"Jos syntymätön lapsi ei ole ihminen, niin mitään erityistä oikeutusta abortointiin ei tarvita, koska silloin abortti ei toimenpiteenä juurikaan eroa esimerkiksi hiusten tai kynsien leikkuusta, tai finnin puristamisesta. Jos syntymätön lapsi ei ole ihminen, niin abortti pitää myös sallia kaiken ikäisille syntymättömille lapsille, myös täyden 9kk vanhhoille lapsille, kunhan abortti tehdään ennen synnytystä. Tähän onkin olemassa käteviä keinoja, joissa synnytyksen käynnistyttyä, mutta kuitenkin ennen kuin lapsi ehtii syntymään, lapsen asennosta riippuen joko nipsaistaan pihdeillä lapsen niskasta selkäranka poikki tai lyödään piikillä reikä päälakeen, josta imurilla imaistaan syntymättömän lapsen aivot pois. Kätevää ja tehokasta. Jos syntymätön lapsi ei ole ihminen, niin kenelläkään ei myöskään ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa abortista ja kaikki abortoidun sikiön kunnialliset käsittelemiset, joita kuulemma sairaaloissa harjoitetaan, ovat vailla järkeä. Tehdään niistä abortoiduista sikiöistä vaikka sikiösoppaa työttömille. Nam.
Jos taas syntymätön lapsi on ihminen, kuten esimerkiksi tämä tieteellinen artikkeli osoittaa:
http://www.lifeissues.net/writers/kisc/kisc_01humanembryology.html
niin silloin syntymättömän lapsen tappamiseen pitää käyttää samoja oikeutuksia kuin muidenkin ihmisten tappamiseen. Mukavuudenhalu, sosiaaliset syyt, vammaisuus, äidin kokema raiskaus, ynnä muut syyt, joiden perusteilla abortteja tehdään, eivät ole riittäviä perusteita ihmisen tappamiseen. Jos syntymätön lapsi on ihminen, niin ainoa hyväksyttävä peruste tämän ihmisen tappamiseen abortilla on se, että on riittävä varmuus, että ilman aborttia äiti menehtyy ja lapsi on vielä liian kehittymätön elämään äitinsä ulkopuolella. Tällöin kyse on hyväksyttävästä hätävarjelun nimissä tehdystä ihmisen tappamisesta, jossa motivaationa on ihmishengen puolustaminen, koska mikäli äiti menehtyy raskauteen, niin lapsi myös menehtyy.
Mielestäni on täysin selvää, että syntymätön lapsi on ihminen ja ihmiselämä alkaa hedelmöittymisestä, koska silloin saa alkunsa organismi, joka on elävä ja jolla on oma, äidistään ja isästään erillinen dna. Erillisen dna:n takia tiedämme selvästi, että syntymätön lapsi ei ole osa äitinsä ruumista. Jokainen, joka väittää, että syntymätön lapsi ei ole ihminen, voi alkaa miettimään, että mikä se syntymätön lapsi oikein sitten on. Joku toinen eläinlaji kenties, koska tuskin syntymätön lapsi on mikään kasvi. Ja miten tästä eläinlajista tulee ihminen, sen siirtyessä muutamien senttien matkan kohdusta ulos. Olen kuullut monien väittävän, että syntymätön lapsi on potentiaalinen ihminen, mutta tämä on vain toiseen muotoon puettuna se näkemys, että syntymättömästä lapsesta tulee mahdollisesti ihminen myöhemmin. Se ei sano mitään siitä, että mikä syntymätön lapsi on nyt. Lisäksi jos syntymätön lapsi on ihminen ja nykyisin käytettävät perusteet tämän lapsen tappamiseen abortilla ovat hyväksyttäviä, niin samoilla perusteilla pitää voida tappaa jo syntyneitä lapsia, ja tällaista jälkiabortin mahdollisuutta jotkut filosofit ovatkin jo esittäneet, koska he ymmärtävät, ettei syntymättömällä ja syntyneellä lapsella ole mitään asemallista eroa, he vain sijaitsevat eri paikoissa, toinen kohdussa ja toinen kohdun ulkopuolella."