Mua ahdistaa niin paljon, niin paljon =DIABETES

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katsoppas tuolta, että pystytkö ruokavaliomuutoksilla parantamaan tilannetta:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187

Oulussa raja-arvot verensokerille olivat:
paastoarvo <=5.3
1.5h ateriasta <=6.7

Kantsii kyllä soittaa neuvolaan, jotta saat ohjeistuksen heti alusta asti kohdalleen. Mutta stressata siitä ei kannata, se ei asiaa auta mitenkään!

Jos on ollut edellisessä raskaudessa raskaus-diapetes, lähettävät neuvolasta automaattisesti testiin joss se tarkastetaan.
Voi olla, että pelkkä ruokavalio auttaa siihen, eli nyt otat selvää diapeetikon ruokavaliosta, ja alat noudattamaan sitä, saat arvot kuntoon.
Neuvolasta saat lisäksi lähetteen diapetesneuvojalle, joka auttaa sinua ruokavalion kanssa.
Soita neuvolaan jo nyt ja pyydä suoraan testit ja neuvonta!
Onnea odotukseen.

voi hyvänen aika... elä ressaa jo tuossa vaiheessa raskautta nuin paljon, sie saat ressata aivan jumalattomasti KOKO raskauen ajan jos nyt jo alotat :hug:

eläkä haukkana mittaile niitä arvoja kokoajan, tuut hulluksi. oikeesti. jos siulle raskausdiabetes kehittyy niin kyllä ne äitipolilla tai neuvolassa (en tiiä miten isolla paikkakunnalla asut) sen hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Jos on ollut edellisessä raskaudessa raskaus-diapetes, lähettävät neuvolasta automaattisesti testiin joss se tarkastetaan.
Voi olla, että pelkkä ruokavalio auttaa siihen, eli nyt otat selvää diapeetikon ruokavaliosta, ja alat noudattamaan sitä, saat arvot kuntoon.
Neuvolasta saat lisäksi lähetteen diapetesneuvojalle, joka auttaa sinua ruokavalion kanssa.
Soita neuvolaan jo nyt ja pyydä suoraan testit ja neuvonta!
Onnea odotukseen.

no eiköhän ap tiiä mimmonen on diabeetikon ruokavalio koska on edellisessä raskauessa ollu raskausdiabetes.

älä vielä panikoi :hug:
mulla oli viimesessä raskaudessa arvot koko ajan koholla ja ihan järkyttävissä lukemissa vaikka koitin hillitä syömistä ja varsinkin herkuttelua mutta ne numerot oli siellä 7-8 muutamaan otteeseen lopulta rv 31 tai 32 mulla todettiin raskausajan diabetes ja jouduin insulliinille sekään ei viä auttanut vaan mun insuliini määränousi koko ajan alotettiin jostain 3 yksiköstä ja lopussa se olikin jo 12 yksikköä =( ja tietty mä panikoittin vauvan kasvun kanssa koko ajan sillä edellinen oli jo yli 4 kilonen ilman mitään diabeteksiä ja nyt sit tuo niin näin kauhukuvia jätti vauvoista. helpottavaa oli että ultrassa sai käydä kerran viikossa ja kun sitten loppuvaiheessa liikkeet väheni huomattavasti niin kävin myös liike laskennassa lopulta rv 38+2 käynnistettiin ja meidän diabetes vauva oli 3,240g ja pienin näistä kolmesta

lähinnä tässä ajan takaa sitä kun nyt sillä vauvalla kehittyy kaikki sydän yms. muut elimet ja jos sokerit on sekasin jo nyt alkuraskaudessa niin mitä rakennevikoja ehtii tulla :(

Juu, kyllä ap varmaan tietää mikä se ruokavalio on, mutta kertaus on opintojen äiti, ja jos nyt sokrut heittelee pahasti, kannattaisi varmaankin heti siirtyä siihen.
Ja sitten taas varata sokerirasitustesti jne.
Ap, soita neuvolaan.