mua ahdistaa NIIN paljon ettei voi käsittää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Memmuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 12:28 Neiti Terä kirjoitti:
Tavallaan samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa sillä erolla että mikäli ehkäisyä ei ole ollut niin silloin mies on ottanut aivan tietoisen riskin ja on näinollen velvollinen ottamaan vastuun teoistaan. Toisaalta taas, riskit on olemassa aina, oli ehkäisyä taikka ei, ja tavallaan ajattelen myös että mikäli on tarpeeksi aikuinen lihallisiin iloihin niin on sitten valmis myös siitä tuleviin seurauksiin. Seksihän on kuitenkin miehille ainakin useimmiten vapaaehtoinen valinta ;)

Ja kyllä aivan oikein, itse raskauduin nimenomaan tämmöisen "tietoisen riskin" kautta jossa molemmat osapuolet tiesi ettei ehkäisyä ole käytössä mutta silti seksiä piti saada. Ko. miehelle tämä tuntuu kuitenkin olevan vaikea asia käsittää että vastuu on molemmilla moisesta toiminnasta.

Kun olen lukenut tätä ketjua niin hämmästyin: kirjoitus oli kuin minun "kynästäni" (tietystikin tämänhetkisten faktojen perusteella, lisätietojen myötä tilanne voi muuttua. Viitaten tässä edellisen kirjoittajan esittämiin kysymyksiin).

Aapee, minulla lyhyesti sanottuna näin: kuukauden suhteesta raskaaksi, ilman ehkäisyä jonka myös mies tiesi. Hän pesi kätensä koko hommasta samantien perustellen valintaansa sillä että hän ei tätä lasta ole halunnut eikä ole valmis suhteeseen eikä sitä myöten myöskään isäksi. Sanoipa vielä ihan rehellisesti että syynä se ettei halua ajatella ketään muuta kuin itseään. Tämä ajatustenvaihto tapahtui elokuussa. Nyt, maaliskuussa (lasketun ajan kynnyksellä) mies asuu uuden tyttöystävänsä kanssa jo yhdessä ja heidän vauvansa laskettu aika on käsittääkseni elokuussa. Tämän uusimman tulokkaan odotuksessa mies on innolla mukana. Minun vatsassani kasvavasta uudesta elämästä eivät edes miehen vanhemmat tiedä.

Minusta on myös käsittämätöntä kuinka toinen lapsi voi olla tärkeämpi kuin toinen. Vian täytyy olla lasta kantavassa äidissä, tuskinpa sikiötä on kenenkään mahdollista vihata niin paljoa. Myös minulla oli tosi ikäviä ajatuksia heidän vauvastaan ja siitä toisesta naisesta (joka myös tiesi tämän minun ja hänen nyxänsä tilanteen suhteeseen ryhtyessään!!) mutta eipä heille vihoittelu ja pahan ajatteleminen mitään auta. Vauva ei taatusti ole syypää vanhempiensa tekosiin (sen paremmin tämäkään kuin se toinen vauva) eikä näinollen ansaitse moisia ajatuksia enkä minä myöskään voi vaatia että se uusi nainen järjestelisi elämänsä sen mukaan miltä hänelle käytännössä tuntemattomalta ihmiseltä mahtaa tuntua. Raskasta oli kuulla asiasta ja tulee olemaan varmasti vaikeampia hetkiä tulevaisuudessakin mutta luotan siihen että kaikesta selvitään.

Aion vaatia isyyden tunnustamista ja luulenpa että käräjien kautta joudutaan taistelemaan moinen tunnustus mutta valmiita ollaan! Mutta jos vielä haluat ja viitsit niin kerro vielä vähän tarkemmin tilanteesta :)

Voimia sinulle paljon, niitä tulet varmasti tarvitsemaan! :hug: :flower:

Neiti Terä ja Kirppu 39+3

Itse elämää nähneenä tiedän,että on erinlaisia suhteita...on miehiä joiden kanssa en ikinä lapsia olisi tehnyt ja sitten on tämä yksi mies jonka kanssa ilomielin lapsia tein. Kaikkien muiden kohdalla olisi abortti ollut ainoa vaihtoehto...

Tosiasia on se,että mies ei vain sinun suhteesi ollut vakavissaan ja ei koskaan ajatellut lapsia tehdä kanssasi ja tästä syystä sinun ja tulevan lapsesi elämä ei kiinnosta...sinuna harkitsisin vielä pitkään,että kannattaako lähteä käräjille isyydentunnustuksesta se kun tarkoittaa muutakin kuin elareita.Lähipiirissä tiedän,että moni on katunut(siis ne joiden lapsi on tulos lyhyestä suhteestä),koska tällä "tunteettomalla" isälläkin on "oikeus" tulla elämäänne vaikka kymmenen vuodenkin päästä ja vaatia tapaamisia ja sotkea elämäänne. Mieti tarkkaan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 17:18 vieras kirjoitti:
Itse elämää nähneenä tiedän,että on erinlaisia suhteita...on miehiä joiden kanssa en ikinä lapsia olisi tehnyt ja sitten on tämä yksi mies jonka kanssa ilomielin lapsia tein. Kaikkien muiden kohdalla olisi abortti ollut ainoa vaihtoehto...

Tosiasia on se,että mies ei vain sinun suhteesi ollut vakavissaan ja ei koskaan ajatellut lapsia tehdä kanssasi ja tästä syystä sinun ja tulevan lapsesi elämä ei kiinnosta...sinuna harkitsisin vielä pitkään,että kannattaako lähteä käräjille isyydentunnustuksesta se kun tarkoittaa muutakin kuin elareita.Lähipiirissä tiedän,että moni on katunut(siis ne joiden lapsi on tulos lyhyestä suhteestä),koska tällä "tunteettomalla" isälläkin on "oikeus" tulla elämäänne vaikka kymmenen vuodenkin päästä ja vaatia tapaamisia ja sotkea elämäänne. Mieti tarkkaan...

Kiitos vastauksestasi :) Itselle abortti ei ollut vaihtoehto siitä syystä että kuitenkin tietoisen riskin otin kun ehkäisyttä seksiä harrastin ja toisekseen sen vuoksi että olen yhden joutunut tekemään aikoinaan. Oli sen verran kova paikka että en usko että olisin toisesta selvinnyt.

Toki tajusin itsekin myöhemmin ettei asiat olleet aivan niinkuin mies oli väittänyt (ei ole valmis suhteeseen jne.) mutta tyypin tietäen epäilen kuitenkin että totuutta oli tuossa aika paljonkin vaikka sen minulle tekosyyksi erolle keksikin. Minulta se ei ole pois jos kokee olevansa nyt suhteessa missä tahtoo olla aina.

Elareiden vuoksi en isyyttä halua vaatia tunnustettavaksi vaan siksi koska minusta lapsella on oikeus isään, joskin vaikka edes paperilla. Ja vaikka tiedänkin että tulevaisuus voi pitää sisällään mitä tahansa tempauksia isältä niin haluan silti hänen tunnustuksensa. Parhaassa tapauksessa mies tajuaa ajallaan että ei tämä lapsi ole yhtään sen huonompi kuin toinenkaan vaikka äiti onkin "ei-toivottu" ja haluaa häntä nähdä. Ja eikös hänkin voi vaatia isyyden tunnustamista sitten myöhemmin jos hänestä siltä tuntuu vaikken minä nyt asian eteen mitään tekisikään...? Vai olenko käsittänyt väärin..? :whistle:

Kuinka aapeen tilanne on tällä hetkellä...?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 14:39 Veljeni myös kirjoitti:
"pakotettiin" isyyteen. Tottahan toki hän sen naisen raskaaksi laittoi mutta vain siksi että tämä valehteli ehkäisyn olevan kunnossa. Koskaan ei ole lasta tavannut eikä aio tavata, on mennyt myöhemmin naimisiin ja saanut toivotut lapset vaimonsa kanssa ja hyvä niin.
Kaikki tiedämme tämän ei toivotun lapsen olevan olemassa kiitos siitä myös äidilleen joka ahkerasti soittelee sukulaisille ja haukkuu veljeäni.
Ap:llä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä ja toivon ettei kukaan muukaan ota tästä itseensä mutta halusin vain tuoda esille asian toisen puolen.
Minulla olisi lapsen "tätinä" haluakin häntä tavata mutta kunnioitan veljeni tahtoa enkä aio sitä tehdä niinkuin ei kukaan muukaan.
Yksin tämä nainen lapsen halusi joten yksin hänestä myös huolehtikoon.

Veljesi harrasti seksiä naisen kanssa. On aivan sama miten ehkäisyasia oli; veljesi olisi pitänyt tietää että RASKAAKSI VOI SILTI TULLA AINA. Tarinasi sai minut aika raivon partaalle. Mitään sympatiaa ei veljellesi minulta heru -eikä sinulle. Koko sukunne siis kääntää selkänsä tälle lapselle, koska äidin kanssa ei tulla toimeen! Järkyttävää, onko tuollaisia ihmisiä olemassa!!!

VAIKKA nainen olisi huijannut veljeäsi, kyseessä on SILTI hänen lapsensa, joka on tilanteeseen täysin syyton. Veljesi otti tuon riskin itse mennessään sänkyyn tuon naisen kanssa -hän on aikuinen mies joka nyt vastuuttoman ja selkärangattoman nuoren pojan tavoin maristen katoaa takavasemmalle oman lapsensa elämästä!! Mikä limanuljaskan teko!!! Hän teki ratkaisun sillä hetkellä kun seksiin lähti ja hänen tulisi kantaa vastuunsa!! Hyi mikä tyyppi..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 13:10 apua kirjoitti:
\
"pakotettiin" isyyteen. Tottahan toki hän sen naisen raskaaksi laittoi mutta vain siksi että tämä valehteli ehkäisyn olevan kunnossa. Koskaan ei ole lasta tavannut eikä aio tavata, on mennyt myöhemmin naimisiin ja saanut toivotut lapset vaimonsa kanssa ja hyvä niin.
Kaikki tiedämme tämän ei toivotun lapsen olevan olemassa kiitos siitä myös äidilleen joka ahkerasti soittelee sukulaisille ja haukkuu veljeäni.
Ap:llä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä ja toivon ettei kukaan muukaan ota tästä itseensä mutta halusin vain tuoda esille asian toisen puolen.
Minulla olisi lapsen "tätinä" haluakin häntä tavata mutta kunnioitan veljeni tahtoa enkä aio sitä tehdä niinkuin ei kukaan muukaan.

Veljesi harrasti seksiä naisen kanssa. On aivan sama miten ehkäisyasia oli; veljesi olisi pitänyt tietää että RASKAAKSI VOI SILTI TULLA AINA. Tarinasi sai minut aika raivon partaalle. Mitään sympatiaa ei veljellesi minulta heru -eikä sinulle. Koko sukunne siis kääntää selkänsä tälle lapselle, koska äidin kanssa ei tulla toimeen! Järkyttävää, onko tuollaisia ihmisiä olemassa!!!

VAIKKA nainen olisi huijannut veljeäsi, kyseessä on SILTI hänen lapsensa, joka on tilanteeseen täysin syyton. Veljesi otti tuon riskin itse mennessään sänkyyn tuon naisen kanssa -hän on aikuinen mies joka nyt vastuuttoman ja selkärangattoman nuoren pojan tavoin maristen katoaa takavasemmalle oman lapsensa elämästä!! Mikä limanuljaskan teko!!! Hän teki ratkaisun sillä hetkellä kun seksiin lähti ja hänen tulisi kantaa vastuunsa!! Hyi mikä tyyppi..

Mitä itse tykkäisit jos tulisit raskaaksi harrastettuasi seksiä miehen kanssa joka väittää olevansa steriili? Nainenhan voi aina valita haluaako lapsen vai ei mutta miehillä sitä oikeutta ei ole.

En väitä olevani lapsen isän puolella mutta ymmärrän kyllä hänen suhtautumisensa asiaan. Ja ehkä myös nämä sukulaiset ymmärtävät. Lapsihan on aivan syytön tapahtumaan ja hän siitä eniten saa maksaa koska hänellä se oikeus on molempiin vanhempiin. Äiti on varmaan myös tätä asiaa miettynyt jos on yksin lapsen päättänyt hankkia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 14:58 Apua 1 kirjoitti:
\
\

Mitä itse tykkäisit jos tulisit raskaaksi harrastettuasi seksiä miehen kanssa joka väittää olevansa steriili? Nainenhan voi aina valita haluaako lapsen vai ei mutta miehillä sitä oikeutta ei ole.

En väitä olevani lapsen isän puolella mutta ymmärrän kyllä hänen suhtautumisensa asiaan. Ja ehkä myös nämä sukulaiset ymmärtävät. Lapsihan on aivan syytön tapahtumaan ja hän siitä eniten saa maksaa koska hänellä se oikeus on molempiin vanhempiin. Äiti on varmaan myös tätä asiaa miettynyt jos on yksin lapsen päättänyt hankkia.

Tuskin uskoisin miestä ja haluaisin ehkäisyksi vielä lisäksi kondomin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 14:58 Apua 1 kirjoitti:
\
\

Jo ei toista tunne kovinkaan hyvin, eikös silloin muutenkin kannattaisi otta käyttöön kondomi? On todellakin hänen oma vikansa kun luotti (ilmeisen epäluotettavan) naisen sanaan!! Todennäköisesti ei ollut kovinkaan vakava seurustelusuhde alla..

Ymmärrän että mies on tuntenut pettymystä, mutta MIKSI KOSTAA LAPSELLE? En käsitä, ymmärrä enkä tunne sympatiaa häntä kohtaan että, varsinkin kun hänellä on muita lapsia, hän voi tuntea tuollaista kylmyyttä lasta kohtaan, jonka äidin kanssa kuitenkin harasti aivan vapaaehtoisesti seksiä! Kylmät väreet menee selkärangassa. Itse en kunnioittaisi tuollaista veljeä enkä hänen päätöstään tuollaisessa tilanteessa. Että voi olla kokonainen sukukunta tuollaisia ihmisiä on musta kauhea ajatus.

Jos esimerkiksi ehkäisy on kunnossa ja silti raskaus alkaa, mies voi joutua myös isäksi tahtomattaan. On nimittäin monia naisia, jotka eivät ihan mielenterveytensä säilyttääkseen pysty aborttiin. Eli joskus myös nainen päätyy äidiksi tahtomattaan. Olen itse tehnyt abortin ja tiedä todellakin kuinka rankka kokemus se on. Ikinä en toiste siihen kykenisi ja siksi kerroin kumppanilleni jo etukäteen, että jos vahinko käy, pidän lapsen ehdottomasti. Juttu on vaan siinä, että miehen pitäisi tietää jo valmiiksi, että aina seksiä harrastettaessa on mahdollisuus että raskaus alkaa ja että hän päätyy isäksi!! Tämä asia on ja on aina ollut näin ja millään tavalla sitä ei voi muuttaa!!

hei!
harvoin pääsen koneelle kun ei omaa ole..
mutta koitan nyt moistella mitä multakyselty..
eli lapseni isän kanssa seurustelimme yhteensä varmaan reilun 4kk. aluksi söin pillereitä, mutta sitten meille tossa välissä tuli ero,ja mun olis just pitänyt reseptit käydä uusimassa ym niin enpä sitten uusinut kun en kenenkään kanssa seurustellut (en voi turhaan syödä pillereitä, aiheutta´vat paljon ongelmia..)
mutta sittenpä noin kuukauden eron jälkeen mies tulikin takasin, milloin hänelle heti kerroin että en siis pillereitä syö ja ehdotimpa muutamaan kertaan kumin käyttämistäkin, koska en itsekään olisi tän miehen kanssa lasta saada, kyllä sen jotenkin tiesi että ei siitä suhteesta mitään tule, kun yks erokin jo välissä..
mutta kuitenkin se ehkäisy sitten jäi, ja tulin raskaaksi. aluksi mies lupaili ties mitä, ei jätä ja lapsestaan huolehtii, mutta eipä montaa viikkoa mennyt kun häipyi.
ja minä olin siis seurustelun aikana hänelle sen verta omista arvoistani kertonut että aborttia en ikinä tekisi.
niin että eipä olis hänelle pitänyt mitenkään yllätyksenä tulla että lapsen pidin.

mutta siis alkuraskauden jälkeen me ei olla mitään puhuttu.. hän on tosi vihamielinen mua kohtaan, vaikka en tätä ymmärräkkään..

ja mä selvitin isyyden sen takia, kun mies tottakai väitti että ei ole hänen (vaikka sanoin että muiden kans en ole ollut) kun hänen sukulaisetkin olis varmaan häntä uskonut. nyt kun isyystestitkin tehty, niin lapseni isän puolen sukulaisia on hänen kans tekemisissä, mikä mun mielestä tärkeetä.

ja tälle yhelle jonka "veli pakotettiin isäksi" niin kannattaa miettiä ja kuunnella kaikkien kannat, mun lapsen isä meinaan omille tutuilleen väittänyt että mä "hankkiuduin raskaaksi" kun ite pääsee näin kai sitte helpommalla tms kun kaikki syyttää mua, vaikka hänen väitteensä ei todellakaan pidä paikkaansa!
niin, ja mies alkoi uuden naisensa kanssa seurustella melkein saman tien kun ekana oli mut raskaaksi pistänyt.. niin ja miehellä ikää yli 30..
jotkut ei vaan kasva ikinä aikuiseksi

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 10:21 aapee kirjoitti:
ja tälle yhelle jonka "veli pakotettiin isäksi" niin kannattaa miettiä ja kuunnella kaikkien kannat, mun lapsen isä meinaan omille tutuilleen väittänyt että mä "hankkiuduin raskaaksi" kun ite pääsee näin kai sitte helpommalla tms kun kaikki syyttää mua, vaikka hänen väitteensä ei todellakaan pidä paikkaansa!
niin, ja mies alkoi uuden naisensa kanssa seurustella melkein saman tien kun ekana oli mut raskaaksi pistänyt.. niin ja miehellä ikää yli 30..
jotkut ei vaan kasva ikinä aikuiseksi

Ihan samat tuntemukset täällä! Meidän kokemukset on kyllä hämmästyttävän samanlaisia. Uskomatonta että tämmöisiä tyyppejä löytyy enemmältikin!! :headwall: Itse myös siitäkin syystä isyyden haluan tunnustettavan, koska haluan että lapsen isän puoleltakin tietävät asian oikean tolan ja voivat halutessaan olla lapsen elämässä läsnä. Epäilen että näin tulisi käymään mutta olenpahan ainakin tarjonnut heille sitten tilaisuuden siihen.

Eli käsitin että tämän miehen suku ja tuttavat nyt luulevat että sinä tahallasi hankkiuduit raskaaksi? Minulle ehdotettiin kun itse pelkään tuota kanssa että kirjoittaisin kirjeen esim. miehen vanhemmille missä selittäisin koko homman omalta kannaltani.. en ole koskaan heitä henk. koht. tavannut niin siksi kirjeen muodossa. Minä en siis varmaksi tiedä onko minusta väitetty/tullaanko väittämään moista mutta jos saan vihiä siitä niin sitten kirjeen kyllä raapustan viimeistään. Voi olla että raapustelen sen muutenkin. Mitä jos tekisit samoin?

Neiti Terä ja Kirppu 39+5

no nytpä pääsenkin usein koneelle..
joo, siis meillä lapsen isän puolelta on kummatkin isovanhemmat ja tätejä ja vähän muitakin tekemisissä lapsen kanssa.. ovat siis käyneet meillä lasta katsomassa.. (ehkä kerran 2-3ssa kuukaudessa,joskun harvemminkin..) ei tässä vaiheessa tuntuis hyvältä heille antaa hoitoon tms mutta ehkäpä joskus kun lapsi isompi, ja jos itse haluaa.
vaikka itestähän se on tietenkin outoa kun ihan vieraita ihmisiä käy kylässä, mutta kyllä mä olen siihen niin asennoitunut että se on lapselle varmasti tärkeää tuntea sukulaisia edes isänkin puolelta.

ja tän että isä väittää mun hankkiutuneen raskaaksi kuulin yli vuos sitten hänen isältään.. tuli meille humalassa tästä asiasta kyselemään, ja kun omalta kannalta asiat hänelle kerroin, tokas että uskoo silti ennemmin poikaansa.. minkäköhän ihmeen takia piti sit edes tulla kysymään jos sen oli jo päättänyt ketä uskoo.
että kerran on isälleen näin väittänyt, niin varmasti myös muillekkin..

mutta kuitenkaan mä en voi harmitella sitä että tän miehen kanssa alunperinkään mihinkään aloin, sillä eihän mulla olisi mun lasta ilman häntä.. tosi ristiriitasta, olla kiitollinen ihmiselle jota vihaa.. :/

mutta se heidän vauva-homma ei mua kamalasti ahista enää, käyhän se mielessä välillä, mutta ei aiheuta mitään kamalan pahoja tunteita.. koitin sitä järkeillä sillein että eihän se kuitenkaan meidän elämää ja asioita muuta mihkään suuntaan..

Neiti Terä, meil on kyllä näköjään tosi samanlaiset tilanteet! ja sulla synnytyskin mikä päivä tahansa.. onnea koitokseen ! :)
mulla tutuissa useampiakin saman suuntasia tilanteita (ehkä jotenkin hakeudun samassa tilanteessa olevien seuraan..) niin on kyllä usko miehiin mennyt ihan täysin..
mutta tällä hetkellä on ihan hyväkin keskittyä lapseen ja itseeni, kyllä sitä kerkeää..

niin.. ja varmaan ihan hyvä idea kirjoittaa kirjeet ainakin sen miehen vanhemmille.. muuten se menee just siihen että mies voi heille selittää ihan mitä tahtoo ja mikä tekee hänelle itselleen tilanteen helpoimmaksi..
niin olis musta ihan heidänkin oikeus kuulla sunkin puoli asiasta.
itse en viitsi heille kirjotella kun kuitenkin kylässä käyvät ym.. ja kyllähän hänen isälleen jo kerroinkin..
mutta usein varmaan vaan vanhemmilla tapana uskoa omaa poikaansa sitten.. en tiedä, näin meillä vaan

[

Jo ei toista tunne kovinkaan hyvin, eikös silloin muutenkin kannattaisi otta käyttöön kondomi? On todellakin hänen oma vikansa kun luotti (ilmeisen epäluotettavan) naisen sanaan!! Todennäköisesti ei ollut kovinkaan vakava seurustelusuhde alla..

Ymmärrän että mies on tuntenut pettymystä, mutta MIKSI KOSTAA LAPSELLE? En käsitä, ymmärrä enkä tunne sympatiaa häntä kohtaan että, varsinkin kun hänellä on muita lapsia, hän voi tuntea tuollaista kylmyyttä lasta kohtaan, jonka äidin kanssa kuitenkin harasti aivan vapaaehtoisesti seksiä! Kylmät väreet menee selkärangassa. Itse en kunnioittaisi tuollaista veljeä enkä hänen päätöstään tuollaisessa tilanteessa. Että voi olla kokonainen sukukunta tuollaisia ihmisiä on musta kauhea ajatus.

Jos esimerkiksi ehkäisy on kunnossa ja silti raskaus alkaa, mies voi joutua myös isäksi tahtomattaan. On nimittäin monia naisia, jotka eivät ihan mielenterveytensä säilyttääkseen pysty aborttiin. Eli joskus myös nainen päätyy äidiksi tahtomattaan. Olen itse tehnyt abortin ja tiedä todellakin kuinka rankka kokemus se on. Ikinä en toiste siihen kykenisi ja siksi kerroin kumppanilleni jo etukäteen, että jos vahinko käy, pidän lapsen ehdottomasti. Juttu on vaan siinä, että miehen pitäisi tietää jo valmiiksi, että aina seksiä harrastettaessa on mahdollisuus että raskaus alkaa ja että hän päätyy isäksi!! Tämä asia on ja on aina ollut näin ja millään tavalla sitä ei voi muuttaa!!

Sinä kun et tunne koko tarinaa niin voin ymmärtää jyrkän kantasi asiaan. Enkä tässä sitä viitsi kokonaisuudessaan kertoa jotta ei liian moni ko henkilöä täältä tunnista.
Lyhyesti.. siinä kävi näin että veljeni seurusteli naisen kanssa pari vuotta ja vaikutti kaikin puolin onnelliselta. Nainen oli kymmenen vuotta häntä vanhempi ja lähenteli neljääkymmentä joten jos halusi vielä lapsen saada niin asialla oli kiire. Veljeni ei ollut valmis lasta hankkimaan ja ilmaisi asian tosi selvästi. Nainen lopetti ehkäisyn kertomatta mitään ja kun tuli viimein raskaaksi niin veljelläni ei enää ollut hänelle mitään virkaa.
Nainen sai lapsen ja löysi uuden miehen, varakkaan ja komean, mitä veljeni ei ollut.
Kului seitsemän vuotta ja ero tuli. Taas olisi ollut veljelleni käyttöä.. sillä välin hänkin oli siis perustanut perheen ja edennyt urallaan (lue rikastunut). Tänä aikana oli veljeni kuitenkin huolehtinut elatusmaksuista koskaan lasta tapaamatta mutta nyt tarvittiin kipeästi lisää rahaa.
Siitä vaan sitten röyhkeästi soittelemaan sydänsairaalle vanhalle isällemme ja seitseman vuoden hiljaisuuden jälkeen vaatimaan tulevaa perintöä. Halusi nähtävästi tarkistaa että jokos kohta on kuolema lähellä jotta hänen lapsensa siitä mahdollisesti jotain hyötyisi.
Se että muukaan suku ei ole lasta tavannut ei johdu siitä että veljeni olisi jotenkin asian kieltänyt vaan ihan äidin omasta käytöksestä. Vaikka samapa tuo hänelle on tapaako kukaan vai ei, hänelle on tärkeitä että lasta muistetaan lahjoin, mieluiten rahalahjoin.

[/quote]

Suurin osa noista miesten puheista "nainen hankkiutui salaa raskaaksi" on täyttä sontaa! Todellisuudessa ehkäisyä ei ole lainkaan ollut ja myös miehet ovat sen tienneet mutta päästäkseen kuin koira veräjästä, syyttävät naista omista virheistään ja tottahan toki miehen suku tämän uskoo, kun eivät edes naisen kantaa kysy tähän. Ei sellainen ole mies joka ei vastuutaan kanna.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 11:18 Vieras kirjoitti:
Suurin osa noista miesten puheista "nainen hankkiutui salaa raskaaksi" on täyttä sontaa! Todellisuudessa ehkäisyä ei ole lainkaan ollut ja myös miehet ovat sen tienneet mutta päästäkseen kuin koira veräjästä, syyttävät naista omista virheistään ja tottahan toki miehen suku tämän uskoo, kun eivät edes naisen kantaa kysy tähän. Ei sellainen ole mies joka ei vastuutaan kanna.

Itse tiedän useammankin tapauksen, jossa nainen on uskotellut käyttävänsä ehkäisyä, mutta näin ei ole kuitenkaan ollut. Eräskin avioliitossa elävä uskotteli miehelleen syövänsä pillereitä. Niin, tiedän, että ehkäisykin voi pettää, ja aina on pieni riski, että seurauksena on lapsi, mutta se on eri asia. Näistä tapauksista tekeekin tuomittavia naisten kierous.
Tunnen myös miehiä, joilla on lapsi "kännisekoilujen" seurauksena, mutta eipä kukaan heistä ole väittänyt, että vika olisi vain naisessa...

Mua jotenki raivostuttaa että 2000-luvun maailmassa tämän kaiken tiedon ja sivistyksen keskellä voi joku vielä väittää,että mies pakotetaan isäksi.

Miehen voi pakottaa isäksi vain siinä tapauksessa että mies raiskataan!

Se on parempi pitää ne vehkeet omissa housuissaan ja harrastaa virpomista siihen saakka kunnes ymmärtää,että sukukypsässä iässä oleva nainen voi yhdynnän seurauksena tulla raskaaksi. Yhdyntähän on ihmisen tapa lisääntyä! Tähän tietoon ihminen ei kuitenkaan ole vielä 100%:sti toimivaa kemiallista ehkäisintä onnistunut kehittämään. Edes sterilisaatio ei ole täydellinen. Sitten kun naiselta poistetaan sisä-synnyttimet nii sitä voi jo pitää varmana.

Seksi, niinkuin mikään muukaan asia ei ole tässä maailmassa, ei ole vastuuntunnottomien hommaa! ...kaikella on hintansa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 11:47 ihan pihalla kirjoitti:
Mua jotenki raivostuttaa että 2000-luvun maailmassa tämän kaiken tiedon ja sivistyksen keskellä voi joku vielä väittää,että mies pakotetaan isäksi.

Miehen voi pakottaa isäksi vain siinä tapauksessa että mies raiskataan!

Se on parempi pitää ne vehkeet omissa housuissaan ja harrastaa virpomista siihen saakka kunnes ymmärtää,että sukukypsässä iässä oleva nainen voi yhdynnän seurauksena tulla raskaaksi. Yhdyntähän on ihmisen tapa lisääntyä! Tähän tietoon ihminen ei kuitenkaan ole vielä 100%:sti toimivaa kemiallista ehkäisintä onnistunut kehittämään. Edes sterilisaatio ei ole täydellinen. Sitten kun naiselta poistetaan sisä-synnyttimet nii sitä voi jo pitää varmana.

Seksi, niinkuin mikään muukaan asia ei ole tässä maailmassa, ei ole vastuuntunnottomien hommaa! ...kaikella on hintansa...

Olen siis aivan samaa mieltä!! Uskomatonta aataminaikaista ajatusmaailmaa, että joku voidaan muka "pakottaa isäksi"!! Huh huh, pitäisi pöksyt jalassaan sitten!!

Tuolle veljestään kertovalle haluan sanoa, ettei yhäkään löydy yhtään sympatiaa! Aiemmassa vastauksessasi taas marisit vain siitä naisesta. Mites se LAPSI??! Hän on täysin syytön niin äitinsä kohtuuttomuuteen kuin isänsä tunnekylmyyteen!! Raukka parka, että on joutunut isänsä puolelta sellaiseen sukuun, jossa vielä ajatellaan että naiselle on niin kätevä kostaa lapsen kautta... Että kun äiti on tuollainen niin hylätään lapsi. Järkyttävää!!

Että eikös se ehkäisyn käyttö ole kummankin velvollisuus eikä vain miehen...! Nainen voi päättää pitääkö lapsen vai ei(mieheltä ei siihen lupaa kysytä) Mies jokatapauksessa joutuu ne elarit maksamaan vaikkei muuten lapsen elämään haluakkaan osallistua. Ja pian joku sanoo että nainen joutuu kuitenkin elättämään lapsensa, niinpä niin... Yhtälailla siis nainen voi pitää jalkansa ristissä jos ei raskaaksi halua tulla ja miehet pitäköön vehkeet housuissa :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 15:49 mietin kirjoitti:
Että eikös se ehkäisyn käyttö ole kummankin velvollisuus eikä vain miehen...! Nainen voi päättää pitääkö lapsen vai ei(mieheltä ei siihen lupaa kysytä) Mies jokatapauksessa joutuu ne elarit maksamaan vaikkei muuten lapsen elämään haluakkaan osallistua. Ja pian joku sanoo että nainen joutuu kuitenkin elättämään lapsensa, niinpä niin... Yhtälailla siis nainen voi pitää jalkansa ristissä jos ei raskaaksi halua tulla ja miehet pitäköön vehkeet housuissa :whistle:

tottakai on kummankin velvollisuus. ei kannata uskoa jos nainen sanoo käyttävänsä ehkäisyä, jos asiasta ei ole varmaa tietoa. kumihuppu niskaan ni ei tarvii myöhemmin ihmetellä. :D

Jep!

Annan sulle neuvon, kokemuksen syvällä rintaäänellä; älä tuhlaa energiaasi ja/tai ajatuksiasi moiseen otukseen. Vastauksia kysymyksiisi et tule koskaan saamaan, se on varmaa. Kiusaat itseäsi.
Keskitä kaikki energiasi ja voimavarasi itsesi ja etenkin pienen lapsesi elämänlaatuun, lupaan että se palkitsee sinut miljoonaskertaisesti.
Jos kuvittelet toimivasi lapsesi parhaaksi yrittäessäsi sitouttaa biologista isää edes jollain tapaa lapsen elämään, huijaat itseäsi.
Lapsi tarvitsee kasvaakseen eheäksi ihmiseksi yhden hyvän ihmissuhteen, ole sinä se -miehestä ei siihen ole. Toisaalta "isä-korvikkeista" seuraa vain lapsen elämään epävarmuutta : kukahan mahtaa tänä aamuna äidin huoneesta kömpiä, ja saakohan sitä aamupalaa tänään...
Pidä itsesi NAISENA ja nauti elämästäsi, kukapa muu tekisi sen puolestasi. Lapsesi vaistoaa pahan olosi, joten jos et muuten pääse irti p-askasta, hae apua. Anna itsellesi mahdollisuus kasvaa ihmisenä, naisena ja etenkin äitinä. Hyvä palaa takaisin!
Toivotan sinulle ja lapsellesi oikein paljon pieniä kevätaurinkoja ja hyvää elämää.

Yhteistyössä