ahdistaa niin vietävästi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Arggg pakko vaan jonnekin saada päästettyä ajatuksia ulos!! Oon tosi tosi ahdistunut ja itkettää niin pirusti koko ajan eikä ja huominen pelottaa kauheesti. Ei huomisessa siis mitään erikoista ole, mut tunteet menee kyllä sellasta vuoristorataa tällä hetkellä, että huh huh. Mun nykyään entinen mies pahoinpiteli mut pari viikkoa sitten ja oli kk tehnyt sitä pariin otteeseen ja saatika se henkinen alistaminen ja syrjiminen, jota oli kestänyt vuoden. Nyt mä vihdoin pääsin siitä pois, enkä takas halua, mut mua ahdistaa ihan sikana, kun oon nyt itekseen ja ajatukset vaan pyörii päässä. Mietin miten mä tästä selviän hengissä?? Onko ketään muuta lähisuhdeväkivallan uhreja tai narsistin uhreja?? Millon tää olo helpottaa?? Joo ja olen käynyt juttelemassa ammatti ihmisten kanssa, mut ei nekään voi olla mun kanssa 24/7. Tulee ajoittain olo että jos mua ei olis ei tarvis miettiä näitä asioita...

Voisitko päästä johonkin turvakotiin nyt, kun sinulla on tosi hankala olla? Siellähän henkilökuntaa on paikalla ympäri vuorokauden ja kohtaavat työssään runsaasti väkivallan uhreja, osaisivat varmasti auttaa, etkä olisi yksin ajatustesi kanssa. Siellä olisi myös muita, jotka ovat kokeneet saman, saisit vertaistukea. Jaksamista ja voimia!

Mä olin siellä silloin aikasemmin ja ihania olivatkin, mut nyt tarttis itekseen jaksaa, kun ei välitöntä vaaraa väkivallasta. Tää suuri ahdistus vaan iskenyt. En haluis kavereitakaan koko ajan huolestuttaa, kun heillä on ihan omat murheensa. Nyt vaan tuntuu nii n vaikeelta!!

Mä olin siellä silloin aikasemmin ja ihania olivatkin, mut nyt tarttis itekseen jaksaa, kun ei välitöntä vaaraa väkivallasta. Tää suuri ahdistus vaan iskenyt. En haluis kavereitakaan koko ajan huolestuttaa, kun heillä on ihan omat murheensa. Nyt vaan tuntuu nii n vaikeelta!!

Kyllä siinä tovi menee että tällaisista yli pääsee. Joillain jopa vuosia, jotkut eivät pääse niistä yli koskaan. Mutta niitä ahdistuksen tunteita tulee välillä, ja tunteet vaan on pakko käydä läpi. Kun vaan jaksaa käsitellä asian ja ehkä jopa antaa anteeksi (muttei tarvitse hyväksyä tai unohtaa), niin sillon on jo voiton puolella.

Kyllä näistä siis yli pääsee, mutta mitään oikotietä ei valitettavasti ole. Kaksi viikkoa on todella lyhyt aika vielä. Nyt sun on vaan kestettävä nämä pahimmat alun ajat. Vaivaa niitä kavereita vaan, ja jatka yrittämistä tuohon numeroon. Ulkopuolista apua kannattaa käyttää hyödyksi.

:hug:

Olet varmaan elänyt tosi ahdistuneessa ja ylijännittyneessä tilassa jo pitkään kun olit suhteessa. Mutta nyt tuo tunne on havaittavissa kun vaara on ohi, vain tunnetila on jäänyt sinuun. Se häipyy kyllä ajan kanssa. Jos olo on ihan mielettömän tuskainen ja hankala, niin koita saada lääkäriaikaa vaikka heti huomenna ja pyydä jotain rauhoittavaa. Tai voisit aloittaa jonkun fyysisesti rankan urheilun niin saat purettua energiaasi.

Tsemppiä ja onnittelut uudesta vapaasta elämästäsi :) kyllä sinä pärjäät.

Käytätkö muuten e-pillereitä? Huomasin itsellä, että ahdistus helpotti heti kun lopetin, vaikka ahdistukselle olikin muut ihan järjelliset syyt kuten sinullakin. Siinä vois olla yksi tapa päästä eteenpäin mielialan kanssa. Onnea tulevaisuuteen! :)

Yhteistyössä