Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

PieniTytönTylleröinen Oletko miettinyt tän asian ihan loppuun saakka? Henkilökohtaisesti en ainakaan tällä hetkellä ja tällä historialla voi ymmärtää, miten on mahdollista, että ensin kuumeilet toisessa ketjussa vauvaa, iloitset plussasta ja raskaudesta ja yhtäkkiä oletkin keskeytyksen kannalla. En tätä pahalla tarkoita, ihmettelen vain, kuinka voi noin äkisti ihmismieli muuttua näinkin isossa asiassa.

Mutta teitpä minkä päätöksen vain, niin toivon, että voit olla päätöksestäsi onnellinen.
 
Nyt tulee omaa napaa mutta kun vituttaa niin armottomasti.

mies tosiaan lähti pe-aamuna sinne vapaaehtosiin kertausharkkoihin ja mulla oli kamala oksennustauti tai raskauspahoinvointi päällä, en tosiaan ois pärjänny ilman apua esikoisen kanssa, ja apua pyytääkseni jouduin kertomaan myös raskaudesta näin aikasin ihmisille joille en ois tahtonu. No nyt äijä tuli kotiin, eikä sanallakaan ilmase huolestumistaan tai kysy miten on menny, kysyy vaan onko sauna lämmin!! Voi nyt vittu, suuttu vielä kun tein selväks että nyt meni vähän metsään.

Phuuh. Helpottipas kun sai avautua.

Leona6 käy siellä lääkärissä vaikka huomenna, mä ainakin kävisin.
 
pienitytöntylleröinen meille on tulossa viides lapsi eikä meillä ole vieläkään tila-autoa, joten se ei ainakaan ole syy keskeyttää!
Eräs ystäväni keskeytti raskauden koska mies näin halusi ja eivät ole enää yhdessä, ystäväni katkeroitui niin pahasti ettei voinut enää elää miehen kanssa, joten mieti nyt tarkkaan mitä teet, varsinkin jos oot vauvaa kuumeillut, silloin ratkaisu ei kyllä ole keskeytys!

asumisesta meillä on tällä hetkellä 250 neliöinen omakotitalo, kolmessa kerroksessa. Ylhäällä kaksi makkaria, keskellä kaksi makkaria ja alhaalla kaksi makkaria + alhaalla on baarihuone ja biljardisali johon saa vielä pari huonetta tehtyä jos tarve vaatii :) tosin biljardihuoneen yhteydessä on takkahuone, mutta toistaiseksi ei ole vielä tarvetta...

(.) täällä ei oo mitään oloja edelleenkään, huomenna on pakko käydä ostaa digitesti ja katsoa onko raskaushormoonit noussut kuten pitääkin :)
Tuo 5kuinen kyllä pitää kiireisenä kuten kolme isompaakin, mutta silti sitä murehtii et onko kaikki hyvin, varhaisultrakin on vasta 13 päivä, kolme pitkää viikkoa sinne, Huoh...

Tempe et beebis 4+5
 
Anime Miehet on välillä niiiiin mänttejä. Mulla meinaa välillä mennä hermot, kun täällä oksentelun lomassa nälkäisenä yritän miettiä pinnasänkyjä sun muita eli siis katsella tulevaan. Arvaa mitä mies katsoo? Nettiautoa. Eikä sieltä suinkaan mitään perheautoja, vaan jotain kunnostusta vaativia ruostekasoja. Kysyinkin siltä, että meinaako se vauvan synnyttyä viettää paljonkin aikaa autotallissa... Että siellä voi varmaan nukkuakin sitten, jos ei vaipanvaihto kiinnosta. Mies on kyllä ihan onnessaan (ja peloissaan) tästä raskaudesta eikä varmasti jätä minua yksin, vaan auttaa kaikessa, missä voi. Mulla vissiin hormonit heittää niin keittelee yli ihme asiat. Onneksi se ei kovin pahasti urpoile. :D

Mamime Meillä kans neuvolassa todettiin ykskantaan, että kuulun heidän asiakaskuntaan vasta, kun raskaus ylittää 8 viikkoa. Sitä ennen ongelmissa yhteys terveyskeskukseen.

ON. Olen oksentanut tänään vain kerran. Uskomatonta! Olo on kyllä ollut huono ja huonompi, mutta välillä ihan hyväkin. Jaksoin jopa keljuilla miehelle päivällä ja se oli tästä enemmän kuin otettu. Totesikin, ettei ole nähnyt minua normaalina moneen päivään. :D Olen syönyt tänään puolikkaan banaanin (se tuli lopulta ulos), paahtoleivän ja minimaalisen annoksen lämmintä ruokaa kolmisen tuntia sitten. Ruoasta tuli huono olo, joten menin lepäämään ja nukahdin. Herätessä olo oli suht ookoo. Saa nähdä helpottaisiko tämä nyt vähän, kun on saanut syötyäkin. Onhan se selvä, että olo on kurja, kun on koko ajan nälkä ja että syömisestäkin tulee huono olo, kun maha on aina tyhjä. Ostin jotain elektrolyyttijuomaakin, mutta se oli niin kammottavaa, etten saattanut juoda kuin pari kulausta. Mehua join äsken ja se on vielä mahassa, mutta olo kyllä huononee koko ajan... On tämä yhdenlaista. Illalla kaivelin vanhaa kalenteria ja raskauden alusta ekaan neuvolaan mennessä (rv10) olin laihtunut nelisen kiloa pahoinvoinnin takia. Nyt lähti viikossa kaksi kiloa.

Eilen kerroin äidilleni raskaudesta. Puhuttiin puhelimessa ja äitihän kuuli äänestäni heti, että joku on pielessä. Ajattelin, että parempi sanoa suoraan, niin ei siellä isän kans tarvi murehtia turhaan. Äiti oli hirmuisen iloinen, että tärppi on vihdoin käynyt ja taas on toivoa. Samalla keskusteltiin pahoinvoinnista. Sillä ollut yhdessä raskaudessa aluksi aamupahoinvointia, toisessa ei mitään ja kolmannessa laatta on lentänyt koko 9 kk. Toivon todella, etten ole tässä äitini tyttö! Ei kait kukaan jaksa tällaista yrjöilyä koko raskausaikaa... Mie olen jo nyt niin poikki, että välilllä tekisi mieli itkeä ja lyödä hanskat tiskiin. Niin kuin tässä nyt kuitenkaan mitenkään voisi luovuttaa... Pakko jaksaa ja ajatella, että lopussa kiitos seisoo, vaikka tämä kestäisikin sen 9 kk.
 
juu olin vauvakuume puolella ja oli vauvakuume päällä,ja kun sain tiedon raskaudesta hetken iloitsin (itekseni) mutta kyllä se syö ihmistä,jos mies on todella inhottavalla päällä koko raskauden ja uuden vauvan suhteen..pelkkää negatiivisuutta...

ja uskallanko siis "riskeerata" suhteen sillä että mies lähtee,tai asiat paisuu vaan huonommaksi (vauvan synnyttyä)..

tiedoksi siis että mies on luullut mukamas että käytän jtn.ehkäisyä..kun oli niin totaalisen järkyttynyt,mutta en ole käyttänyt siis 10v mitään! ja silloin kun lopetin aikoja sit niin puhuin kyllä etten ehkäisyä käytä...et kummassa se vika tässä nyt sit on....
eli salaa olen nyt tässä halunnut vauvaa ja ollut kuumeilua,ja näin nyt sit kävi...ja ensin linkin taivaissa...mutta mieli on mennyt niin pohjaan miehen puheitten takia...
 
Kehuin ihan liian aikaisin ettei ole kuin vähän kuvotusta.. Aamulla ajoin työpaikan pihaan ja syöksyn autosta lähimpään pusikkoon oksentamaan :x jos joku näki niin varmaan miettii että tyttö tuli sunnuntai aamuna rapulassa töihin :whistle: pari kertaa on käynyt okse kurkussa, mut saan pidettyä. Pahin olo tulee autossa.

Maha on pönkkö ja pinkee. Ei voi istua niin että jalat ois koukussa mahaa vasten kun se tuntuu pahalta. Gyne sanoikin että kohtu on jo kasvanut noin greipin kokoiseksi. Kohtu mitattiin siinä ultrassa. Huomenna poksuu.

7+6
 
Neuvoloissa on kyl paljon eroja. Mulla on tiistaina eka neukku rv jotain 8+5, enkä usko et mulle olis tolleen sanottu, jos olisin huolissani vuodosta tms. Mut toisaalla neukkua ei saa varattua ennen kuin on rv 8 täynnä. Jos olis vuotoa, tekisin raskaustestiä uudestaan, koska hcg laskee nopeasti keskenmenossa.


Terp 8+3
 
PieniTytönTylleröinen En sua tuomitse, teet, mikä on sun mielestä oikea ratkaisu. Mutta mietin samaa kuin joku jo tuossa, että entä jos nyt keskeytät, vaikka itse olit valmis lapsen pitämään ja joskus jostain syystä tulisi ero, niin katkeroituisitko miehelle? Olisiko mies valmis tekemään jonkun tosi suuren ja peruuttamattoman päätöksen vain sen takia, että sinä tahtoisit niin, vaikka hän itse haluaisi juurikin toisin?
Minä itse olen sen verran hullu akka, että vastaavassa tilanteessa mies saisi päättää lähteekö vai jääkö, minä pitäisin lapsen. :D Toki asenteeni on juuri siitä kiinni, ettei raskautuminen ole ollut helppoa, enkä luopuisi mahdollisuudesta saada uusi pieni ihme mistään hinnasta. Ennemmin kokisin niin, että meidän suhde ei olisi tarpeeksi vahva, jos ei muutosta kestäisi.
Hurjasti tsemppiä, päädytpä mihin vain. <3


(•) Raskaustestejä olen tehnyt joka toinen päivä, tummat viivat. Tosin lopetan tähän päivään, koska testit loppuivat ja katselin muistiinpanojani tuulimunan ja kkm:n ajoilta, kummassakin viivat pysyneet vahvoina vuodoista huolimatta. Ei siis ole kunnon vuotoa, pientä tiputtelua, kuten noissa edellisissäkin.

Kova paikka tulee olemaan, mikäli gynellä taas selviää, että kyseessä taas jotain poikkeavaa, mutta siihen olen valmistautunut.
 
SJ
Pienitytöntylleröinen: ei kylöä täältä heru ymmärrystä tippaakaan! Sinulla on siis puoliso ja hänen kanssa ennestään lapsia? Ja väität että saat NYT vasta, plussan ilmestyttyä testiin, tietää ettei miehesi haluakkaan lisää lapsia?! Minusta on todella omituista että jos kerran kuumeilitkin, että ette ole puhuneet asiaa selkeäasti selväksi ennen kun oli liian myöhäistä. Meillä ainakin puhutaan ja selvitetään tälläiset asiat YHDESSÄ hyvissä ajoin. En voisi kuvitellakkaan toimivani tuolla tavalla mieheni selän takana.. vauva haaveet tulee olla yhteisiä jos parisuhteessa ollaan. En näe tuommoisella suhteella tulevaisuutta, oli ratkaisusi mikä hyvänsä.

ON: ei ihmeitä, paitsi kamala keskenmenon pelko.. :( onneksi keskiviikkona neuvola ja ultraus, pääsee kattomaan että pikkusella kaikki hyvin :)

SJ & pieni 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
pienitytöntylleröinen Joo ei kyllä heru sääliä yhtään täältäkään...Ootko kuullu ehkäisystä ?????Tuollasille ihmisille suosittelen kohdun poisto niin tuu näitä "vahinkoja" enää !!!!Kyllä meillä on keskusteltu kun on alettu millään tavalla edes aikanaan haaveilemaan pientä <3 No ite en vaa voi ymmärtää varmaa johtuu tosta lapsettomuudesta mutta tuskin ymmärtäisin ilman sitäkään!!! Ai että ku kiukuttaa!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Pienitytöntylleröinen. Mä olin suhteessa vielä viime vuonna jossa halusin lapsia, mies ei niinkään. Mutta yhteisestä päätöksestä silti puoli vuotta yritimme ilman ehkäisyä. Lopetin yhtenä päivänä pillerit ja ilmoitin tästä miehelle suoraan. Ei olisi tullut mieleenikään valehdella. No mies ei kuitenkaan sitä lasta halunnut koskaan juurikaan. Erosin ja olen raskaana nyt itsellisenä naisena. Ja olen onnellinen, koska voin myöntää olleeni aina rehellinen sekä itseäni että kumppania kohtaan. Elämäni paras päätös, vaikka myös kipeinkin. Tulimme erinomaisesti toimeen. En ole koskaan tullut kenenkään kanssa toimeen yhtä hyvin. Mutta en halunnut katkeroitua, olla katkera etten noudattanut sitä mitä sydämeni sanoo.

Olen jotenkin surullinen, surullinen kai siitä että en todellakaan tiedä oletko suhteessa ja elämässäsi oikeasti vilpittömästi onnellinen. Toivon sydämestäni että olet, etkä katkeroituisi. Uskalla elää ja tehdä omat päätöksesi. Olet sen arvoinen ihminen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Leona6 ja DiiDii
sisko36 Vautsi! Iso hatun nosto sulle :) tosi hienoa, että toteutat vauvahaavetta itsellisesti! Ikävää tietysti ettei ole se mukava mies kuvioissa mukana. Silti tuli tekstistäsi jotenkin hyvälle mielelle. Upea juttu :)

Neuvolasta: Mähän oon jo ekan neuvolan käynyt jo. 7+1 oltiin miehen kanssa siellä. En tiedä johtuuko aikaisen ajan saaminen siitä, että olen esikkoa odottava, neuvolaa varatessani hermostunut ja senat sakaisin vai kunnasta johtuvaa.. :D Kauniaisissa siis asustellaan.

Kerrottiin tänään mun vanhemmille. Miehen vanhemmille pitäisi vielä. Nyt uskallettiin jo kertoa, kun ar-ultrassa 8+0 oli kaikki hyvin ja lääkäri totesi, että nyt keskenmenon riski on häviävän pieni. Mun äidin reaktio olisi pitänyt saada videolle. Itki ja nauroi samaan aikaan ja hoki moneen kertaan "voi juku" :LOL: varmaan on tosi onnellista heillekin kun eka lapsen lapsi olisi kyseessä :)

anime ja oodikas parempia vointeja teille! Ja muille huonovointisille myös! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Pienitytöntylleröinen, tee niinkuin itse parhaaksi näät. Kyseessä on sinun kroppasi, lapsesi ja elämäsi. Jos todella haluat lapsen, niin unohda mies. Voi olla, että mahdollisesti tämän jälkeen sinulla ei olekaan mahdollisuutta saada lasta... Tuntuuko sinusta sitten kymmenen vuoden päästä, että olisi pitänyt? Tiedän myös yhden pariskunnan, josta mies ei lasta halunnut ja nainen oli tämän valmis jättämään, jotta lapsen yksin voisi saada. Hetken aikaa elivät erossa ja ikävä toiseen voitti. Myös mies kasvoi tämän aikana ajatukseen, että perheenlisäystä tulee. Miestäsi en tunne, mutta jos olet todella sitä mieltä, että olisit valmis hankkimaan vielä lapsen, vaikka yksinkin, niin suosittelen sen tekemään. Itse en ole ikinä ollut abortin kannalla, mielummin antaa adoptioon. Mekin kun joudumme lapsettomuushoitoja käymään ja jos ei onnistuisi, niin olisin erittäin kiitollinen, jos suomalainen lapsi adoptiossa olisi... Ja voihan se olla, että raskausaikana tosiaan mieskin kasvaa lapseen kiinni? Teet kuitenkin parhaan päätöksen omaan elämääsi ja toivon, että et tulevaisuudessa kadu tekemääsi päätöstä. Uskon, että mikään ei ole helppo päätös, joten :hug: sinulle!

Leona6, edelleen toivon, että vuoto ei mitään tarkoita ja pikkuinen pysyy matkassa! Kannattaa tosiaan nopeasti varailla aikaa tutkimuksiin, niin saat mielenrauhan (kuten muutamat muutkin täällä kirjoittaneet). :hug: sinullekin!

sisko36 Aivan upean päätöksen olet tehnyt! Nostan myös hattua sinulle ja toivon teille hirveästi tarralappuja!

Mamime, kerro kuinka tutkimuksissa käy! Toivottavasti ei mitään vakavaa ole, vaan pikkuinen pysyy matkassasi!

Kaikille neuvolassa käyneille; mukava kuulla, että sieltä sydänääniä löytyy! Nyt ei muutakun lepäilemään ja nauttimaan raskausajasta!

Vodoista kärsiville hirveästi :hug: ja voimia! Ei kannata tosiaan ennen tutkimuksia masentua, vaan pysyä pikkuisen edes positiivisena! Keho kun on niin kummallinen, että jos jotain pelkää liikaa, niin ikävä kyllä se saattaa jopa tapahtuakin...

Täällä poksauteltiin eilen ja kahden viikon päästä olis ensimmäinen ultra!


DiiDii & Pulla 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Leona6
Tänä aamuna vessassa käydessä paperiin tuli vaaleanpunaista vuotoa aika reippaasti mutta siteeseen asti ei vielä ainakaa ole tullut ja kipuja ei vielä ole havaittavissa..

Nyt vaa on pidettävä kaikki peukut ja varpaat pystyssä ettei menis kesken...kaikille vuotajille tsemppiä ja toivotaa parasta että vuodot loppuis ja ois vaa harmitonta vuotoa.
 
Taaperox5 toivotaan, että kaikki on hyvin

Täällä hävinnyt miltei kaikki oireet. Pientä kuvotusta vain, ja ehkä pientä nänni kipua. Muuten kaikki oireet poissa. Aamulla tuli pikkareihin keltaista venyvää valkkaria. Mutta jostain luvin, että näillä viikoilla sitä pitääkin tulla, jotta raskaus jatkuisi. Tiedä taas. Eka neuvola olisi ens viikolla ja sitten odotellaan niskapoimua.

Jotenkin on inhottava tunne, että kaikki ei olisi niin kuin pitää. Kun kaikissa muissa raskausksissa olen halannut arabiaa oikein kunnolla, ja nyt ei mitään. Voiko olla mennyt kesken, vaikka ei olisikaan vuotoa ja kipuja?

Kauheat seksi vimmat päällä. Peitto heilusi jatkuvasti. Ainakin toinen osapuoli meidän perheestä on tyytyväinen ;)
 
Tsemppiä vuotelijoille. Suurin osa vuodoista on harmittomia! Mutta kyllä se stressaa, voin kuvitella :hug:

Pieni tytöntylleröinen.. Mitähän sulle kommentosi.. Jos ilmoitit miehelle vuosia sitten (10v sittenkö se oli?) että sulla ei ole ehkäisyä, niin pieni päivitys kuumeillessa ois tullut tarpeen. Ei kukaan voi muistaa tuollaista. Mies ei ole kuvitellutkaan että teille vois tulla vauva. Sinun olisi ollut hyvä kertoa haveistasi miehelle ennen kuin ryhdyt toimeen ja kuulostella toisenkin tuntoja. Isän osa Suomessa on ihan paska kun se ei voi vaikuttaa siihen monta lasta hälle tulee. Kuitenkin on elatusvelvollisuus ym. Tahtoi isäksi tai ei. Ei ole sananvaltaa ITSELLÄ monta lasta saattaa maailmaan. Kuvitelkaa itsenne tilanteeseen jossa puoliso voi päättää lapsilukusi ja teet just nin monta vauvaa kuin puolisosi päättää puolestasi tehdä..

No, tehtyä ei saa tekemättömäksi. Ei edes abortilla, koska se jättää jälkensä kehoon ja mieleen. Et varmasti tahtonut mitään pahaa. Vauvakuume voi olla todella hallitseva tunne. Toivon sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää, mitä ikinä teetkin. Toivottavasti ymmärrät ottaa huomioon myös miehen jatkossa kun päätät teidän molempien puolesta jotain. Ymmärrät että kävelet toisen, aikuisen ihmisen itsemääräämisoikeuden yli..

Miehellä ei vaan suomen maassa sitä päätösvaltaa ole, mitä tulee lapsentekoon. Tämä on laissa todella epätasa arvoinen pykälä. Pitäisi olla edes oikeus kieltäytyä isyydestä maksuineen ja velvollisuuksineen.
 
Taaperox5 toivotaan, että kaikki on hyvin

Täällä hävinnyt miltei kaikki oireet. Pientä kuvotusta vain, ja ehkä pientä nänni kipua. Muuten kaikki oireet poissa. Aamulla tuli pikkareihin keltaista venyvää valkkaria. Mutta jostain luvin, että näillä viikoilla sitä pitääkin tulla, jotta raskaus jatkuisi. Tiedä taas. Eka neuvola olisi ens viikolla ja sitten odotellaan niskapoimua.

Jotenkin on inhottava tunne, että kaikki ei olisi niin kuin pitää. Kun kaikissa muissa raskausksissa olen halannut arabiaa oikein kunnolla, ja nyt ei mitään. Voiko olla mennyt kesken, vaikka ei olisikaan vuotoa ja kipuja?

Kauheat seksi vimmat päällä. Peitto heilusi jatkuvasti. Ainakin toinen osapuoli meidän perheestä on tyytyväinen ;)
Minun keskenmeno viimeksi ei oireillut mitenkään. Oireitakin oli ja kohtu kasvoi, ruskuaispussi kasvoi ja istukka kehittyi, vain sikiö ei kehittynyt. Että ei tässä kukaan ole "turvassa" oireiden kanssa. Tämä on piinaavaa kun vain aika voi näyttää mitä tulossa on. Myös raskauden lopussa voi käydä huonosti. Myös synnytys voi mennä pieleen. Sitten tulee kätkytkuoleman riski. Sitten tapaturmat vauvalle, taaperolle, leikki-ikäiselle, koululaiselle.. On syöpää, sydänvikaa, vammaisuutta. Mitä vaan, kelle vaan, milloin vaan.

Pakko psyykata itsensä siihen että kaikki on hyvin. Jos ei ole, niin sen ehtii surra kun tieto tulee. Etukäteen sureminen on kuin heittäisi joka päivän elämästä roskiin. Helppo sanoa, vaikea olla rento :D mutta koitetaan edes :hug:
 
Leona: täällä on ohjataan lähetteellä äitiyspolille, jossa ultraavat ja katsovat mikä tilanne. täytyy tarkistaa että onko kohtu tyhjä vai tarvitaanko jotain jatkotoimenpiteitä. toinen on just se verityyppi, eli jos Rh- niin tarvii lääkitystä.
itse olen mennyt kerran päivystyksen kautta (täällä ei naurettu päin näköä kun vkl menin päivystykseen) tokalla kerralla sain lähetteen yksityiseltä, kun ultrassa todettiin ettei alkio elossa.

Kurjia muistoja, kovasti voimia sinulle.

ON: pahoinvointi ei ainakaan ole helpottamaan päin. liäksi valvoskelen yöllä työstressiä, eli kooma on melkoinen... keskiviikkona ultra, aika jännää.
 
Pitkästä aikaa vähän kuulumisia tännekin... Lomat on nyt lusittu ja vaihteeksi istutaan taas sorvin ääressä toimistolla.

Leona6: Ihan hirveesti tsemppiä sinne lääkärikäyntiin :hug:! Onhan siinä vielä pieni mahdollisuus, että se ei olisikaan mennyt kesken, vaan vuoto johtuu jostakin muuta. Tärkeintä on nyt kuitenkin selvittää tilanne ultrassa. Ja jos se on mennyt kesken, niin kohdun tyhjeneminen on myös erittäin oleellista. Itsellähän silloin keskenmeno tyhjennettiin vielä lääkkeellisesti, mutta kohtuun kuitenkin jäi jotain roipetta, joten se piti vielä lähes 2kk myöhemmin kaapia :O Tästä syystä suosittelen, että vaadit että se kohtu oikeasti ultrataan tyhjäksi, ennenkuin sut päästetään kotiin.

Omaa napaa... Täällä on pahoinvointi noussut ihan uudelle tasolle. Tähän asti mulla on pari viikkoa ollut kyllä jatkuva huono olo, eikä ruoka ole oikein maistunut, mutta vasta eilen oksensin ekaa kertaa. Aamupala tuli ekana ylös. Sitten onneksi päivän puolivälissä nautittu brunssi ainoastaan närästi koko päivän. Illallinen tulikin sitten ylös 2h sen syömisen jälkeen ja sekä illan että aamun olen yökkinyt vatsahappoja :( Olo on siis tällä hetkellä melkoisen karmea. Toivottavasti tämä suunta ei nyt tarkoita, että seuraavien viikkojen aikana en muuta tee kuin oksenna! Oksennusrefleksi on mulla tosi korkea, mutta näköjään se olo vaan voi mennä näinkin pahaksi, että jatkuvasti yököttää :( Täytyy nyt yrittää juoda paljon vettä ja yrittää saada ruoka pysymään sisällä.

Mites muut, närästääkö teitä? Mua on koko tämän viikon vaivannut jatkuva närästys. Eilen yritin napsia Rennieitä, mutta ei siitä tuntunut olevan mitään tehoa.

Jännää, huomenna on AR-ultra! Toivottavasti kaikki olisi nyt hyvin. Ja ehkä tämä pahoinvointi muuttuu siedettävämmäksi, kun sen syy konkretisoituu. Tällä hetkellä olo on lähinnä sellainen, että miten ihmeessä olen omaehtoisesti saattanut itseni näin hirveään tilaan :D

8+0
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa vähän kuulumisia tännekin... Lomat on nyt lusittu ja vaihteeksi istutaan taas sorvin ääressä toimistolla.

Leona6: Ihan hirveesti tsemppiä sinne lääkärikäyntiin :hug:! Onhan siinä vielä pieni mahdollisuus, että se ei olisikaan mennyt kesken, vaan vuoto johtuu jostakin muuta. Tärkeintä on nyt kuitenkin selvittää tilanne ultrassa. Ja jos se on mennyt kesken, niin kohdun tyhjeneminen on myös erittäin oleellista. Itsellähän silloin keskenmeno tyhjennettiin vielä lääkkeellisesti, mutta kohtuun kuitenkin jäi jotain roipetta, joten se piti vielä lähes 2kk myöhemmin kaapia :O Tästä syystä suosittelen, että vaadit että se kohtu oikeasti ultrataan tyhjäksi, ennenkuin sut päästetään kotiin.

Omaa napaa... Täällä on pahoinvointi noussut ihan uudelle tasolle. Tähän asti mulla on pari viikkoa ollut kyllä jatkuva huono olo, eikä ruoka ole oikein maistunut, mutta vasta eilen oksensin ekaa kertaa. Aamupala tuli ekana ylös. Sitten onneksi päivän puolivälissä nautittu brunssi ainoastaan närästi koko päivän. Illallinen tulikin sitten ylös 2h sen syömisen jälkeen ja sekä illan että aamun olen yökkinyt vatsahappoja :( Olo on siis tällä hetkellä melkoisen karmea. Toivottavasti tämä suunta ei nyt tarkoita, että seuraavien viikkojen aikana en muuta tee kuin oksenna! Oksennusrefleksi on mulla tosi korkea, mutta näköjään se olo vaan voi mennä näinkin pahaksi, että jatkuvasti yököttää :( Täytyy nyt yrittää juoda paljon vettä ja yrittää saada ruoka pysymään sisällä.

Mites muut, närästääkö teitä? Mua on koko tämän viikon vaivannut jatkuva närästys. Eilen yritin napsia Rennieitä, mutta ei siitä tuntunut olevan mitään tehoa.

Jännää, huomenna on AR-ultra! Toivottavasti kaikki olisi nyt hyvin. Ja ehkä tämä pahoinvointi muuttuu siedettävämmäksi, kun sen syy konkretisoituu. Tällä hetkellä olo on lähinnä sellainen, että miten ihmeessä olen omaehtoisesti saattanut itseni näin hirveään tilaan :D

8+0
:D
 
Sain penisiliinikuurin tulehtuneen hampaan vuoksi ja vähän harmittaa syödä mitään ylimäärästä näin alussa. Pakkopa se on, kun tulehdus on isompi riski keskenmenolle. Toinen tulehdus jo tässä alussa, kun viikko sitten oli se henkitorven tulehdus. Jospa mulla ois sitkeempi sissi mukana ja keho suojelis pientä!
 
Voi kurja (Laura), paranemisia. Ylimääräset lääkekuurit on ikäviä, mutta parempi tosiaan hoitaa tulehdukset pois. Leikattiinko sulta viisuri vai tulehtuko muuten vaan? Mulla oli tarkotus kiskasta nyt lokakuussa viimeset viisurit pois, mutta täytyy varmaan lykätä hamaan tulevaisuuteen.. On ollu jo kauan tarkotus ottaa pois, mutta aina oon ollu raskaana tai imettänyt, eivätkä varmaan mielellään niitä silloin pois ota.

närästystä on, inha vaiva! Rennietä popsitaan täälläkin, onneksi se uusi IceMint nyt edes maistuu hyvälle, viime raskaudessa popsin tavallisia hampaat irvessä.. Ja turvotus on edelleenkin jäätävää, en tiedä kuin moni jo on kattellu mahan seutua sillä silmällä muttei ole kehdannut kysyä :D

Tsemppiä kaikille joilla vuotelua, se on niin ikävää pelätä ja odotella ja yrittää toivoa parasta. Itellä ekassa tuhrutteli jonkin verran, ja oli harmitonta. Sitten olikin km, jossa muutaman päivän tiputtelu ennakoi kunnon vuotoa :( edellisessä ei vuodellut, eikä tässäkään ainakaan vielä, toivottavasti pysyy tämäkin kaveri kyydissä loppuun asti!

Torstaina eka neuvola :)

Mutrunen ja 8+1?
 
Minulle on tehty juurihoitoa yhteen hampaaseen. Siitä irtosi viime viikolla väliaikinen paikka ja tulehdus tuli nopeasti kun hammaskanava oli auki ja sinne pääsi ruokaa. Päätettiin että hammas otetaan kokonaan pois ensiviikolla, koska se on kuollut ja melkein takimainen, joten ei ole esteettinen haitta. Hammaslääkärin mukaan tulehtunut hammas koko raskauden on melkoinen riski tuhota sikiönkin hampaan alut.
 

Yhteistyössä