ruotsalaiset isät ovat parempia kuin suomalaiset isät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "näin on"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"näin on"

Vieras
Oltiin eräässä sisäleikkipaikassa jossa oli paljon myös ruotsalaisia ja norjalaisia perheitä. Suomalaiset isät istuivat sohvalla, naputtivat puhelinta, lukivat lehteä tai katsoivat telkkaria. Ruotsalaiset isät leikkivät lasten kanssa, rakensivat majaa, kiipeilivät, leikkivät legoilla yms. Mistä tämä johtuu? MIksi suomalaiset miehet ovat kaikessa niin paljon huonompia kuin ruotsalaiset?

Jaa - no kai tuo Pirkkalassa syntynyt on sitten ruottalainen. Kun leikkii lastensa kanssa, lukee iltasatuja, loruttelee, pyyhikiin takalistot, käyttää lääkärissä jnejne.

Toisaalta, ehkä ruotsalaiset naiset on niitä jotka on kaiken takana. He antaa isille alusta alkaen mahdollisuuden osallistua eikä liimaa vauvaa yksin itseensä kohottaen näin huonoa itsetuntoaan "olemalla se ainoa korvaamaton lapsen elämässä". Sitten kummastellaan kun isällä ei ole kontaktia lapseen ja "ei osta olla isiä" . Eikös ruotsissa miehet jää useammin vanhempain vapaalle? Eihän tuo onnistu suomessa. Arvon rouva joutuisi pian lähtemään ansiotyöhön.

Toisaalta, ehkä ruotsalaiset naiset on niitä jotka on kaiken takana. He antaa isille alusta alkaen mahdollisuuden osallistua eikä liimaa vauvaa yksin itseensä kohottaen näin huonoa itsetuntoaan "olemalla se ainoa korvaamaton lapsen elämässä". Sitten kummastellaan kun isällä ei ole kontaktia lapseen ja "ei osta olla isiä".

Tämä kannattais suomalaisten äitien lukea ajatuksen kanssa.

Vaikea uskoa kun toi ei näy ainakaan etelän reissuilla. Siellä ku ruotsalaiset vanhemmat vaan ottaa aurinkoa ja lapset pyörii missä haluaa.

Mutta se on varmasti totta että suomalaiset äidit omivat enemmän lapsiaan. Mutta mun mielestä suomalaiset isät osaavat ja ovat lastensa kanssa.

[QUOTE="Lis";26898072]Ruotsissa tosiaan ollaan tasavertaisempia vanhemmuudessa, selittynee silla etteivat aidit todellakaan jaa kolmeksi vuodeksi kotiin lapsia hoitamaan.[/QUOTE]

Nop vittu sveduilla on ollut aikaa harjoitella kun on ollu 200 vuotta rauha. Mutta Suomessa on ukot olleet sotimassa useempaan otteeseen ja sota luo aina semmosta perinnettä, että ukot etääntyy lapsista.

Näin se o.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
No ei pidä paikkaansa. Siskon mies Ruotsista, ja ei kyllä vois vähempää kiinnostaa lasten jutut. Siinä on niin itsekeskeinen mulkku kuin olla voi. Tärkeintä että näyttää hyvältä ja on parhaimmat autot, uusimmat puhelimet yms. kaveripiirissä. Vaikkei siihen olisi varaa.

Suomalaiset miehet työnnetään pimeään marginaaliin jo odotusaikana neuvolassa. Hienosti siellä kartoitettiin mm. perheväkivaltaa siten, että koko kysymyksenasettelu sulki täysin pois sen mahdollisuuden, että äitikin voisi mokomaa harrastaa. Meillä ei ole väkivaltaongelmaa, mutta voi vittu oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun sinne syytettyjen penkille menen. Isän erkaannuttaminen aloitetaan neuvolan toimesta hyvissä ajoin ja ilmeisen järjestelmällisesti.

Lahden takana toimitaan oletettavasti jotenkin toisin tässäkin asiassa.

Toisaalta, ehkä ruotsalaiset naiset on niitä jotka on kaiken takana. He antaa isille alusta alkaen mahdollisuuden osallistua eikä liimaa vauvaa yksin itseensä kohottaen näin huonoa itsetuntoaan "olemalla se ainoa korvaamaton lapsen elämässä". Sitten kummastellaan kun isällä ei ole kontaktia lapseen ja "ei osta olla isiä" . Eikös ruotsissa miehet jää useammin vanhempain vapaalle? Eihän tuo onnistu suomessa. Arvon rouva joutuisi pian lähtemään ansiotyöhön.

Niin täys peesi tälle! Täällä toitotetaan lapsen ja äidin symbioosi-schaissea ja sitä, ettei ole äidin voittanutta ja tehdään vanhemmuudestakin joku ihme kilpailu, kun ei ilmeisesti voi päteä muilla elämän osa-alueilla. Meillä isä on ollut alusta asti tasavertainen mun kanssani eikä todellakaan istu tylsänä, jos lapsi kaipaa leikkiseuraa. Mutta se onkin maailman paras iskä :) (...mun oman isän rinnalla ;))

Suomalaiset miehet työnnetään pimeään marginaaliin jo odotusaikana neuvolassa. Hienosti siellä kartoitettiin mm. perheväkivaltaa siten, että koko kysymyksenasettelu sulki täysin pois sen mahdollisuuden, että äitikin voisi mokomaa harrastaa. Meillä ei ole väkivaltaongelmaa, mutta voi vittu oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun sinne syytettyjen penkille menen. Isän erkaannuttaminen aloitetaan neuvolan toimesta hyvissä ajoin ja ilmeisen järjestelmällisesti.

Lahden takana toimitaan oletettavasti jotenkin toisin tässäkin asiassa.

Onko tullut mieleen, että äitiin kohdistuva perheväkivalta kohdistuu samalla suoraan syntymättömään lapseen ja tästä syystä he ehkä sitä tarkemmalla tasolla seuraavat neuvolassa...? Ihan samat päihdekyselyt ja muut tulee äideillekin sitten kuin isille. Muuten en nähnyt kyllä mitään eroavaisuutta neuvolakäynneissä, paitsi miestäni ei luonnollisestikaan punnittu ja mittailtu kuten mua, mutta eipä tuo miestäni haitannut..

Kyllä olen aivan samaa mieltä! Asian huomaa aina Suomessa käydessä. Minä tosin olen lasten kanssa kotona ollut jo 3 vuotta ja aion olla vielä ainakin seuraavat 3v kun tämä vauva syntyy. Ja mun ruotsalainen mies, anoppi ja appikin pitävät sitä hyvänä asiana että olen pitkään kotona lasten kanssa. Toki mieskin voisi olla mut miehellä on parempi palkka joten se käyköön töissä.

Jep ja ruotsalaisten miesten sperma maistuu paljon paremmalta kuin suomalaisten. Mut sitä ei saa tällä palstalla sanoa. Modet poistaa viestin heti kun sen näkevät! ja tää on ihan fakta! kokemusta on ainakin 100 miehestä

Yhteistyössä