Meillä on muksujen kanssa mahtavasti. Eilenkin peuhas neljän oman ja kahden "laina"lapsen kanssa ulkona koko päivän ja illalla saunotti ja muutenkin viel puuhaili heidän kanssaan. Pärjää hyvin yksinäänkin noiden neljän kanssa yksin, kun mulla on monesti viikolla iltakokouksia ja muita iltamenoja. Niin ja viel tähän loppuun että noista lapsista kukaan ei ole viel koulussa. Meillä asuu onneksi superisi!!!

On lasten kanssa joka päivä, hoitaa nimittäin lapsia kotona ja mä oon töissä... Hiukan on meillä kotielämän arvostus noussut sen jälkeen kun mies jäi kotiin, huomasi ettei olekaan vain kotona olemista... Nyt on ollu lasten kanssa kotona 3kk, 2kk vielä edessä.
Joka päivä ulkoilevat ja leikkivät joten en voi valittaa..

Ihan sopivasti,viikolla on useana iltana myöhään,mutta viikonloppuisin ulkoillaan yhdessä jne.Ja mies käy pojan kanssa sellaisessa vanhempi-lapsi jumpassa,samaan aikaan minä käytän tytön omassa harrastuksessaan,näin molemmat saavat sellaista ihan omaa aikaa.

Meillä mies ei ole koskaan erityisen innokkaasti lasten kanssa ollut, ja enää en itse jaksa edes patistaa. Uimassa ei ole käyttänyt koskaan, inhoaa uimahallia ja uimarannalla kuulemma pelkää, että hukkuvat (ja lapset on nyt 10v, 8v ja kohta 6v)... Hiihtämässä ei käytä, eikä luistelemassa. Eikä touhua lasten kanssa pihalla muutenkaan, ei edes silloin kun pieniä olivat. Sisälläkään ei lasten kanssa juuri touhua mitään, ehkä kerran kuussa saattaa jotain lautapeliä pelata. Enempi vetää sohva, telkkari ja tietokone... Kateeksi kyllä käy ne perheet, joissa isäkin osallistuu täysipainoisesti perhe-elämään.

Meillä on siinä missä minäkin. Kulettaa tuota nelivuotiasta mukana jatkuvasti. Siis ihan sellaista arkitekemistä elikkäs jäähallilla käyvät jne. Viime viikon oli lomalla pojan kanssa kahdestaan. Ei tarvi patistaa kun ihan luontevasti huolehtii lapsesta.

Paljon ja omasta halusta. :D

Nauttii siitä, kun lapset tykkää... Iskän kanssa on erilaista kuin äidin... Äiti hössää vähän liikaa... Ja iskällä on ajokortti, että sen kanssa pääsee mihin vaan. :D

Perheenä mennään tietty myös.

Viikolla näkevät aika vähän, isä lähtee töihin jo kun lapset nukkuu vielä ja illallakaan eivät joka ilta ennätä edes nähdä kun lapset on jo nukkumassa. Mutta viikonloppuisit touhuavat ihan yhtenään, leikkivät, isä lukee noille, nyt just lähtivät ulkoilemaan jne.

Meillä mies on niin vähän kotona, että viettää kyllä mielellään kaiken mahdollisen ajan lasten kanssa. Yrittää tulla iltaisin töistä niin, että ehtii lukemaan iltasadun. Jos on päiväaikaan kotona, niin varmasti on meistä se, joka menee ulos leikkimään ja mäenlaskuun. Teki pienen luistinradankin pihaan ja lumilinnan.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Peesi.

Tälläkin hetkellä missä lieneevät. Lapsille ei kävis kuinkaan siinä asiassa jos mä lähtisin takavasemmalle, mut jos isä tekis niin, tää perhe kaatui kriisiin justiin. Illaks menen töihin niin sehän jatkaa niiden kanssa oloa ilta ysiin saakka.

Yhteistyössä