Aborttiketju, puolesta-vastaan

Jaa, jos tuo koskee muakin kun olen abortin vastustaja, niin mä voisin veikata että mulla on esim.koulutusta enemmän kuin sulla tai monella abortin puoltajalla tässä ketjussa. No ok, en mä koulutusta kovin korkealle aseta enkä pidä opintojani oikein minään. Mutta yritän seurata aikaani ja maailman tapahtumia.

Mutta jos olisin abortin puolustaja niin olisin siis sivistynyt? Onko kaikki uuden omaksuminen (koska muutkin sanoo niin) sivistyksen merkki?
Näetkö mitään eroa näissä:

- Abortin tekijät ovat LAPSENMURHAAJIA ämmiä ja ne ansaitsee kuala! Entisekki lapset pois aporttööräreiltä ku mistäs sen tietää jos tappaa neki!
- Pidän aborttia yksinkertaisesti vääränä. Mielestäni jokainen pienikin alkio on ainutlaatuinen ja ansaitsee elää.

- En tuomitse aborttiin päätyviä, jokainen ihminen ja tilanne on yksilöllinen.
- Aporttia vaan kehiin, vain itsekkäät ämmät tekee lisää lapsia tähän paskamaailmaa!! Falcon punch!!!!!!!!!

Eli ei, abortin puolustaja ei automaattisesti ole mitenkään sivistynyt, kuten ei vastustajakaan.
Tässäkin ketjussa on huomattavan erilaisia vastustajia ja puolustajia, toiset todella fanaattisia, kun taas toiset ei yhtään.
 
  • Tykkää
Reactions: keppälerttu ja Pin
Näetkö mitään eroa näissä:

- Abortin tekijät ovat LAPSENMURHAAJIA ämmiä ja ne ansaitsee kuala! Entisekki lapset pois aporttööräreiltä ku mistäs sen tietää jos tappaa neki!
- Pidän aborttia yksinkertaisesti vääränä. Mielestäni jokainen pienikin alkio on ainutlaatuinen ja ansaitsee elää.

- En tuomitse aborttiin päätyviä, jokainen ihminen ja tilanne on yksilöllinen.
- Aporttia vaan kehiin, vain itsekkäät ämmät tekee lisää lapsia tähän paskamaailmaa!! Falcon punch!!!!!!!!!

Eli ei, abortin puolustaja ei automaattisesti ole mitenkään sivistynyt, kuten ei vastustajakaan.
Tässäkin ketjussa on huomattavan erilaisia vastustajia ja puolustajia, toiset todella fanaattisia, kun taas toiset ei yhtään.
Ok. :)
 
tuossa jo aiemmin Echo puhuit siitä kuinka ihanaa raskaus on, kun luonto hoitaa kaiken eikä tarvitse kuin vaan odottaa et se hoitaa homman,,ja nyt tuo suloinen vauvan kuva.
ihan totta turiset, sellaiselle odottajalle joka haluaa olla raskaana.
kaikki ei halua, ajattele (jos kykenet ) ne raskausoireet, synnytyskivut jne sellaiselle joka vihaa tilannettaan ja kaikkea sitä mikä siihen liittyy.SIITÄ tässä on kyse.
abortin kieltäminen ei taikaiskusta saa naisia iloitsemaan raskaudestaan, vaikka sitä kuinka toivottaisiin.

eihän ihmisiä saa ihmisoikeuksien mukaan pakottaa mihinkään muuhunkaan epäinhimilliseen, niin miksi tähän? joo joo, tiedetään et abortti on murha, mut silti.
 
ihmsoikeuden kieltäjät
"Ihmisoikeudet on sivistyksen merkki, ne sinä olisit kieltämässä. "

Mikä ihmisoikeus se on ja missä julistettu jolla saa tappaa muita millon huvittaa?

"kyllähän se nyt herranjestas ehkäisee monta mielen vinoumaa pitkällä aikavälillä. "

Niinkun se turhia abortteja tekemättömyyskin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmsoikeuden kieltäjät;30107328:
"Ihmisoikeudet on sivistyksen merkki, ne sinä olisit kieltämässä. "

Mikä ihmisoikeus se on ja missä julistettu jolla saa tappaa muita millon huvittaa?

"kyllähän se nyt herranjestas ehkäisee monta mielen vinoumaa pitkällä aikavälillä. "

Niinkun se turhia abortteja tekemättömyyskin.
nyt se korkki kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs ja Bitch
"Jenis"
Toki jokainen tsäänssi on mahdollisuus, mutta tuskin kukaan aikuinen oikeasti ajattelee, että jokaisen seksikerran tuloksena olisi vauva. Eli ehkäisy on jees, käyttäkää sitä jos ette lapsia halua, ja jos sattuu vahinko, jälkiehkäisy tai abortti viimeistään pelastaa. Mutta pliis, käyttäkää ensisijaisesti sitä ehkäisyä.
 
hyuhilk
Mitä hyötyä tästä jankkaamisesta on? Miksi jankkaatte täällä ettekä ole niiden Jumalan lahjojen kanssa ihkupihkuilemassa? Abortteja tehdään ja tullaan tekemään liukuhihnalta vaikka kuinka kiljuisitte, haukkuisitte ja muutenkin olisitte sekoja.
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs
säälittävää
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30107326:
Et minun mielestä, koska vastustat ihmisoikeuksia, joiden piiriin myös abortti kuuluu.
Äläs nyt sentään kehittele noin epätoivosia VALHEITA :LOL:

Näytä nyt jo MISSÄ se toisen ihmisen tappaminen olikaan julistettu ihmisoikeudeks (muualla kun sun rinnakkaistodellisuudessas)? Tajuatko että koska ELÄMÄ on se perustavin ihmisoikeus, niin oikeus tappaa on looginen mahdottomuus? Et varmaan, koska "mutku ei siin mitää ihmistä tapeta" mussuti mussun :D

Euroopan ihmisoikeustuomioistuin: ei ole olemassa oikeutta abortoida | Oikeus Elämään
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmsoikeuden kieltäjät;30107328:
"Ihmisoikeudet on sivistyksen merkki, ne sinä olisit kieltämässä. "

Mikä ihmisoikeus se on ja missä julistettu jolla saa tappaa muita millon huvittaa?

"kyllähän se nyt herranjestas ehkäisee monta mielen vinoumaa pitkällä aikavälillä. "

Niinkun se turhia abortteja tekemättömyyskin.
Ja käytä lainauksia. Silloin nään pikasilmällä, jos joku inttää minua vastaan.
 
"sipsi"
Tästä mainitsein jo aikaisemmin, mutta kysäisisin vielä asiaa.

Eli jos vaikkapa 15- vuotias tyttärenne tulisi raiskatuksi kaverinsa luota iltaysiltä kotiin kävellessään, esimerkiksi huumehörhöissä olevan sekakäyttäjän toimesta, ja tulisi siitä raskaaksi.

Hyväksyisittekö abortin? Olisitteko lapsen tulkena jos hän päättäisi abortin tehdä?

Toiivoisin asiallisia vastauksia perusteluineen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30107318:
tuossa jo aiemmin Echo puhuit siitä kuinka ihanaa raskaus on, kun luonto hoitaa kaiken eikä tarvitse kuin vaan odottaa et se hoitaa homman,,ja nyt tuo suloinen vauvan kuva.
ihan totta turiset, sellaiselle odottajalle joka haluaa olla raskaana.
kaikki ei halua, ajattele (jos kykenet ) ne raskausoireet, synnytyskivut jne sellaiselle joka vihaa tilannettaan ja kaikkea sitä mikä siihen liittyy.SIITÄ tässä on kyse.
abortin kieltäminen ei taikaiskusta saa naisia iloitsemaan raskaudestaan, vaikka sitä kuinka toivottaisiin.

eihän ihmisiä saa ihmisoikeuksien mukaan pakottaa mihinkään muuhunkaan epäinhimilliseen, niin miksi tähän? joo joo, tiedetään et abortti on murha, mut silti.
Ei munkaan raskaudet ole olleet helppoja kuin ehkä keskiraskaudessa: ensin 2-3 kk järjetön kuvotus ja väsymys ja loppukolmannessa muut vaivat. Esikoisen synnytys oli niin kivulias että meinasin riuhtoa itseni sairaalapediltä.

Ei mulla ole ruusuisia kuvitelmia siitä mitä tuo sama on jollain yksinäisellä sossunelätillä joka tulee raskaaksi. Mä en oleta häneltä äidillisiä tunteita edes vauvan synnyttyäkään. Siinä mennään päivä kerrallaan.
 
[QUOTE="sipsi";30107361]Tästä mainitsein jo aikaisemmin, mutta kysäisisin vielä asiaa.

Eli jos vaikkapa 15- vuotias tyttärenne tulisi raiskatuksi kaverinsa luota iltaysiltä kotiin kävellessään, esimerkiksi huumehörhöissä olevan sekakäyttäjän toimesta, ja tulisi siitä raskaaksi.

Hyväksyisittekö abortin? Olisitteko lapsen tulkena jos hän päättäisi abortin tehdä?

Toiivoisin asiallisia vastauksia perusteluineen.[/QUOTE]

Nnno. Samanikäinen tuttu teini on aloittanut vakavan seurustelun, kertoi mulle naureksien kuinka vähän pelokkaalla mielellä oleva äitinsä oli jo etukäteen sanonut että "jos sulle vahinko sattuu niin olisin ylpeä isoäiti."

Tiedän että tämän teinin äiti ei todellakaan toivo vahinkoraskautta teinille, mutta pointsit hänelle, noin teineille kuuluu sanoa, ja meinaan saman sanoa omille muksuille jahka nuo tulevat siihen ikään.

Tässä keino numero yksi, muita luettelen kun tulee mieleen....
 
Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää;30107348:
Äläs nyt sentään kehittele noin epätoivosia VALHEITA :LOL:

Näytä nyt jo MISSÄ se toisen ihmisen tappaminen olikaan julistettu ihmisoikeudeks (muualla kun sun rinnakkaistodellisuudessas)? Tajuatko että koska ELÄMÄ on se perustavin ihmisoikeus, niin oikeus tappaa on looginen mahdottomuus? Et varmaan, koska "mutku ei siin mitää ihmistä tapeta" mussuti mussun :D

Euroopan ihmisoikeustuomioistuin: ei ole olemassa oikeutta abortoida | Oikeus Elämään

Ihmisoikeudet epätoivoinen valhe, no saathan sinä niin kuvitella. Meillä nyt kuitenkin Suomessa tunnustetaan ihmisoikeudet, se on eriasia jossain kolmansissa maissa. Mutta eihän sinua haittaisi asua slummissa ja synnyttää kahdeksas lapsi myymään itseään, tokihan se olisi humaania ja hyvä työ. Lapsihan saisi itseään myymällä vaikka tonnikalapurkin.

Kiitos linkistä, tuo "Oikeus elämään" kuulostaa siltä että on hihhuliuskovaisten linkki, joten ethän pahastu kun en vaivautunut sitä klikkaamaan. :)
 
korkki auki
[QUOTE="sipsi";30107361]

Eli jos vaikkapa 15- vuotias tyttärenne tulisi raiskatuksi kaverinsa luota iltaysiltä kotiin kävellessään, esimerkiksi huumehörhöissä olevan sekakäyttäjän toimesta, ja tulisi siitä raskaaksi.
[/QUOTE]

Tukisin ja rohkaisisin ainoastaan synnytyksen ja mahdollisesti lapsen adoptioon antamisen suuntaan (jos haluaa itse antaa pois).
 
"sipsi"
Nnno. Samanikäinen tuttu teini on aloittanut vakavan seurustelun, kertoi mulle naureksien kuinka vähän pelokkaalla mielellä oleva äitinsä oli jo etukäteen sanonut että "jos sulle vahinko sattuu niin olisin ylpeä isoäiti."

Tiedän että tämän teinin äiti ei todellakaan toivo vahinkoraskautta teinille, mutta pointsit hänelle, noin teineille kuuluu sanoa, ja meinaan saman sanoa omille muksuille jahka nuo tulevat siihen ikään.

Tässä keino numero yksi, muita luettelen kun tulee mieleen....
Oma teini 16v on seurustellut ikätoverin kanssa 1,5 vuotta. Kyllä minä olen suhtautunut hieman toisin, esim. e-pillerit hankimme tytölle yhdessä, kun asiallisesti asian puheeksi otti. Todella toivon, ettei minun ylpeä isoäiti vielä vuosiin tarvitsisi olla, vaan tyttö saisi kasvaa rauhassa aikuiseksi, opiskella ym. Kuitenkin yukena olisin, jos ns. vahinko sattuisi.

Esimerkissäni oli kyse huumehörhön raskauteen johteneesta raiskauksesta. Eri asia?
 
niinpä tietysti
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30107380:
Ihmisoikeudet epätoivoinen valhe, no saathan sinä niin kuvitella. Meillä nyt kuitenkin Suomessa tunnustetaan ihmisoikeudet, se on eriasia jossain kolmansissa maissa. Mutta eihän sinua haittaisi asua slummissa ja synnyttää kahdeksas lapsi myymään itseään, tokihan se olisi humaania ja hyvä työ. Lapsihan saisi itseään myymällä vaikka tonnikalapurkin.

Kiitos linkistä, tuo "Oikeus elämään" kuulostaa siltä että on hihhuliuskovaisten linkki, joten ethän pahastu kun en vaivautunut sitä klikkaamaan. :)
Pysytään nyt kuitenkin näissä Suomen oloissa ja lapsissa...
Sultahan ei olla nähty ainuttakaan todistetta omille valheilles, mutta kuvittelit kai että toi EIT:n sanoma löytys jostain pro-abortionistien sivustoilta :D niinhän ne on tietenkin aina jotain "hihhulisivuja" joiden kertoma ei miellytä, etkä kykene edes lukemaan ja katsomaan (kannaltas) kurjaa totuutta silmiin :)
 
Ei munkaan raskaudet ole olleet helppoja kuin ehkä keskiraskaudessa: ensin 2-3 kk järjetön kuvotus ja väsymys ja loppukolmannessa muut vaivat. Esikoisen synnytys oli niin kivulias että meinasin riuhtoa itseni sairaalapediltä.

Ei mulla ole ruusuisia kuvitelmia siitä mitä tuo sama on jollain yksinäisellä sossunelätillä joka tulee raskaaksi. Mä en oleta häneltä äidillisiä tunteita edes vauvan synnyttyäkään. Siinä mennään päivä kerrallaan.

Oletko huomannut että katsot jokaista asiaa vain omasta näkövinkkelistäsi. Et osaa asettua toisten asemaan saati ajatella laajemmalti. Minkä ikäinen olet, saanko kysyä. Tosin se ei liity asiaan mitenkään, sinunlaisiasi on suurinosa ihmisistä ja jokaisessa ikähaarukassa, mutta olettaisin että itsekäskin ihminen ikääntyessään edes tiedostaisi, että on toisenlaisakin elämiä.

Minäminäminä, kun mä ja munkin.. :eek:
 
"Jenis"
[QUOTE="sipsi";30107361]Tästä mainitsein jo aikaisemmin, mutta kysäisisin vielä asiaa.

Eli jos vaikkapa 15- vuotias tyttärenne tulisi raiskatuksi kaverinsa luota iltaysiltä kotiin kävellessään, esimerkiksi huumehörhöissä olevan sekakäyttäjän toimesta, ja tulisi siitä raskaaksi.

Hyväksyisittekö abortin? Olisitteko lapsen tulkena jos hän päättäisi abortin tehdä?

Toiivoisin asiallisia vastauksia perusteluineen.[/QUOTE]

Hyväksyisin abortin, jopa kannustaisin siihen, ja olisin tukena kaikin mahdollisin tavoin. Siksi, että se on moraalisesti oikein.
 
  • Tykkää
Reactions: nisäkäs ja Bitch
niin tekopyhää!!
"Oletko huomannut että katsot jokaista asiaa vain omasta näkövinkkelistäsi. Et osaa asettua toisten asemaan saati ajatella laajemmalti."

Sanoo se joka kiihkoilee lapsia kuolemaan.... :LOL: toooodella empaattista ja takuulla osaat asettua uhrien asemaan!

"jopa kannustaisin siihen,"
"Siksi, että se on moraalisesti oikein. "

No huuhuh... on siinäkin "äiti"... ja etenkin (murha)mummo. Todella sairasta.
 
"sipsi"
[QUOTE="Jenis";30107409]Hyväksyisin abortin, jopa kannustaisin siihen, ja olisin tukena kaikin mahdollisin tavoin. Siksi, että se on moraalisesti oikein.[/QUOTE]

Minäkin ajattelisin sitä omaa lastani, ja tukisin häntä ihan kaikin tavoin. Ja hyväksyisin.

Asiat kun eivät aina ole vain mustaa ja valkoista...
 
[QUOTE="sipsi";30107361]Tästä mainitsein jo aikaisemmin, mutta kysäisisin vielä asiaa.

Eli jos vaikkapa 15- vuotias tyttärenne tulisi raiskatuksi kaverinsa luota iltaysiltä kotiin kävellessään, esimerkiksi huumehörhöissä olevan sekakäyttäjän toimesta, ja tulisi siitä raskaaksi.

Hyväksyisittekö abortin? Olisitteko lapsen tulkena jos hän päättäisi abortin tehdä?

Toiivoisin asiallisia vastauksia perusteluineen.[/QUOTE]

Mulla ei enää ole 15-vuotiasta tytärtä, mutta jos jompikumpi olisi tullut raskaaksi tuossa iässä, syystä tai toisesta, olisin ollut tukena ja apuna oli heidän päätöksensä mikä hyvänsä. Olisin jutellut, punninnut vaihtoehtoja, vienyt keskustelemaan eri vaihtoehdoista ammattilaisen kanssa...ja pysynyt rinnalla oli päätös mikä hyvänsä
 

Yhteistyössä