Miksi, oi miksi ei kysytä asiaa semmoisilla vammaisilta jotka osaavat vastata, että haluavatko elää?
Juu, downeissa on hyväkuntoisia ja huonokuntoisia. Mutta onko meillä varaa siihen että abortoidaan joku hyväkuntoinen down, joka vammastaan huolimatta haluaisi elää? Heillä toimii oma tahto, ja vaikka jokaista vammaisen toivetta ei voi toteuttaa eli jonkun verran pitää muiden sanella ylhäältäpäin (esim.jos vammainen aikuinen haluaa perustaa perheen) niin halu elää on semmoinen asia, että sitä on vaan muiden kunnioitettava.
Vammainen: Mutku mä haluan elää.
Muut:Turpa kii, etkä halua, nirri pois!
Vammainen:mutta kun mun elämä on kivaa vaikka mulla on nämä vammat.
Muut:Eikä ole, sun elämäsi ei ole kivaa.
Miksi ylipäätään ketään tervettäkään suojella tässä maailmassa, semmoista joka haluaa elää? Jos kerran yksittäinen ihmiselämä on kohta niin turha, niin miksi ketään suojella?
Mua ärsyttää niin maan vietävästi se että kukaan ei näe asioita pitkällä aikavälillä, sitä mihin asenteet ovat muuttumassa, ja sitä että oma ajattelu ulkoistetaan yleisen mielipiteen varaan.
Ei mene kauaa kun aletaan (länsimaiden ollessa rahakriisissä) puhua ja syyllistää jo, että vammainen vie kunnan ja valtion rahoja ja on yleisen vastuun kantamista abortoida down-sikiö.