Elätkö kotikuri-suhteessa

  • Viestiketjun aloittaja kjkjk
  • Ensimmäinen viesti
Pari suhdetta
[QUOTE="Maria";30144999]Tässä ketjussahan puhutaan oikeastaan kahdesta ihan eri asiasta. Siitä että piiskaa tulee rangaistuksena ja siitä, että piiskan saaminen on seksileikki. Toki nämä kaksi asiaa menevät eri tavoilla sekaisin monien suhteissa.[/QUOTE]

Molemmissahan on kyse ns. "power exchange" -tilanteesta, ja tosiaan monessa tällaisessa suhteessa voi piiskaaminen olla sekä rangaistus, että osa kiihottavaa seksiä. Pohjimmiltaan tuo vallalla leikkiminen on se keskeinen asia, ja todellakin sen pitää olla yhdessä sovittua, ei väkisin otettua! Väitän, että itsetunnon pitää olla harvinaisen hyvä, että uskaltaa luottaa itseensä ja toiseen ihmiseen niinkin paljon, kuin mitä näissä vaaditaan.
 
"Tuhkimo"
En tiedä mihin kastiin meidän juttu kuuluu, onko kotikuria vai jotain muuta. Mulla on kurittaja (naispuolinen), jonka luona aika säännöllisesti käyn tai oikeastaan viedään, koska mieheni on aina mukana. Mieheni ei välitä esimerkiksi piiskan antamisesta, mutta tykkää katsoa, kun nuhdellaan, annetaan selkäsauna. Usein keitän selkäsaunan jälkeen kahvit ja seison nurkassa, kunnes kahvit on juotu. Liittyy tähän tietysti olennaisena osana paljon muutakin, pukeutumista jne. Minusta tämä vaatii lähinnä hyvää itsetuntoa.
 
"Tuhkimo"
Tarkennuksena vielä se, että meillä tämä lähti nimenomaan siitä, että puhuin asiasta miehelleni, joka ei kuitenkaan suoraan asiasta innostunut, koska ei halunnut antaa piiskaa. Mieheni Kysyi, että voisi kurittaja olla nainen, eikä minulla ollut sitä mitään vastaan.
 
Kiinnostavaa
[QUOTE="jep";30143156]Sattuu, riippuen välineesta ja voimakkuudesta eri tavalla. Joko terävästi, tylpästi jne. Ei nyt ihan kamalasti yleensä, jos aloittelee ensin hellemmin ja koventaa kokoajan. Yleensä tuntuu silti aina enemmänn hyvältä kuin pahalta ja viimeistään se kuumotus jälkeen päin on ihana. Eipä ole yhtään kertaa ollut niin, että en olisi kiihottunut piiskaamisesta/läimimisestä yms. lyömisestä. Meillä piiskaus on enemmänkin palkinto tai leikkimielinen rangaistus, oikeana rangaistuksena se saisi mut vain tyhmäilemään enemmän. Joku bastardo on kyllä sitten jo ihan omanlaisensa pelote.. hrrrr.[/QUOTE]

Kuinka kauan se kipu kestää? Ts. estääkö se istumisen sitten? Miten esimerkiksi, jos on työ, jossa on pakko istua. En ole koskaan piiskaa saanut, mutta olen kuullut sanottavan, että kovan selkäsaunan jälkeen ei viikkoon istuta.
 
Sogne
Kuinka kauan se kipu kestää? Ts. estääkö se istumisen sitten? Miten esimerkiksi, jos on työ, jossa on pakko istua. En ole koskaan piiskaa saanut, mutta olen kuullut sanottavan, että kovan selkäsaunan jälkeen ei viikkoon istuta.
Kipu jälkikäteen riippuu ihan täysin siitä millä ja miten kovaa piiskaa on saatu, plus omasta herkkyydestä vaikka mustelmien saantiin.

Se vaatii jo aika kovan selkäsaunan että ylipäänsä ei pystyisi istumaan monta tuntia selkäsaunan jälkeen (se että jonkin verran sattuu on eri asia).

Pisimmilläänkin se istumakyvyttömyys kestää ehkä päivän pari, mutta silloin on saatu jo älyttömän kova selkäsauna (satoja kovia lyöntejä) jollain raskaammalla välineellä mikä aiheuttaa isot mustelmat. Tällaisessa tapauksessa pylly on toki aika pahan näköinen, ts. erilaisissa tumman sävyissä (vihreä, punainen. sininen) pitkään sen päivän tai parin jälkeenkin.

Tuo istumakyvyttömyys viikkoon ei ole mahdollista, paitsi silloin jos iho on hakattu rikki jollain ruoskan tyyppisellä tms. (tuloksena pysyvät arvet), mutta se ei kyllä enää ole mikään selkäsauna vaan ruoskinta.

Eli voi sanoa, että se "ei istu viikkoon" on legendaa ja turhaa pelottelua.
 
Sogne
Vielä lisäys, että jos haluaa, että piiskauksesta tulee jälkikäteen mahdollisimman vähän kipua ja että se kevyt punoitus pyllyssäkin häviää sukkelaan, kannattaa valita joku mahdollisimman kevyt väline, mutta toisaalta ei mikään vitsan tyyppinen mistä jää viiruja. Vaikka kärpäslätkä on hyvä (muovinen tai nahkainen).
 
"jep"
Eli voi sanoa, että se "ei istu viikkoon" on legendaa ja turhaa pelottelua.
Näin. Ja tuo kipuilu jälkikäteenkin on hyvin yksilöllistä. Muhun ei saa minkäänlaista pysyvää jälkeä ilman hyvin huomattavaa voimaa kun ei ole mustelmaherkkä "löyhempi" ihotyyppi, päin vastoin. Eipä juuri koskaan ole tuntunut tuntia, paria kauempaa miltään ja se siitä sitten. Ja miksi sitä pitäisi antaa piiskaa niin kovaa, että se on toisen kestokyvyn tuolla puolen? Eihän siinä ole yhtään mitään mieltä ja todella vastuutonta ja traumatisoivaa vain. Yhdessä sinne rajalle meneminen ja vapaus keskeyttää tilanne koska vain on sitten asia erikseen.
 
Sogne
[QUOTE="jep";30148776]Ja miksi sitä pitäisi antaa piiskaa niin kovaa, että se on toisen kestokyvyn tuolla puolen? Eihän siinä ole yhtään mitään mieltä ja todella vastuutonta ja traumatisoivaa vain.[/QUOTE]

No jos piiskaa tulee rangaistuksena ja toinen on kovapäinen tyyppi, niin kyllä siinä voi olla tarpeen mennä niin pitkälle, että ollaan kestokyvyn tuolla puolen. Esimerkiksi jos piiskaa saava osapuoli ennen tätä piiskaus lopetettaessa vain jatkaa uhittelua ja kiellettyjen asioiden tekemistä, niin sitten pitää vaan antaa lisää piiskaa kunnes "nöyrtyminen" tapahtuu. "Nöyrtyminen" ja sietokyvyn ylittyminen on usein sitä, että piiskaa saava lopettaa rimpuilun ja vain nyyhkyttää.

Jos toinen on äärettömän kovapäinen (joo, sellaisia on olemassa) niin se voi tarkoittaa jopa sitä, että piiskan saannin jälkeen mustelmien takia ei todellakaan juuri tee mieli kokeilla istumista 1-2 päivään.

Ja asiaan tutustumattomille lukijoille tiedoksi: Näissä tapauksissa se piiskattava on tosiaan kurituksista sovittaessa etukäteen suostunut siihen mahdollisuuteen, että isompiakin mustelmia tulee, eli kyse on vapaaehtoisesta jutusta. Sen tummankirjavan pyllyn esittelystä miehelle tms. saatetaan jopa olla ylpeitä piiskan saamista seuraavina päivinä.
 
"jep"
No jos piiskaa tulee rangaistuksena ja toinen on kovapäinen tyyppi, niin kyllä siinä voi olla tarpeen mennä niin pitkälle, että ollaan kestokyvyn tuolla puolen. Esimerkiksi jos piiskaa saava osapuoli ennen tätä piiskaus lopetettaessa vain jatkaa uhittelua ja kiellettyjen asioiden tekemistä, niin sitten pitää vaan antaa lisää piiskaa kunnes "nöyrtyminen" tapahtuu. "Nöyrtyminen" ja sietokyvyn ylittyminen on usein sitä, että piiskaa saava lopettaa rimpuilun ja vain nyyhkyttää.
En nyt ihan tarkoittanut tuollaista normisettiä, vaan ihan oikeasti sinne kestokyvyn toiselle puolelle menemistä, eli siis oikeasti liian pitkälle, missä iskee paniikki/pyörtyy/vetää piiskaajaa lättyyn paniikissa, ei oikeasti kestä enempää jne. Siis minne meneminen lopettaisi siihen paikkaan oman parisuhteenikin. Liian pitkälle on aina liian pitkälle, rajoilla käyminen on asia erikseen.

Minä siis olen juuri tuollainen todella, todella kovapäinen :D
 
Sogne
[QUOTE="Maribel";30149186]Sairasta. Ja naivia kuvitella, että tuon kuvion voisi pitää lapsilta salassa.[/QUOTE]

Mikäs siinä nyt niin sairasta on?

Jos joku haluaa rangaistuksia vaikka vähentääkseen ei-toivottujen luonteenpiirteidensä haittavaikutuksia, niin aika terveeltä ajattelulta se minusta kuulostaa. Sama pätee eroottisessa mielessä tehtyihin piiskaamisiin. Muutenkin piiskan antaminen on ihmisten keskuudessa jotain todella yleistä, vaikka ei ehkä niinkään paljon juuri Suomessa nykyaikana.

Perustelepa miksei tätä voisi pitää lapsilta salassa? Ei kyseessä ole mikään sellainen juttu, missä toinen pelkää toista tai alistaa toista samalla lailla kuin jossain perheväkivallassa. Pitää vaan huolehtia siitä, että lapset eivät näe/kuule piiskan antamista tai näe jälkiä takapuolessa, mikä on täysin järjestettävissä.
 
kiinnostavaa
Niin ja kyllä se tietysti vähän saa tuntua jälkeenkinpäin, ettei heti pääse unohtumaan. Kiinnostaa tämä asia juuri siksi, että minulla on muutamia asioita, joihin sorrun ja jälkeenpäin kaduttaa.
 
No EN asu!

Mä ja mieheni olemme molemmat switchejä ja seksissä mennään siis sen mukaan, miltä sattuu tuntumaan. Piiskaa saa, jos sitä haluaa.

Ei tulisi mieleenkään ulottaa seksin lisämausteita koko elämään. Jopa mun mielestä se vaan kuulostaa liian omituiselta. Ehkä jopa sairaalta. Liika on liikaa. Ja joojoo, tiedän, etteivät sadismi ja masokismi kuulu enää sairauksien listalle, mutta silti!
 
"jep"
Ei tulisi mieleenkään ulottaa seksin lisämausteita koko elämään.
No mutta eikö seksi itsessäänkin liity koko elämään ja kaikki muutenkin pyöri sen ympärillä? Meille tuo ei ole lisämauste, vaan se on koko seksielämä, mutta kuitenkin. Parisuhde on kertakaikkisen loistava ja todella hyvällä ja vakaalla pohjalla, luottamus on ääretön ja olemme molemmat todella tyytyväisiä siihen tavalliseen harmaaseen arkeenkin kun siitä on tehty niin hauskaa ja mielekästä näin. Meidän kohdalla karu totuus on, että tällä tavalla meillä pysyy se alkuhuuma ja alkujännitys täysin ennallaan suhteessa ja seksissä vuodesta toiseen ja toisesta ei vain saa tarpeekseen. Jos siitä toisen palvelemisesta ja rakastamisesta saa suurimman ilon itsellensä, niin miksi ei? Aika rakentava ja kehittävä järjestely tämä minusta on. En edes osaisi alistua sängyssä jos meidän välinen asetelma ei mitenkään olisi muuten valloillaan ja en kyllä varmaan edes olisi kovinkaan seksuaalinen olento silloin.

Ja sairaiden huutelijalle kiitos vain, minulla on äärimmäisen rakastavat ja ihanat vanhemmat olleet, olen saanut vanhemmiltani vain rakkautta ja tukea ja elämä on mennyt todella hyvin ja mukavasti ilman mitään ongelmia, traumoja tai kipuiluja. Ihan tavallisia koulutettuja, vakavaraisia ja elämäiloisia ihmisiä ollaan tasa-arvoisessa ja rakastavassa parisuhteessa. Ei pettämisiä, ei rajuja riitoja, ei luottamusongelmia tai mitään, mukavaa eloa vuodesta toiseen. Tämän palstan perusteella näillä "terveillä" ihmisillä tuntuu olevan paljon huonommin...
 
"jep"
Vittu mitä paskaa. Sit nämä samat ääliöt varmaan arvostelee muslimeja ja sitä, että naiset kulkee kaavuissa..

Hoitoon vaan kaiakki.
Myönnän, minä vastustan toisten ihmisten sortamista ja alistamista vasten näiden tahtoa ja hyvinvointia, samaten vastustan perheväkivaltaa ja oikeastaan kaikkea muutakin muiden vahingoittamista ja kiusaamista (ilman vapaaehtoista suostumusta ja halua siihen). Miten tämä liittyy tähän ketjuun? Kyllä minun parisuhteeni on ainakin täydellisen tasa-arvoinen, luultavasti tasa-arvoisempi kuin monen muun.

Mutta kaavussa kulkeminen vapaasta tahdosta on minulle ihan ok. juttu kylläkin.
 
Pari suhdetta
Sadomasokismi tosiaan pysyi sairausluokituksessa hieman homoseksuaalisuutta pidempään, mutta on nyt jo sieltä poistettu. Ryhmää on kyllä tutkittu useaan otteeseen, ja tulokset ovat enimmäkseen osoittaneet, että kyseessä on ihan tasapainoinen, jopa keskimääräistä menestyneempi ihmisryhmä, jolla on ollut aivan normaali lapsuus eikä erityisiä traumoja elämässään.

Minulle se, mitä aikuiset täysijärkiset ihmiset omasta vapaasta tahdostaan keskenään tekevät, on ok. Oli kyse sitten kaapuun pukeutumisesta, piiskaamisesta tai mistä tahansa, ainoa mitä vastustan on pakottaminen, todellinen väkivalta ja alistaminen ja uhkailu.

Ja tosiaan, lapseni ei näitä "leikkejä" näe.
 
norb
Ei piiskan saamisella useinkaan ole mitään tekemistä sadomasokismin kanssa. Ensinnäkin puhtaassa kotikurissa sen tulokset (eli parempi käytös) on se mitä halutaan, ei varsinaisesti itse piiskaaminen.

Toisekseen erittäin monille alistuminen/alistaminen sekä erilaiset piiskaamiseen liitettävät rutiinit on se tavoiteltava juttu, ei kipu joka koetaan yleensä pelkästään inhottavaksi (ns. välttämättömäksi pahaksi).
 

Yhteistyössä