Miten vois äkkiä saada ylimääräistä rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ala perhepäivähoitajaks. Saa olla omien lasten kans kotona, saa kodinhoidontukea ja tietysti palkkaa! Itse oon pph just siks että saan olla kotona ainakin niin kauan et kaikki lapseni on koulussa. Tää työ kivasti rytmittää elämää ja kiva kun lapsille tulee joka päivä kavereita kotiin :)

[QUOTE="vieras";26095773]Töihin voit mennä kyllä kun lapset ovat yli 1 vuotiaita. Kaksi vuotiasta ei tarvitse ainakaan kotona pitää enää.[/QUOTE]

Mutta jotkut haluaa, 1v on pieni hoitoon laitettavaksi (meilläkin vuosikkaat ollu vielä imetyksessä).
Mä neulon ja ompelen... ...ihan mukavasti parhaimmillaan tulee lisärahaa.

Mä olen kotiäitinä hoitanu toisten lapsia ja siivonnu toisten koteja (ikkunan pesua, kevätsiivousta, autotallin järjestelyä...) korvausta vastaan. Mukavasti niistä saa lisätienestiä. :) Paljon tulee myös myytyä tavaraa kirpparilla ja huuto.netissä, sitä kyllä teen ihan normi kierrätyksen ja oman kämpän siisteyden vuoksi mutta rahaa siitäkin saa.

[QUOTE="vieras";26095714]Ala perhepäivähoitajaks. Saa olla omien lasten kans kotona, saa kodinhoidontukea ja tietysti palkkaa! Itse oon pph just siks että saan olla kotona ainakin niin kauan et kaikki lapseni on koulussa. Tää työ kivasti rytmittää elämää ja kiva kun lapsille tulee joka päivä kavereita kotiin :)[/QUOTE]

eikö siihen tartte olla koulutusta?

Teen töitä 2-3 vkonloppua/kk ja etäopiskelen. Osa-aikatöitähän voi hakea omankin alan ulkopuolelta. Näitä vähän vähemmän arvostettuja töitä on helppo yhdistellä muuhun elämään. Tarjoilua (minä teen - tarvitaan juuri viikonloppuisin extroja), siivousta, ehkä kauppaan... onnistuisikohan jotain puhelimen/netin kautta tapahtuvaa markkinointia tekemään ihan fyysisestikin kotoa käsin?

[QUOTE="vieras";26095773]Töihin voit mennä kyllä kun lapset ovat yli 1 vuotiaita. Kaksi vuotiasta ei tarvitse ainakaan kotona pitää enää.[/QUOTE]

Hmmmm, anonyymi provoilija vs. asiantuntijat + äidinvaisto... Kumpaakohan uskoisi?

Mulla ei oo työpaikkaa enää, firma men konkkaan äitiyslomani aikana.. Voisin hyvin tehdä muutaman kerran kuukaudessa vaikka ihan päivävuoroa, mutta en tiedä mistä hakea töitä. Olin samassa firmassa töissä valmistumisestani ekan äitiysloman alkuun, eikä mun oo ikinä tarvinnu hakea töitä :(
Pph kiinnostais, mut onko järkee kun kotona kohta 3v ja 2kpl 1.5v?

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;26097548:
mikä tää on? Jotenki jäi ihan k*setusmainen kuva vaikka alkokin kiinnostaan...

Ei ole kusetusta. Tein sitä joskus itsekin, mutta paljon saa kirjoittaa, että saa edes lisätienestiä, koska työt laskutetaan Eezy Osk:n tai muun vastaavan kautta - tai sitten voi toimia toiminimenä. Eli ansaitusta rahasta vähennetään alv:t ym. Kannattaa tutustua esimerkiksi tuon Eezyn toimintaan ennen kun harkitsee aloittamista, ja käyttää niitä Eezyn laskureita, että tiedät mitä töistä jää käteen. Tietenkin pitää myös osata kirjoittaa. Kirjoittajia siellä on eri tasoisia, mutta järkitekstiä pitää tuottaa. Ei se niin mielenkiintoista ole kuin voit kuvitella. Pidemmän päälle helvetin yksitoikkoista tuottaa tekstiä liukuhihnalta.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;26096000:
Hah, mä meinasin ehdottaa tätä... ...mut mäkään en oo vielä keksiny iten niitä vois myydä niin ettei ostaja saa selville kuka on myyjä. (eikä niitä kai kukaa nimellää haluu myydä)

käyttämällä poste restante osoitetta esim

essuli nassuli(ei oma nimi, voi olla nimimerkki)
poste restante
turku 00000

pikkarin ostaja laittaa rahat postilla sun poste restanteen ja sä lähetät pikkuhousut ostajan poste restante osoitteeseen. siinä ei kukaan saa selville oikeaa nimeä. ainoastaan asuinpaikkakunta ilmenee.

ainoa riski on se että jos posti kadottaa kirjeen katoaa siinä myös rahat.

No en osaa sanoa mistä ÄKKIÄ, ehkä jostain kirpputorilta. Mutta pitkäjänteisesti ja muutaman viikon/kuukauden sisään uskoisin että semmoisen 50-500 e kuussa ekstraa voit tehdä Kotigastronomi-jälleenmyynnillä. Jos kiinnostaa, niin voin s-postilla kertoa enemmän. Itse olen harrastanut tätä nyt 5,5 vuotta ja päivääkään en ole katunut!

Kysy jos kiinnostaa, maustemekka @ gmail.com

[QUOTE="myyjä";26097677]käyttämällä poste restante osoitetta esim

essuli nassuli(ei oma nimi, voi olla nimimerkki)
poste restante
turku 00000

pikkarin ostaja laittaa rahat postilla sun poste restanteen ja sä lähetät pikkuhousut ostajan poste restante osoitteeseen. siinä ei kukaan saa selville oikeaa nimeä. ainoastaan asuinpaikkakunta ilmenee.

ainoa riski on se että jos posti kadottaa kirjeen katoaa siinä myös rahat.[/QUOTE]

Vaikka tää onkin aika vanha ketju niin laitanpa nyt tähän vähän infoa tuosta poste restantesta ennenku joku innostuu kokeilemaan sitä. Elikka poste restante palvelu on muuttunut. Nykyään poste restantessa on käytettävä omaa etu ja sukunimeä eli mikään nimimerkki ei enää onnistu. Noudettaessa kirjettänsä on myös todistettava henkilöllisyytensä esim ajokortilla.

Tää muutos on aika harmillinen siinä mielessä että enää ei ole mahdollista tehdä pikkari kauppaa anonyyminä.

[QUOTE="vieras";26095634]Miten vois äkkiä saada ylimääräistä rahaa?[/QUOTE]

No mihin sä nyt äkkiä välttämättömästi rahaa tarviit? Vaikea kai sitä on äkkiä saada. Hitaasti saa pienistäkin tuloista kerättyä itselleen paljon ylimääräistä rahaa, kun elää nuukasti. Itse olen sairaseläkkeellä, mutta säästin kerran 10 000 euroa. Tosin tuhlasin ne sitten, mutta nyt on taas säästökuuri menossa.

Yhteistyössä